OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

paras tai huonoin riistalaukaus OMA!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 07.09.2005 10:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olis muuten vasa pysähtynyt ilman koiraakin 200m päähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-= JH =-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2005
Viestejä: 180
Paikkakunta: E-Karjala

LähetäLähetetty: 17.09.2005 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari kautta sitten teeret olivat laskeutuneet pellolle ja pelto oli tietenkin suurehko. Tovin ryömittyäni passipaikalle ( matkaa otuksiin 225m ) reppu alustaksi ja 30-06 piippu kohti lintuja. Mustia valikoidessa huomasin yhden mustan liikkuvan toisen mustan kanssa samalle linjalle. Mieleen tuli tietenkin entä jos kokeilisi ... saunanlauteillahan näitä juttuja kyllä kerrotaan. No pitihän se kokeilla. Laukauksen jälkeen kiikarista ei näkynyt muuta kuin pakenevia teeriä - P@#K@%E ! No ei muuta kun pystyyn ja mitään ei näkynyt. Onneksi kävelin kuitenkin pelipaikalle ja kas, kaksi komeaa kukkoa makasi samassa kasassa.

Toinen hieno kokemus oli metsähanhen ampuminen peltoon 30-06:lla. Jännitystä lisäsi se, että taustalla hääri pari ravihevosta. Tovi meni ennen kuin hevoset olivat siirtyneet riittävän etäälle. Ennen koukistusta tuli kyllä mieleen, että voi olla melkoisen kallis hanhi ...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juippi



Liittynyt: 29 Huh 2005
Viestejä: 6
Paikkakunta: lappi

LähetäLähetetty: 19.09.2005 09:50    Viestin aihe: moka Vastaa lainaamalla viestiä

olin viime syksynä metällä ja emä+ vasa oli haukussa. kaveri ampu vasan ja emä lähti litomaan siitä. minä olin haukusta noin kilometrin päässsä olevalla hakkuuaukealla ja kuulin että hirvi tulee lähemmäs koska koira haukku sitä välillä. jonku aikaa ooteltuani huomasin että hirvi tulee suoraan kohti . noin 10metrin päähän hirvi pysähty koska huomasi minun nuotion. minä seisoin paikallaan ja ootin että hirvi ois kääntyny poikittain tai kääntänyt edes kaulan näkyviin ,mutta ei vaan lähti tulemaan suoraan kohti koska koira saavutti sen. hirvi tuli suoraan minua kohti tähtäsin päähän ja ammuin sitä noin 2m päästä ja OHI. kyllä tympäsi. hirvi lähti liikkeelle eikä aikonutkaan kiertää minua joten väistin sitä ja sitten olikin vain hirven perse näkyvillä ammuin viellä perään sitä mutta eihän se sattunut onneksi minun takana oli viellä yks tyyppi joka paukautti hirven nurin. hirveä tutkittuani löysin korvasta reiän. Very Happy
_________________
joillakin on tietoa ja joillakin taitoa,
minulla on tietotaitoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luttinen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Syy 2005
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 21.09.2005 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viime syksynä hirvijahdissa vasa n.150m. kylläkin seisova,mutta vasan kokoon nähden hyvä osuma keskellä lapoja....vasan paino oli 44kg...ennenkuin pysähtyivät aukkossa vasa hävisi välillä näkyvistä vatukossa.... vasa oli kunnoltaan terveen näköinen--->myöhäisvasa?

---vivut heilumaan---
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ike-88
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Huh 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 24.09.2005 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuonna 2002 olin ekaa kertaa pyssyn kaa jahdissa. Toinen jahtiviikonloppu menossa ja vitutus päällä kun vanhat hessut ahisti noviisin !&%¤# kotitilani pellolle, missä ei ollut koskaan nähty hirviä.

Vitutuksessani rupesin syömään eväitä mutta hetkinen! Mitä nyt tapahtuu? Etumaastossa kuuluu ääniä. Leivät peltoon ja pyssystä varmistinta pois. Ja siinä se seisoi! Pirunmoinen jöllikkähirvi ja sarvia niin !&%¤#"!. No ei muuta kun kuulaa ilmaan ja hätäpäissäni tälläsin molemmat piiput 9,3x74r Valmetilla. Hirvi pyörti takasin mehtään ja kulki 13metriä ennenkuin kuolo korjasi.

Vitunmoista ravia paikalle ja duunas aika kliffat vibat kun laskin piikit ja niitä oli 20kpl. Kaverit oli vähän hoo-moilasena ja valtaosa helvetin kateellisia. Voin sanoa että tunne voitti huonon panemisen. Ja illalla ei tarvinnu paljo paikallisessa juottolassa ruukuista maksaa...

Piän täytätin ja tuossa se nyt olla möllii seinällä.
_________________
Jos menee nukkumaan perse kutisevana, herää sormet !&%¤# haisevina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Jumppa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Syy 2005
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 27.09.2005 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

paras=vasaa suoraan sydämen läpi, ei ollu siitä mitääm jälellä ku etin
huonoin= suolille sattu, mutta kuoli kumminkin..vitutti tosin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 09.10.2005 20:56    Viestin aihe: tälle syksylle pohjanoteeraus Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän asti olen aina ampunu keskelle lapaa keuhko osuma... no tänä syksynä oli nelipiikkinen koiran haukussa matkaa 30 metriä. Olin turhan itsevarma ja arvelin sydämmeen napsauttaa. No höpöiksi meni liian taakse liian alas ja osui vielä mäntyyn. No hirvi lähtee ja haukku jatkuu 200 metrin päässä uudestaan. Hiippailen perässä ja tunnin jallituksen jälkeen ammuin oja-aukolla rankaan. Kaliiperi .270 Ensin oli hajonnu pötsi ja maksa...menoreikä oli jo aika karu eikä menny läpi. Hieman hävettää...
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jami87
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hei 2005
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 11.10.2005 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun paras ja ainut on ranka osuma 40-60m päähän iliman koiraa. Tähtäilin teeriä kun istuivat 70m päässä koivussa ja sitte kuuluu rasahdus 10min tähtäilyjen jälkeen. No mie ajattelin että koira se vaan siellä on ja teeret jäi seuraamaan sitä rasahduksia. no sitten lähtee teeret ilimaan ja kuuluu kaksi helvetin kovaa rasahdusta ja siihen tokasin että !&%¤#"! toi ei voi enää koira olla... noh mikäs se sieltä puun takaa paljastu kuin Uljaan mustan jälkeläinen eli aika musta hirvi ja viel 4 piikkinen. Rankaan kerta laakista ja oli siinä seuran jäsenillä ihmettelemistä kun ammuin niin mustan hirven, ja jos se olisi "isäänsä" tullut niin sillä olisi ollut helvetin komeet sarvet ens vuonna, mutta toisaalta sen olisi voinut ampua joku muu sillä välillä
_________________
Tikka .308 ja palikka päällekkäin 12kal
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ragnar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 143
Paikkakunta: hymykuoppa satakunnan poskessa

LähetäLähetetty: 12.10.2005 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

väärä aihe piiri sorry
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
passimies
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Maa 2004
Viestejä: 67
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

LähetäLähetetty: 14.10.2005 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvijahdissa on tullut molempia, viime viikonloppuna yksi mukavimmista. En suosittele yrittämään, jos ei tiedä mitä on tekemässä.

Koira toi lehmää ja vasikkaa metsittynyttä peltosarkaa pitkin. Vasa tuli edellä mutta paikassa, jossa odottelin, ei ollut mitään mahdollisuutta koettaa. Tiesin kuitenkin, että sadan metrin päässä on pellolle menevä pisto, jossa olisi parin metrin aukko. Hipsuttelin hirvien kanssa rinnakkain aukolle asti ja samaan aikaan sinne ehditiinkin. Toinen koiramies olikin jo aukolla odottamassa, ehdin vinkata että kaksi tulee. Vasikka hyökkäsi aukkoon melko vauhdilla. Koska meitä oli kaksi rinnakkain, päätin yrittää eteen ja ylös, että saataisiin vasa jäämään paikalleen. Aimpointin täplä olikin heti oikeassa kohdassa, nosto oli kuin haulikolla svingiä vedettäessä. Samalla kun oma paukku lähti, laukesi myös kaverin ase. Laukausten jälkeen vasa putosi kun koppelo puusta.

Jälkikäteen tutkin vasikan ja oma paukku oli juuri siellä, minne yritin. Etuyläkakkonen ja ranka muruina. Luotia ei päässyt tutkimaan, ysikolmonen puhalsi läpi että heilahti.

Jos olisin ihan yksin ollut niin totuuden nimessä täytyy tunnustaa, että lavan taakse olisin laittanut....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Moose
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 03.11.2005 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paras oli lehmää napakymppiin haukussa....matkaa oli n.60metriä.
Huonoin oli samaan vasaan päivänaikana 7-8 kertaa...osa ohi ja osa huonoille paikoille...matkana aluksi 200m....koiran tuodessa myöhemmin saman elukan matkaa enään 50 metriä...kaatui seuraavaan passiin viimein...kaverin luodeista!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tikkat3hunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hei 2005
Viestejä: 74

LähetäLähetetty: 23.11.2005 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

paras taitaa olla se sarvipää jonka ampuin.. ja huonoin on se naaras hirvi jota ammuin jalkaan Embarassed
_________________
tuolta se tuli ja tuonne se kaatu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 27.11.2005 22:04    Viestin aihe: paraskin hirven osalta Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla varemmin haukuin oman osuman tuli toinenkin maksa osuma mutta nyt oli matkaa noin 250m tuli pikku arvio virhe. Eipä siinä toinen käsi oli paketissa kun olin edellisenä päivänä puukon kanssa sohlannu ampusin sitten sinne jängälle kyynerpään päältä ja osui lavan taakse kun tähtäsinkin. Liekö ollu tuuria pelissä vaan kauan mie tähtäsin kun ei meinannut rauhoittua ja kun se oli naaraskin niin piti se vasapolitiikka selvittää ensin.
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 24.10.2006 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaks laukausta muistan, jotka on parhaiten mieleen jääny.Tapahtuivat molemmat syksyllä 1998.
13-vuotiaana ekassa hirvipassissa ja 14-piikkinen tuli ravilla aukon reunaa pitkin. Isä sano takaa, että "odota kun vihellän ja ammu kun pysähtyy.." hirvi stoppas ja 13g hammerhead "9-rinkiin".. juoksi n.30m ennen kun rysähti.
Samana syksynä (niinkuin ei olis ollu alottelijan tuuria jo tarpeeks..!) 7-piikkinen tuli suoraan kopiksi kuusikosta.. ristikko kaulakuoppaan ja hyvää yötä..
Hirvijahdissa olen huonoilta laukauksilta toistaiseksi senkin jälkeen säästynyt, kaikki kaatuneet normaalisti alle sadan metrin matkoille.

Huonointa laukausta joutui jo miettimään mutta kerran (15-16vuotiaana..?) näin metson lentävän suoraan minua kohti aukolla n. 100 m päässä.. Oli aikaa valmistautua ja vaik kahvit juoda ennen kuin metso kohdalla oli. Ja sitten PAM!.. ja metso jatkaa lentoaan aivan normaalisti. Matkaa oli n.30m. Muistan edelleen miten otti päähän ja harmitti. Onneksi omistan kaksipiippuisen haulikon ja sen sitten toisella pudotin.. =) mut eka ohi.
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
3U54PR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2006
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 24.10.2006 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaks laukausta muistan, jotka on parhaiten mieleen jääny.Tapahtuivat molemmat syksyllä 1998.
13-vuotiaana ekassa hirvipassissa ja 14-piikkinen tuli ravilla aukon reunaa pitkin. Isä sano takaa, että "odota kun vihellän ja ammu kun pysähtyy.." hirvi stoppas ja 13g hammerhead "9-rinkiin".. juoksi n.30m ennen kun rysähti.
Samana syksynä (niinkuin ei olis ollu alottelijan tuuria jo tarpeeks..!) 7-piikkinen tuli suoraan kopiksi kuusikosta.. ristikko kaulakuoppaan ja hyvää yötä..
Hirvijahdissa olen huonoilta laukauksilta toistaiseksi senkin jälkeen säästynyt, kaikki kaatuneet normaalisti alle sadan metrin matkoille.

Huonointa laukausta joutui jo miettimään mutta kerran (15-16vuotiaana..?) näin metson lentävän suoraan minua kohti aukolla n. 100 m päässä.. Oli aikaa valmistautua ja vaik kahvit juoda ennen kuin metso kohdalla oli. Ja sitten PAM!.. ja metso jatkaa lentoaan aivan normaalisti. Matkaa oli n.30m. Muistan edelleen miten otti päähän ja harmitti. Onneksi omistan kaksipiippuisen haulikon ja sen sitten toisella pudotin.. =) mut eka meni ohi...
_________________
Parempi metso repussa kuin kymmenen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 5 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com