OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

SRVA-irtisanottu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LahtiA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Syy 2014
Viestejä: 468
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 15.02.2017 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.luke.fi/tietoa-luonnonvaroista/riista/susi/
Tuossa arvio ja kyllä itä Suomessa näyttää olevan hyvin tavaraa ja näyttää länteen päin leviävän. Kannanhoidollista tarvisi käyttää etenkin itärajalla
Kyllä E-suomessa ja Pirkanmaalla riittävästi susia. Lapissa tilaa Laughing Laughing Laughing
_________________
SBE2 lh
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 16.02.2017 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tomy the Hunter kirjoitti:
Tapiok kirjoitti:
Esim. meillä SRVApeto tilanteisiin tulee miehet parhaimmillaan naapuriläänistä 160 km päästä. Kokeneilla paikallisilla metsämiehillä pyyhittiin hanuria.

Samat miehet ja koirat pyörii täälläkin. Viime kesänä karhukolari 100 metriä paikallisen koiramiehen pihasta ja isäntä kotona. Vielä SRVA jamppa ja tarhassa karhua haukkuva koira. Ei muuta kuin odotetaan koiria yli 100 kilsan päästä. Aivan järjetöntä touhua.


Taitaa olla ehkä vanhan Mikkelin lääänin pidetyin jahtimies. Laughing
Vöyhöttää sitten ihan jokapaikassa ja niin stnan kateellinen. Ja tietysti hänellä on suomen parhaat srva-koirat. Ja mitä asiantuntijuuteen mitä tuhola tuossa korostaa, niin minkähänlainen asiantuntija menee YKSIN kiimassa olevalla suht kokemattomalla koiralla sotkemaan jälkeä kun kolaripaikalle on kutsuttu reilusti miehiä ja kokeneet verijälkikoirat. Yhtäkkiä alkoi porukka ihmettelemään mihin sankari oli hävinnyt... Näin tämä jokapuolella vöyhöttävä asijantuntija tuossa muuan vuosi takaperin toimi. Kun kyseessä on karhu, miehellä sammuu viimeinenkin järjenhiven. Jos semmmoista edes on.

Ja vielä lisätäkseni aiheeseen; hän on varmasti käytettävissä myös Lieksan SRVA-karhuhommiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wetzlar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 592
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.02.2017 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:


Tuosta turhasta byrokratiasta olen aivan samaa mieltä. Kuten esim. ampumakokeessa pitää jokaiselle suorittajalle kirjoittaa käsin lappu, jonka mukaan se pystyy tarvittaessa valittamaan ampumakokeen tuloksesta. Tämä lappu pitää antaa jokaiselle kokeen suorittajalle, myös läpäisseille. Kuinkahan moni ampumakokeen läpäissyt valittaa tuloksesta ja mistä syystä.....

.


Tuosta valittamisesta. Oikeus.fi sivuilta löytyy peruste. Onko se järkevää, niin on jo eri asia. Se on tätä maailmaa.

"Valtion tai kunnan viranomaisen hallintoasiassa tekemästä päätöksestä saa pääsääntöisesti valittaa. Päätöksen oheen on liitetty tieto siitä, miten ja kenelle siitä voi valittaa. Ellei päätöksessä ole tätä niin kutsuttua valitusosoitusta, syytä siihen kannattaa tiedustella päätöksen tehneeltä viranomaiselta."
_________________
- näillä mennään -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 16.02.2017 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiedossa tämä on, miksi näin tehdään. Viime kesänä kysyin kokeen suorittajilta, haluatteko kirjallisen valitusoitteen, se kirjoitetaan ampumakokeen loputtua sitä tarvitseville. Kukaan ei tarvinnut..... Wink
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wetzlar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 592
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 16.02.2017 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se on. Itsekkään en ole yhtään lappua kirjoittanut. Niin kauan asia on hyvin, kunnes joku "kyrpiintynyt" lakimies tulee eteen ja alkaa tekemään numeroa.
_________________
- näillä mennään -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jansir
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Hel 2016
Viestejä: 715
Paikkakunta: Napapiirin antisankari

LähetäLähetetty: 16.02.2017 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wetzlar kirjoitti:
Näinhän se on. Itsekkään en ole yhtään lappua kirjoittanut. Niin kauan asia on hyvin, kunnes joku "kyrpiintynyt" lakimies tulee eteen ja alkaa tekemään numeroa.


Mitäköhän laittaisi valitukseen?

Tähtäin ei sopinut kyseiselle kelille/matkalle/taululle?
En ehtinyt harjoittelemaan/kohdistamaan ja minun pitäisi silti päästä läpi?
Patruunat eivät olleet kunnossa?
Vatsaa kiersi ja jännitti ja oli vähän kuraakin housuissa, päästäkää ny ampumaan hirviä?
Ampumaradan ilmasto-olosuhteet eivät puoltaneet ampumataitoani, penkki oli 18mm liian alhaalla, jouduin vääntämään niskaani luonnottomaan asentoon ja porukkakin naureskeli taustalla, lisäksi eilen oli emäntä jättänyt kahvikupin pöydälle illalla ja oli tänään vielä siinä niin harmitti hirmeesti..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 16.02.2017 23:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Suurpetotilanne sietämätön??? Very Happy Mitä hemmettiä. Aika vainoharha pitää olla. Tai siis onhan suurpetoa aivan liian vähän. Liian harvinaisia. Susitilanne paikoin surkea mutta näyttää niitä lupia saavan ku aihetta löytyy.


Lasketko leikkiä vai ihanko olet tosissasi? Tulehan tänne Itärajalle niiden koiriesi kanssa elämään, muutenkin kuin karhujahtiin vähäksi aikaa....
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20273
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.02.2017 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen täysin tosissani. Meillä alkaa olla sutta samanverran kun siellä. Ihan piisaa. Ei nyt toki samaan tapaan ku esim kuhmossa jne mut parhaalla viikolla 100000ha alalla 10 eri sutta viikossa. Mutta en puhunut susista.

Esim karhut, ilvekset ja ahmat ei haitaksi ole vaikka niitä olis enempikin. Sudet aiheuttaa hankaluuksia. Turha suurpedoista on kauheesti vouhottaa. Ainakaan muista ku susista.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 16.02.2017 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei muuta kun nauti kun kerran niitä tarvihet!
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EIVA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2013
Viestejä: 2957
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 16.02.2017 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihmettelen TapioK:n saamaa kielteistä kuvaa riistakeskuksen toiminnasta
koska ainakin minulla lähialueen rhy:n antama kuva on aivan toisenlainen. Ohessa omia tuntemuksiani, osa tietoa osa "mutua" ko. aiheisiin.
Tukkiliitu ajasta siirtyminen nykyaikaan on valtava edistys askel,
esim.yhteydenpito seuroihin ja edelleen rhy.n jäsenistöön on kivutonta ja nopeaa, riippuu tietenkin toiminnanohjaajan aktiivisuudesta ja ammattitaidosta.
Hirvenmetsästys asiakirjat siirtyi jo viime vuonna pääosin nykyaikaan ja
tänä vuonna siirtynevät viimeisetkin, paras uudistus hirvenmetsästyksen historiassa.
Suurpetojen määrän määrittää LUKE ja lupamäärät ovat MMM:n näpin alla ja määriin ei riistakeskuksella ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa, täytyy vain jakaa sitä niukkuutta mitä ministeriöstä annetaan.
Ongelmana on että luken metsästäjiltä saama kirjallinen arvio ja metsästäjien oma "mutu" arvio petojen, pentueiden ja laumojenmääristä eivät kohtaa. Esim. viljelyksille suuria tuhoja aiheuttava valkoposkihanhen metsästämiseen ei MMM:kään ole sanan valtaa, koska valkoposkihanhi kuuluu ympäristöministeriön alaisuuteen.
Ainut taho joka näihin kaikkiin edellämainittuihin ongelmiin voi vaikuttaa
on hallitus ja loppukädessä eduskunta, joten suurta muutosta ei liene
lähiaikoina odotettavissa. SRV- toiminta on sennäköinen millaisen käytännön kukin rhy. on omilla päätöksillään luonut, aika monessa rhy:ssä
se toimii moitteetomasti.
Lain mukaan kaikista viranomaispäätöksistä pitää asiakkaalle antaa
valitusta varten tarvittavat tiedot, niin myös hirvenammuntakokeesta.
Tänä vuonna ei enää tarvitse kirjoittaa erillistä asiakirjaa vaan valitusosoite on jo valmiina suorituskortissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 17.02.2017 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan siellä paljon hyvääkin, mutta tuo jumalaton byrokratia joka on luotu riistakeskuksen perustamisen jälkeen hieman hymyilyttää. Erittäin hyvänä esimerkkinä mm. poikkeusluvat rauhoittamattomien lintujen pesimäaikaisissta rauhoituksista. Viimeksi kun haettiin, niin vaadittiin jo jokaiselta tilalta, jolle lupaa seuramme alueella haetaan eläinlääkärin lausuntoa. Hakemukseen saa täyttää puolenkymmentä sivua ja päätöksessä tulee takaisin lähes 10 sivua. Siinä sitten vielä perustellaan, miten Natura-alueelle, joka on perustettu lehdon suojelemiseksi, ei aiheudu vaaraa muutaman variksen ampumisesta noin 2 km päässä.

Tietysti tälläkin byrokratialla ylläpidetään virkamiehiä virassa.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 17.02.2017 09:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:


Tietysti tälläkin byrokratialla ylläpidetään virkamiehiä virassa.


Ja kovalla palkalla luonnollisesti.
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tupella
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2007
Viestejä: 5313

LähetäLähetetty: 17.02.2017 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotenkin olen ollut näkevinäni, että nämä mutkikkaimmat byrokratiat joiden purkamisesta ei ole paljon puhetta ollut koskevat ennen muuta maaseudulla touhuavia ihmisiä. Metsästäjiä, maanviljelijöitä, karjanhoitajia ja metsistään huolta pitäviä.
Ja jos maaseudun kuihtuminen olisikin urbaanin maailmantalouden ansiota, tämä sotku ei ole. Eikä Putinin, Trumpin eikä Idi Aminin, kyllä tätä showta vetävät aivan meidän omat Pelle Hermannimme.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 17.02.2017 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Olen täysin tosissani. Meillä alkaa olla sutta samanverran kun siellä. Ihan piisaa. Ei nyt toki samaan tapaan ku esim kuhmossa jne mut parhaalla viikolla 100000ha alalla 10 eri sutta viikossa. Mutta en puhunut susista.

Esim karhut, ilvekset ja ahmat ei haitaksi ole vaikka niitä olis enempikin. Sudet aiheuttaa hankaluuksia. Turha suurpedoista on kauheesti vouhottaa. Ainakaan muista ku susista.

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
No ei muuta kun nauti kun kerran niitä tarvihet!


Kova on T. Uholalla taas uho tässäkin asiassa. Ei taida olla viikkoakaan, kun puolustit supikoiraa tuolla Facebookissa.
t uhola kirjoitti:
ei ole supista ongelmaa, kun niitä metsästetään.

Suppana on varsinainen vitsaus etenkin Saaristomeren saarissa vesilinnuille, mutta sehän ei sinua kiinnosta, kun et siellä asu. Et asu myöskään etelän peuramailla, mutta sielläkin peuroja pitäisi mielestäsi syöttää ilveksille, jotta niitä olisi enemmän. Kuhmossa hirvet pitäisi syöttää susille/karhuille, jotta minä-minä-minä voisi siellä karhua metsästää.

Laitetaanko ihan print screenit sanatarkasta lainauksesta? Sulla on nuo jutut aivan yhtä pehmeitä on kyseessä kalakannat, tai etelä-suomen peurakannat, susia/karhuja/ahmoja on aina liian vähän jne. Mihinkään ei ole ikinä esittää juuri mitään faktaa ja kaikissa jutuissa haisee melko vahva elämämkoulu.

Oot vissiin aika pidetty mies, kun viime kerralla kirjoittaessani tällaisen viestin tuonne kalakeskusteluun tuli parikin yksityisviestiä, joissa kiiteltiin patologisen minä-minä-narsistin jarruttelusta. Jatka vaan valitsemallasi tiellä. Huvittava seurailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20273
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.02.2017 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Olen täysin tosissani. Meillä alkaa olla sutta samanverran kun siellä. Ihan piisaa. Ei nyt toki samaan tapaan ku esim kuhmossa jne mut parhaalla viikolla 100000ha alalla 10 eri sutta viikossa. Mutta en puhunut susista.

Esim karhut, ilvekset ja ahmat ei haitaksi ole vaikka niitä olis enempikin. Sudet aiheuttaa hankaluuksia. Turha suurpedoista on kauheesti vouhottaa. Ainakaan muista ku susista.

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
No ei muuta kun nauti kun kerran niitä tarvihet!


Kova on T. Uholalla taas uho tässäkin asiassa. Ei taida olla viikkoakaan, kun puolustit supikoiraa tuolla Facebookissa.
t uhola kirjoitti:
ei ole supista ongelmaa, kun niitä metsästetään.

Suppana on varsinainen vitsaus etenkin Saaristomeren saarissa vesilinnuille, mutta sehän ei sinua kiinnosta, kun et siellä asu. Et asu myöskään etelän peuramailla, mutta sielläkin peuroja pitäisi mielestäsi syöttää ilveksille, jotta niitä olisi enemmän. Kuhmossa hirvet pitäisi syöttää susille/karhuille, jotta minä-minä-minä voisi siellä karhua metsästää.

Laitetaanko ihan print screenit sanatarkasta lainauksesta? Sulla on nuo jutut aivan yhtä pehmeitä on kyseessä kalakannat, tai etelä-suomen peurakannat, susia/karhuja/ahmoja on aina liian vähän jne. Mihinkään ei ole ikinä esittää juuri mitään faktaa ja kaikissa jutuissa haisee melko vahva elämämkoulu.

Oot vissiin aika pidetty mies, kun viime kerralla kirjoittaessani tällaisen viestin tuonne kalakeskusteluun tuli parikin yksityisviestiä, joissa kiiteltiin patologisen minä-minä-narsistin jarruttelusta. Jatka vaan valitsemallasi tiellä. Huvittava seurailla.

Patologinen minäminä narsisti. Kiitos. Olen otettu uudesta tittelistä. Smile

Vai ei ole faktaa.. Kerro mistä kaipaat faktaa? Ahma vai susikannasta? Karhukannasta? Öö peurakannan kehityksestä ilveksen runsastuessa vai mistä. Mistä sinä olet laittanut faktaa? Et mistään. Tunnistat minut facen puolella niin täällä sitten uskallat ilman kasvoja huudella nimimerkin takaa. Olet lähinnä säälittävä vellihousu MINUN mielestä. Jos moisia narsismisyytöksiä heittää ilmaan niin luulis olevan miestä tehdä sen omalla nimellä. Laita facessa vaikka ensi kerralla. Täällä voisit pidättäytyä minun persoonan arvostelusta ja keskittyä kyselemään vaikka niitä faktoja ja tarjoamaan asiallista vastinetta..

Kuten jälleen kerran näette joku tyystin muu menee henk kohtaisuuksiin. Minä vastaan kyllä moisiin syytöksiin. Ei siinä. Mutta jos nyt kuitenkin pystyttäisiin asiassa srva.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 2 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com