Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 21.02.2017 21:02 Viestin aihe: |
|
|
On tainnut asentajalla unohtua se loppusilaus remontista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.02.2017 09:00 Viestin aihe: |
|
|
Onko kukaan muuten hommannut Suzukiin kattotelineitä?
Haussa olis halvat ja hyvät 😀
Ps. Onkos muut koittaneet aja liki täyteen kuormatulla Vitaralla tuommoisia karhuamattomia rupulimmassa kunnossa olevia teitä. Aika mielenkiintoinen kokemus toi sisämelu... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nippura Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Elo 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 26.02.2017 09:16 Viestin aihe: |
|
|
Mallikohtainen kattotelinejalka Vitaralle taisi ilmestyä Thulen mallistoon viime keväänä ja hankin sellaiset heti omaan koslaan. Siitä halvasta tiedä, mutta mielestäni muutoin ovat hyvät; kiinnitys ja irrotus sujuu helposti, ovat profiililtaan matalat ja auton ulkonäköön sopivat. Ovaalilla Aero -putkella eivät pahemmin suhise maantienopeuksissa, saati sitä suhinaa muutenkaan erottaisin Vitaran ohjaamomelussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 26.02.2017 09:27 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on tossa Avessa neliskanttisessa putkessa ne retrot mustilla pallopäisillä kuminauhoilla olevat suksikiinnikkeet.
Onko ovaaliin putkeen vastaavia, vai onko noi ihan suksiboxikäyttöä silmälläpitäen. Vai miten kiinnitätte tavaraa telineisiin, esim sukset? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2012 Viestejä: 2907
|
Lähetetty: 26.02.2017 10:05 Viestin aihe: |
|
|
Eilen tuli koeajettua Vitara bensakoneella (vanhempi kone). Mukava peli lumessa. Jäi kyllä valitettavasti pois hankintalistalta. Liian kapeat istuimet. Ei kyllä tällainen amerikkalais-eurooppalainen losoperse mahdu tuohon selvästi aasialaisille takamuksille suunniteltuun istuimeen. Penkin reunat painaa ikävästi reisiä. Sääli, mutta osaltani läski on ikuista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nippura Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Elo 2010 Viestejä: 28
|
Lähetetty: 26.02.2017 10:49 Viestin aihe: |
|
|
Sukset kiinnitän mustekaloilla, kanootin kuormaliinoilla. Suurimman osan ajomatkoista kattotelineillä ei kulje mitään, joten suhinattomuutta osaan arvostaa. Muutoinkin olen aika laiska noita telineitä irrottamaan talvella tai kesällä, lähinnä pesukoneisiin ajettaessa sen joutuu tekemään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10315 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 26.02.2017 16:52 Viestin aihe: |
|
|
Nippura kirjoitti: | Sukset kiinnitän mustekaloilla, kanootin kuormaliinoilla. Suurimman osan ajomatkoista kattotelineillä ei kulje mitään, joten suhinattomuutta osaan arvostaa. Muutoinkin olen aika laiska noita telineitä irrottamaan talvella tai kesällä, lähinnä pesukoneisiin ajettaessa sen joutuu tekemään. |
Itellä on Atera merkkiset aerodynaamisella ovaalin muotoisella alumiiniputkella olevat lukittavat telineet.
Oli aika edulliset Fixuksen kautta. Hyvin on asiansa ajaneet. Ite oon laittanu sukset perus mustekaloilla
kiinni, mutta jos enemmän tarvis niitä käyttää, niin hommaisin noihin t-uriin kiinnittyvät viraliset suksikiinnikkeet.
Tuli testattua tuokin pesukone telineet katolla, eikä ne ainakaan Kolmenkulman Abc:n pesukadulla aiheuttaneet komplikaatioita. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 28.02.2017 12:42 Viestin aihe: |
|
|
Reilun kuukauden ja vajaan 4tkm ajelujen jälkeen fiiliksiä 1,4 automaatti vitarasta.
+ Pääasiassa olen autoon tyytyväinen. Tuo turbokone on arkikäyttöön riittävän tehokas (8,9sek nollasta sataan autobildin mittaus). Kuitenkin se on myös melko vähäruokainen (5,5-6,5l omat keskikulutukset sadalle). Edellisellä jeepillä kiihtyvyys oli sama mutta kulutus tuplat
+ Toimiva nelivetojärjestelmä.
+ Itselle riittävät tilat
+ Adaptiivinen vakkari on loistava keksintö
+ Naurettavan halvat huollot (Jeepin jälkeen kaikki on suhteellista) mutta 100e 1-2tkm ensi huollosta ei ole paha vaikkei muuta kuin öljyt + suodatin vaihdetakaan.
- Peräkonttia sai aluksi tosiaan takoa kiinni mutta säätivät huollossa sitä ja tämän jälkeen menee kiinni sopivalla voimalla.
- Ajomelu oli minusta kova. Se on sitä muissakin saman hintaluokan verrokeissa, mutta häiritsevä silti. Vein auton sitten paikalliseen autohifiliikkeeseen että vaimentakaa kaikki paikat mihin kohtuu vaivalla pääsette. Auto muuttui tämän jälkeen huomattavasti hiljaisemmaksi ja oli hintansa arvoinen homma. Ovet, kontti jne vuorattiin bitumimatolla. Eniten tässä häiritsi että kerrankin kun on kunnon handsfree systeemit jne niin sitten et kuule puhua 120 nopeudessa Samalla vaihtoivat uuden erillissarjan eteen. Vakiokaiuttimet olivat S-mallissakin melko kuraa.
Subarun VX:ää kävin myös kokeilemassa mutta tuo Suzukin moottori miellytti enemmän samoin kuin varustelu. Subarun CVT-vaihteisto ei oikein herättänyt luottoa ja manuaali ei ollut vaihtoehto. Enpä ole valintaa katunut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ajokki Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 11 Jou 2014 Viestejä: 21 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 28.02.2017 18:53 Viestin aihe: |
|
|
eBaysta saa kohtuu hintaan vaimennusmattoja jos vihtii itse tehdä. Itse olen nykyiseenkin autoon asentanut ja varmaan ens kesänä Vitaraankin, samalla myös ruostesuojaan koko koslan. Eihän tähän hintaan liikoja tarvi odottaakaan mutta hinta/laatu suhde varmasti kohillaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 28.02.2017 20:18 Viestin aihe: |
|
|
Ajokki kirjoitti: | eBaysta saa kohtuu hintaan vaimennusmattoja jos vihtii itse tehdä. Itse olen nykyiseenkin autoon asentanut ja varmaan ens kesänä Vitaraankin, samalla myös ruostesuojaan koko koslan. Eihän tähän hintaan liikoja tarvi odottaakaan mutta hinta/laatu suhde varmasti kohillaan. |
Saa toki. Ei vain oma mielenterveys kestä alkaa purkamaan noita sisustoja. Tai purkaminen menee mutta kasaaminen on syvältä
Kyllähän tuon hintaisissa autoissa jotain sanomista aina on mutta pieniä puutteita nämä kuitenkin ovat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 28.02.2017 20:28 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Reilun kuukauden ja vajaan 4tkm ajelujen jälkeen fiiliksiä 1,4 automaatti vitarasta.
+ Kuitenkin se on myös melko vähäruokainen (5,5-6,5l omat keskikulutukset sadalle)
- Ajomelu oli minusta kova. Se on sitä muissakin saman hintaluokan verrokeissa, mutta häiritsevä silti. Vein auton sitten paikalliseen autohifiliikkeeseen että vaimentakaa kaikki paikat mihin kohtuu vaivalla pääsette. Auto muuttui tämän jälkeen huomattavasti hiljaisemmaksi ja oli hintansa arvoinen homma. Ovet, kontti jne vuorattiin bitumimatolla. |
Minkälaisessa ajossa olet päässyt noin alhaisiin lukemiin?
Vitsiitkö valottaa mitä maksoi äänieristys? Olen itsekin sitä miettinyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 28.02.2017 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Keskikulutus ehkä vähän väärä sana. Olisi pitänyt puhua matka-ajokulutuksista. Jos kaupunkiajelua tulee mukaan niin sitten kulutus on ollut 7 litran pinnassa.
Viiden sadan pintaan nuo eristykset taitavat olla riippuen vähän että missä laajuudessa tehdään ja mitä materiaaleja käytetään. Onhan se kuitenkin päivän homma esim jos käydään läpi ovet, lattiat, pyöränkotelot kontti jne. Mielestäni oli hintansa arvoinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10315 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 28.02.2017 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Huomasin tuossa töistä kotia ajellessa, että sehän meni 50 000 km rikki... Ja auto on ollu käytössä tasan 10 kuukautta.
Tuli ehkä vähän aliarvioitua vuotuiset kilometrit, mutta eipä ole silti auton hankinta kaduttanut.
Suurin yksittäinen miinus on suuntavakaus uraisella tiellä. Ainakin noilla kiinalaisilla Aeolus Ice Challengereilla
meno muuttuu levottomaksi, jos on jäisessä tienpinnassa syvät kulumisurat.
Hyvin tuo kuitenkin etenee, kun pitää pään kylmänä ja ohjaa sinne minne aikoo mennä.
Jos vähän luisteleekin, niin ajonvakautus pelaa tässä hienosti ja selvästi sivistyneemmin
kuin edellisessä Toyotassa. Mutta olen suuntavakaammillakin kieseillä ajellut, siitä ei pääse mihinkään.
Penkki kaipaisi ehdottomasti säädettävän ristiselän tuen. Tämä korostuu pitkillä matkoilla.
Parilla kympillä saa Biltemasta ilmatäytteisen tuen, mutta olisihan se mukavampi,
jos vakiopenkki olisi parempi.
Vaan kaikkineen auto on pelannut hienosti. Ei mitään teknisiä murheita. Viikonloppuna
tuli taas työnnätettyä umpihankea ja kun tällä kertaa ei ollut keskikohtaa kelkalla tampattu,
niin auto jaksoi edetä, vaikka lunta nousi välillä konepellille. Useamman kilometrin umpisella
ei tullut mitään kuumenemisia tai muita komplikaatiota. Ilmeisesti niitä saa aikaiseksi vain
kun kaivattaa auton kiinni polanteeseen ja ruovittaa siinä riittävän kauan edes takaisin.
Talvikelissä bensan kulutus on ollut reippaalla kaasujalalla ja suksitelineet katolla siinä 6,8 - 8,0 litraa / 100 km.
Jos malttaa ajaa 80 km/h, niin pääsee alle 6,5 l satasella. Ei mikään maagisen pieni, mutta kohtuullinen mielestäni. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 01.03.2017 08:15 Viestin aihe: |
|
|
Suuntavakaudesta pitää kyllä kompata. Ei tuo uusilla hakkapeliitoilla pahimmasta päästä ole, mutta levotonta meno syvissä urissa on, ei siitä mihinkään pääse. Osan tuosta toki tekee paino kun auto on melko kevyt. Edellinen jeeppi oli tonnin painavempi niin selvähän se on että suorempaan mennään vielä kun akseliväli on pidempi. Ohjausta jotkut moittivat mutta siitä en ole samaa mieltä. Minusta se on ihan hyvä. Toisaalta kun viimeiset 10 vuotta on ajanut korotetuilla maastureilla, niin ei ehkä itse ole paras arvostelemaan
Ristiselän tukea en ole osannut kaivata. Ehkä en koskaan oikein hyvällä jakkaroilla ole istunutkaan. Pitää melkein noita ilmatukia kokeilla.
Kunnon lumihankitestit on vielä itsellä tekemättä. Samoin panssarit pitäisi ruuvailla paikoilleen kun ehtisi.
Onko muuten tietoa saako tuota start-stop automaatiikkaa mitenkään kokonaan pois. Ärsyttää sammuttaa joka kerta erikseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 01.03.2017 10:42 Viestin aihe: |
|
|
Peesaan kanssa penkkihommassa. Liian kapea ja selkätuki puuttuu. 10v vanhassa Avessa huomattavasti parempi penkki. Pitää kanssa miettiä jotain kötöstystä.
Mulla muuten toimii tuo stop&go nykyään todella satunnaisesti. Yleensä ei lainkaan. Tiedä sitten miksi, mutta pikemminkin hyvä niin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|