OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teerijahti pellolta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 16.10.2005 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänä aamuna ukko teeri nurin.oisko ollu 8 jälkeen.kiväärillä tuli napattua kaverin kaa...kahesti tulivat pellolle 5ukkoa ja kana...suhauttelulla taas onnisti Wink
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mika_22
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 2527
Paikkakunta: Keminmaa

LähetäLähetetty: 17.10.2005 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tarkennusta...kaveri ampu 22 mangnumilla...sitte koitin paikata 222rem..matkaa oli n.120m Cool
_________________
Sole poikha mikhään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhatapio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Elo 2005
Viestejä: 2803
Paikkakunta: eteläpohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.10.2005 16:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös se tuo peltojahti oo pikkusen lika heleppoa ku linnut tullee kymmenen metrin tarkuudella samaan kohtaan peltoaki , mun puolesta saisivat kieltää koko jahtimuodon uudestaan ja perustelut tullee tässä kun olin yks aamu todistamassa pienen parven viimestä lentoa soidinpaikalle , kolome nuorenpuoleista mettämiestä oli passissa pellolla ja tuli kaheksan parvi lennossa pellonpintaa ja kaikki alas siitä parvesta , tais olla tuon lakian pelikukoista suurin osa siinä , tuli vähä sellanen mieli että onkohan tällä pellolla ens kevväänä soidinta ja jos on nii minkälainen??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
*Konna*
***


Liittynyt: 30 Huh 2005
Viestejä: 921

LähetäLähetetty: 18.10.2005 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juhatapio kirjoitti:
olin yks aamu todistamassa pienen parven viimestä lentoa soidinpaikalle , kolome nuorenpuoleista mettämiestä oli passissa pellolla ja tuli kaheksan parvi lennossa pellonpintaa ja kaikki alas siitä parvesta , tais olla tuon lakian pelikukoista suurin osa siinä , tuli vähä sellanen mieli että onkohan tällä pellolla ens kevväänä soidinta ja jos on nii minkälainen??

Onneksi se ei ole tollasta joka paikassa! Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jamza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Mar 2004
Viestejä: 52
Paikkakunta: Koopijo

LähetäLähetetty: 18.10.2005 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se tommonen lahtaaminen järjetöntä. Pellolta ja yleensä kuvilta metsästettäessä on omat hyvät puolensa. Saaliinsa pystyy valitsemaan aikas tarkasti ja haavakoita tulee hyvin harvoin. Kuvastus ei ole näköjään kärsimättömien hommaa. Kuvastus tilanteessa pitää osata myös naatiskella myös elävistä linnuista. Saalis ei niin tärkeä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 18.10.2005 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

teerien pyytäminen yleensäkkin kyttäämällä pellolta tai jopa suolta voi olla melko lahtaamista jos osaa homman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hankipoika
Vieras





LähetäLähetetty: 18.10.2005 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eeeeei välttämättä
Takaisin alkuun
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 20.10.2005 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No näissä metsästysmuodoissahan juuri kysytään sitä metsästäjän malttia. Itse ainakin olen sitä mieltä, että kaikkia paikkoja ei aina tarvitse käyttää. Pitää sen verran järkeä olla päässä että käyttää henkilökohtaisia kiintiöitä vaikka paikkoja olisi enempäänkin.

Itellä on teeritili tältä syksyltä avaamatta (ei laukaustakaan vielä kohti) niin armotta kyllä rankaisen jos ja kun paikka tulee. Metsästyspäiviä on jäljellä tieten 6. Eiköhän siihen se teerikin mahdu, kun lintuja kerran hyvänlaisesti tuntuu olevan.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hunter.Man
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Kes 2005
Viestejä: 348
Paikkakunta: Ranua

LähetäLähetetty: 20.10.2005 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulle riittää ihan hyvin teeri tai kaksi syksyssä. Vielä ei ole yhtään tippunut (toissapäivänä huti teerestä kiväärillä, kiikari ei ollut kohillaan) mutta jospa se lauantaina tipahtais.
_________________
Erankavijat.netin Babo
Riista.fi:n PasiN
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-TE-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2005
Viestejä: 102
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 20.10.2005 14:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eiköhän se tosiaan ole paikallisista lintukannoista kiinni mikä katsotaan ahneudeksi ja mikä ei. Itse katson tilanteen vuosi kerrallaan. Metsästyshistoriaani mahtuu monta vuotta jolloin en ole metsästänyt kanalintuja ollenkaan koska tuolloin kannat olivat mielestäni liian huonot. Muutaman vuoden on täälläpäin näyttänyt hyvältä. Itselleni riittää muutama teeri vuodessa. Naaraslintuja en ammu tänävuonnakaan.
_________________
Kukaan ei ole tarpeeton, aina voi toimia huonona esimerkkinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
coorde
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 260
Paikkakunta: pohjos-suomi

LähetäLähetetty: 22.10.2005 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vai teurastamista on teerenpyynti.
on tietenkin jos minä en pitäis malttia teerenpyynnissä. tänä syksynä on jälleen teerikanta runsas, joten muutaman uskaltaa tipauttaakkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_mehtämiäs-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Lok 2005
Viestejä: 13
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.10.2005 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnelkaa -TE-:tä.Sieltä tulee viisaita sanoja.Niinku pappa mulle aikonaan sano, että "niin näläkä ei saa olla että pittää akkoja ampua". Peltojahdista sen verran että on tullu kanssa hommattua nuo samettiteeret mutta ei oo tullu kertaakaan laitettua vielä puuhun asti! Hyvin pärjänny ilmankin, kunhan vaan on vähänkin paikkatietoo...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Poffo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Lok 2005
Viestejä: 70
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 28.10.2005 13:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tosiaan paikka kohtaista hommaa. Omilla mailla keski-suomessa ei tulisi mieleenkään ampua useampaa teertä aamussa. Toisaalta olin syysloman pohjosessa ja kyllä riitti muuten kanalintuja niin paljon että ois enemmänkin kärsiny ampua. Yhteen ukkoteereen tyydyin. Metsoa ihan tosissaan sitten yritin, mutta tiedättehän.. ovelia ovat!! Twisted Evil
Niin sitten yhtenä aamuna kun suolla oltiin kuulin todella kovaa suhinaa läheiseltä pellolta. Sinne sitten kävelin melkein samaa vauhtia ja näky oli kaunis. 80 mustaa ukkoa suolla soitimella, pakkasta 7 astetta. No tietenkin ainut kivääri oli kaverin selässä ja liian kaukana. Sen aamun ihan suosiolla vain ihailin näytöstä. Toki ryömin haulikon kanssa pellon yhteen reunaan jos sattuvat siirtymään. Ja siirtyivät, mutta matkaa parhaimmillaan istuvaan ukkoon 50m. Ihailin sitten sitä luonnon näytöstä 3h. Mieleenpainuva kokemus. Seuraavana aamuna rokotin sitten sen yhden kukon parvesta. Loman 2 viimeistä aamua pukkas vettä ja räntää niin pelto sai olla rauhassa. Joten erot voivat olla erittäin suuria paikkakunnittain. Toisaalta en tiedä onko missään tilanteessa järkeä ampua 8 teeren parvea kerralla alas. Ei, sanon minä!
_________________
Recon: Fair play- Never!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com