OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 27.04.2017 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Eteen 2, taakse 2.2


Kuulostaa rahamieheltä kun on varaa joka vuosi ostella uudet kummit keskeltä täysin kaljujen tilalle Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 27.04.2017 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
kenppi
Lähetetty: 27.04.2017 19:58    Viestin aihe:

Suiza; laita rengaspaineiksi 2,3bar eteen sekä taakse, ja valitse auton tietokoneen valikosta TPMS, asetukseksi comfort


Kokeillaanpas näitä paineita.Mutta eikös ne nykyrenkaat vaadi enemmän paineita,varsinkin kun on ensiasennusrenkaina nää EcoContactit,oiskohan
sitten perstuntumalta kokeilla parhaita paineita ajettavuuden suhteen.Ymmärsin näin että vierintävastus ja kulutus,myös renkaiden kestävyys olisi parempi noilla suuremmilla paineilla.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 27.04.2017 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähes järjestään jos nykyrenkailla ajelee alle 2.5 paineilla niin ainoa hyötyjä on rengaskauppias.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras_a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2013
Viestejä: 1953

LähetäLähetetty: 27.04.2017 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo aika pieniltä tuntuu 2 barin paineet (vrt. mulla esim. transportterissa 4.0 -4.2 baria).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Enkeksimtn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2016
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 27.04.2017 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vinkki eräältä ajokouluttajalta: aina lähelle renkaan valmistajan ehdottamia maximipaineita(rengas toimii, niin kuin se on tarkoitettu).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kenppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Syy 2016
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 27.04.2017 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä sinne enemmänkin tosiaan kärsii laittaa, mutta tuota painetta ehdotin rengaspainevahdin takia. Pienestä ylipaineesta asetukseen nähden se ei varmaankaan reagoi, mutta jos näillä liki nollan asteen lämpötiloilla käyttää esim 2,5bar paineita niin +30°c rengaspaineet ovat jo karkeasti 2,8bar, ja silloin järjestelmä voi jo herjata väärää rengaspainetta. Varmaa tietoa tästä ei toki ole kun en ole päässyt vitaraa niin perusteellisesti testaamaan.

Muuta vaaraahan tuossa ei ole muuta kuin ne tympeät valot ja herjat mittaristossa. Kaikki pitäisi olla ok kunhan käytettävä rengaspaine ei ole alle käytettävän asetuksen, muutoin mittaristo vilkkuu taas oranssina.

Kuljettajan puoleisessa b-pilarissa on se taulukko rengaspaineista, joista soveltamalla auton asetusten kanssa löytyy varmasti sopivat paineet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 27.04.2017 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rengaspaineseuranta ei hälytä kuin alipaineesta. Itellä on 3,0 edessä ja 2,8 takana.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3tactical
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2004
Viestejä: 3929

LähetäLähetetty: 28.04.2017 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

yksi rengasasentaja- vanhempi asentaja- sanoi, että auton valmistajan rengaspaine-ohjeilla ei ole mitään merkitystä. On seurattava renkaan valmistajan ohjeita. Mulle tuo tarkoitti 2,5 bar joka paikkaan Passatissa entisen 2,2 tilalle. Ja max- kuormalle plus kärrille tuosta pitäisi vielä nostaa, ja olenkin joskus nostanut. Mutta paineiden laskeminen vaan tahtoo unohtua......saa kyllä renkaat pilalle parissa kuukaudessa....kokemusta on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 28.04.2017 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaksi kesää ajettu Vitaralla 2.3 bar paineilla noilla mukana tulleilla Continentaneilla. Ei mitään ongelmia kulumisen suhteen. Autossa on nyt 65 tkm mittarissa.
Ohjekirjan mukaan 2.8 bar eco asetus ja 2.3 bar comfort.
Pintaa kaikissa pyörissä 4 -5 mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 28.04.2017 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

t3tactical kirjoitti:
yksi rengasasentaja- vanhempi asentaja- sanoi, että auton valmistajan rengaspaine-ohjeilla ei ole mitään merkitystä. On seurattava renkaan valmistajan ohjeita. Mulle tuo tarkoitti 2,5 bar joka paikkaan Passatissa entisen 2,2 tilalle. Ja max- kuormalle plus kärrille tuosta pitäisi vielä nostaa, ja olenkin joskus nostanut. Mutta paineiden laskeminen vaan tahtoo unohtua......saa kyllä renkaat pilalle parissa kuukaudessa....kokemusta on.


Renkaat ovat osa auton jousi-vaimenninjärjestelmää. Jos haluaa, että auto käyttäytyy kuten on suunniteltu, täytyy rengaspaineet olla auton valmistajan suosituksen mukaiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 28.04.2017 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se rengaspainetarra on kuskin oviaukon takapalkissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Enkeksimtn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2016
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 28.04.2017 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
t3tactical kirjoitti:
yksi rengasasentaja- vanhempi asentaja- sanoi, että auton valmistajan rengaspaine-ohjeilla ei ole mitään merkitystä. On seurattava renkaan valmistajan ohjeita. Mulle tuo tarkoitti 2,5 bar joka paikkaan Passatissa entisen 2,2 tilalle. Ja max- kuormalle plus kärrille tuosta pitäisi vielä nostaa, ja olenkin joskus nostanut. Mutta paineiden laskeminen vaan tahtoo unohtua......saa kyllä renkaat pilalle parissa kuukaudessa....kokemusta on.


Renkaat ovat osa auton jousi-vaimenninjärjestelmää. Jos haluaa, että auto käyttäytyy kuten on suunniteltu, täytyy rengaspaineet olla auton valmistajan suosituksen mukaiset.
Ja renkaat pitää olla myös auton valmistajan suosittelemaa mallia. Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 28.04.2017 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On täällä varmaan aika moni vaihtanut eri kokoiset kumitkin alle ensiasennusrenkaiden tilalle. Tosin, ei ne sitäkään varmaan rengasliikkeessä vastusta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 28.04.2017 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään meni 60 000 km yli. Ensiviikolla huolto... Hieman mietityttää liekkö miten tarpeellisia nuo jarru- ja jäähdytysnesteen vaihdot
alle vuoden vanhaan kiesiin. Kaippa ne on silti sama teettää.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 28.04.2017 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Tänään meni 60 000 km yli. Ensiviikolla huolto... Hieman mietityttää liekkö miten tarpeellisia nuo jarru- ja jäähdytysnesteen vaihdot
alle vuoden vanhaan kiesiin. Kaippa ne on silti sama teettää.


Oho, onpa kilometrejä. Minä saan ajaa neljästä viiteen vuoteen, että pääseen samoihin lukemiin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 47 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com