OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Starttipistooli - ampuma-ase
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12170

LähetäLähetetty: 04.06.2017 08:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehkä olennaisin kysymys on, että onko se heitin ampuma-ase vai ei. Jos se yhden osan poikki sahaamalla muuttuu pienoispistooliksi, niin ei se ainakaan kovin kaukana ole?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34901

LähetäLähetetty: 04.06.2017 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vesijohtoputken pätkäkin muuttuu ampuma-aseeksi kun siihen laittaa toiseen päähän patruunan,sekin on siis ampuma-ase ja luvitettava?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
legless
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2013
Viestejä: 363
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 04.06.2017 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mites nuo vanhanajan nallipyssyt? joko sitä pinnkiä paperinauhaa ampuvana, tai se tehokkaampi punaista muovirinkulaa ampuva? siinäkin on patruuna joka kehittää painetta???

daminheittimeen vielä, että meillä kun sitä voi molemmat käyttää, ja jos nyt mäntä sen luvittaa, niin minä en saa sitä käyttää, jos ei minun luvalla???
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12984

LähetäLähetetty: 04.06.2017 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

legless kirjoitti:
mites nuo vanhanajan nallipyssyt? joko sitä pinnkiä paperinauhaa ampuvana, tai se tehokkaampi punaista muovirinkulaa ampuva? siinäkin on patruuna joka kehittää painetta???

daminheittimeen vielä, että meillä kun sitä voi molemmat käyttää, ja jos nyt mäntä sen luvittaa, niin minä en saa sitä käyttää, jos ei minun luvalla???


Haet siihen rinnakkaisluvat. Helppoa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8924

LähetäLähetetty: 04.06.2017 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän tuota 22 kaliiperista dammiheitintä saa lainata melkein kaikkien ampua-aseitten luvalla. Olen itsekin ihmetellyt, ettei kukaan ole vielä vielä keksinyt sitä pistää luvanvaraiseksi, kun tietyt starttipistoolitkin on luvitettuna. Onneksi ei ole tullut sellaista itselle hankittua, vaikka paljon on tullut käytettyäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12170

LähetäLähetetty: 04.06.2017 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Vesijohtoputken pätkäkin muuttuu ampuma-aseeksi kun siihen laittaa toiseen päähän patruunan,sekin on siis ampuma-ase ja luvitettava?
No heitä damit sitten vesijohtoputkella? Semmosta kun laitat AHYyn pätkän, niin saanet lausunnon että lupavapaa on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34901

LähetäLähetetty: 04.06.2017 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lentää ne silläkin,putkenpätkillä ammuskeltiin kaikkea mahdollista potuista tyhjiin kalja- ja säilyketölkkeihin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 05.06.2017 00:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Solifer kirjoitti:
Minulle ei ole mikään ongelma että kaikki damiheittimen hallussapitäjät tuomitaan aselakirikoksesta eli luvattoman ampuma-aseen hallussapidosta sakkoihin ja mahdolliset aseluvat perutaan kaikki.

Damiheitinten hallussapitäjiä moinen voi haitata.

Rangaistuksen voi välttää vain tekemällä heti ilmoituksen poliisille luvattomasta ampuma-aseesta ja luovuttamalla sen valtiolle. Uuden damiheittimen lupaprosessi vaan päälle (79e) ja uutta ostamaan.


Niin tiesitkö Solikka, että rangaistuksen välttäminen ilmoittamalla poliisille ei poista rikosta, vain rangaistuksen?
Sinne se jää poliisin "patja" rekisteriin se aserikos, eikä se sieltä lähde mihinkään koskaan.
Aina saat selitellä.

.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 05.06.2017 00:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
Eiköhän tuota 22 kaliiperista dammiheitintä saa lainata melkein kaikkien ampua-aseitten luvalla. Olen itsekin ihmetellyt, ettei kukaan ole vielä vielä keksinyt sitä pistää luvanvaraiseksi, kun tietyt starttipistoolitkin on luvitettuna. Onneksi ei ole tullut sellaista itselle hankittua, vaikka paljon on tullut käytettyäkin.


Ei kai sentään, dammiheitin on tietenkin pienoispistooli kertatuli cal 22 LR.
Ei sen vaarallisempi, tosin sillä kun ammuskelee pari vuotta ja harrastuskerrat tulee täyteen niin voi hakea aselupaa toiselle "lyhyelle".

Eihän tässä ole mitään järkeä, minkä takia nuo imbesillit haki lausunnon POHA:sta ?
Halutti kusta omiin muroihin?


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mart
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2005
Viestejä: 887

LähetäLähetetty: 05.06.2017 07:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
Eiköhän tuota 22 kaliiperista dammiheitintä saa lainata melkein kaikkien ampua-aseitten luvalla. Olen itsekin ihmetellyt, ettei kukaan ole vielä vielä keksinyt sitä pistää luvanvaraiseksi, kun tietyt starttipistoolitkin on luvitettuna.
Itse ihmettelen enemmän tätä toimeenpanoa hallitusohjelman mukaisesta normienpurusta aseiksi luokiltavien esineiden määrittelyssä. Tyhmempi voisi kuvitella normienpuruksi luvanvaraiseksi määrittämisten vähentämistä. Esim. äskettäin hyväksytyn ampuma-asedirektiivin minimitasoon, jolloin vaikkapa isot ilma-aseet vapautuisivat jälleen byrokratiasta.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8924

LähetäLähetetty: 05.06.2017 12:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mart kirjoitti:
Elan kirjoitti:
Eiköhän tuota 22 kaliiperista dammiheitintä saa lainata melkein kaikkien ampua-aseitten luvalla. Olen itsekin ihmetellyt, ettei kukaan ole vielä vielä keksinyt sitä pistää luvanvaraiseksi, kun tietyt starttipistoolitkin on luvitettuna.
Itse ihmettelen enemmän tätä toimeenpanoa hallitusohjelman mukaisesta normienpurusta aseiksi luokiltavien esineiden määrittelyssä. Tyhmempi voisi kuvitella normienpuruksi luvanvaraiseksi määrittämisten vähentämistä. Esim. äskettäin hyväksytyn ampuma-asedirektiivin minimitasoon, jolloin vaikkapa isot ilma-aseet vapautuisivat jälleen byrokratiasta.

Olen samaa mieltä, kommentoin vain lainsäädännön nykytilannetta. Jonkinlainen terveen järjen käyttö olisi sallittua tulevan aselain valmistelussa, koska EUn uusi asedirektiivi antaisi kyllä siihen mahdollisuuden jos vain poliittista tahtoa löytyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Johan Nyton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2010
Viestejä: 1221

LähetäLähetetty: 05.06.2017 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
mart kirjoitti:
Elan kirjoitti:
Eiköhän tuota 22 kaliiperista dammiheitintä saa lainata melkein kaikkien ampua-aseitten luvalla. Olen itsekin ihmetellyt, ettei kukaan ole vielä vielä keksinyt sitä pistää luvanvaraiseksi, kun tietyt starttipistoolitkin on luvitettuna.
Itse ihmettelen enemmän tätä toimeenpanoa hallitusohjelman mukaisesta normienpurusta aseiksi luokiltavien esineiden määrittelyssä. Tyhmempi voisi kuvitella normienpuruksi luvanvaraiseksi määrittämisten vähentämistä. Esim. äskettäin hyväksytyn ampuma-asedirektiivin minimitasoon, jolloin vaikkapa isot ilma-aseet vapautuisivat jälleen byrokratiasta.

Olen samaa mieltä, kommentoin vain lainsäädännön nykytilannetta. Jonkinlainen terveen järjen käyttö olisi sallittua tulevan aselain valmistelussa, koska EUn uusi asedirektiivi antaisi kyllä siihen mahdollisuuden jos vain poliittista tahtoa löytyy.


Todennäköisesti menee kuitenkin niin että POHA:n aseyksiköltä pyydetään ohjeita direktiivin kansallisen säädöksen valmistelussa.

Sieltä annetaan taas entistäkin typerämpää ja käytännössä kelvotonta säädäntötekstiä. Sen mukaan saatetaan lainmuutokset voimaan eduskunnassa.
_________________
Kun katson vihreitä näen punaista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 05.06.2017 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Älä nyt POHA:aa moiti, tossakin dummy-lausunnossa antoivat hörhöille oikein kuvalliset ohjeet
miten täysin harmittomasta työkalusta saadaan aikaan "toimiva" ampuma-ase.
Ei tuohon kaikki pysty..

.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12984

LähetäLähetetty: 05.06.2017 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dermo kirjoitti:
Solifer kirjoitti:
Minulle ei ole mikään ongelma että kaikki damiheittimen hallussapitäjät tuomitaan aselakirikoksesta eli luvattoman ampuma-aseen hallussapidosta sakkoihin ja mahdolliset aseluvat perutaan kaikki.

Damiheitinten hallussapitäjiä moinen voi haitata.

Rangaistuksen voi välttää vain tekemällä heti ilmoituksen poliisille luvattomasta ampuma-aseesta ja luovuttamalla sen valtiolle. Uuden damiheittimen lupaprosessi vaan päälle (79e) ja uutta ostamaan.


Niin tiesitkö Solikka, että rangaistuksen välttäminen ilmoittamalla poliisille ei poista rikosta, vain rangaistuksen?
Sinne se jää poliisin "patja" rekisteriin se aserikos, eikä se sieltä lähde mihinkään koskaan.
Aina saat selitellä.

.


Ei tarvitse jatkossa selitellä yhtään mitään. Tietty jos on tuon päälle putkapidätyksiä, ratteja ja ylinopeuksia niin eihän ne luvansaantia hirveästi helpota.

Joka tapauksessa luvattoman ampuma-aseen hallussapito on jo selviö. Nyt kannattaa selvittää miten jatkaa elämäänsä mahdollisimman vähin sanktioin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
legless
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2013
Viestejä: 363
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 05.06.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

legless kirjoitti:
mites nuo vanhanajan nallipyssyt? joko sitä pinnkiä paperinauhaa ampuvana, tai se tehokkaampi punaista muovirinkulaa ampuva? siinäkin on patruuna joka kehittää painetta???

daminheittimeen vielä, että meillä kun sitä voi molemmat käyttää, ja jos nyt mäntä sen luvittaa, niin minä en saa sitä käyttää, jos ei minun luvalla???


Haet siihen rinnakkaisluvat. Helppoa Smile

sitähän nyt meinasinkin, kun on pari lyhyttäkin luvilla .22 ja .32, niin mahtaako tuollaisen luvalla saada ampua dameja, vai täytyykö mennä kurssille et osaa käyttää..?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Seuraava
Sivu 21 Yht. 24

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com