OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Passimiehen painajainen: Pakastin pamahti…
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20410
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.07.2017 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ollu. Lievä alkava mätänemisen haju. Moni olis varmaan laittanu pannulle hyvin raakakypsyneenä. Very Happy
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras_a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2013
Viestejä: 1953

LähetäLähetetty: 19.07.2017 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ei ollu. Lievä alkava mätänemisen haju. Moni olis varmaan laittanu pannulle hyvin raakakypsyneenä. Very Happy


OK Laughing

Hyvä, kun huomasitte ajoissa! Me huomattiin vasta, kun oli jo liian myöhäistä (siis hajun suhteen peli menetetty). Pakastin alkoi falskaamaan ja sieltä tuli sitä järkyttävää lemua pieninä annoksina. Just sen verran, että nenä haistoi jonkin olevan pielessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommiunk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2005
Viestejä: 154
Paikkakunta: varsinaissuomi / Satakunta

LähetäLähetetty: 19.07.2017 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä kanssa pari viikkoa sitten pakastin suli. Luojan kiitos satuin huomaamaan asian kun lihojen sisälämpötilat noin 4c. pohjimmaiset vielä hieman hileessä.

Fileet ja muut herkut viikon aikana rilliin ja 30kg palviin j purkitukseen, nyt on pitkäksi aikaa eväspurkkeja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 19.07.2017 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ei ollu. Lievä alkava mätänemisen haju. Moni olis varmaan laittanu pannulle hyvin raakakypsyneenä. Very Happy


Eikös siellä Brasseissa tehty tommosille joku "pesu ja vakuumiin" ja myyntiin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
emppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 398
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 19.07.2017 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perinteisesti ne on grillattu vaan hiukka mustemmiksi jos jotain hajuhaittaa on ollut havaittavissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras_a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2013
Viestejä: 1953

LähetäLähetetty: 19.07.2017 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Ei ollu. Lievä alkava mätänemisen haju. Moni olis varmaan laittanu pannulle hyvin raakakypsyneenä. Very Happy


Eikös siellä Brasseissa tehty tommosille joku "pesu ja vakuumiin" ja myyntiin...


Ja Suomalaisella lihatiskillä.... Wink, en tiedä miten piti tarina paikkansa, mutta muistan lukeneeni juttua kotimaiseata lihatiskista, että kun parasta ennen päivä menee ohi, niin leikataan harmaantuneet kohdat pois ja uudestaan kelmu päälle ja myyntiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 19.07.2017 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Ja harmaasta pinnasta tulee jauhelihaa, vähän vedellä kirkastettuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8928

LähetäLähetetty: 19.07.2017 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla paukahti keväällä mökillä jääkaappi-pakastin yhdistelmä, joka oli kolme vuotta vanha. Sattui olemaan pakkaskelit, niin nostettiin kaappi ulos terassille ja pakasteet säilyivät uuden hankkimiseen asti.

Muistin kotivakuutuksen korvaavan jotain laitteistakin ja soitin vakuutusyhtiöön. Minulla ei ollut kuittia vanhasta, mutta hyväksyivät uuden hinnan hankintakuluksi ja arvioin vanhan kaapin olleen kolmisen vuotta käytössä. Korvasivat uusihankintahinta - 8%/a arvonalennus ja tietysti omavastuulla vähennettynä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20410
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.08.2017 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mukavasti asia hoitu turvan kanssa. Tosin putos nuo hirvenlihojen hinnat eli sitä ei saanu mitä markkinahinta on. Käytännössä juurikin uuden pakastimen hinta tuli. Olen kuitenkin tyytyväinen että edes jotain sai. Ku alunperin en ollu edes varma korvaako mun vakuutus tuollaisia.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11051

LähetäLähetetty: 02.08.2017 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:
Minulla paukahti keväällä mökillä jääkaappi-pakastin yhdistelmä, joka oli kolme vuotta vanha. Sattui olemaan pakkaskelit, niin nostettiin kaappi ulos terassille ja pakasteet säilyivät uuden hankkimiseen asti.

Muistin kotivakuutuksen korvaavan jotain laitteistakin ja soitin vakuutusyhtiöön. Minulla ei ollut kuittia vanhasta, mutta hyväksyivät uuden hinnan hankintakuluksi ja arvioin vanhan kaapin olleen kolmisen vuotta käytössä. Korvasivat uusihankintahinta - 8%/a arvonalennus ja tietysti omavastuulla vähennettynä.

Kai älysit ottaa omavastuun "pois" ilmoittamalla sen olleen täynnä hirven file'etä? Laughing
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 02.08.2017 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mukavasti asia hoitu turvan kanssa. Tosin putos nuo hirvenlihojen hinnat eli sitä ei saanu mitä markkinahinta on. Käytännössä juurikin uuden pakastimen hinta tuli. Olen kuitenkin tyytyväinen että edes jotain sai. Ku alunperin en ollu edes varma korvaako mun vakuutus tuollaisia.


Meni siis aika lailla samaan putkeen mitä meillä.

Ei siinä hirveästi jaksa alkaa tappelemaan lihojen kilohinnoista, kun lisääkin voi olla jossain välissä tulossa "ilmaiseksi" Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20410
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.08.2017 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mukavasti asia hoitu turvan kanssa. Tosin putos nuo hirvenlihojen hinnat eli sitä ei saanu mitä markkinahinta on. Käytännössä juurikin uuden pakastimen hinta tuli. Olen kuitenkin tyytyväinen että edes jotain sai. Ku alunperin en ollu edes varma korvaako mun vakuutus tuollaisia.


Meni siis aika lailla samaan putkeen mitä meillä.

Ei siinä hirveästi jaksa alkaa tappelemaan lihojen kilohinnoista, kun lisääkin voi olla jossain välissä tulossa "ilmaiseksi" Smile

Juu pienriistan lihat maksettiin aika sen mukaan mitä pyysin. Samoin karhun. Pyysin hinnaksi markkinahinta miinus 10-20%. Hirvenlihan hinta oli heikko. Jauheliha 12e kilo ja fileet 35e kilo ja muut tohon väliin. Kuulemma joku valtakunnallisesti sovittu juttu. En tajunnut. Mutta en alkanu väittelemään.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Rane-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2009
Viestejä: 695
Paikkakunta: Lappeenranta

LähetäLähetetty: 24.03.2021 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime viikolla ilmeisesti pakastin hajonnut ja maanantaina oli yllätyksenä märäntymisen alkuun päässyttä lihaa pakastimessa. Vakuutukseen pitäisi mennä ja kyselevät nyt kilohintoja mitä ite oon mieltä lihoista eli lihatiskin hinnoilla mennään, osaavat varmasti tehdä vastatarjouksen. Hirven lihoista löytyy googlella helposti hintoja, mutta olisko muulle pienriistalle heittää arvioita? Rusakko, metso, teeri, pyy, heinäsorsa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7475

LähetäLähetetty: 24.03.2021 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos olis mun pakastin,niin siellä olisi ollut kuin beef jerkyä ja kylmäsavuporoa.

Noille muille lihoille jalostamattomille ei kyllä osaa heittää hintaa kuin ehkä jotain kympin kilo max. Ja siinäkin on tunne puoli mukana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee667
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2015
Viestejä: 729

LähetäLähetetty: 24.03.2021 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen joskus laskenut ihan kustannusten mukaisia kilohintoja, teerelle tuli muistaakseni 450 €/kg. Ei taida vakuutusyhtiö hyväksyä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com