OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 13790

LähetäLähetetty: 07.11.2017 18:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Silloin kun mulla oli firman liisari niin firma maksoi vähäpäästöisestä autosta osan liisingmaksua, jostain Passatista taisi olla puolet tjsp. Loppu piti maksaa sitten sillä mikkihiirirahalla jota bruttopalkaksi myös sanotaan. Toki tietysti oli vähän verovaikutusta. Jos olisi pitänyt omaa autoa niin se olisi pitänyt ostaa nettopalkalla, eli sillä kohtalaisen pienellä siivulla jota palkansaajalle jää itselle. Itse ainakin pystyin uskottelemaan itselleni että firman auto on edullisempi. No, nyt on oma auto mutta se ei ole ihan uusi. Tai oikeastaan sekin on vaimon, meillä (ts. vaimolla) on nyt neljä autoa, kaksi kitumaasturia ja kaksi tavallista maantieautoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 07.11.2017 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Vanhassa elämässä osa työkavereista tohon liisaushommaan lähti, kun tietyn työluokituksen jälkeen työnantaja tarjosi moista autoetu-mahdollisuutta. Ja aika moni laskeskeli noita tosi tarkkaan. Eikös tuossa ole samasta hommasta.


Samasta ja samasta... Autoedun kohdalla maksat verotusarvon mukaisesti, sillä sitten ei taas ole mitään tekemistä itse liisauskustannuksen kanssa. Työnantajalle kulu on jotain muuta. Heilurin tapauksessa hän taitaisi ottaa nimenomaan sen liisaussopparin itselleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 9206
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.11.2017 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Weatherby kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Vanhassa elämässä osa työkavereista tohon liisaushommaan lähti, kun tietyn työluokituksen jälkeen työnantaja tarjosi moista autoetu-mahdollisuutta. Ja aika moni laskeskeli noita tosi tarkkaan. Eikös tuossa ole samasta hommasta.


Samasta ja samasta... Autoedun kohdalla maksat verotusarvon mukaisesti, sillä sitten ei taas ole mitään tekemistä itse liisauskustannuksen kanssa. Työnantajalle kulu on jotain muuta. Heilurin tapauksessa hän taitaisi ottaa nimenomaan sen liisaussopparin itselleen.

On siitä muitakin malleja. Verotukseen tulee aina verotettavaa etuutta verotusarvon verran mistä menee nettona verot, mutta jotkut saavat sen autoedun palkan päällekin. Useimmiten lie tarjolla "kokonaispalkan osana" ja kustannus verotusarvon verran nettona. (Bruttopalkasta vähennetään verotusarvo ja verotukseen tulee verotettavaa etuutta saman verran, lopputuloksena nettovaikutus verotusarvo.) Mutta ainakin joissain yrityksissä kustannus työntekijälle on esim. 70% leasingvuokrasta (plus verotettava etuus verotuksessa) mikä on melko lähelle kustannusneutraali työnantajalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
k08888
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2011
Viestejä: 679

LähetäLähetetty: 07.11.2017 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liisaus on palvelu. Eli maksat jostain jollekkin.

Senkus ostat sen itelle lainalla, nii pääset halvemmalla. Vaiha uuteen kun vanha menee viä käsirahasta, ja laina maksettu. Ajat aina melko uudella autolla, ja tuskin menee korjauksiin pahemmin rahaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1285
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 07.11.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

k08888 kirjoitti:
Liisaus on palvelu. Eli maksat jostain jollekkin.

Senkus ostat sen itelle lainalla, nii pääset halvemmalla. Vaiha uuteen kun vanha menee viä käsirahasta, ja laina maksettu. Ajat aina melko uudella autolla, ja tuskin menee korjauksiin pahemmin rahaa.


Tai osta sitten käteisellä. Razz
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 08.11.2017 00:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaksa taas selata ja on voinut tulla uusiakin huomioita.
Mitä noin 12000max hintaluokan nelikkoa uskaltaisitte suositella?
Mielessä pyörii skodan eri versiot,suzuki,Crv,Mitsut jne
Ja ajoa tulee siis noin 40000 km/v ja maantiellä 80km/h tai yli iso osa tästä. Asun paikassa johon ei taajaman valot paista ja huonosti auraukset sun muut pelaa jos sattuu että joku talvi tulee luntakin. Ja metsästysliitännäistä ajoa tietysti on koko syksy ja talvi. Peurahommaa ,kettuhommaa,hirvihommaa jne Suomenajokoira ja mäykky pitää saada kulkemaan mutta ei oikeastaan yhtäaikaa koskaan.

Skodasta ,Mitsusta,Subarusta,suzukista huomioita eri koneista ja mekaniikasta muutenkin?

Miten dusterit ,Kiat ja nämä muut sitten. Samalla rahalla pääsisi raaksti uudemmman ja vähemmän ajetun auton omistajaksi.

Onko noilla kilometreillä diesel se ainoa oikea vai onko pieniruokaisessa bensakoneessa mitään järkeä? Ja nykyauto vie sekaajossa sen kympin tai vähän alle. Kaikki alle sen on plussaa.

Kiitos ja anteeksi.

ps on vähän käytetty jo hakua.....
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 260

LähetäLähetetty: 08.11.2017 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Jaksa taas selata ja on voinut tulla uusiakin huomioita.
Mitä noin 12000max hintaluokan nelikkoa uskaltaisitte suositella?
Mielessä pyörii skodan eri versiot,suzuki,Crv,Mitsut jne
Ja ajoa tulee siis noin 40000 km/v ja maantiellä 80km/h tai yli iso osa tästä. Asun paikassa johon ei taajaman valot paista ja huonosti auraukset sun muut pelaa jos sattuu että joku talvi tulee luntakin. Ja metsästysliitännäistä ajoa tietysti on koko syksy ja talvi. Peurahommaa ,kettuhommaa,hirvihommaa jne Suomenajokoira ja mäykky pitää saada kulkemaan mutta ei oikeastaan yhtäaikaa koskaan.

Skodasta ,Mitsusta,Subarusta,suzukista huomioita eri koneista ja mekaniikasta muutenkin?

Miten dusterit ,Kiat ja nämä muut sitten. Samalla rahalla pääsisi raaksti uudemmman ja vähemmän ajetun auton omistajaksi.

Onko noilla kilometreillä diesel se ainoa oikea vai onko pieniruokaisessa bensakoneessa mitään järkeä? Ja nykyauto vie sekaajossa sen kympin tai vähän alle. Kaikki alle sen on plussaa.

Kiitos ja anteeksi.

ps on vähän käytetty jo hakua.....


Noilla kilometreillä diesel ja noista vaihtoehdoista tuolla budjetilla dieselinä vain Skoda tai CRV.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 260

LähetäLähetetty: 08.11.2017 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon budjettiin sopii mm. 08-10 vuosimallin Skoda Octaviat 4x4 tai Honda CRV:t. Subarut kannattaa dieselinä unohtaa, jos ei ole reilusti uudempi, mutta sitten hintakin pomppaa reippaasti ja niissä uudemmissakin on monenlaisia ongelmia. Suzukin Renault-dieselit eivät ole hyvässä maineessa ja Mitsun käyttämä VAG-diesel (jos 2.0tdi koneinen) ei ole se paras versio tuosta koneesta.

Octavia ja CRV ovat molemmat melko huolettomia ja varmoja valintoja. Octavia kuluttaa vähemmän, siinä on paremmat tilat ja parempi maavara (jos Scout-malli), mutta pelkällä huonontien alustalla Octaviassa maavara aika lailla sama kuin CRV:ssa. CRV:ssa taas istutaan korkeammalla, saa mahtumaan alle korkeaprofiilisemmat renkaat, tekniikaltaan pääosin luotettavaa japsilaatua.

Aika vähissä ne vaihtoehdot on, jos pitää olla diesel, neliveto, pienehkö kulutus, kohtuulliset tilat eikä uudehkoa autoa ole ostamassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 24649

LähetäLähetetty: 08.11.2017 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

omissa porukoissa molempia,,,octavia ja crv
kootan kulutus ihan vähän pienempi, muusta olisin kyllä eri mieltä.
maavarassa ei kovin isoa eroa, mutta crv ei kopise helmoista eikä perästä läheskään nii ku oukku.
ja ainaki meillä hontaan menee isompaa roinaa, ei tosin mitään reipasta eroa, hondaan menee ainaki korkeampaa. ja tilat muutenki hondassa väljemmän tuntuset.
taitaa honda olla samalla vuosimallilla ja kilsoilla tonnin jopa kolme kalliimpi ku oukku.
molemmilla pääsee lumi yms teitä ihan kivutta.
meille tuli oukku ekana ja kohta perään crv ja jotenki tuli heti harmitus etten itekki laittanu crv:tä...no kaikeen on tottunu
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5744

LähetäLähetetty: 08.11.2017 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:

...
ja Mitsun käyttämä VAG-diesel (jos 2.0tdi koneinen) ei ole se paras versio tuosta koneesta.

.


Mites tuo poikkeaa VWn Octavian ja muista koneista (sama VAG-konserni)?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 260

LähetäLähetetty: 08.11.2017 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Horst kirjoitti:

...
ja Mitsun käyttämä VAG-diesel (jos 2.0tdi koneinen) ei ole se paras versio tuosta koneesta.

.


Mites tuo poikkeaa VWn Octavian ja muista koneista (sama VAG-konserni)?


Octavian 2.0tdi kone on nelivetoversioissa BMM-sarjan moottori, kun taas esim. Outlanderissa käytetään 16-venttiilistä BSY-sarjan moottoria. 2010 tuli tuon BMM pumppusuutinkoneen tilalle common rail.

Tuossa BSY:saa esim. Jakohihnan vaihtoväli on lyhyempi ja työ maksaa noin tuplasti sen mitä esim. Octaviassa. Muitakin käyttökuluihin ja luotettavuuteen vaikuttavia eroavaisuuksia on mitsun 16 venttiilinen vs Octavian 8 v.

Crv:n maavara on noin 16cm luokkaa, kun se Octavian scoutissa on noin 18cm. Tavaratila crv:saa on korkeampi, mutta skodassa laajempi. Kumpi sitten on parempi, niin makuasia. Noin litran/pari menee Octavia vähemmällä kulutuksella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 24649

LähetäLähetetty: 09.11.2017 00:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tienpäällä vajaa litra eroa.
uskallan väittää että crv:n tavaratila on leveämpi,,,noin näppituntumalla,,,menee mittaukseen Laughing .
kumminki octavian tila on yllättävän kaponen, kiitos sivukoteloiden.
oliskohan eka kottero mihin ei mun kivääri sovi poikittain peräkoppiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 09.11.2017 01:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peräkotterolla on merkitystä sikäli että sinne pitää mahtua ajokoira ja sakon targetti vaimennin paikoillaan.

Mitenkä nelikko Nissaneista kokemusta?
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 260

LähetäLähetetty: 09.11.2017 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän pyssyt ja koirat mahtuu noihin molempiin heittämällä.

Octaviassa on itse asiassa selvästi enemmän litroja kontissa kuin CRV:ssa, mutta eipä se kaikkea kerro. CRV:ssa pystyy myös liikuttelemaan takapenkkejä ainakin muutaman sentin ja sillä saa vähän lisää tilaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3240
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 10.11.2017 00:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sködan etupenkit ei välttämättä sovi sit kovin leveäselkäiselle. Jos on vielä lyhyt selkäinen, tuo voi olla jopa kelvoton istuttava. Ristiselän sivutuet ovat liian korkeat. Sopii heinäseiväs mallin vartalolle. Näin ainakin -11 mallissa oli. Muutenkin todella ahdas auto, mutta pidänkin sitä enemmän farmari golffia vastaavana, vaikka sitä jostain syystä passattiin aina verrataan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 41 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com