OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 01.12.2017 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tietenkään jaksanut lukea ketjua, mutta mitä Vitaran omistajat ovat mieltä. Kohtuullisen kevyt auto, pienehkö akseliväli ja leveät renkaat. Onko millainen ajopeli talvisella ja uraisella tiellä? Vuodessa tulee kuitenkin +45000 mittariin. Ja onko mitään mieltä hankkia ko autoa noilla vuotuisilla ajokilometreillä? Dieselinähän ei Vitaraa taida saada.
Huomenna olisi koeajomahdollisuus tällä perällä, mutta itseni pitää olla joku sata kilometriä pohjoisemmassa. Olisi kyllä saanut jonkinmoisen perstuntuman pienehköllä koeajolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 01.12.2017 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyvä ajaa, mutta ei se mikään juna uraisella tiellä ole, varsinkaan noilla kiinalaisilla nastarenkailla.
Ite työnnätin 60 000 km eka vuonna, eikä valinta ole kaduttanut. Jonku kympin kuussa olis pieniruokasella
dieselillä säästänyt, vaan eipä niitä ihan vastaavia ole samalla hankintahinnalla tarjolla...
Ja sitten kun dpf on eka kertaa omaan piikkiin tukossa, niin siinä meni kaikki mitä bensassa säästi...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 01.12.2017 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiinanihmeen talvirenkaat mainittu. Onko rengastuksella millainen vaikutus Vitaran etenemiseen noin muutoin? Olen myös pohtinut, että mikä mahtaa olla ajoneuvon tilanne, kun on 250000 km mittarissa, jolloin itse viimeistään vaihdan auton. Nykyisessä tuo tosin meni jo aikaa sitten rikki.
Toisaalta toista autoa, jota olen kaavaillut on Subarun Forester. Siitä tosin on jo paljonkin kokemuksia. Ei kilometrit tunnu vieläkään. Voiko näitä kahta edes verrata toisiinsa? Nykyinen tosin diesel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20070
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 02.12.2017 07:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en pidä Vitaraa ajo-ominaisuuksiltaan mitenkään legendaarisena. Suurimmat tekijät omalla kohdalla penkki ja lyhyt akseliväli. Renkaina tehdaskumit. Plussaa karvalakkimallinkin cruisesta, peruutuskamerasta ja törmäystutkasta, kerran pelastanut pahalta peräänajolta.

Itseänikin kiinnostaa, miten kestää kilometrejä. Malli on sen verran uusi, ettei taida kovin laajaa tietämystä vielä olla.

Foresteriin en osaa vertailla muuten kuin mutupohjaisella otoksella. Nimittäin ainakin omaan hakuvahtiin tulee todella suurella prosentilla noin 200tkm ajettuja Forestereja. Arvelisin, että tuossa on joku break point tuolle mallille.

En ole tuon vapaastihengittävän kulutusta pitänyt minään issuena, tosin kilsoja tulee vain noin 20tkm/v. Laiskahan toi turboton on, ala- ja keskikierroksilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 02.12.2017 11:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Luulenpa manuaalilla ajavien kurnuuttavan ihan eri kierrosalueilla verrattuna automaatilla suhaaviin.
Varsinkin pienellä kuormalla auto tuntuu jopa pirteältä, mutta kyllähän se raskaalla jalalla ajaessa
käyttää niitä kierroksiakin kiihdytyksissä ihan reippaasti.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jyrimononen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Tou 2004
Viestejä: 75

LähetäLähetetty: 11.12.2017 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin subaru foresterin dieselin jo ennen 200tkm tällaiseen 1,6 automaattiin viime tammikuussa. Tärkein syy foresterista luopumiseen oli tautinen hintalappu, joka sen kaikenmoisiin huoltoihin ja vikoihin upposi. Ja ajankäyttöön, joka meni noihin pienempiin ja isompiin teknisiin haasteisiin- heti(!) siitä alkaen kun sen uutena ostin. Huom. en hauku foresteria noin yleisesti mutta toi yksilö nyt oli tuollainen. Työajojen vähennyttyä merkittävästi uusi Vitara takuineen oli kiinnostava etenkin hinta huomioiden. Tähän asti kokemukset peilaten foresteriin:

- matka-ajossa tietenkin pikkuautomaisempi, mutta asettamalla "snow/mud-moodin" lumisilla ja uraisilla maanteillä sekä sivutuulessa vastaa ihan hyvin subarun jatkuvaa nelivetoa maantienopeuksilla. Ei ole yhtään sen meluisampi kuin forester. JOS ajaisin työkseni enemmän niin investoisin isompaan autoon, jo pelkän hirvikolaripelon vuoksi. Sisätila tuntui tietysti alussa loppuvan aina kesken mutta on oikeasti tottumiskysymys. Maksimissaan yleensä tuossa on kyydissä yht 2 aikuista ja koira/koirat + jahtitavaraa ja siihen se riittää.

- Maavara tulee selvästi herkemmin vastaan lumessa/mudassa/traktoriuralla vs. Forester ja pohjapanssarien (Sheriff Fixukselta) asennus oli ainakin henkisesti kannattava juttu vaikka ei näitä tietenkään maastureina kumpaakaan tule käyttää. Hieman mukavampi tunne noiden kevyidenkin panssarien kanssa jos pienesti välillä kivi tai jää kolahtaa. Pari senttiä olisi kyllä hyvä saada kikkailtua korkeutta lisää tulevilla rengasvalinnoilla, sen enempää en "citymaasturiin" tarvitsekaan. Otin Finikor-lisäturvakäsittelyn alustaan niin ei tarvitse stressata suolateillä ajeluja.

- Yleinen ergonomia on vaatimaton mutta varmasti hintansa arvoinen. Vaatimaton äänentoisto vakiostereoissa, ovet tuntuvat rimpuloilta, valot kytketään manusti päälle/pois jne. Jos nämä haittaisivat, maksaisin kalliimmasta autosta mutta en tällaisten anna häiritä. Pelkäsin vapaastihengittävän 1,6 automaatin laiskuutta mutta en ole kertaakaan kaivannut tehoja lisää. Ohituksiin riittää kiihtyvyys vallan hyvin jos ei kuski ole sitä perseessäroikkuvaa tyyppiä. Edellisen auton teknisten murheiden vuoksi en halunnut lähteä testaamaan Suzukin uuden pikkuturbon kestävyyttä vaan valitsin mukavan tylsän vaihtoehdon.

- Nelivetotekniikkaa on tarvittu vain muutaman kerran mudassa, pehmeässä pellossa ja lumessa/jäässä. Positiivinen yllätys ainakin tähän asti, jopa uskaltaisin kehua että selvitti itsensä kerran pois jäisestä kaltevasta kuopasta, jossa Forester olisi ollut mielestäni liemessä. Oma tarve rajoittuu yksittäisten pahojen kohtien läpipääsyyn kelirikkoaikoina sekä auton saamiseksi ns. maastoparkkiin haluttuihin kohtiin. Jos pitäisi säännöllisesti tai pidempiä matkoja myllätä huonoja teitä niin investoisin maasturiin.

- Varusteista: Adaptiivinen vakionopeudensäädin on yllättävän toimiva ja jatkossa must kun siihen kerran tottunut. Samoin peruutuskamera. Ostin katolle Ateran taakkatelineet Fixuksen kampanjasta 179€ (toimineet hyvin ja hiljaa) ja koiraverkon tilasin suoraan Travallin verkkokaupasta (Englannista) 133 £ sis. toimituskulut. Se taitaa jopa olla sama, jota Suzukin liikkeet toimittavat ja joka tapauksessa toimii hyvin.

- Kilsoja kertynyt nyt n. 30000, eli aika vasta näyttää miten kestää. Toistaiseksi ainakin ollut parempi kokemus kuin foresterissa, joka vastaavassa ajassa ehti käydä jo kahdessa ylimääräisessä takuuhuollossa ja sen perushuollotkin olivat aina tuplahintaisia vs. suzuki. Ilman teknisiä ongelmia forester oli muuten itselleni mainio ratkaisu mutta tähän asti olen tyytyväisempi suzukiin. Jos tilantarve kasvaa esim. uudella koiralla niin todennäköisemmin sen ratkaisen hankkimalla kattoboxin pidempiä reissuja varten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 11.12.2017 16:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo eihän se edes "kunnon citymaasturi" ole, mutta verrattain hyvin toimiva neliveto yhdistettynä auton keveyteen ja lyhyeen akseliväliin mahdollistaa ainakin liukkaissa / ahtaissa / upottavissa paikoissa melko hyvän etenemisen. Huollot on halvat eikä ole vikoja ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 22.12.2017 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäisen kerran lämpes viskon öljyt Vitarassa, joutu jäähdyttelemään. Oli raskasta märkää lunta. Lohduttavaa oli, kun Tojotan lantikka ei kulkenut siinä lumessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 22.12.2017 18:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei siinä kyllä mitää viskoa ole...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7473

LähetäLähetetty: 22.12.2017 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikä niin märkää lunta ole olemassa, että Land Cruiser hyytyisi ennen Vitaraa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 840

LähetäLähetetty: 22.12.2017 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
Ensimmäisen kerran lämpes viskon öljyt Vitarassa, joutu jäähdyttelemään. Oli raskasta märkää lunta. Lohduttavaa oli, kun Tojotan lantikka ei kulkenut siinä lumessa.


Mikä lantikka? Rolling Eyes
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 22.12.2017 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

dxman kirjoitti:
Eikä niin märkää lunta ole olemassa, että Land Cruiser hyytyisi ennen Vitaraa...

Niin nyt vain kävi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 22.12.2017 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kömy kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Ensimmäisen kerran lämpes viskon öljyt Vitarassa, joutu jäähdyttelemään. Oli raskasta märkää lunta. Lohduttavaa oli, kun Tojotan lantikka ei kulkenut siinä lumessa.


Mikä lantikka? Rolling Eyes

Tojotan maasturi ei mikään kovin vanha. Sitä kyllä ihmeteltiin, renkaat oli normaalit nokialaiset. Pienessä vastasessa kun laittoi lukot päälle niin alkoi valua ojaan. Jokainenhan sen tietää ettei lumessa lukoilla ole mitään merkitystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 840

LähetäLähetetty: 22.12.2017 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
Kömy kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Ensimmäisen kerran lämpes viskon öljyt Vitarassa, joutu jäähdyttelemään. Oli raskasta märkää lunta. Lohduttavaa oli, kun Tojotan lantikka ei kulkenut siinä lumessa.


Mikä lantikka? Rolling Eyes

Tojotan maasturi ei mikään kovin vanha. Sitä kyllä ihmeteltiin, renkaat oli normaalit nokialaiset. Pienessä vastasessa kun laittoi lukot päälle niin alkoi valua ojaan. Jokainenhan sen tietää ettei lumessa lukoilla ole mitään merkitystä.


Tämä oli kyllä mulle ihan uutta. Shocked
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 22.12.2017 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pientä tarkennusta noihin lukkoasioihin. Oma kokemukseni neljänkymmenen vuoden ajalta mitä on tullut rymyttyä lumisillä teillä niin lukoista ei ole hyötyä. Ne on siitä pirulliset jos tie on kallellaan renkaiden luistaessa tyhjää, niin lähtee valumaan sivuun. Maasto ajo on sitten eriasia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 58 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com