Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10323 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 12.12.2017 00:10 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Erittäin hyvä viesti Pedolta.
MIstä jokapuolelta lainattu? |
Kuhan aikani kuluksi pikasesti googlasin. En kehannu ulkomuistista alkaa tarinaa sepittään,
kun itellä ei onneksi tuommoista ole ollut. Parin vaggineen jälkeen kun uskoin, ettei niitä ole vara pitää.
Vaan muutamalla tutulla on ollut ja ulkomuistista oli semmonen käsitys, että tuo 2.0 tdi ei kovin haluttava ole.
Vw:n maine tais tulla siitä vanhasta 1.9 tdi:stä ja jotkut pöljät sen muistolla ostaa Hitlerin kostoja riesokseen,
vaikkei niiltä tehtailta sen koomin ole tainnut mitään kelvollista tulla muiden kun varaosamyyjien mielestä. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 12.12.2017 00:53 Viestin aihe: |
|
|
Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 12.12.2017 00:54 Viestin aihe: |
|
|
Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5448 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.12.2017 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm. |
Ei ole Skodalla ollut omia koneita pariinkymmeneen vuoteen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 12.12.2017 10:21 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Tikkamies kirjoitti: | Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm. |
Ei ole Skodalla ollut omia koneita pariinkymmeneen vuoteen. |
Tuon ikäisessä Skodassa 103kW 2.0tdi on Wikilähteiden mukaan 8v PD VAG EA 188 BMM tai 16v PD AZV/BKD - Vähän myöhemmin 16v CR VAG EA189 CBAA/CBAB/CBDB/CFHC. Autossa tarkalleen oleva malli selviää auton varustetiedoista / tyyppikilvestä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 12.12.2017 11:06 Viestin aihe: |
|
|
olavikuulapää kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | viisasverneri kirjoitti: | Lainaus: | Eiköhän tuo tiquan paremman puutteessa mene. |
Menee se. Periaate itselläni on, että jahti tapahtuu jalan, ei autosta. |
Linja-autolla jos pääsee jahtimaiden läheisyyteen, niin varmaan ihan ok.
Ei vaan..eikös uudessa autossa saa aina sijaisauton takuukorjauksen ajaksi.. |
Ei se aivan noinkaan mene. VAG konserni ei tunne käsitettä takuukorjaus. Mikäli auton vaan saat ulos liikkeestä, niin kaikki myöhemmin havaitut viat johtuvat normaalista kulumisesta, käyttövirheestä, tai ovat valmistajan määrittelemien toleranssien rajoissa. |
Pahoitteluni, unohdin tämän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tomy the Hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2005 Viestejä: 1130 Paikkakunta: 768 / 857
|
Lähetetty: 12.12.2017 12:45 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Tikkamies kirjoitti: | Erittäin hyvä viesti Pedolta.
MIstä jokapuolelta lainattu? |
Kuhan aikani kuluksi pikasesti googlasin. En kehannu ulkomuistista alkaa tarinaa sepittään,
kun itellä ei onneksi tuommoista ole ollut. Parin vaggineen jälkeen kun uskoin, ettei niitä ole vara pitää.
Vaan muutamalla tutulla on ollut ja ulkomuistista oli semmonen käsitys, että tuo 2.0 tdi ei kovin haluttava ole.
Vw:n maine tais tulla siitä vanhasta 1.9 tdi:stä ja jotkut pöljät sen muistolla ostaa Hitlerin kostoja riesokseen,
vaikkei niiltä tehtailta sen koomin ole tainnut mitään kelvollista tulla muiden kun varaosamyyjien mielestä. |
2.0 TDI konetyyppejä on yhteensä 16, joten ei ne kaikki susia ole. Suurimmat viat ovat tulleet Siemensin valmistamista pumppusuuttimista sekä DSG-kytkimistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 337
|
Lähetetty: 12.12.2017 13:02 Viestin aihe: |
|
|
Muutama sivu takaperin oli enemmän juttua noista Skodista ja mitä niistä kannattaa katsoa. Tuon ikäisessä Skodassa on tosiaan BMM-sarjan moottori, joka perustuu hyvin pitkälle vanhempiin 1.9 tdi a-sarjan moottoreihin, mm. Boschin pumppusuuttimet on täsmälleen samoja jne. Tuo kone on myös 8-venttiilinen toisin kuin muut VAG-konsernin käyttämät 2.0tdi moottorit, jotka ovat 16-venttiilisiä ja muutenkin eri koneita. Tuota konetta on ollut aikaisemmin vain 2000-luvun alun VAG-tuotteissa ja Skoda on ottanut sen käyttöön myöhemmin vain nelivetomalleihin.
2008 mallissa moottori on hyvin perinteinen pumppusuutin diesel ilman mitään sen kummempia erikoisuuksia, mutta hiukkassuodatin siinä on ainakin tehtaalta lähtiessä ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 13.12.2017 11:34 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Tikkamies kirjoitti: | Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm. |
Ei ole Skodalla ollut omia koneita pariinkymmeneen vuoteen. |
Ehkä huonosti ilmaistu. Skodalla kasattu vois olla parempi. Jostain olin lukevinani ainakin että scouttin mylly kasataan siellä eikä wolkkari kasaa. Tosin eipä tuo maagista eroa tee.
Katotaan nyt koeajo ja sitten mietitään uudestaan..
Linkkejä ja vinkkejä.saa antaa autoista tuossa hintahaarukassa edelleen. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
benelli_m Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 05 Elo 2008 Viestejä: 41
|
Lähetetty: 13.12.2017 14:28 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.
Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.
Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.
Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 13.12.2017 18:01 Viestin aihe: |
|
|
benelli_m kirjoitti: | Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.
Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.
Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.
Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa |
Sopiikos kysyä että kuinka paljon vikoja niissä muissa sitten on ollut |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pölykeuhko Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Jou 2006 Viestejä: 1908
|
Lähetetty: 13.12.2017 18:52 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | benelli_m kirjoitti: | Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.
Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.
Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.
Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa |
Sopiikos kysyä että kuinka paljon vikoja niissä muissa sitten on ollut |
Samaa ajattelin kysyä itsekkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35447
|
Lähetetty: 13.12.2017 18:58 Viestin aihe: |
|
|
Ajelin vm -99 305 pösöllä viitisen vuotta ja siihen vaihdettiin tuona aikana pari kertaa jarrupalat, kerran jakohihna ja laturi sekä taakse uudet rummut, vähävikaisin auto mikä on koskaan kohdalle sattunut ja osat lähes ilmaisia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 13.12.2017 19:48 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | benelli_m kirjoitti: | Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.
Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.
Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.
Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa |
Sopiikos kysyä että kuinka paljon vikoja niissä muissa sitten on ollut |
Samaa naureskelin että meleko pascoilla rutjakkeilla mies ajaa jos tuo lista aiheuttaa tyytyväisyyttä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|