OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10315
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 12.12.2017 00:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Erittäin hyvä viesti Pedolta.

MIstä jokapuolelta lainattu?


Kuhan aikani kuluksi pikasesti googlasin. En kehannu ulkomuistista alkaa tarinaa sepittään,
kun itellä ei onneksi tuommoista ole ollut. Parin vaggineen jälkeen kun uskoin, ettei niitä ole vara pitää.
Vaan muutamalla tutulla on ollut ja ulkomuistista oli semmonen käsitys, että tuo 2.0 tdi ei kovin haluttava ole.
Vw:n maine tais tulla siitä vanhasta 1.9 tdi:stä ja jotkut pöljät sen muistolla ostaa Hitlerin kostoja riesokseen,
vaikkei niiltä tehtailta sen koomin ole tainnut mitään kelvollista tulla muiden kun varaosamyyjien mielestä.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 12.12.2017 00:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 12.12.2017 00:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5446
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 12.12.2017 09:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm.

Ei ole Skodalla ollut omia koneita pariinkymmeneen vuoteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 12.12.2017 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Tikkamies kirjoitti:
Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm.

Ei ole Skodalla ollut omia koneita pariinkymmeneen vuoteen.

Tuon ikäisessä Skodassa 103kW 2.0tdi on Wikilähteiden mukaan 8v PD VAG EA 188 BMM tai 16v PD AZV/BKD - Vähän myöhemmin 16v CR VAG EA189 CBAA/CBAB/CBDB/CFHC. Autossa tarkalleen oleva malli selviää auton varustetiedoista / tyyppikilvestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 12.12.2017 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olavikuulapää kirjoitti:
tapsakansa kirjoitti:
viisasverneri kirjoitti:
Lainaus:
Eiköhän tuo tiquan paremman puutteessa mene.


Menee se. Periaate itselläni on, että jahti tapahtuu jalan, ei autosta.

Linja-autolla jos pääsee jahtimaiden läheisyyteen, niin varmaan ihan ok. Very Happy
Ei vaan..eikös uudessa autossa saa aina sijaisauton takuukorjauksen ajaksi..

Ei se aivan noinkaan mene. VAG konserni ei tunne käsitettä takuukorjaus. Mikäli auton vaan saat ulos liikkeestä, niin kaikki myöhemmin havaitut viat johtuvat normaalista kulumisesta, käyttövirheestä, tai ovat valmistajan määrittelemien toleranssien rajoissa.

Pahoitteluni, unohdin tämän. Confused Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomy the Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 1130
Paikkakunta: 768 / 857

LähetäLähetetty: 12.12.2017 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Tikkamies kirjoitti:
Erittäin hyvä viesti Pedolta.

MIstä jokapuolelta lainattu?


Kuhan aikani kuluksi pikasesti googlasin. En kehannu ulkomuistista alkaa tarinaa sepittään,
kun itellä ei onneksi tuommoista ole ollut. Parin vaggineen jälkeen kun uskoin, ettei niitä ole vara pitää.
Vaan muutamalla tutulla on ollut ja ulkomuistista oli semmonen käsitys, että tuo 2.0 tdi ei kovin haluttava ole.
Vw:n maine tais tulla siitä vanhasta 1.9 tdi:stä ja jotkut pöljät sen muistolla ostaa Hitlerin kostoja riesokseen,
vaikkei niiltä tehtailta sen koomin ole tainnut mitään kelvollista tulla muiden kun varaosamyyjien mielestä.


2.0 TDI konetyyppejä on yhteensä 16, joten ei ne kaikki susia ole. Suurimmat viat ovat tulleet Siemensin valmistamista pumppusuuttimista sekä DSG-kytkimistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 337

LähetäLähetetty: 12.12.2017 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutama sivu takaperin oli enemmän juttua noista Skodista ja mitä niistä kannattaa katsoa. Tuon ikäisessä Skodassa on tosiaan BMM-sarjan moottori, joka perustuu hyvin pitkälle vanhempiin 1.9 tdi a-sarjan moottoreihin, mm. Boschin pumppusuuttimet on täsmälleen samoja jne. Tuo kone on myös 8-venttiilinen toisin kuin muut VAG-konsernin käyttämät 2.0tdi moottorit, jotka ovat 16-venttiilisiä ja muutenkin eri koneita. Tuota konetta on ollut aikaisemmin vain 2000-luvun alun VAG-tuotteissa ja Skoda on ottanut sen käyttöön myöhemmin vain nelivetomalleihin.

2008 mallissa moottori on hyvin perinteinen pumppusuutin diesel ilman mitään sen kummempia erikoisuuksia, mutta hiukkassuodatin siinä on ainakin tehtaalta lähtiessä ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 12.12.2017 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta löytyy tietoa missä kaikilla voi tuo 8v 2.0tdi PD tulla vastaan eri variantteina:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines#2.0_R4_8v_TDI_PD_47-103kW
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 13.12.2017 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Tikkamies kirjoitti:
Käsittääkseni skodan oma kone ja varsin yksinkertainen tuossa mallissa (07-09) Oliko peräti 8ventiilinenkin vielä ja tyypiltään bbm.

Ei ole Skodalla ollut omia koneita pariinkymmeneen vuoteen.


Ehkä huonosti ilmaistu. Skodalla kasattu vois olla parempi. Jostain olin lukevinani ainakin että scouttin mylly kasataan siellä eikä wolkkari kasaa. Tosin eipä tuo maagista eroa tee.
Katotaan nyt koeajo ja sitten mietitään uudestaan..

Linkkejä ja vinkkejä.saa antaa autoista tuossa hintahaarukassa edelleen.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
benelli_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Elo 2008
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 13.12.2017 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.

Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.

Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.

Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 13.12.2017 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

benelli_m kirjoitti:
Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.

Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.

Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.

Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa Smile


Sopiikos kysyä että kuinka paljon vikoja niissä muissa sitten on ollut Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1908

LähetäLähetetty: 13.12.2017 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:
benelli_m kirjoitti:
Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.

Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.

Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.

Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa Smile


Sopiikos kysyä että kuinka paljon vikoja niissä muissa sitten on ollut Very Happy


Samaa ajattelin kysyä itsekkin. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35436

LähetäLähetetty: 13.12.2017 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajelin vm -99 305 pösöllä viitisen vuotta ja siihen vaihdettiin tuona aikana pari kertaa jarrupalat, kerran jakohihna ja laturi sekä taakse uudet rummut, vähävikaisin auto mikä on koskaan kohdalle sattunut ja osat lähes ilmaisia.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 13.12.2017 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:
benelli_m kirjoitti:
Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.

Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.

Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.

Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa Smile


Sopiikos kysyä että kuinka paljon vikoja niissä muissa sitten on ollut Very Happy


Samaa naureskelin että meleko pascoilla rutjakkeilla mies ajaa jos tuo lista aiheuttaa tyytyväisyyttä. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 49 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com