OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10103
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 13.12.2017 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mullakin meinas vääristyä käsitys autoilun kuluista parin vagin, jeepin ja mersun vuoksi.
Sitten tulin järkiini ja ostin Tojotan. 200 000 km ajoin ja tarvi öljyjen lisäksi vaihtaa vaan jarrupalat.
Suzukiin piti nyt yksi remontti tehdä takuuseen, aika näyttää onko pitkässä juoksussa Tojon vertanen.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 13.12.2017 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

benelli_m kirjoitti:
Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.

Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.

Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.

Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa Smile
Shocked Nyt ymmärrän miksi jotku kehuu noita vaggeja. Käsitys vähävikaisesta on vaan erilainen.

Mulloo ollu kaikissa autoissa noin paljoo vikoja ees yhteensä, vaikka yhdestä menikin kansi halki tosin. Se oli aikalailla käytäjän vika. Puoltakaan semmosta käyttöä ei noi "vähävikaiset" mallit kestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beech
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 492

LähetäLähetetty: 13.12.2017 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
benelli_m kirjoitti:
Itsellä ollut reilu 5 vuotta -08 Octavia 2.0 TDI, BKD koneella. Ostettaessa oli 110tkm nyt 240tkm.

Vähävikaisin auto mitä minulla on ollut, ainakin vielä.

Tälle ajalle vaihdettu:
Takapyörän laakeri 140tkm
Turbo 160tkm.
Kaasuläppäkotelo 220tkm
Virransyöttörele
Jarrupalat joka nurkkaan.

Yksilöitähän nämä tietty on.
Ja ei ole hiukkasloukkua tuossa Smile
Shocked Nyt ymmärrän miksi jotku kehuu noita vaggeja. Käsitys vähävikaisesta on vaan erilainen.

Mulloo ollu kaikissa autoissa noin paljoo vikoja ees yhteensä, vaikka yhdestä menikin kansi halki tosin. Se oli aikalailla käytäjän vika. Puoltakaan semmosta käyttöä ei noi "vähävikaiset" mallit kestä.


Aikamoinen trollausketju tämäkin. Mun mielestä ihan kyllä faktuaalisesti on benelli_m päässyt tässä halvalla ja ollut mukana erittäin hyvää tuuria.
Jos nyt vaikka hatusta heitetään, että nää maksas korjattuna:

takapyörän laakeri 200e
turbo 2000e
kaasuläppäkotelu 300e
virransyöttörele 300e
jarrupalat joka nurkkaan 300e
Yhteensä 3100 e
Jaat sen 110 tkm niin tulee huimat 2,8c korjauskuluja per kilometri.

Ei ole kallis miten päin vaan käännät Smile Plus kun Octavian hinnanalenema ja ostohinta ei ole kovin kova plus kulutus alhainen, niin on aika halpaa ajoa tässä tullut. Kulu per kilometri on hyvä ja vertailukelpoinen luku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beech
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 492

LähetäLähetetty: 13.12.2017 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja itseasiassa tässähän on ajettu 130 000 kilsaa. Eli 3100 jaettuna 130 000 niin kilsalle kustannetta 2.4c rempoista. Niin halpaa että onko tottakaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 13.12.2017 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No on tuossa aikapaljon korjattavaa tullut kun kilometrit ottaa huomioon. Meillä on nyt ollut talouden pääkulkineena Toyota noin 8 vuoden ajan ja niihin ei ole tarvinnut normaali huoltojen lisäksi vaihtaa kuin joitain lamppuja. Kilometrejä tullu vajaat 300 tonnia ja jakaantuneet 3:lle autolle. Nykyisellä ajettu pari vuotta ja huoltojen lisäksi vaihdettu kerran eteen polttimot. Auto on 2012 vuoden prius+.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 279

LähetäLähetetty: 13.12.2017 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyöränlaakeri ja jarrupalat ovat kuluva osia ja joskus ne on vaihdettava. Pyöränlaakerit ei ns. Nykyautoissa kestä niitä km määriä kuin joskus muinoin. Aika monessa merkissä niitä joutuu ennen 200tkm vaihtelemaan, myös Toyotoissa. Jarrupalat varmasti kuluu joka autossa. Turbon nyt ei pitäisi noilla kilometrillä mennä miksikään. Paljon on öljynvaihtoväleistä ja käytöstäkin kestävyys kiinni, vaikka ei turbokaan ikuinen ole millään merkillä.

Normaali huoltokin on monesti kovin suhteellinen käsite.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 13.12.2017 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun ei tartte tässä asiassa trollailla. Vaikka pyörittelen miten päin ni viimeisimmän 300000 km:n ajalta korjauskustannukset on 0,2cnt/km kaikkine iskareineen ja muine kuluvine osineen. Se on yli kymmenen kertaa vähemmän. Joka ikistä jarrupalaa en muista varmaan, mutta kyllä isoimmat jää mieleen. Mulle tuo nyt ei vaan ole mikään vähillä vioilla päästy tommonen, jos puhutaan autoista yleensä. Sitten on varmaan eri asia jos puhutaan vaan vag-konsernin autoista. Onko tuo nyt sillä mittapuulla ikiliikkuja Rolling Eyes

Huvittavaa miten jonkun auton kustannuksia pitää saada näyttämään pieneltä. Jos kustannukset suurenee, niin kannaaa alkaa laskemaan kustannuksia €/m niin näyttää vielä edullisemmalta. Vähän ku lehtimyyjät kertoo kuinka akuankka maksaa vaan x€/pv. Oonkin kysynyt että paljonkos se sekunnissa maksaa, ja tyhmimmät on alkanu sitä laskemaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 13.12.2017 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jooh. .. Pikkumersuun (etuvetoinen) menivät alkuperäiset takalaakerit 80Mm kohdilla. Ja tarvike-jarruosat jos valitsee niin niitä pääty vaihtamaan uusiin melkeinpä öljynvaihtojen tahtiin. Ei kannata säästellä niissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomy the Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 1130
Paikkakunta: 768 / 857

LähetäLähetetty: 13.12.2017 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ne Toyotatkaan nyt aivan korjaamatta toimi. Pelkästään kahdelta kaveriltani on pitänyt uusia Toyotan mylly aivan kokonaan. Toinen oli Avensis 2.2DID ja toinen 2000 luvun alun bensa Avensis. Hävisi se ruusuinen kuva että Toyotat ei ikinä hajoa. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10103
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 13.12.2017 23:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tomy the Hunter kirjoitti:
Ei ne Toyotatkaan nyt aivan korjaamatta toimi. Pelkästään kahdelta kaveriltani on pitänyt uusia Toyotan mylly aivan kokonaan. Toinen oli Avensis 2.2DID ja toinen 2000 luvun alun bensa Avensis. Hävisi se ruusuinen kuva että Toyotat ei ikinä hajoa. Laughing


Mutta ero on siinä, että vagin kyseessä ollessa artisti maksaa, tojolla on tainnut mennä 200 tonniin asti tehtaan piikkiin nuo ongelmamoottorit.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
beech
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2008
Viestejä: 492

LähetäLähetetty: 13.12.2017 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Mun ei tartte tässä asiassa trollailla. Vaikka pyörittelen miten päin ni viimeisimmän 300000 km:n ajalta korjauskustannukset on 0,2cnt/km kaikkine iskareineen ja muine kuluvine osineen. Se on yli kymmenen kertaa vähemmän. Joka ikistä jarrupalaa en muista varmaan, mutta kyllä isoimmat jää mieleen. Mulle tuo nyt ei vaan ole mikään vähillä vioilla päästy tommonen, jos puhutaan autoista yleensä. Sitten on varmaan eri asia jos puhutaan vaan vag-konsernin autoista. Onko tuo nyt sillä mittapuulla ikiliikkuja Rolling Eyes

Huvittavaa miten jonkun auton kustannuksia pitää saada näyttämään pieneltä. Jos kustannukset suurenee, niin kannaaa alkaa laskemaan kustannuksia €/m niin näyttää vielä edullisemmalta. Vähän ku lehtimyyjät kertoo kuinka akuankka maksaa vaan x€/pv. Oonkin kysynyt että paljonkos se sekunnissa maksaa, ja tyhmimmät on alkanu sitä laskemaan.


Enpä tässä kenenkään kuluja tai eri merkkejä ole mollaamassa tai puoltamassa.

Taitaa mennä otsikosta vähän ohi, mutta tuo cnt/km on vaan aikalailla paras vertailukelpoinen tapa vertailla autoilun kokonaiskuluja. benellin esimerkissä vuosikilometrit on 26 000km (130 tkm/5 vuotta). Tällä kuvaamallasi 0,2cnt/km korjauskuluilla vuosikorjaukset olisi benellin kilsoilla 52 euroa. Eihän tuolla rahalla saa yhtään mitään korjattua?

Käytetty, takuuton auto mikä tässä benellillä on ollut 110tkm ajettuna ostettuna, niin aika halvalla päässyt kun keskimäärin vuodessa korjauksia noin 2,4cnt*26000km = 624 euroa vuodessa, eli viitisen kymppiä kuussa keskimäärin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 14.12.2017 00:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Päässy tolla rahalla jo kymmenen vuotta. 25-30tkm/v

Suurimmat viat jos otetaan kolme viimeisintä autoa.

Kahdesta iskarit toisesta päästä 200e yht, syyläri puhki 185e (keitti monta kertaa ja kesti senkin), polttoaineen täyttöputki 60e, jakajan kondensaattori 3e, katkennut johto 0e, vesipumppu 30e, jarrupalat ja kengät 60e yht, takatukivarsi 35e ja pari koiranluuta parilla kympillä ja ehkä jotain pikkunippeliä mitä en muista. Onhan tossa kuluvaa. Kahdella ajettu yli 300tkm.

Eihän siinä mitään, onhan tuokin tavallaan halpaa, mutta herranjestas jos olis kallista, ni olis se sit kans jumalavita kallista! Jos mulla on menny 10v aikana nyt n.600e, ni tolla tahdilla olis menny 6240e. En kyllä hävitä ihan hetkeen tätä nykyistä. Nyt ajanut tällä 90tkm, mittarissa 263tkm, ja pakolliseen korjaamiseen kulunut 90e. Etuiskarit ja se 0e johto. Siis 0,1cnt/km. Tällä ajaminen on melkein hanketta. Ja ennenkun joku alkaa laskea polttoaineenkulutuken eroa, se vaan ei ole verrannollinen koska puhutaan eri kokoluokan ja vetotavan autoista, eikä niillä täytetä autolle asettamiani vaatikusia. On oltava näiltäosin mahdollisimman vastaava. Tällöin polttoainetalouskin tasaantuu melkoisesti, mutta muut kulut ei juurikaan. Oon vaan niin köyhä että kyllä tuo kuuden sadan lisäkulut vuoteen kuulostaa hirveeltä.

Ja kyllä tojotissakin löytyy malleja jotka on melkein yhtä susia. Tätähän sen puljun johtajakin on pyytänyt julkisesti anteeksi, jotta ovat laiminlyöneet periaatteitaan, ja pyrkivät kait korjaamaan asian. Ja juuri 2,2D4D:ssä on kansivikoja sun muuta jossain malleissa, samoin ensimmäiset 1,0-1,8L vvt-i moottorit oli susia parina ekana vuonna. Sitemmin parantuivat. Tämä edes liittyy sikäli aiheeseen että jossain raveissa taitaa olla 2,2 että 2,0 dieseleitä jos muistan oikein. Ainakin 2,2 on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 14.12.2017 02:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voiko turbo maksaa oikesti muka 2000€ jos esim tuosta skodasta sellainen porsii?
Kuulostaa kovalta rahalta.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 14.12.2017 03:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa on selvitetty AD moottoreista ja takuun pidennyksestä. Sama koski myös Land cruiserin V8 dieseliä. Eli vähintään 1/2-moottori vaihtona, jos öljyt hävisi koneesta. Kuinkahan paljon lienee jäänyt korjauttamatta ajoissa. Nythän on jo takuut unohdettu ja ehkä joillakin jäi "Musta Pekka" käteen. 2010 jälkeiset pitäisi olla jo kelpuullista tavaraa. Ainakaan omassa 2013 diesel automaatissa ei vaihdettu kuin etujarrulevyt 125 000 km ajoilla, kunnes meni vaihtoon hybridiin. Edes renkaita ei tullut vaihdettua, vaan samoilla sarjoilla meni.

https://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/132178-charliefarlies-guide-to-the-toyota-2ad-diesel-engine-and-its-issues/
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 14.12.2017 04:24, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 14.12.2017 03:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on kaikki omat Toyotat ollu made in Japan. Joten moottorit on myös made in Japan. Tosin Land cruiserin moottori meni vaihtoon silti öljyn syönnin takia. Eurooppaan tulee moottoreita myös täältä, jos sattuu auto olemaan myös ei Japanista. Toyotahan noita valvoo, mutta Puolalaisella ja Japanilaisella kulttuurilla on eroja.

https://www.toyota-europe.com/world-of-toyota/feel/operations/made-in-europe/manufacturing
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 50 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com