OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 1847

LähetäLähetetty: 14.12.2017 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noista vaggineiden vioista sen verran, että luonnollistahan se on, että esim. Audi, Mersu ja Bmw ovat vikaherkimpiä. Noihin laitetaan eniten sitä uutta ja hienointa tekniikkaa, jolloin vikoja esiintyy herkemmin. Volkkareihin siirretään Audissa jo hetken ollutta tekniikkaa, ja vielä on mahdollisuus vikoihin, mutta pahimmat lapsentaudit on karsittu. Lopulta se perusvarma tekniikka ilman hienouksia siirretään esimerkiksi Skodaan. Sitten ollaankin siellä Avensista vastaavissa autoissa, joissa ajettavuus ei ole mitään juhlaa, viimeistelyssä on vähän sanomista (lähinnä ei mitään hienoa vaan muovinen perus kottero ja äänieristykset ovat aavistuksen heikompia). Perus tekniikkaa ilman hienouksia. Ne lasten taudit harvemmin kiinnostaa tai edes paljastuvat vielä sen ensimmäisen omistajan kohdalla, joten heille se on aivan yksi ja sama. Toki esim dsg vaihteisto oli aika katastrooffi, josta saattoi kärsiä myös moni ensimmäinen omistaja ja takuu hoidettiin luokattomasti. Idea kuitenkin on siinä, ettei ne vaggineetkaan sieltä heikoimmasta päästä ole, jos tyytyy siihen karvalakki versioon. Jos haluaa hienompaa ja parempaa, jota esim. Toyota ei edes tarjoa, niin vikojen määrä kasvaa.

Suurin vika Toyotassa taas on ylihinnoittelu. Toki varmaan luotettava perustekniikka, mutta huomattavasti edullisemminkin saa vastaavia karvalakkimalleja kohtalaisen luotettavalla perustekniikalla. Ja esimerkiksi lähipiirin pari Avensista, muutama Rav4 ja pitkä liuta Hiluxeja, sekä hiaceja eivät ole osoittautuneet käytössä juurikaan normaali autoa kummemmaksi kestävyydeltään. Hiacet ja hiluxit vaikuttavat koneeltaan vastaavia autoja hieman kestävämmältä, mutta samalla tavalla nekin ruostuu, jarru remonttia ja alusta remonttia niihinkin joutuu tekemään jne. Avensis on vaikuttanut myös perus kestävältä, ja yleensä lauennut sitten kerralla pahemmin jos vikaa on ilmennyt. Ei juuri perus skodaa kummempi karvalakki, kun ottaa huomioon että samaan hintaan olisi usein saanut selvästi tuoreemman toisen karvalakkimallin, tai hintaerolla olisi jo tehnyt pari remonttiakin. Rav4 ehkä citymaasturiksi kohtalaisen luotettava, mutta aika samaan tahtiin oman Volvon kanssa sitäkin on korjattu/huollettu. Etenkin alustajumpaa on saanut tuon kohdalla tehdä ja esimerkiksi puhi ruostuneet jarrukilvet olivat ensinnäkin aika yllättävä ja törkeän kallis vika. Erikoisuutena myös sellainen, että monia osia ei saa irtona, vaan tulee isompi paketti kerralla ja näin pikkuvika saattaa nousta hintoihinsa.

Subaru Forresterin piti olla perusvarma ja luotettava japsi, mutta ikinä ei ole niin kallista autoa pitokustannuksiltaan ollut. Vähiten ajettu auto, jonka olen omistanut ja vikalista oli loputtoman pitkä ja kallis. Sitikka taas oli mainettaan halvempi ja luotettavampi, mutta tiedä häntä onnistuinko vain hankkiutumaan eroon riittävän ajoissa. Volvossa perustekniikka pitäisi olla melko lujaa, mutta johan siihenkn on saanut rahaa uppoamaan noiden egr ja muiden päästöjen alennus hässäköiden takia. Onhan se nyt järjen köyhyyttä tunkea moottoriin iso liuta särkyviä osia, jotka estävät moottorin toimimisen oikein, jotta päästöjä saadaan alemmas. Se nyt vaan tuntuu olevan tätä nykyaikaa. Koneen puolesta pitäisi kuitenkin päästä vielä tovi, mutta alustajumpaa on odotettavissa vuosittain, kuten muillakin raskailla autoilla. Myös jakohihna odottaa vaihtoaan, mutta jos sen nyt vuoden päästä vaihdan, niin sen puolesta pitäisi taas 4 vuotta sitten päästä. Ketjukone olisi tietysti varmempi, mutta on niitäkin tuntunut särkyvän.

Ikävä tosiasia vaan on se, ettei sellaisen kestävän ja luotettavan auton teko ole hyvää bisnestä autovalmistajien kannalta ja siksi sellaisia ei edes yritetä tehdä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 3100
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.12.2017 23:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä noita Toiotia on ollut äkkiä laskien perhepiirissä sen 13-14 kpl, joista viimeisimmät euroja. Sen jälkeen taloudessa oli Volkkari kausi parin Passatin ja Touranin merkeissä. Nyt Hondien jälkeen pihassa Fooorti emännällä ja itsellä Sorento.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 3100
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.12.2017 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Lopulta se perusvarma tekniikka ilman hienouksia siirretään esimerkiksi Skodaan. Sitten ollaankin siellä Avensista vastaavissa autoissa, joissa ajettavuus ei ole mitään juhlaa, viimeistelyssä on vähän sanomista (lähinnä ei mitään hienoa vaan muovinen perus kottero ja äänieristykset ovat aavistuksen heikompia).

Kerropa Valto, miten se Skoda on oleellisesti muita Vaggineita heikompi ajettavuudeltaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 15.12.2017 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Scout koeajettu. Joku vonkuu takapäässä kun päästää kaasusta/moottorijarruttaa.
Ei tainnu tulla tästä kauppoja. Hyvä ajaa ja menee pikku hangessakin.Kulutuskin kohdallaan . Jäätävän liukas keli ajella kitkoilla mutta kummasti auttaa nelikko ja luistonesto tiellä.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 2854
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 15.12.2017 00:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mun pitää tuohon 15v vanhaan hiaceen vielä odotella sitä ruostumista ja jarruemonttia. Löysin minä siitä tänään ruostetta tosin. Takaluukun vaneroinnin purin kun vaihdoin pakkikameran. Vaneroinnin kiinnitysruuvien reikien ympärillä oli pikkasen kukkaa. Alustaremontit aloitinkin jo kun nuo saschin etuiskareiden alapään puslat oli niin huonot etteivät kestäneet ku satatuhatta. Rolling Eyes Eihän tää normaaliautoa kummempi olekaan. Esmes työkaverin bemari, se oli normaali autoa kummempi. Oli se niin kallis, niinku oli edellinenki bemari, että ei semmosta duunarin äässi kestä. On siinä näennäisesti hyvällä ajettavuudella hintansa. Kehutaanhan täällä suu vaahdossa jopa golffin ajettavuutta. Se kun on pikkasen korruptioituneen tm:n testissä lukenu että se on hyvä ajaa ni sehän on pakko olla. Vispilä mikä vispilä. Yleisesti nuo oli ainakin ennen aivan tunnottomia ja liikaa keskittäviä, millä nyt joskus oon ajanut. Toki renkaat on aina avain asemassa ajotuntumaan. Siksi sama auto voi olla kuin eri auto ja vertailu pitäisi tehdä kaikista käypäisimmillä rekailla. Siivotkoon modet tätä jos kiinnostaa, kun eihän tää kohta oo mikään cittari keskustelu Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 15.12.2017 01:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuplaa pukkaa. Sanokaa nyt joku mihinkä automalliin kannattaisi katsetta kääntää.???
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 1907
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.12.2017 01:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piti ihan laskea paljonko omaan my06 foresteriin on mennyt remontteihin ja määräaikaishuoltoihin rahaa per ajettu kilometri. 2,4c/km sain aikaiseksi. Todellisuudessa tuo on vähän yläkanttiin laskettu, kun otin mukaan koko alustasarjan. Toinen takaiskari olisi pitänyt vaan vaihtaa, mutta laitoi hieman korottavan satsin.

Sitten noihin tojotiin. Kenenkään tutun tojoissa ei ole ollut mitään isompaa tai kallista laitettavaa. Isälläkin on just saman ikäinen anjovis, mitä tuo mun forre on. Sillä ei ole ollut kyllä edes mitään pientä tuossa autossa. Ite oon vähän pettynyt tuohon subaruun, kun siitä on mennyt mm. lambda, lisäilmapumppu ja surullisen kuuluisa vasen takaiskari. Niin ja onhan tuossa pihassa tuommonen 700Mm ajettu carina e. Se nyt alkaa olla jo laho ja sähköjen puolesta lopun eellä, mutta kone pelaa erinomaisesti.

Ite en myöskään ymmärrä tuota tojotan mukamas huonoa ajettavuutta. Ei ne radalla varmasti pärjää, vaan eipä liikenteessä sillä tyylillä pidäkään ajaa. Tuo aiempi kommentti renkaista oli erittäin validi. Työkaverillakin on muutaman vuoden ikäinen 525 bemmi ja olihan se kauhea ajaa niillä halvimmilla mahdollisilla renkailla. Lisäksi on sillä muutama tonni palanut alustan osiin, kun ei meinaa vastata mainostettua ajettavuutta.

Lähipiirissä on niin karmaisevia kokemuksia vaggien ja bemareiden "laadusta", että aika paljon tässä pitäisi rikastua, että noihin katiskoihin olis varaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6048
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.12.2017 01:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ookko käyny kokeilemassa dusteria? Kyllähän se monella kikkelin kokoa kutistaa mutta saisit melko vähän ajetun auton samalla rahalla ja paremmat maanvarat. Tuossa ajelin taas appiukon dusterilla muutaman päivän ja ei se hassumpi ole ajaa. Kohtuu pienellä kulutuksella menee ja ei ole vikoja ollut. Sillä on nyt ajettu semmoinen 100 tuhatta ja ihan samalle tuntui kuin uutena eikä varmasti ole helpoimmalla päässyt tuo dusteri.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3550

LähetäLähetetty: 15.12.2017 02:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo autot tuppaa kummasti parantumaan laadultaan, kun aika kuluu. Mulla on ollut esim tuosta RAV4:sta kaikki malliversiot 1st to last. Kuukausi takaperin oli vielä sellainen gen 2 versio 2005 mallia ja 200 000 ajettu. Vaihdoin sen 50 000 ajettuun gen 3 cvt automaattiin, joka on siis facelift gen 3. On noilla ajamisessa niin käsittämätön ero, ettei oikein voi käsittää, että miten noita vanhempia on edes tullut hankittua. Gen 4 dieseli automaatti oli myös hieno vaihteisto ajella. Tuo 2011 gen 3 malli on kyllä melkein mukavampi, kuin 2013 malli. Hybridi on kyllä noista vielä selvästi eteenpäin, vaikka onkin gen 4 facelift. Huono juttu noissa 2010-2012 RAV:ssa on, että niillä on ajettu jo yleensä aika reippaasti ja hintaa on silti 20 000€. Itekki piti maksaa melkein 6000 € ylimääräistä, että sai 150 000 km vähemmän ajetun auton ulos liikkeestä, kuin nuo yleensä on. Hieman tietysti auttoi, kun kauppias maksoi välissä vanhasta 100 € vähemmän, kuin sen vuosi takaperin ostin ja 20 000 kertyi lisää mittariin. No jarruremontti tuli täydellisenä kyllä tehtyä, mutta silti. En muistanu edes tingata. Näin ilmoituksen ja soitin tutulle kauppiaalle, että teillä on toisessa liikkeessä tuo RAVi, että tilaa se sinne ja paljonka saan vanhasta väliä. Autoa hakiessa värikin oli iloinen yllätys, kun ilmoituksessa oli väärin. Eli uuden Suzuki Vitaran hinnalla sain vähän ajetun RAV4:sen.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 1847

LähetäLähetetty: 15.12.2017 05:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Lopulta se perusvarma tekniikka ilman hienouksia siirretään esimerkiksi Skodaan. Sitten ollaankin siellä Avensista vastaavissa autoissa, joissa ajettavuus ei ole mitään juhlaa, viimeistelyssä on vähän sanomista (lähinnä ei mitään hienoa vaan muovinen perus kottero ja äänieristykset ovat aavistuksen heikompia).

Kerropa Valto, miten se Skoda on oleellisesti muita Vaggineita heikompi ajettavuudeltaan?

Ei nämä nykypäivän Scodat nyt mitenkään ratkaisevasti esim. Volkkarille häviä. Ehkä aavistuksen äänekkäämpi ja muovisemman oloinen, mutta eipä se hintakaan nyt järkyttävän paljon edullisempi ole. Audissa puolestaan on enemmän hienouksia, alustan osat yleensä kokoluokkaa järeämmät esim volkkariin verraten (ainakin itsellä oli a4 passatin alusta, joka on a6 kokoluokan auto) ja äänieristys on parempi. Kyllä sen eron huomaa jos käy ajamassa peräkkäin esimerkiksi scoutin ja allroadin. Onhan siinä nyt toki eroa hinnassakin. Eikä se Scoda tai Toyota ole mielestäni mitenkään surkea ajettava, mutta ei myöskään sieltä parhaasta päästä. Toki myös volkkarilta löytyy noita laadukkaampia malleja ja audilta niitä edullisempia karvalakkeja. Scodalta käsittääkseni puuttuu kokonaan ne ns. premium mallit, mutta kyllähän ne yksilöt joilla olen ajanut, olivat aivan asiallisia perus autoja. Kuten myös kokeilemani Avensikset ja muut toyotat. Mutta nimen omaan perus autoja, eivätkä mitään ajamisen nautinnon riemuvoittoja. En ainakaan itse ole vielä ikinä ajanut scodalla, jolla lähtisin mielumin reissuun, kuin esimerkiksi tuolla tutun Q7 audilla. Vaggineita molemmat, mutta mielestäni Q7 on vain joka suhteessa mukavampi auto ajaa ja matkustaa. Toki hinta on selvästi kalliimpi, ja huoltokustannukset ovat kovemmat, mutta ykkösluokan liputkin ruukaavat olla hieman kalliimpia. Jokaisen henkilökohtainen valinta, onko valmis maksamaan sitä korkeampaa hintaa. Ja esimerkiksi uusi Allroad tai A6 kaikilla herkuilla on aika mellevä peli ajella. Olkoon Scoda aivan asiallinen auto, mutta jos saisi valita kumman tahansa ilmaiseksi ilma huolta kustannuksista, niin kyllähän audi vaan voiton veisi. Vastaavassa valintatilanteessa myös touareg päätyisi omaan ajoon ennemmin kuin yksikään scoda. Ja noilla kaikilla olen siis ajanut, mukaan lukien octavia, octavia rs,octavia scout, fabia rs ja superb. Eli tiivistettynä: Ei Scoda perus volkkarille juurikaan häviä ja saattaa toisinaan olla jopa parempi. Volkarin ja audin parhaat mallit ovat puolestaan mielestäni parempia autoja ajaa ja matkustaa, mutta hintakin on sen mukainen.

Jos ajatellaan noita korkeammalla maavaralla olevia citymaastureita, niin xc90 on ehdottomasti oma suosikki ajettavuudeltaan. X5 ja Q7 ovat hyviä maantiellä, mutta hieman turhan kovia huonoilla teillä. Xc90 puolestaan on omaan makuun loistava. Hiljainen, kohtalaisella maavaralla ja nelivedolla moneen tarpeeseen riittävän etenemiskykkyinen, siinä istutaan mukavan korkealla, joten näkyvyys on hyvä, alusta on miellyttävä maantiellä ja riittävän pehmeä heikoilla sorateillä. Ei ehkä halvin auto pitää, mutta mielestäni todella miellyttävä kokonaisuus. Itselle vaan tällä hetkellä liian kallis ja hintaansa, sekä ylläpitokuluihin nähden haluaisin enemmän etenemiskykyä. Toistaiseksi tyydyttävä V70 ja haaveiltava kohtalaisen tuoreesta land cruiserista. Land cruiser on omaan käteen yllättävän hyvä ajettava ns. oikeaksi maasturiksi, mutta budjettiin sopivat alkaa olla turhan iäkkäitä ja paljon ajettuja.

Duster oli omasta mielestäni kyllä melko muovisen oloinen, eikä hyvällä tahdollakaan voi sanoa miksikään ajamisen nautinnoksi. Miksipä tuo ei riittäisi paikasta a paikkaan b siirtymiseen, mutta itse en tuohon rahojani laittaisi. Ennemmin ostaisin jonkun paremman ajettavan samalla rahalla, ja hyväksyisin sen, että korjauskuluja on odotettavissa. Nämä on taas näitä valintakysymyksiä, ja näiden takia en ymmärrä autojen arviointia huoltokulujen perusteella. Varmasti pääsee huoltojen osalta edullisemmin esimerkiksi ostamalla uuden dusterin 20 tuhannella. Samaan hintaan saisi kuitenkin käytetyn xc90, ja maksan hyvillä mielin esimerkiksi 1000€ vuodessa huoltoja ja korjauksia, jos saan ajella sillä volvolla. Tuohon kun lisätään vaikka 5 vuoden aikajana, ja katsotaan dusterin ja xc90 hintaa, niin luultavasti se 5000€ remonttikulujen ero on kaventunut arvonaleneman vaikutuksesta. Jokainen tyylillään ja omien arvojensa mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6048
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.12.2017 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se selvä että rahalla saa autoja jotka on hyviä ajaa mutta aika harvalla on listalla Q7:t. Tikkamiehellä budjetti koko autolle 13 tonnia niin ei siinä paljon audeja tai volvoja katella. Toki jos haluaa ihan ikivanhan ja loppuun rullatun vain merkin takia. En minä kyllä oikein korkealle arvosta vanhoja audeja kun niiden kyydissä istunut niin melko surkeita ne on jo ollut. Vastaavasti ajelin tutun uudella suberpilla ja ei sitä oikein millään tavalla pysty sanomaan huonoksi ajettavuudeltaan. Sekin on jo tosin 50 tuhannen hintalapulla varustettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 5369
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 15.12.2017 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha nyrkkisääntöhän on että jos ei ole varaa vastaavaan autoon uutena niin käytettykin käy liian kalliiksi. Ja näinhän se on että uutena kallis auto tulee käytettynäkin todella kalliiksi, sen takia niiden hinnatkin tippuvat todella nopeasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6048
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 15.12.2017 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi vain kuvitella mitä Q7:n huoltaminen maksaa ja se mahtaa olla jo semmoisella tekniikalla varustettu että sen huollon on tapahduttava muualla kuin omassa katoksessa. Lisäksi tuommoiseen 250 tuhatta ajettuun joutuu laittamaan jo kaikenlaista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nilikki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 126
Paikkakunta: Oulun seutu

LähetäLähetetty: 15.12.2017 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Sanokaa nyt joku mihinkä automalliin kannattaisi katsetta kääntää.???


Jos luotettavuus painaa vaakakupissa vähänkään enemmän niin kääntäisin katseet bensa CRV:n suuntaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nippura
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Elo 2010
Viestejä: 28

LähetäLähetetty: 15.12.2017 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nelikkoaikakausi meidän taloudessa on edennyt seuraavasti:
1. Toyota rav4 -05
2. Subaru Outback -08
3. Volvo xc 70 -09
4. Audi q5 -12
5. Volvo xc 60 -15
6. Suzuki Vitara -15
Tällä hetkellä pihassa Volvo xc 60 ja Suzuki, molemmat joka päivä liikenteessä. Kaikki autot on hankittu uutena dieselmoottorilla, paitsi Suzuki on bensa. Luotettavimmat ja huolettomimmat autot ovat olleet kaksi Volvoa ja Suzuki, Subarua sai juoksettaa korjaamolla jatkuvasti hehkutulppaongelman vuoksi, eikä Toyota jäänyt siitä kauaksi, siinä iski nilkutusmoodi päälle tuon tuostakin jonkun anturivian vuoksi. Ajo-ominaisuuksien ja mukavuuden osalta Volvot omaan makuun joka suhteessa ylivoimaisia, Toyota ja Suzuki hännillä. ”Maasto”-ominaisuuksiltaan Subaru ja Suzuki perstuntumalla parhaat, Audi kehnoin. Kaikilla kuitenkin pääsee kiinni vajaavetoista kauemmaksi. Huoltokustannuksissa Suzuki ja Toyota edullisia, loput kalliita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 51, 52, 53 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 52 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com