OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 21.12.2017 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
Mun nyt kymmenkunta vuotta vanhassa hiluksissa oli jo joku vuosi sitten takapään kitkalukko täysin hengetön. Ihan kuin sitä ei olis ollenkaan, kun kokeilee ristiriipuntatilannetta. Ei kai se jarruhässäkkä huonompi voi olla Smile


Kokeile peräöljynä esim Teboilin LSD -öljyä, kitkaperä toimii paaaljon paremmin kuin mobilin kuralla. Myös Shellin LSD öljy on huomattavasti parempaa, ja se on jopa synteettistä(ja kallista).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jani O.



Liittynyt: 02 Mar 2017
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 21.12.2017 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yleensä väärällä öljyllä rupeaa perä paukuttamaan käännöksissä. Voi toki olla että se on ajettu jo hajalle. Mobilin peräöljyt tosiaan kiukutellut aika monessa hiluxissa, yleensä hiljenee toyotan omalla lukkoperäöljyllä. Toyota taitaa suositella itse mineraaliöljyä sinne ja toyotan oma öljy toimiikin mallikkaasti. Sillä on hiljennyt jenkkivehkeidenkin paukuttavat lukot mobilin jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 21.12.2017 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö ne isot pojat narraa tuota kitkalukkoa käsijarrulla jos pitoero on liian suuri?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kallelep
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2016
Viestejä: 126

LähetäLähetetty: 21.12.2017 18:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikos noista pajero sporteista kokemuksia? Olis tuollainen 1998 2,5td kiikarissa.
Onko noissa jotain kansivikoja tms kalliita tyyppivikoja? Kulutuksesta nyt ei tarvii ees puhua kun se on reipas Very Happy
Takaperässä ilmeisesti viskolukko ja etuperässä ei ilmeisesti ollenkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 21.12.2017 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Coltiainen kirjoitti:
Lonely Rider kirjoitti:
Mun nyt kymmenkunta vuotta vanhassa hiluksissa oli jo joku vuosi sitten takapään kitkalukko täysin hengetön. Ihan kuin sitä ei olis ollenkaan, kun kokeilee ristiriipuntatilannetta. Ei kai se jarruhässäkkä huonompi voi olla Smile


Kokeile peräöljynä esim Teboilin LSD -öljyä, kitkaperä toimii paaaljon paremmin kuin mobilin kuralla. Myös Shellin LSD öljy on huomattavasti parempaa, ja se on jopa synteettistä(ja kallista).


Meinaatko että se alkaisi öljynvaihdolla toimimaan paremmin, jos se on jo jonkun vuoden ollut kehnolla oiminnalla?

Uusissa hilukseissa ym pickupeissa näkyy olevan trendinä kytkettävä lukko takaperään. Siinä menee kuitenkin vielä hyvän aikaa että mulle tulee hiluksi joka on nyt uusi Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 21.12.2017 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On näissä eroja auto kohtaisestikin kitkaperä autoissa.Esim pätkä terranossa oli niin hyvä,että varmana näki ja auttoi.Taas useammassa hiacessa aika hengettömiä olleet.En itse haluaisi mitään jarruttavaa mallia eteenpäin viemiseen.Jotenkin kuulostaa hölmöltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 22.12.2017 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eri valmistajien kitkaperä öljyissä on eroja, parhaiten kitkaperät on toimineet just em. merkkien öljyillä, jostain syystä Mobilin kitkaperäöljyllä kitkalukon toiminta on likipitäen olematonta. Kokemusta niin Nisun D22 KingCrapin kuin KUN 25 Hihhuluxin kitkaperistä. Joissakin oliko jenkkiöljyissä tuli kitkaperiin tarkoitettu lisäaines erillisessä pikkupullossa, käyttäjä sai lisätä litkua perään jos ei kitkaperä meinaa toimia toivotulla tavalla(LSD öljy).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapshot-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 1063
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.12.2017 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En oo ikänä ainakaa saanu L200 kitkaperästä semmosta että se pitäis edes käsijarrulla kunnolla. Paksus lumes sen huomaa parhaiten. Paras etenemistapa on kakkonen ja kaasua jos tulee hankala paikka. Mettästyshommis pärjää silti paremmin kuin hyvin. Eipä tieliikennevehkeellä tartte mihinkää suohon ajaa. Tuoski epäälen että perä on pilattu jollain raktoriöljyllä jossa ei oo LSD -lisäaineistusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mattivehvilainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2010
Viestejä: 392

LähetäLähetetty: 22.01.2018 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusista autoista Land Cruiser vs Pajero etenemiskyvyltään?

Äkkisestään katselin, että Suomeen tuotavista Lantikoista vaan Styleen on mahdollista ottaa takatasauspyörästönlukko lisävarusteena, Premiumissa on vakiona. Edullisimpiin Life ja Active varustetason malleihin ei mukamas ole edes lisävarustemahdollisuutena.

Pajerossa näyttäisi vakiona olevan kummassakin varustetasossa keski- ja takatasauspyörästönlukot ja hinta about 25k€ Lantikan Stylea edullisempi (2-paikkaisista pakettiautoista puhe).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.01.2018 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.is.fi/autot/art-2000005531755.html

Voi myötähäpeän määrää Embarassed

Napalukotkin on laittanut, ne maksaa ainakin sen kymppitonnin Very Happy
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9431

LähetäLähetetty: 22.01.2018 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Artikkelissa ei mainintaa napalukoista, eikä siinä moisia näyttäisi olevankaaan.

Hurjan kokoinen vinssi takana! Shocked Jos hinnassa mennyt ruplat ja eurot sekaisin, niin siinä lie vähintään paunat ja kilot...
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.01.2018 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esimerkiksi voimansiirtoa on muutettu niin, että autoa voidaan ajaa pelkästään takavetoisena

tuota meinasin
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9431

LähetäLähetetty: 22.01.2018 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mainittavaa hyötyä laittaa napalukkoja jatkuva nelikkoiseen lukita keskitasauspyörästö että pääsee edes liikkeelle ja ajella kaikki voimansiirrossa kuitenkin pyörien ilman että eturenkaat vetävät. Lie tuosta "part-time kit" kyseessä: https://www.vibbo.com/tarragona/kit-promolada-4x2-accesorio-lada-niva/a81010721/
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AinaOhi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 135
Paikkakunta: 100-kunta

LähetäLähetetty: 23.01.2018 14:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos omakohtaisia kokemuksia Mitsun delicasta, vanhemmasta päästä, 90luvun alun autoista? Aika vähän tietoa löytyy tästä kulkineesta yleensäkkään netistä. Jonkinlainen pajero&l300 combinaatio ilmeisesti?

Olen alkanut haaveilemaan vähän vanhemmasta puskarassista, josta ei ensimmäisen aurausvallin ylityksen jälkeen ole kaikki alustan osat hujan hajan tiellä Laughing

Nokaton lyhyt 4wd hiace olis ehdoton ykkönen muttei niitä oikein ole enään kelvolisia tarjolla, toisena vaihtoehtona juurikin tämä mysteeri delica ja kolmantena harkinnassa jimny Very Happy
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 23.01.2018 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyykö muka delicaa sitten vielä jostain? Shocked Täällä oli palokunnalla joskus tommonen ja yks taksi. Jos ne hyviä olis ollu ni kait niitä olis ollu enemmän Laughing .

Vaan luulempa että aika yksinkertainen tekniikka ja jos ollu kunnollisella pidolla ja säilytetty upporasvassa ni ihan kelpo peli ellei laatikkoa ajettu ihan puruks.

Hiaceja taas on kyllä vielä, mutta mikä on kelvollinen,,, se riippuu... Jimny varmaan ok, jos ei tartte kyytiin mitään mahtua. Nykyinen liikenteestä poisto systeemi on ihan kätevä jos hankkii pelkän jahtiauton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 112 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com