Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 31.12.2017 15:29 Viestin aihe: |
|
|
Siinä on vissiin joku vääntömomentti raja, jota tuo kytkin ei kestä. Multitronicin saatavuudesta en tiedä, mutta se on CVT. DSG pitää kyllä itte ajaa, että miltä tuntuu. Ajelin sen kehä 3 pätkän Turun motarilta Tuusulantielle kunnon kolariruuhkassa ja mulle ei DSG:tä tule. Mainio toiminta perus teillä ei poista tuota kokemusta mihinkään. Mä en voi sietää sellaista nytkytystä, mitä tuo kyseinen allroad piti tuollaisessa tajuttoman hitaassa ruuhkassa. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jude Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2007 Viestejä: 162 Paikkakunta: Kanta-Häme
|
Lähetetty: 31.12.2017 16:58 Viestin aihe: |
|
|
Lueskelin että -12vm eteenpäin DSG viat olisi vähentynyt reippaasti. Vääntöä tuollaisessa 150Kw versiossa on 450Nm. Tarvii käydä koittamassa DSGtä, itsellä ruuhka-ajoa ei vallan kauheasti ole kun täällä Hämeessä asustelen, ja Helsingissä käynnit on lähinnä työautolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2005 Viestejä: 3243
|
Lähetetty: 31.12.2017 17:40 Viestin aihe: |
|
|
silvesteri kirjoitti: |
Minkä vuotinen Rav käytösssä? |
08 bensapeli on. Ei sinällään kummempia vikoja oo ollu, mutta perin matala se on. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 31.12.2017 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Vaihdoin just 2005 mallin RAV automaatin 2011 CVT malliin, jolla ajettu 50 000 km. Onhan noilla jo sellainen ero ajamisessa, ettei meinaa käsittää. Kaikki on muuttunut rengaskokoja myöten. Keskitasauspyörästön saa lukkoon alle 40 km/h. Takana on loistavat jalkatilat. CVT vs 4 vaihteinen automaatti on kuin taivaasta. Valvematic kone on hieno peli. Ohjaus on muuttunut täysin ja jousitus on mainio. Aika karu kalossi oli tuo 2005 malli ja kannattaa joskus käydä piruuttaan kokeilemassa tuollaista 2011 facelift mallia. Tuo awd hybridi on myös ollut ittelle aivan riittävä toistaiseksi. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5252 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 31.12.2017 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Keskitasauspyörästön saa lukkoon alle 40 km/h. |
Saaneekohan, epäilen?
Vai saako nelarin lukittua siten, että vetoa siirtyy myös taka-akselille ilman etupyörien luistamista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2565
|
Lähetetty: 31.12.2017 20:21 Viestin aihe: |
|
|
Onko siinä keskitasauspyörästö ja jos niin onko lukko lukko vai jokin kitkahärpäke? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 31.12.2017 20:27 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä siinä on nappi, jota painamalla menee lukkoon. Muutoin takaveto kytkeytyy kiihdytettäessä ja sport asennossa siten, että vähintään 10% on aina taakse vetoa. Kumma kyllä tuonkin jo huomaa mutkateillä ajellessa. Ehkä siinä on sitten virheellinen kuva, jossa on keskitasauspyörästön merkkivalo. Ja liukkaalla myös annetaan taakse vetoa ilman kiihdytystä. Eli ajonvakautus huomioi luistoja, jos pyörät eri pinnoilla. Saattaahan se olla joku levylukko, mutta käsittääkseni sähköillä toimii kuitenkin, eikä visco. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2565
|
Lähetetty: 01.01.2018 01:24 Viestin aihe: |
|
|
Niinpä juuri eli ei keskitasauspyörästöstä hajuakaan, hassua kun puoliviralliset ohjeistajatkin puhuu center differentiaalista lukkoineen. Eikö alkupään raveissa ollut keskipyörästö ja jopa alennusvaihde? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 01.01.2018 01:45 Viestin aihe: |
|
|
Olet oikeassa. Tuossahan on nykyään " elektromagnetic coupling " ,eli sähköpakka peräpäässä. Eli tuo kytkin taitaa kuvata väärin sitä toimintaa. Valossakin taisi olla lock keskellä auton kuvaa. Ja niissä ensimäisissä RAVeissa oli tosiaan kunnon tasauspyörästö ja toiminta oli varsin vakuuttavaa vastaten Subarun nykyisiä bensasyöppöjä. Toinen polvi oli myös jollain viscolla jatkuva neliveto, jonka kytkeytyminen oli liian hidasta ja se muutettiin bensankulutuksen takia tuohon sähkökytkentäiseen. Eli etuveto, mutta jos vähänkään kääntää esim rattia, tai kiihdyttää, niin vähintää 10% menee taakse. Lukko kiinni ja suhde on pysyvä 55/45% kunnes nopeus ylittää 40 km/h. Tuohon siis tarttisi vielä takapäähän Torsenin, niin olisi kunnollinen. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jahtireppu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2005 Viestejä: 3243
|
Lähetetty: 01.01.2018 02:03 Viestin aihe: |
|
|
Meneehän se ravi yleiskäytössä, mutta jahtikäytössä syvässä lumessa kaipailisi lisää maavaraa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 01.01.2018 14:50 Viestin aihe: |
|
|
Kia Sportage pitäisi huomenna koeajaa. Näyttää pieneltä.
Oliko huomioita 08 diesel mallista? _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5938
|
Lähetetty: 01.01.2018 15:22 Viestin aihe: |
|
|
Naapurilla oli. Ei pitäny pitkään; kertoi, että pakki niin pitkä, että kytkin savusi hangessa temutessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1703
|
Lähetetty: 01.01.2018 15:45 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Kia Sportage pitäisi huomenna koeajaa. Näyttää pieneltä.
Oliko huomioita 08 diesel mallista? |
Ainakin vastaavassa bensa hyundai tucsonissa ykkönen ja pakki liian nopeita.
Kiinni kun jää alkaa kytkin haiskahtaa alta aikayksikön. Pienellä kaasulla ei jaksa joten joutuu kierrättämällä menemään esim paksummassa lumessa.
Dieseli lie melko kestävä. Kulutus luokassaan suurehko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RaakaRane Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2014 Viestejä: 1703
|
Lähetetty: 01.01.2018 15:50 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Kia Sportage pitäisi huomenna koeajaa. Näyttää pieneltä.
Oliko huomioita 08 diesel mallista? |
Ainakin vastaavassa hyundai tucsonissa ykkönen ja pakki liian nopeita.
Kiinni kun jää alkaa kytkin haiskahtaa alta aikayksikön. Tuo noissa on se yleinen ongelma. En suosittele esim kärryn vetoa..
Dieseli lie melko kestävä. Kulutus luokassaan suurehko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|