OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 31.12.2017 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä on vissiin joku vääntömomentti raja, jota tuo kytkin ei kestä. Multitronicin saatavuudesta en tiedä, mutta se on CVT. DSG pitää kyllä itte ajaa, että miltä tuntuu. Ajelin sen kehä 3 pätkän Turun motarilta Tuusulantielle kunnon kolariruuhkassa ja mulle ei DSG:tä tule. Mainio toiminta perus teillä ei poista tuota kokemusta mihinkään. Mä en voi sietää sellaista nytkytystä, mitä tuo kyseinen allroad piti tuollaisessa tajuttoman hitaassa ruuhkassa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jude
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 31.12.2017 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lueskelin että -12vm eteenpäin DSG viat olisi vähentynyt reippaasti. Vääntöä tuollaisessa 150Kw versiossa on 450Nm. Tarvii käydä koittamassa DSGtä, itsellä ruuhka-ajoa ei vallan kauheasti ole kun täällä Hämeessä asustelen, ja Helsingissä käynnit on lähinnä työautolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3243

LähetäLähetetty: 31.12.2017 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

silvesteri kirjoitti:


Minkä vuotinen Rav käytösssä?

08 bensapeli on. Ei sinällään kummempia vikoja oo ollu, mutta perin matala se on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 31.12.2017 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin just 2005 mallin RAV automaatin 2011 CVT malliin, jolla ajettu 50 000 km. Onhan noilla jo sellainen ero ajamisessa, ettei meinaa käsittää. Kaikki on muuttunut rengaskokoja myöten. Keskitasauspyörästön saa lukkoon alle 40 km/h. Takana on loistavat jalkatilat. CVT vs 4 vaihteinen automaatti on kuin taivaasta. Valvematic kone on hieno peli. Ohjaus on muuttunut täysin ja jousitus on mainio. Aika karu kalossi oli tuo 2005 malli ja kannattaa joskus käydä piruuttaan kokeilemassa tuollaista 2011 facelift mallia. Tuo awd hybridi on myös ollut ittelle aivan riittävä toistaiseksi.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5252
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 31.12.2017 20:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Keskitasauspyörästön saa lukkoon alle 40 km/h.

Saaneekohan, epäilen?

Vai saako nelarin lukittua siten, että vetoa siirtyy myös taka-akselille ilman etupyörien luistamista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2565

LähetäLähetetty: 31.12.2017 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko siinä keskitasauspyörästö ja jos niin onko lukko lukko vai jokin kitkahärpäke?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 31.12.2017 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä siinä on nappi, jota painamalla menee lukkoon. Muutoin takaveto kytkeytyy kiihdytettäessä ja sport asennossa siten, että vähintään 10% on aina taakse vetoa. Kumma kyllä tuonkin jo huomaa mutkateillä ajellessa. Ehkä siinä on sitten virheellinen kuva, jossa on keskitasauspyörästön merkkivalo. Ja liukkaalla myös annetaan taakse vetoa ilman kiihdytystä. Eli ajonvakautus huomioi luistoja, jos pyörät eri pinnoilla. Saattaahan se olla joku levylukko, mutta käsittääkseni sähköillä toimii kuitenkin, eikä visco.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 31.12.2017 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tai ehkä tuosta selviää paremmin. 2010 alkaen ainakin siinä facelift mallissa on sama systeemi, kuin esim uusikorisessa 2013 mallissa ja vissiin myös 2018 mallissa nykyään.

http://blog.toyota.co.uk/toyota-rav4-four-wheel-drive-system-work
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2565

LähetäLähetetty: 01.01.2018 01:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä juuri eli ei keskitasauspyörästöstä hajuakaan, hassua kun puoliviralliset ohjeistajatkin puhuu center differentiaalista lukkoineen. Eikö alkupään raveissa ollut keskipyörästö ja jopa alennusvaihde?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 01.01.2018 01:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet oikeassa. Tuossahan on nykyään " elektromagnetic coupling " ,eli sähköpakka peräpäässä. Eli tuo kytkin taitaa kuvata väärin sitä toimintaa. Valossakin taisi olla lock keskellä auton kuvaa. Ja niissä ensimäisissä RAVeissa oli tosiaan kunnon tasauspyörästö ja toiminta oli varsin vakuuttavaa vastaten Subarun nykyisiä bensasyöppöjä. Toinen polvi oli myös jollain viscolla jatkuva neliveto, jonka kytkeytyminen oli liian hidasta ja se muutettiin bensankulutuksen takia tuohon sähkökytkentäiseen. Eli etuveto, mutta jos vähänkään kääntää esim rattia, tai kiihdyttää, niin vähintää 10% menee taakse. Lukko kiinni ja suhde on pysyvä 55/45% kunnes nopeus ylittää 40 km/h. Tuohon siis tarttisi vielä takapäähän Torsenin, niin olisi kunnollinen.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3243

LähetäLähetetty: 01.01.2018 02:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meneehän se ravi yleiskäytössä, mutta jahtikäytössä syvässä lumessa kaipailisi lisää maavaraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 01.01.2018 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kia Sportage pitäisi huomenna koeajaa. Näyttää pieneltä.

Oliko huomioita 08 diesel mallista?
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 01.01.2018 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Naapurilla oli. Ei pitäny pitkään; kertoi, että pakki niin pitkä, että kytkin savusi hangessa temutessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 01.01.2018 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Kia Sportage pitäisi huomenna koeajaa. Näyttää pieneltä.

Oliko huomioita 08 diesel mallista?


Ainakin vastaavassa bensa hyundai tucsonissa ykkönen ja pakki liian nopeita.
Kiinni kun jää alkaa kytkin haiskahtaa alta aikayksikön. Pienellä kaasulla ei jaksa joten joutuu kierrättämällä menemään esim paksummassa lumessa.


Dieseli lie melko kestävä. Kulutus luokassaan suurehko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 01.01.2018 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Kia Sportage pitäisi huomenna koeajaa. Näyttää pieneltä.

Oliko huomioita 08 diesel mallista?


Ainakin vastaavassa hyundai tucsonissa ykkönen ja pakki liian nopeita.
Kiinni kun jää alkaa kytkin haiskahtaa alta aikayksikön. Tuo noissa on se yleinen ongelma. En suosittele esim kärryn vetoa..

Dieseli lie melko kestävä. Kulutus luokassaan suurehko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 58 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com