OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kevyt (15-40 kg) ja siirrettävä kyttäyskoppi lämmittimellä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2115
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 09.01.2018 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletko takkutikka Valmet 412 S:n sukulainen vai onko sinullakin tietynlainen kynttilälämmtin? Ajatusmaailmanne kommenteineen on niin samanvivahteista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 09.01.2018 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on asiallisen mittainen kysymys.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 09.01.2018 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Oletko takkutikka Valmet 412 S:n sukulainen vai onko sinullakin tietynlainen kynttilälämmtin? Ajatusmaailmanne kommenteineen on niin samanvivahteista.
Jos olisin Valmetin sukulainen, niin minulla olisi kiväärin päällä Benderi tai Zeissi, eikä tarvitsisi Vortexin halppista käyttää.. Sori poijjaat! tää ilmaston lämpeneminen johtuu varmaan tuosta minun kynttilälämmittimestä(jos nyt oikeasti ymmärtäisit lukemasi: kerroin, että kytistelen taivasalla) Rolling Eyes Laughing

PS. Jos Valmetti olet kuitenkin mun sukulainen, niin voisitko lainata Benderiä tai Zeissia? Täytyyhän sukulaisten pitää yhtä! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 452

LähetäLähetetty: 10.01.2018 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos haluaisi tiivistää, mistä tässä ketjussa on puhe, niin lyhyesti sanottuna tuo taitaa mennä suurin piirtein näin: koppi-innovaatio ei saanut varauksetonta ihailua ja sen toimivuutta rohjettiin epäillä. Osasyyllinen lienee asian esitystapa, joka on kyllä varsin fanaattinen. Asiallisiakin kommentteja ja kehitysehdotuksia tuli, mutta varsin pian järkevä keskustelu jäi kinastelun jalkoihin. Nyt ollaan sitten siinä pisteessä, että jokainen sana on suurennuslasin alla ja vaatii "vastineen". Raskasta lukea noin pitkiä vuodatuksia, sääli sinänsä, sillä aihe on mielenkiintoinen ja mielellään lukisi ilmeisen kokeneiden pyytäjien (asiallisia) juttuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4213

LähetäLähetetty: 10.01.2018 06:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Kaikki palaute kelpaa, mutta kain saan hieman vastailla takaisin. Oskari, sori jos lapsesi joutuu katselemaan lattialta käsin telkkaria. Minulla on uudet patjat noissa kopeissani, niin ei paikat puudu kovin helpolla. Olen tehnyt muutaman veneen lasikuidusta ja kyllä noihin kuttaperkkarakenteisiin sain tuolloin penkitkin kiinni. Ei ollut ongelmia tuonkaan suhteen.
Kaikki on suhteellista ja ihmisillä on erilaisia kokemuksia samoista asioista, kuten on huomattu.


Laughing Nyt pitää kiittää kun sait tiivistettyä noin lyhyeen.
Joo ihmiset on erilaisia, ei tahdo kaikkien selkä tykätä vaikka sängyssä lukisi kirjaa mahallaan, edes se 2-3h ajan ja sanoo että ei tunnu missään.
Siitä ei kannata olla pahoillaa että lapset joutuu kattomaan lattialta, eukko joutuu katsomaan ulkoa ikkunan takaa ja joskus tehdään sille kiusaa laittamalla sälekaihtimet kiinni.
Mutta koppi kuitenkin aiheena, itse olen sitä mieltä että sen kopin tila saisi olla suurempi, mahtuu tavarat mitä on mukana, lämmitin kaasulla.
Kattokin pitäisi saada kunnolla kiinni, jos koittaisi keveyttä saada niin barokki elementistä ehkä tekisin, ei siitäkään niin kevyttä saa että perässään vetää mutta sille ei ole tarvettakaan. Potentiaalisille paikoille noita voi rakennella useampia.
Toki noi paikat, tarpeet ja halut on erilaisia jokaisella mutta jos nyt esimerkkisi mukaan sinne saareen pitää koppia vetää perässään ja kiinteää koppia ei saa tehdä niin eikö vähemmällä pääse kun on kunnon vaatteita ja vaikka naamioverkkorulla repussa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2115
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2018 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takkutikalle.
Jos nyt sinäkin viitsisit lukea 31.12 2017 klo 16.52 kirjoittamani
osion, niin voisit havaita, että kyllä minäkin olen ulkosalla kytistellut, ja suurimman osan noista kyttäyskeikoista.

Noiden ulkona tehtyjen kyttäysjahtien johdosta syntyi ajatus tästä kevyestä siirrettävästä kyttäyskopista, yhdeksi vaihtoehdoksi lisää kyttäyshommiin, kun säätkin joskus ovat mitä sattuu.

Vinkkinä vain, ei tuollaisen kevyen lasikuidutetun kyttäyskopin siirtely ole kovin kummoista, ottaa kiinni ja nostaa vaikka yksin.
Vein pienellä veneellä saaristoon mm. viljaa ruokintapaikoille viime viikonloppuna ja hyvin nuo lasikuitutöttöröt meni uusille pelipaikoille valmiiksi samalla kertaa.
Älkää nyt taas tehkö noiden siirtelystä mitään "elämää suurempaa" draamaa, kun siinä ei tarvitakkaan traktoria, mönkkäriä tai kelkkaa käyttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16650
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2018 08:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Takkutikka kirjoitti:
Ramiwolf kirjoitti:
Oletko takkutikka Valmet 412 S:n sukulainen vai onko sinullakin tietynlainen kynttilälämmtin? Ajatusmaailmanne kommenteineen on niin samanvivahteista.
Jos olisin Valmetin sukulainen, niin minulla olisi kiväärin päällä Benderi tai Zeissi, eikä tarvitsisi Vortexin halppista käyttää.. Sori poijjaat! tää ilmaston lämpeneminen johtuu varmaan tuosta minun kynttilälämmittimestä(jos nyt oikeasti ymmärtäisit lukemasi: kerroin, että kytistelen taivasalla) Rolling Eyes Laughing

PS. Jos Valmetti olet kuitenkin mun sukulainen, niin voisitko lainata Benderiä tai Zeissia? Täytyyhän sukulaisten pitää yhtä! Wink



Ramifolf tulee mulle kalliiksi, uusia sukulaisia ilmestyy ja heti ollaan kinuamassa kiikaria!!! Ei perhana!! Kyllä kun tarpeeksi sinunkin sukua tutkitaan niin apina sieltä löytyy.


-Kiikaria et saa. Wink

-Joo muokkaan viesteistä kirjoitusvirheitä ja ajatuskatkoja, tuossa oli kyllä kaikki muutokset jo puolta tuntia ennen sinun viestiä.

-Nyt vastaukset jo asiallisen puitteissa ja muutama mukavan lyhytkin, alat oppia selvästi!!!

-Aika rehtiä saaria alkaa olemaan jos 800ha, luulisi kopille paikkoja löytyvän jo valiten.

-Tuota reseptiä en omista lapuista löytänyt, 76 vain.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2115
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2018 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei Herra Valmet.

Taas kerran epäilit ja aiheetta. !!

Hyvinhän tuo 40 g mahtuukin kaikista epäilyistäsi huolimatta 70 hylsyyn. ei siinä edes tarvita mitään 76 hylsyä.

Kuten sanoin, kaikki Wolframihaulini on edelleen ominaispainoltaan 18 tavaraa.
Niitä on aika monta kiloakin minulla purkeissa.

Ehkä jotain tiedän myös noiden haulikonpaukkujenkin lataamisesta, kun olen aika monelle käynyt sitä näyttämässä ja opettamassa. Jokusen kerran isommallekin porukalle ja vieläpä muiden seurojen henkilöille.

Kuten huomaat, ei se aina auta turvautua noihin kirjauksiin, vaikka siitä apua onkin monessa asiassa.

Tiedätkö muuten mitä tarkoittaa tuplaa meillä kyttäyspyynnissä.?

No haulikolla on helppo ampua tuplat yhdellä laukauksella, kunhan vaan muistaa. että hyvät ei hätäile ja hätäiset ei hyväile.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 10.01.2018 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Takkutikalle.
Jos nyt sinäkin viitsisit lukea 31.12 2017 klo 16.52 kirjoittamani
osion, niin voisit havaita, että kyllä minäkin olen ulkosalla kytistellut, ja suurimman osan noista kyttäyskeikoista.

Oletko takkutikka Valmet 412 S:n sukulainen vai onko sinullakin tietynlainen kynttilälämmtin?
Jos minä vastaan tähän kysymykseen, niin sinun tyyli harrastaa kyttäyspyyntiä on täysin epärelevantti. Minä olen kyllä lukenut kaikki sinun kirjoituksesi, vaikka välillä se käy aivan työstä.
Ramiwolf kirjoitti:
Noiden ulkona tehtyjen kyttäysjahtien johdosta syntyi ajatus tästä kevyestä siirrettävästä kyttäyskopista, yhdeksi vaihtoehdoksi lisää kyttäyshommiin, kun säätkin joskus ovat mitä sattuu.
Tämä ratkaisu toimii sinulle. Itselle toistaiseksi riittää aivan hyvin maaston hyödyntäminen kyttäyspyynnissä.
Ramiwolf kirjoitti:
Vinkkinä vain, ei tuollaisen kevyen lasikuidutetun kyttäyskopin siirtely ole kovin kummoista, ottaa kiinni ja nostaa vaikka yksin.
Edelleen tuputat sinulle toimivaa ratkaisua, vaikka sille ei ole edes kysyntää/tarvetta. Jos tarvitsisin kyttäyskoppia: tekisin sen todennäköisesti kiinteän istuttavaa mallia olevan FIN-lavan pohjalle paalujen nokkaan. Materiaali tulisi käytettävissä olevista tavaroista mahdollisimman tarkoin. Syy, miksi en edes harkitse rakentavani koppia itselle: tällä hetkellä aika ei riitä kytistelyyn siinä määrin, että sen rakentaminen ja ajankäyttö rakentamiseen/pyytämiseen olisi perusteltua.
Ramiwolf kirjoitti:
Vein pienellä veneellä saaristoon mm. viljaa ruokintapaikoille viime viikonloppuna ja hyvin nuo lasikuitutöttöröt meni uusille pelipaikoille valmiiksi samalla kertaa.
Älkää nyt taas tehkö noiden siirtelystä mitään "elämää suurempaa" draamaa, kun siinä ei tarvitakkaan traktoria, mönkkäriä tai kelkkaa käyttää.
Edelleen tämä toimii sinulle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2115
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2018 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei takkutukka, mitähän minä olen sinulle tuputtanut.

Jos on ajankäyttö niin tiukalla, että hermokin mene heikkoon kuntoon, niin miten sitä ehtii kaikkea lukeakin ja ottaa kaiken henkilökohtaisesti ja keuhkota kommenttejaan tälläkin forumilla kallisarvoista aikaansa kuluttaen.

Ei kai nyt kaikki mitä luet tarkoita sinun tekemiäsi tai tekemättä jättämisiä, aika herkkähipiäistä näyttää olevan sinullakin.

Eiks ookin kivaa tää lyhyt kuittailu.

Aika monella nälvimiseen taipuvaisella hemmolla hermo ei kestä itseään kohtaan minkäänlaista kritiikkiä tai edes huumorimielellä tehtyä letkautusta, tämä on huomattu aika monta kertaa... ja sekös naurattaa yhä uudestaan.!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 10.01.2018 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Hei takkutukka, mitähän minä olen sinulle tuputtanut.
No tuota sinun lasikuitukkoppiasi.
Ramiwolf kirjoitti:
Jos on ajankäyttö niin tiukalla, että hermokin mene heikkoon kuntoon, niin miten sitä ehtii kaikkea lukeakin ja ottaa kaiken henkilökohtaisesti ja keuhkota kommenttejaan tälläkin forumilla kallisarvoista aikaansa kuluttaen.
Hermoissa ei ole kyllä mitään vikaa ja työn ohessa ehtii lueskeleen/kirjoitteleen oikein hyvin, mutta metsästys ei kyllä millään onnistu työpaikalta käsin. Jos sinä kirjoitat minulle, niin eiköhän se tule ottaa juuri henkilökohtaisesti.
Ramiwolf kirjoitti:
Ei kai nyt kaikki mitä luet tarkoita sinun tekemiäsi tai tekemättä jättämisiä, aika herkkähipiäistä näyttää olevan sinullakin.
Herra voisi opetella quoten(lainauksien) käyttöä siinä tapauksessa.
Ramiwolf kirjoitti:
Eiks ookin kivaa tää lyhyt kuittailu.
Kyllä se toimii, jos siinä on edes etäisesti järkeä, mitä näissä sun "kuittailuissa" ei ole ollut

Ramiwolf kirjoitti:
Aika monella nälvimiseen taipuvaisella hemmolla hermo ei kestä itseään kohtaan minkäänlaista kritiikkiä tai edes huumorimielellä tehtyä letkautusta, tämä on huomattu aika monta kertaa... ja sekös naurattaa yhä uudestaan.!!!
Siinä naljailussa pitää olla jokin punainen lanka, joka aukeaa myös muille kuin itselle, sekä jollain tasolla huumoria; tai jos oikein immeeset typeryyksiä kirjoittelee, niin puhdasta vi**uilua Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2115
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2018 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh heh.

Kukahan tämän henkilökohtaisen kirjoittelun meistä oikein aloitti, arvoisa takkutukka.

Saan kai nyt minäkin kuittailla takaisin myös sinulle, täähän on niin helppoa ja kivaa ajanvietettä minullekin.

Jos opiskelun ja tämän palstan lukeminenkin rasittaa sinua yhteensä liikaa, niin kai jostain voi vähentää tai luopua.

Vaatii tietysti vähän priorisointia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 10.01.2018 12:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Heh heh.
Kukahan tämän henkilökohtaisen kirjoittelun meistä oikein aloitti, arvoisa takkutukka.
Saan kai nyt minäkin kuittailla takaisin myös sinulle, täähän on niin helppoa ja kivaa ajanvietettä minullekin.
Jos opiskelun ja tämän palstan lukeminenkin rasittaa sinua yhteensä liikaa, niin kai jostain voi vähentää tai luopua.
Vaatii tietysti vähän priorisointia.

Tämä "keskustelu" menee absurdimpaan suuntaan koko ajan. Tässä ole enään mitään tolkkua.

Työ ja opiskelu ei minun tietääkseni ole sama asia. Ehkä sen korkin voisi sulkea välillä... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2115
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2018 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran voisit vielä opiskella lisää takkutukka, että ymmärtäisit niin yksinkertaisen asian, että jos kirjoittelen jollekin yleiselle forumille jostain asiasta osoittamatta tätä viestiä kenellekään erityisesti ja YKSITYISESTI ja sinä alat ensin sitten kirjoittelemaan minulle henkilökohtaisesti vuodatuksiasi, niin kumpi meistä silloin aloittaa OMIEN MIELIPITEIDENSÄ TUPUTTAMISEN.

Ei kannata ottaa kierroksia tästä nyt yhtään enempää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Reporetku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 1995

LähetäLähetetty: 10.01.2018 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta taisi olla yelisin huomio, ettei sitä makuulla kauaa pysty tihrustamaan etumaastoa. Onneksi kuitenkaan eräs Simo Häyhä ei tiennyt tuota Wink

No, leikki leikkinä. Itse nuorena pienoiskivääriammuntaa kilpaa harrastaneeni ajattelin tuossa joitain vuosia sitten, ettei se varisten kyttäys haaskalta muuta vaadi, kuin telttapatjan maahan ja naamioverkon päälle. Siitä on sitten hyvä kiväärillä napsia riettalinnut pois.

Yllätys oli, kun ei se makuulla olo ollutkaan enää sitä mitä se oli nuorena. Vaikka miten päätänsä välillä laski käsien varaan, niin niskat ja selkä tahtoivat kipeytyä. Pian huomasin, ettei ampumisestakaan taitaisi tulla mitään jos siihen kasalle nyt joku räähkä olisi edes yrittänyt: Pää tahtoi jo täristä tähtäysasennossa ja silmätkin tuppasivat sumenemaan.

Muistan erään juoksuvalmentajan leikillään sanoneen joskus, että kaikkein vähiten rasittava urheilumuoto on kiväärin makuuammunta. Siinä saa maata pötköttää ja pitää jopa toista silmää kiinni. Tuolla telttapatjalla kärvistellessäni ajattelin, kuinka väärässä tämä valmentaja olikaan ollut. Laughing
_________________
Käytännöllisyys on kauneutta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 6 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com