OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lämpimät saappaat.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 54, 55, 56  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 16.11.2017 08:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
En muista enää mallia mutta -40 kestoa valmistaja hehkuttaa.


https://scandinavianoutdoor.fi/sorel/kengat/talvijalkineet/caribou-wool/#reviews ?
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 16.11.2017 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollaset taitaa olla.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 16.11.2017 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä nuillakin perus ukko -20 pakkasella pärjää hyvinkin. Jos niin herkästi palelet niin miksi ostat perus talvikenkiä etkä sellaisia mitkä ovat oikeasti lämpimät? Oishan sorelilta muutakin löytynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 16.11.2017 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuukengillä ei voi kävella saati juosta ja ne on vaihdettava joka kerta pienempiin kun siirtyy ajamaan,kyllä varmaan löytyy lämpimiä kenkiä mutta olen ajatellut kokeilla lämmitettäviä pohjallisia jahka taas rikastuu.
Noilla Sorellin kengilläkin on jo v...mainen kävellä kohmeisessa maastossa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fr0z
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Huh 2011
Viestejä: 2396

LähetäLähetetty: 16.11.2017 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tälläiset Baffin Apex saappaat tuli Uittokaluston kautta tilattua passikengiksi. Maailmalla noita paljon kehuttu, saas nähdä onko miten lämpöiset. -100 celssiukseen noi on speksattu...

-> http://www.baffin.com/product-p/40001305.htm




_________________
Blaseristi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AinaOhi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 135
Paikkakunta: 100-kunta

LähetäLähetetty: 23.01.2018 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lämpimyydestä pisteet muckbootin saappaille mutta suksiin ja lumikenkiin tarvitsisi olla rantilliset kenkulit.. En löydä muilta valmistajilta rantillisia saappaita kuin Nokialaisia. Valmistaako joku muu merkkikin?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 23.01.2018 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parkanon talvikkaat borelle kalvolla, nuihin vielä uudet villasukat sisään niin kyllä tarkenee ja on rantilliset.. Jos tarvii vielä enempi eristystä, niin sen verta väljät ottaa että ohut huopatossu sopii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 23.01.2018 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AinaOhi kirjoitti:
Lämpimyydestä pisteet muckbootin saappaille mutta suksiin ja lumikenkiin tarvitsisi olla rantilliset kenkulit.. En löydä muilta valmistajilta rantillisia saappaita kuin Nokialaisia. Valmistaako joku muu merkkikin?

Oletko harkinnut siteiden vaihtoa? En tiedä miten omistamiisi lumikenkiin tuo onnistuu, mutta ne lumikengät mitä itse olen käyttänyt, ovat kaikki olleet kaikkiin kenkiin sopivia. Itse käytän muckbooteja paljon hiihtäessä ja toimivat varsin hyvin niissä hommissa. Itsellä käytössä ea-binding ja x-trace pivot siteet yleensä ja vähiten käytetyissä suksissa epoksiteet. Finngrip easy siteitä olen myös käyttänyt ja näkyy tulleen nyt myös noita polar ski siteitä, jotka ovat edullisempi versio tuosta ea ja x-trace tyyppisestä siteestä. Noista kaikki toimii jokaisen kengän kanssa. Polar ski sidettä en ole kokeillut, joten siitä en osaa juuri sanoa. Finngrip on helppoin laittaa jalkaan, mutta ei mielestäni pysy risukoissa yhtä hyvin kuin muut eikä ole yhtä tukeva kuin nuo ea ja x-trace. Epok on perusvarma vanhan liiton ratkaisu, jossa ei juuri ole särkyviä osia tai hienouksia, mutta en itse niistä oikeen tykkää käytössä. Hitaat laittaa kiinni ja ei kovin tukevat hiihtää, mutta toimivat kyllä ainakin siinä missä nuo vanhat hiihtorantit vaativat siteetkin. Ea ja x-trace ovat käytännössä hyvin samanlaiset käytössä, mutta jos suksi ei ole todella leveä, niin ottaisin itse x-trace siteet. Ea siteessä on pieni pykälä kantapään alla, ja tuo tahtoo muljahdella hieman suksen reunoilta, kun taas ea on huomattavasti tasaisempi pohjan osalta. Itsellä altai hokeissa nuo ea siteet ja normaali metsäsuksissa nuo x-trace siteet, eli juuri väärin päin. Ei ole kuitenkaan vielä niin paljoa häirinnyt, että olisin kehdannut alkaa vaihtamaan noita päikseen.

Ei kyllä vastannut kenkäkysymykseen, mutta noin ajatuksena ongelman ratkaisuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AinaOhi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2008
Viestejä: 135
Paikkakunta: 100-kunta

LähetäLähetetty: 23.01.2018 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
AinaOhi kirjoitti:
Lämpimyydestä pisteet muckbootin saappaille mutta suksiin ja lumikenkiin tarvitsisi olla rantilliset kenkulit.. En löydä muilta valmistajilta rantillisia saappaita kuin Nokialaisia. Valmistaako joku muu merkkikin?

Oletko harkinnut siteiden vaihtoa? En tiedä miten omistamiisi lumikenkiin tuo onnistuu, mutta ne lumikengät mitä itse olen käyttänyt, ovat kaikki olleet kaikkiin kenkiin sopivia. Itse käytän muckbooteja paljon hiihtäessä ja toimivat varsin hyvin niissä hommissa. Itsellä käytössä ea-binding ja x-trace pivot siteet yleensä ja vähiten käytetyissä suksissa epoksiteet. Finngrip easy siteitä olen myös käyttänyt ja näkyy tulleen nyt myös noita polar ski siteitä, jotka ovat edullisempi versio tuosta ea ja x-trace tyyppisestä siteestä. Noista kaikki toimii jokaisen kengän kanssa. Polar ski sidettä en ole kokeillut, joten siitä en osaa juuri sanoa. Finngrip on helppoin laittaa jalkaan, mutta ei mielestäni pysy risukoissa yhtä hyvin kuin muut eikä ole yhtä tukeva kuin nuo ea ja x-trace. Epok on perusvarma vanhan liiton ratkaisu, jossa ei juuri ole särkyviä osia tai hienouksia, mutta en itse niistä oikeen tykkää käytössä. Hitaat laittaa kiinni ja ei kovin tukevat hiihtää, mutta toimivat kyllä ainakin siinä missä nuo vanhat hiihtorantit vaativat siteetkin. Ea ja x-trace ovat käytännössä hyvin samanlaiset käytössä, mutta jos suksi ei ole todella leveä, niin ottaisin itse x-trace siteet. Ea siteessä on pieni pykälä kantapään alla, ja tuo tahtoo muljahdella hieman suksen reunoilta, kun taas ea on huomattavasti tasaisempi pohjan osalta. Itsellä altai hokeissa nuo ea siteet ja normaali metsäsuksissa nuo x-trace siteet, eli juuri väärin päin. Ei ole kuitenkaan vielä niin paljoa häirinnyt, että olisin kehdannut alkaa vaihtamaan noita päikseen.

Ei kyllä vastannut kenkäkysymykseen, mutta noin ajatuksena ongelman ratkaisuun.


Sepäs se ongelma onkin kun haluaisin vaihtaa siteet mutta kun on lumikengät ja kahdet metsäsukset, eli pitäisi ostaa 3 siteet. oman laskupääni mukaan tulisi halvemmaksi ostaa rantilliset saappaat saati kolmet siteet.. Rolling Eyes Juurikin nuo finngripin siteet kiinnostaisi helppoutensa takia mutta eivät taida pitää lumikengissä jotka ovat muuten mallia Alposet.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 23.01.2018 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Tuollaset taitaa olla.

https://www.sorel.com/mens-glacier-xt-boot-1573891.html?cgid=men-boots-snow&dwvar_1573891_variationColor=010#start=18

Tuommoset sorelin glacierit on olleet jo vuosia käytössä. Lämpimämpiä tossuja saa kyllä hakea(veikkaus että tuloksetta). Hyvät passitteluun ja pilkille. Kävely tosin on melko epämukavaa ja raskasta noilla. Irrotettava huopikas sisällä joten kuivaaminen onnistuu. Eivät hikoa niin paljon kuin huopakumisaappaat.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koavzur
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2007
Viestejä: 1245

LähetäLähetetty: 24.01.2018 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tERÄsMIES kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Tuollaset taitaa olla.

https://www.sorel.com/mens-glacier-xt-boot-1573891.html?cgid=men-boots-snow&dwvar_1573891_variationColor=010#start=18

Tuommoset sorelin glacierit on olleet jo vuosia käytössä. Lämpimämpiä tossuja saa kyllä hakea(veikkaus että tuloksetta). Hyvät passitteluun ja pilkille. Kävely tosin on melko epämukavaa ja raskasta noilla. Irrotettava huopikas sisällä joten kuivaaminen onnistuu. Eivät hikoa niin paljon kuin huopakumisaappaat.


Joo nuo Glasierit on tosissaan lämpimät kengät. Ja jos kaipaa välillä kevyempää ja vedenpitävämpää kenkää niin ostaa muutamalla kympillä reilun kokoiset EPA-saappaat ja käyttää niissä noita Glasierin vuoria ja pohjallisia. Toimii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2107
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 07.02.2018 14:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos etsii lämmintä lämpösaapasta, joka on edullinen ja kevyt, niin suosittelen Safari Termo Salla lämpösaapasta, tai onhan niitä vastaavia Safarilla (ja muillakin valmistajilla) muitakin eri malleja eri lämpötilasuosituksilla (-30-70 c) olevia lämpösaappaita myös.

Extrakevyt EVA materiaalista valmistettu ulkoilu/pilkkisaapas.Pakkasen kesto jopa -40 astetta. Väri vihreä ja valmistettu eva/ nailonista. Myynnissä mm. Kärkkäisellä ja näitä saa alennuksesta alle 50 euron parhaimmillaan. Tässä mallissa on irroitettava huopa.

Itse olen tätä mallia käyttänyt ja toimivaksi olen havainnut. Melko mukava ja taipuisa kävellessä. Hieman kuitenkin äänekäs lumella kävellessä (narskuu) ja hieman on varottava teräviä risuja ja kiviä.

Jos tulee reikä saappaaseen, niin homma on helppo korjata Liquisole-Casco liimalla, joka oikeasti pitää ja toimii niin tässä materiaalissa, kuin kumissa, nahkassa jne. Voi korjata myös hanskat, takin, housun...

Motonetin "vastaavassa" mallissa, jossa on kääntyvä sisävuori, en ollut oikein tyytäväinen sen käyttökokemuksiin.
Sisävuoren kanssa turhaa pelaamista ja siitä hajosi sisävuoren ompeleet aika nopeasti ja tuo materiaali oli varreltaan aika jäykkä jäykkä pakkasen kiristyessä. Toki varsi hieman pehmeni käytössä (taipui), mutta aika jäykkä se on silti kävellessä pitempiä matkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 08.02.2018 08:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainakin Kamik huopakumisaapas pysyy kiinni eräsiteessä.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koavzur
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2007
Viestejä: 1245

LähetäLähetetty: 08.02.2018 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo lt-arvot noissa kengissä tarkoittaa siis sitä että kenkä kestää sen pakkasen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2018 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meitä on hirviporukassa ilmeisesti kaksi jolla on Naalit. Muilla on vaikka minkälaista kenkää ja vaihtuvuus on suurta. Milloin ei tarkenekaan ja milloin hajoaa. Olen käyttänyt samaa paria jo useamman vuoden nollakelistä alaspäin. Yhtenä syksynä menin niillä koko hirvisyksyn kun kesäkumisaappaat korkkasivat heti alkuunsa. Käytän Naaleja lumitöissä ja talven jahdeissa ja vapaa-ajan riennoissa siellä missä ne ovat paikallaan. Menneellä kaudella hiihtelin ne jalassa suksella useampaan passiin ja kaadoinpa hirvenkin hiihtelyn päätteeksi. Onhan ne raskaat ja vähän hintavatkin mutta hoitavat hommansa mahtavasti ja kestävät. Lämpimämpiäkin varmasti on. Pidän Naaleissa pelkästään kahta kotitekoista villasukkaa. Kun pakkanen ylittää 25 alkaa yli tunnin passitus hiljaa istuen olla liikaa. Siinä on noiden raja minun jaloilleni. Puhtaana ne täytyy pitää ja silikonia ruikkia pintaan silloin tällöin.

Jos löytyy kevyt kenkä joka tekee saman kuin Naali, kannattaa ehdottomasti kokeilla. Köyhä yrittää selvitä mahdollisimman vähillä ja kestävillä kengillä. Rahamies ostaa joka vuosi uudet kengät joka hommaan erikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 48, 49, 50 ... 54, 55, 56  Seuraava
Sivu 49 Yht. 56

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com