OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 64, 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 04.03.2018 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
massimo85 kirjoitti:
Mulla 2006 2.0l bensa foresteri. Ite ajanut sillä nyt 70tkm, ja etujarrut vaihtanu ainoastaan. Muutaman kerran käyny motonetissa vikakoodit lukemassa, ja toisioilma venttiiliä herjaa. Ei vaikuta ajamiseen mutta vaihettava on. Se mikä näissä on tyhmää ni mikä tahansa vika, josta häiriö tulee niin halvaannuttaa cruisen. Eli cruisen valo vilkkuu häiriön merkiksi ja sit kohta syttyy moottorinkuva. Etenemiskyky on talvella mainio, jopa pelottavan hyvä. Tulee aika sumeilematta ajettua joka paikkaan. Laitoin isommat kumit alle ni hiukan nousi maavara vielä. Kulutus on sit aika reiluhko, johtuen jatkuvasta nelikosta ja ilmeisesti boxeri koneen ominaisuus. Keskikulutus on 10L/100km ja "jahtiajo" kulutus 12L/100km. Kaverin bensa grand vitara on vielä janoisempi.


eikös ne viisaat jotaki ohjelmoi pois näistä olikohan tuo toisiopumppu tms... vai jokin muu? mulla kans melekosella varmuuella sammaa herjaa vaan en oo vaivautunu kertaakaan vikavalon päällä ollessa luettaan ja katastuksen hoitaa sillon kun ei pala. vakkaria ei näillä teillä voi oikeen muutenkaan käyttää.


Secondary air valve stuck open p2441 muistaakseni, mitä mullakin tekee kaks kertaa vuodessa. Ei saa vaparibensasta ohjelmoitua pois. Monet on noita aukoneet ja rasvailleet. Ite en oo jaksanu, kun tuo tulee tosiaan kostealla nollakelillä, jos jättää kylmänä tyhjäkäynnille. Kiinan obd lukijalla vikakoodi pois ja antaa olla.


Juu, juuri tämä. Nyt kun sanoit niin tosiaan itelläkin syttynyt valo kun lyönyt auton käyntiin kylmiltään ja pistäny sikariksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.03.2018 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä.

Käy Lahtinen ihan ajankuluksi kokeilemassa uutta Sorentoa.


Meinasin käydä kokeilemassa vanhempaa Sorentoa. Lieneekö mitään suurempia tyyppivikoja? Ruostuuko helposti yms.

Miten vanhaa?

Eka sukupolvi lienee ollut pahin ruostumaan jos sellaiselle alttiissa olosuhteissa autoa käytetään.

2010-2012 malleista voi omalla kohdalla todeta, että alkuperäiset iskarit eivät toimi pakkasessa parhaalla mahdollisella tavalla. Omassa on Bilsteinin pumput olleet lähes uudesta asti. Muuten noissa lienee muut oireet hoidettu takuun puitteissa pois Wink

Uudemmista en tiedä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16688

LähetäLähetetty: 05.03.2018 09:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Vähän tekisi mieli "kokeilla" diisseliä, mutta mitä tuossa on seuraillut kommentteja ja kokemuksia + nykypäivän päästöhässäkät, niin järkevin olisi varmaan pysytellä bensavehkeissä.

Käy Lahtinen ihan ajankuluksi kokeilemassa uutta Sorentoa.


Meinasin käydä kokeilemassa vanhempaa Sorentoa. Lieneekö mitään suurempia tyyppivikoja? Ruostuuko helposti yms.

Miten vanhaa?

Eka sukupolvi lienee ollut pahin ruostumaan jos sellaiselle alttiissa olosuhteissa autoa käytetään.

2010-2012 malleista voi omalla kohdalla todeta, että alkuperäiset iskarit eivät toimi pakkasessa parhaalla mahdollisella tavalla. Omassa on Bilsteinin pumput olleet lähes uudesta asti. Muuten noissa lienee muut oireet hoidettu takuun puitteissa pois Wink

Uudemmista en tiedä.


No aika vanhaa, kun vuosimallit siinä 2005 paikkeilla. Teoriaahan tuo koko homma vielä on ja sellaisena taitaa pysyäkin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 05.03.2018 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
...
Murano on varsin hyvä ja ns kohtuu hinnallakin.


Mä noita hakiessa Mobile.de:stä tormäsin jälleen kerran Infiniti FX:iin.

Ihan kohtuu veroja noista joutunut maksamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 06.03.2018 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä tuli aikoinaan lainailtua aika paljonkin nuita vanhemman kopan sorentoja kun Kittilässä kuljin silloisen emäntä ehokkaan ja nykyisen vaimon perässä. Isä oli sitä mieltä että 206 pösö ei ole kovin turvallinen kampe reissata jatkuvasti sitä väliä.

Kaksi ensimmäistä, joiden vuosimallit oli muistaakseni 2005 ja 2007, tuntuivat oikein mukaville ajaa pitempiä matkoja ja lämpimiä. Uudempi oli jo sitä 170 heppasta versiota ja kulutus sekä laatikon ja moottorin yhteispeli todella paljon jouhevampaa kuin tuossa vanhemmassa. Voin muistaa nuo vuosimallit väärin mutta ensimmäinen oli 140 heppanen automaatti ja toinen 170 heppainen vastaava. Vikoja ei käytännössä ollenkaan kummassakaan. Ensimmäiseen vaihdettiin takuuseen katossa oleva kompassi tai joku vastaava turha härpäke ja muuta ylimääräistä nuihin ei tehty normaalihuoltojen lisäksi. Kumpaankin tuli 150-160 tuhatta kilsaa ja aikapaljon isäntä veti vaunua tai kärryä perässä. Minullakin oli usein kelkka mukana kun niillä ajoin. 170 heppanen oli varsin pieniruokainen nuinkin isoksi autoksi.

Viimeisenä oli 2010 vuosimallin uusikoppainen ja olihanse parempi kaikinpuolin normaali ajossa. Se ei kuitenkaan ollut enään varsinaisesti maasturi. Taakse vaihdettiin takuuseen laakerit muistaakseni noin 70 tonnin kohdalla mutta ei muuta.

Itelle parhaimmalta tuntui tuo tehokkaampi vanhakoppainen ja siihen saa aika hyvin alustan parannukseen palikkaa. Alkuperäinen jousitus on vähän turhan pehmeä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 06.03.2018 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Itelle parhaimmalta tuntui tuo tehokkaampi vanhakoppainen ja siihen saa aika hyvin alustan parannukseen palikkaa. Alkuperäinen jousitus on vähän turhan pehmeä.

Eka sukupolven Sorentoihin tuo tarkoittaa Konin FSD-iskareita.

Ja joo, eka sukupolvi Sorentoja on ihan maastureiksi laskettavia autoja. Seuraava malli faceliftineen on enemmän cittareita ja uusin tällä hetkellä myynnissä oleva täysin citymaasturi.

Noissa kahdessa viimeisessä mallissa teknisten tietojen maavara on sama (18,5cm), mutta entisessä pohja oli avoin ja sitä kautta alin kohta oli öljypohja ja takaiskareiden päät takarenkaiden vieressä. Muuten auton pohja oli paljon korkeammalla kuin tuo ilmoitettu. Nykymallissa pohjassa on muovilevyä ja tuo ilmoitettu maavara on kauttaaltan koko pohjassa hyvin lähellä tuota. Lisäksi keulan etuylitys menee todella matalana pitkälle eturenkaiden etupuolelle. Ainoa postiivinen seikka on noiden takaiskareiden päiden nouseminen ylemmäs pois haitolta.

Mutta olisihan siinä tilaa tuossa uudessa, varsin toimiva neliveto - vaikka auto onkin normi ajossa etuvetoinen, konetehoa mukavasti ja mikä parasta, ergonomia ja ajo-ominausuudet vetää vertoja mille tahansa vehkeelle.
Ja lisäksi oikeasti toimiva ja pitkä takuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10076
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 06.03.2018 14:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Velipojan vanhan mallin (2006) Sorentoon on kaiken muun lisäksi tarvinnut vaihtaa jo taka-akselikin kokonaisuudessaan.
Se "uusi"kin oli jo melko mätä, muttei vielä mennyt hiekkapuhaltamalla puhki.
Suutinrempalle tulee kans jonniin verran hintaa. Kannattaa koeajella huolella ja käyttää vaikka nosturilla ennen ostopäätöstä.
Nää ei mitään ikiliikkujia ole laadultaan. Hyvillä renkailla maastokykyä on melko hyvin.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 06.03.2018 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Paljonko tuolla velipojan Kialla on ajettu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10076
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 06.03.2018 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
^Paljonko tuolla velipojan Kialla on ajettu?


Muistaakseni noin 250t.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1951
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 08.04.2018 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

CR-V näytti taas aamulla kyntensä. Kävin haaskareissulla ja tullessa väistin pikkutiellä hevosrattaita vähän liian sivuun. Tie oli aurattu ojan päälle ja oikean puolen renkaat hupsis ojaan. Auto oli ihan kanissa. Ja ainakin etupäässä lumi kantoi pohjasta.

No vähän lunta pois oikean puolen eturenkaan edestä ja paksu leppäranka tilalle ja niinpä vain CR-V nujusi itsensä takaisin tielle. Koko operaatioon ei mennyt kuin 3-4 minuuttia. En olisi ikinä uskonut. Näytti niin pahalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 12.04.2018 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa-a. Tässä harkinnut jos vaihtaisi tuon sankan vi7un aikasen taisteluvaunun, eli -93 caravellen tämän vuosituhannen diisseli-kitimaasturiin. Jos nyt katotaan vuosimalleja 2004-2007, niin budjetin sisälle voisi asettua ainakin Hyundain tucson ja santa fe, kian sportage ja sorento, sekä nipponin x-trail. Mitä hyvää ja huonoa noissa? Minkä raati ottaisi mieluiten, ja mitä ei missään nimessä? Tucson ja uudempi santa fe, sekä x-trail ehkä hiukka kiioja edellä mutuna, mutta meneekö ihan pöpelikköön? Ja ei, en aio yhtään penniä liukua budjetista ylöspäin. Alaspäin sitävastoin on varaa aika reilustikin. Kilometrejä tulee vuoteen sen verran että pieni kulutuskin on iso +.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaakaRane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2014
Viestejä: 1703

LähetäLähetetty: 12.04.2018 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tucson:ssa ainakin bensaversiossa on liian pitkä ykkönen ja pakki.
Joutuu kierroksilla revittämään pahassa paikassa ja kytkin haiskahtaa
alta aikayksikön.

Sama koskee varmaan bensaversion kiiaa. Diiselistä ei kokemuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14775

LähetäLähetetty: 12.04.2018 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla meni ASX vaihtoon vain parin vuoden jälkeen kun en vain kertakaikkiaan päässyt sinuiksi sen kanssa. Pakki oli aivan liian pitkä ja kytkintuntuma surkea. Vääntöä ei ollut mitään ja jarrukin oli sellainen johon ei vain tottunut vaan se oli tunnoton. Tuli sellaista tökkimistä varsinkin jos nopeammin jarrutti valoihin tms. Ajattelin jo ensimmäisen vuoden jälkeen, että noinko on, että ei tule mitään tämän kanssa. No niin se oli sama homma vielä toisenkin vuoden jälkeen, eli vaihdoin Sportageen. Nyt on taas sellainen olo kuin ajaisi tutulla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5936

LähetäLähetetty: 12.04.2018 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kian dieselissäkin on pitkä ykkönen ja pakki: naapuri pisti kiertoon kun sillä kytkin savusi huonoissa paikoissa.

Ton aikakauden Xtrailit 2.2dci-dieselillä; tarkista ettei coolerin etureunasta tihku öljyä, viittais turboon. Ja xtrail varsin arka ruosteelle kanssa. Starttaili varsin nihkeesti pakkasessa, jos ei lämmitystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2989

LähetäLähetetty: 12.04.2018 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo liian pitkä ykkönen ja pakki on aika tyypillistä suurimmalle osalle citymaastureita. Sama ongelma myös rav4. Subarulla on ainakin alennusvaihteisto. Itse katselisin joko alennusvaihteistolla varustettua tai automaattia. Automaatti on hyvä niin kauan kunnes jää kiinni. Kytkin ei savua jos joutuu hitaasti menemään hankalista paikoista, mutta perus katukäyttöön suunniteltu automaatti ei anna heijata jos sattuu jäämään kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 64, 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 65 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com