OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ampuisitko joutsenta?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 15.04.2018 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

!&%¤#"! että oli mökillä joutsenia. Koiranki meinasivat hukuttaa. Yöt läppeensä kailottivat niin että alkoi jo näkemään unta joutsenpaistista. Akkiä pitäs saaha mettästettävienlistalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 15.04.2018 22:54    Viestin aihe: Tällaiset ketjut Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän tämäkin ketju ole vihreiden toimesta aloitettu. Niilähän on näitä some seuraajia ja kirjoittelijoita jolla pyritään vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen. Tällaiset keskustelut ovat omiaan innostamaan niin kuuliaista metsästäjäkuntaa kirjoittamaan enemmän mitä oikea totuus on. Sitä sitten käytetään hyväksi.

Malttia kirjoittaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 15.04.2018 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä näitä someseuraajien pelkääjiä riittää? Jos minä olen sitä mieltä että joutsenta pitäisi ja olisi hyvä metsästää niin en minä sitä pelkää sanoa. Ei se ole sen kummempi lintu kuin muutkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 17.04.2018 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Mistä näitä someseuraajien pelkääjiä riittää? Jos minä olen sitä mieltä että joutsenta pitäisi ja olisi hyvä metsästää niin en minä sitä pelkää sanoa. Ei se ole sen kummempi lintu kuin muutkaan.


Tästä +1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 17.04.2018 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama se sille mitä someseuraajia missäkin on. Minulla on omat mielipiteeni, uskallan sanoa ne ja seison sanojeni takana. Pystyn myös perustelemaan mielipiteeni ja voin jopa myöntää etten tiedä kaikesta kaikkea ja voin jopa olla väärässä joissain asioissa.

Ehdottomasti ampuisin joutsenia vähemmäksi, jos vain sallisivat. Vanhat jäärät väittävät ettei siinä oikeen häävi liha ole, mutta poistaa vaikka haittalintuna. Komea lintu, eikä missään nimessä kaikkia pidä hävittää. Paikoitellen vaan päässyt kanta ryöstäytymään ja keväisin ovat aika ärhäköitä pesimäpaikkoja katsellessa. Hanhi ja sorsakantaa ajatellen olisi suotavaa jos ainakin pahimmissa paikoissa verottaisi kantaa hiukan harvemmaksi ja samalla voisi hätistää luvallisesti myös aivan mökkirantaan tai vastaavaan hankalaan paikkaan pesivät parit edemmäs. Olkoon kansallislintu, mutta jos niiden metsästys sallittaisiin, niin kyllä sille päätökselle varmasti silloin olisi pätevät tutkimukset taustalla. Väittävät, ettei joutsen vie hanhilta pesimäpaikkoja, mutta voisihan tuota testata paikkallisesti ja katsoa miten käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 17.04.2018 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo kansallislinnun asema ei pitäisi olla mikään peruste sille että joutsenta ei saa sen takia metsästää. Silloin ahven ja karhukin pitäisi rauhoittaa tyystin. Koivun poltto kieltää ja leppäkerttujen liiskaaminen samoin eikä graniittiakaan saisi enään louhia.

Se on vain kylmä fakta että niitä on tuhottomasti liikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 17.04.2018 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuten aiemminki sanonu, niitä voi harventaa ilman metsästystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 17.04.2018 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi hukata hyvä liha?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 17.04.2018 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no pääosin munavaiheessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 17.04.2018 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama ampua ne poikaset syksyllä niin saa pakastimen pohjallekki jotain.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Q-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2014
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 18.04.2018 05:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikaisempina vuosina pesi kaakkuripariskunta monena vuonna tuossa pikkusaaressa, heinäsorsia muutama pari, telkänpöntöissä asukkaita ja isokoskelolla monta poikasta. Joutsenpariskunnan pesinnän alettua ovat muut kadonneet paitsi telkät.

Viimeinen muokkaaja, -Q- pvm 18.04.2018 11:29, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 18.04.2018 07:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vai valtas telkänpöntönki Smile)))
normaalisti pienemmät vesilinnut turvaavat joutsenen ympärille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras_a
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2013
Viestejä: 1953

LähetäLähetetty: 18.04.2018 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyl se mahtuu telkänpönttöön, mutta joutuu menemään sisään peruuttamalla. Pitkä kaula roikkuu ulkopuolella Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 18.04.2018 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
vai valtas telkänpöntönki Smile)))
normaalisti pienemmät vesilinnut turvaavat joutsenen ympärille


Kyllä siinävaiheessa kun poikaset liikkuu omikseen, pesimävaiheessa häätää kaiken reviiriltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
22-250
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 254
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 19.04.2018 00:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Mistä näitä someseuraajien pelkääjiä riittää? Jos minä olen sitä mieltä että joutsenta pitäisi ja olisi hyvä metsästää niin en minä sitä pelkää sanoa. Ei se ole sen kummempi lintu kuin muutkaan.



Asiallinen keskustelu on aina paikallaan, mutta uhoaminen tms. antaa vain lisää vettä vihervasemmistolaisten myllyyn. Käyttävät vaan kaiken hyväkseen minkä keksivät. Kyllönenkin EUssa taas ajaa jotain metsästyksen vastaista asiaa.

Jos joku on omalla tavallaan aktiivinen, niin minun mielestä pitäköön asioistaan suunsa kiinni. Ainakaan tänne ei tarvitsisi tulla tarjoamaan ainesta propaganda koneiston hyödynnettäväksi.

Minäkin olen sitä mieltä että joutsenia on liikaa ja niiden metsästämiseen tulisi saada lupa, mutta ikinä en sano että niitä metsästäisin ilman lupaa.

Yleensäkin metsästäjien pitäisi enempi saada äänensä kuuluviin, ettei nuo media/toimittaja kouluja käyneet "hirveät" ihan kokonaan jyrää lainvoimalla metsästäjiä. Ainakin omalla toiminnallamme ei pitäisi tuota hörhöporukkaa auttaa tavoitteessaan tippaakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26, 27  Seuraava
Sivu 24 Yht. 27

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com