Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
TA Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2014 Viestejä: 2284
|
Lähetetty: 24.05.2018 18:14 Viestin aihe: |
|
|
BaikalIJ54 kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | Sen verran pitää korjata, että Suomen eläkejärjestelmä on osittain rahastoiva. Tämä unohtuu lähes aina, ja lähes kaikilta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Siksi aiemmat polvet ovat määritelleet itselleen suuret edut, maksamatta järjestelmään juuri mitään. Tästä tulee termi pyramidihuijaus.
En mää semmosta Zetoria. Taidan tyytyä ajamaan kesän vanhalla Young-Timer ///Motorsportilla. Näitä ei ole vielä pilattu ahtimilla eikä automaattivaihteistoilla. Edit: käytit sanaa sijoittaa. Sakemannit maksavat näistä maltaita. Jos olisi jossain kaupan. |
Sakemannit maksavat maltaita jopa vanhasta Trabista. Joku kertoi, että sen saa nykyisillä 2-Taktöleillä jopa Auspuffitestistä läpitten. En tiedä sen enempää.
Meidän sälli on kanssa sitä mieltä, että isot moottorit pitää autossa olla, kova loota ja muutenkin kunnon tawaraa...tiedä mitä se sillä tavaralla tarkoitti?
Olen suht'samaa mieltä varsinkin turpoista. Automatlådan on minusta wanhemman herrasmiehen låda. |
Trabantin öljynkulutus on ihan saman suuruinen mitä pidetään vielä normaalina Audille, 2 dl/100 km. _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 24.05.2018 18:52 Viestin aihe: |
|
|
Lisää öljy ja tarkasta pentsiini. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vieras_a Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2013 Viestejä: 1953
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 25.05.2018 06:34 Viestin aihe: |
|
|
Kyseinen naapuri voi saada itse häädön, häirinnästä.
Mielen vikainen selkeesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BaikalIJ54 Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2005 Viestejä: 23921
|
Lähetetty: 25.05.2018 11:48 Viestin aihe: |
|
|
TA kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | Sen verran pitää korjata, että Suomen eläkejärjestelmä on osittain rahastoiva. Tämä unohtuu lähes aina, ja lähes kaikilta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Siksi aiemmat polvet ovat määritelleet itselleen suuret edut, maksamatta järjestelmään juuri mitään. Tästä tulee termi pyramidihuijaus.
En mää semmosta Zetoria. Taidan tyytyä ajamaan kesän vanhalla Young-Timer ///Motorsportilla. Näitä ei ole vielä pilattu ahtimilla eikä automaattivaihteistoilla. Edit: käytit sanaa sijoittaa. Sakemannit maksavat näistä maltaita. Jos olisi jossain kaupan. |
Sakemannit maksavat maltaita jopa vanhasta Trabista. Joku kertoi, että sen saa nykyisillä 2-Taktöleillä jopa Auspuffitestistä läpitten. En tiedä sen enempää.
Meidän sälli on kanssa sitä mieltä, että isot moottorit pitää autossa olla, kova loota ja muutenkin kunnon tawaraa...tiedä mitä se sillä tavaralla tarkoitti?
Olen suht'samaa mieltä varsinkin turpoista. Automatlådan on minusta wanhemman herrasmiehen låda. |
Trabantin öljynkulutus on ihan saman suuruinen mitä pidetään vielä normaalina Audille, 2 dl/100 km. |
En mä tommosten Trabien tekniikoista tiedä mitään. Sakemannit vaan maksavat niistä melko summia, koska ne ovat antiikkia. Kaksitahtimoottoreita niissä oli. Ehkä polttoaine ja öljy pitää sekoittaa ämpärissä, tankata Trabi ja lähteä nostalgiaa sekä pröpötystä uhkuvalle ajolle Trabi-miittiin?
Audi on Todellisen Isänmaanystävän Auto. Niitä valmistetaan Baijerissa.
Hyvä moottori kuluttaa öljyä. 0,2 l/100 km on hyvin paljon liikaa, ehkä se oli 0,2 dl/100 km? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2014 Viestejä: 2284
|
Lähetetty: 25.05.2018 13:45 Viestin aihe: |
|
|
BaikalIJ54 kirjoitti: | TA kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | Sen verran pitää korjata, että Suomen eläkejärjestelmä on osittain rahastoiva. Tämä unohtuu lähes aina, ja lähes kaikilta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Siksi aiemmat polvet ovat määritelleet itselleen suuret edut, maksamatta järjestelmään juuri mitään. Tästä tulee termi pyramidihuijaus.
En mää semmosta Zetoria. Taidan tyytyä ajamaan kesän vanhalla Young-Timer ///Motorsportilla. Näitä ei ole vielä pilattu ahtimilla eikä automaattivaihteistoilla. Edit: käytit sanaa sijoittaa. Sakemannit maksavat näistä maltaita. Jos olisi jossain kaupan. |
Sakemannit maksavat maltaita jopa vanhasta Trabista. Joku kertoi, että sen saa nykyisillä 2-Taktöleillä jopa Auspuffitestistä läpitten. En tiedä sen enempää.
Meidän sälli on kanssa sitä mieltä, että isot moottorit pitää autossa olla, kova loota ja muutenkin kunnon tawaraa...tiedä mitä se sillä tavaralla tarkoitti?
Olen suht'samaa mieltä varsinkin turpoista. Automatlådan on minusta wanhemman herrasmiehen låda. |
Trabantin öljynkulutus on ihan saman suuruinen mitä pidetään vielä normaalina Audille, 2 dl/100 km. |
En mä tommosten Trabien tekniikoista tiedä mitään. Sakemannit vaan maksavat niistä melko summia, koska ne ovat antiikkia. Kaksitahtimoottoreita niissä oli. Ehkä polttoaine ja öljy pitää sekoittaa ämpärissä, tankata Trabi ja lähteä nostalgiaa sekä pröpötystä uhkuvalle ajolle Trabi-miittiin?
Audi on Todellisen Isänmaanystävän Auto. Niitä valmistetaan Baijerissa.
Hyvä moottori kuluttaa öljyä. 0,2 l/100 km on hyvin paljon liikaa, ehkä se oli 0,2 dl/100 km? |
Niin on liikaa mutta sanovat että jopa 2 l / 1000 km olisi normaaliksi hyväksyttävä. Se on ihan 2-tahtikoneen öljynkulutus _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1218
|
Lähetetty: 25.05.2018 14:39 Viestin aihe: |
|
|
TA kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | TA kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | Sen verran pitää korjata, että Suomen eläkejärjestelmä on osittain rahastoiva. Tämä unohtuu lähes aina, ja lähes kaikilta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Siksi aiemmat polvet ovat määritelleet itselleen suuret edut, maksamatta järjestelmään juuri mitään. Tästä tulee termi pyramidihuijaus.
En mää semmosta Zetoria. Taidan tyytyä ajamaan kesän vanhalla Young-Timer ///Motorsportilla. Näitä ei ole vielä pilattu ahtimilla eikä automaattivaihteistoilla. Edit: käytit sanaa sijoittaa. Sakemannit maksavat näistä maltaita. Jos olisi jossain kaupan. |
Sakemannit maksavat maltaita jopa vanhasta Trabista. Joku kertoi, että sen saa nykyisillä 2-Taktöleillä jopa Auspuffitestistä läpitten. En tiedä sen enempää.
Meidän sälli on kanssa sitä mieltä, että isot moottorit pitää autossa olla, kova loota ja muutenkin kunnon tawaraa...tiedä mitä se sillä tavaralla tarkoitti?
Olen suht'samaa mieltä varsinkin turpoista. Automatlådan on minusta wanhemman herrasmiehen låda. |
Trabantin öljynkulutus on ihan saman suuruinen mitä pidetään vielä normaalina Audille, 2 dl/100 km. |
En mä tommosten Trabien tekniikoista tiedä mitään. Sakemannit vaan maksavat niistä melko summia, koska ne ovat antiikkia. Kaksitahtimoottoreita niissä oli. Ehkä polttoaine ja öljy pitää sekoittaa ämpärissä, tankata Trabi ja lähteä nostalgiaa sekä pröpötystä uhkuvalle ajolle Trabi-miittiin?
Audi on Todellisen Isänmaanystävän Auto. Niitä valmistetaan Baijerissa.
Hyvä moottori kuluttaa öljyä. 0,2 l/100 km on hyvin paljon liikaa, ehkä se oli 0,2 dl/100 km? |
Niin on liikaa mutta sanovat että jopa 2 l / 1000 km olisi normaaliksi hyväksyttävä. Se on ihan 2-tahtikoneen öljynkulutus | Sehän on nykyiselle sakslaiselle insinöörityölle ihan loistava taidonnäyte tuo öljynkukutus |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 25.05.2018 18:01 Viestin aihe: |
|
|
2l/10000 ois vielä siedettävä, sekin liikaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BaikalIJ54 Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Kes 2005 Viestejä: 23921
|
Lähetetty: 25.05.2018 19:02 Viestin aihe: |
|
|
TA kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | TA kirjoitti: | BaikalIJ54 kirjoitti: | tapsakansa kirjoitti: | Sen verran pitää korjata, että Suomen eläkejärjestelmä on osittain rahastoiva. Tämä unohtuu lähes aina, ja lähes kaikilta. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että kukaan ei maksa omia eläkkeitään. Siksi aiemmat polvet ovat määritelleet itselleen suuret edut, maksamatta järjestelmään juuri mitään. Tästä tulee termi pyramidihuijaus.
En mää semmosta Zetoria. Taidan tyytyä ajamaan kesän vanhalla Young-Timer ///Motorsportilla. Näitä ei ole vielä pilattu ahtimilla eikä automaattivaihteistoilla. Edit: käytit sanaa sijoittaa. Sakemannit maksavat näistä maltaita. Jos olisi jossain kaupan. |
Sakemannit maksavat maltaita jopa vanhasta Trabista. Joku kertoi, että sen saa nykyisillä 2-Taktöleillä jopa Auspuffitestistä läpitten. En tiedä sen enempää.
Meidän sälli on kanssa sitä mieltä, että isot moottorit pitää autossa olla, kova loota ja muutenkin kunnon tawaraa...tiedä mitä se sillä tavaralla tarkoitti?
Olen suht'samaa mieltä varsinkin turpoista. Automatlådan on minusta wanhemman herrasmiehen låda. |
Trabantin öljynkulutus on ihan saman suuruinen mitä pidetään vielä normaalina Audille, 2 dl/100 km. |
En mä tommosten Trabien tekniikoista tiedä mitään. Sakemannit vaan maksavat niistä melko summia, koska ne ovat antiikkia. Kaksitahtimoottoreita niissä oli. Ehkä polttoaine ja öljy pitää sekoittaa ämpärissä, tankata Trabi ja lähteä nostalgiaa sekä pröpötystä uhkuvalle ajolle Trabi-miittiin?
Audi on Todellisen Isänmaanystävän Auto. Niitä valmistetaan Baijerissa.
Hyvä moottori kuluttaa öljyä. 0,2 l/100 km on hyvin paljon liikaa, ehkä se oli 0,2 dl/100 km? |
Niin on liikaa mutta sanovat että jopa 2 l / 1000 km olisi normaaliksi hyväksyttävä. Se on ihan 2-tahtikoneen öljynkulutus |
Onhan se. Tuhannella kilometrilla Volvo pieraisee bentsiiniä 75 litraa noin keskimäärin. 2 litraa öljyä meinaa 2,7 % öljyseosta ja eihän tota määrää ole mun moottorisahassakaan (Stihl).
Volvo imaisee öljyä 1 l/10 000 km. Se meinaa noin 750 litraa bensaa. Öljyä seostuu bensaan näin ollen 0,13 %.
TA, mainitsemasi öljynkulutus vaikuttaa minusta tajuttoman suurelta. Minulla on vain pieni vaatimaton saasteenpoistin Volvon pakoputkessa. Onkos Audissa jokin huipputekninen saasteenpoistin, joka kuluttaa kuitenkin entistä enemmän luonnonvaroja?
Minua aina niin epäilyttää tämä saasteenpoisto. Saaste kun ei poistu, vaan sitä tulee lisää saastetta poistettaessa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TA Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Huh 2014 Viestejä: 2284
|
Lähetetty: 25.05.2018 23:19 Viestin aihe: |
|
|
Eihän ne kaikki niin paljon kuluta mutta on kuulemma hyväksyttävä normaaliksi öljyn kulutukseksi. Minusta on huono vitsi jos valmistaja hyväksyy jopa 2 l / 1000 km vielä normaaliksi. Eihän semmoiseen tarvitse vaihtaa enää öljyä ollenkaan kun se uusiutuisi 20000 huoltovälillä 8 kertaa. Vaihtaisi vaan suodattimen. _________________ Eksyvä ei tietä kysy |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 26.05.2018 06:12 Viestin aihe: |
|
|
Missä autossa tälläinen on hyväksyttynä.
Tietää välttää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Solifer Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2005 Viestejä: 12984
|
Lähetetty: 26.05.2018 13:35 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Missä autossa tälläinen on hyväksyttynä.
Tietää välttää. |
Kaikissa VW-konsernin tuotteissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 34901
|
Lähetetty: 26.05.2018 14:37 Viestin aihe: |
|
|
Niin, niissähän valmistus- ja suunnitteluvirheet ovat ominaisuuksia. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5930
|
Lähetetty: 26.05.2018 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Olihan tuo öljynkulutus jo aikoinaan Ooppelin 16v-ecotec-koneissa. Niissä oli lisäksi myydessä 120tkm hihnan vaihtoväli. Koneet paukkui. Vaihtoväli ladki 90tkm, tais laskee siitä vielä 60tkm. En oo sen jälkeen natsi-kaaraa ottanut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 26.05.2018 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Solifer kirjoitti: | vekev kirjoitti: | Missä autossa tälläinen on hyväksyttynä.
Tietää välttää. |
Kaikissa VW-konsernin tuotteissa. | 2L/1000km vai |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|