Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2018 22:13 Viestin aihe: |
|
|
Nytkö te jo niitä ruokitte? Mitenkä pussi kestää tyhjän syöttämistä?
Itte aloittanut vasta heinäkuun kolmannella viikolla ja viime vuonnakin ammuin itse sen 40 kyyhkystä ruokinnalta. Joka vuosi samaan aikaan justiinsa sen takia, kun varikset ja haukat löytää sen ruokinnan, jos pidempään syöttää. Ja ei mitään järkeä ruokkia koko kesää puluja. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
lonkero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.07.2018 22:56 Viestin aihe: |
|
|
MtJ kirjoitti: | Nytkö te jo niitä ruokitte? Mitenkä pussi kestää tyhjän syöttämistä?
Itte aloittanut vasta heinäkuun kolmannella viikolla ja viime vuonnakin ammuin itse sen 40 kyyhkystä ruokinnalta. Joka vuosi samaan aikaan justiinsa sen takia, kun varikset ja haukat löytää sen ruokinnan, jos pidempään syöttää. Ja ei mitään järkeä ruokkia koko kesää puluja. | ei se ruokinta nyt kuitenkaan missään tapauksessa tuhansia euroja maksa?? eikös se HARRASTASTUS KUITENKIN MAKSA HARRASTI MITÄ HARRASTI?. itse tulee ruokittua läpi kesän. kyyhkyjen lisäksi ruokinnalla kanahaukka variksia yms.... kokemuksien perusteella mitä aikaisemmin ruokinnan aloittaa sitä enemmän kyyhkyjä on aloituksessa...esim jos aloittaa ruokinnan elokuun alussa on kyyhkyjä ruokinnalla 10.8 n.50-150. Jos taas ruokkii ympäri kesän on ruokinnalla 10.8. 400-600 kyyhkyä.. riippumatta löytääkö haukat paikalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 06.07.2018 23:09 Viestin aihe: |
|
|
lonkero kirjoitti: | MtJ kirjoitti: | Nytkö te jo niitä ruokitte? Mitenkä pussi kestää tyhjän syöttämistä?
Itte aloittanut vasta heinäkuun kolmannella viikolla ja viime vuonnakin ammuin itse sen 40 kyyhkystä ruokinnalta. Joka vuosi samaan aikaan justiinsa sen takia, kun varikset ja haukat löytää sen ruokinnan, jos pidempään syöttää. Ja ei mitään järkeä ruokkia koko kesää puluja. | ei se ruokinta nyt kuitenkaan missään tapauksessa tuhansia euroja maksa?? eikös se HARRASTASTUS KUITENKIN MAKSA HARRASTI MITÄ HARRASTI?. itse tulee ruokittua läpi kesän. kyyhkyjen lisäksi ruokinnalla kanahaukka variksia yms.... kokemuksien perusteella mitä aikaisemmin ruokinnan aloittaa sitä enemmän kyyhkyjä on aloituksessa...esim jos aloittaa ruokinnan elokuun alussa on kyyhkyjä ruokinnalla 10.8 n.50-150. Jos taas ruokkii ympäri kesän on ruokinnalla 10.8. 400-600 kyyhkyä.. riippumatta löytääkö haukat paikalle. |
Tai sit aloittaa ajoissa mutta ruokinnalla käy vain 0-1kyyhkyä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1715 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 07.07.2018 13:13 Viestin aihe: |
|
|
Jospa sitä sit itsekkin aloittais ruokinnan. Tuohon hernepellon viereen jos ajais mulloksen ja siihen levittäisi evästä. Hitlerin kaavaa noudattaen vaikka oliiveja. Näin tänään kaupassa perunan kokoisia oliiveja, näkisköhän kyyhkyt ne paremmin?
Naapurin mummelilla ei varmaankaan ole tarvetta nettiyhteydelle niin voisi nypätä siitä linjasta pari tolppaa ja pätkän lankaa kyyhkyille istumapaikaksi. Samalla kun istuttaa tolpat peltoon voisi vaikka kaivaa ampumahaudan josta saa sitten napsia saalista talteen.  _________________ MIKÄ? MISSÄ?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.07.2018 17:36 Viestin aihe: |
|
|
On appiukko ja Savossa viennyt maissia ja hernettä aukolle. Vikkon parin sisään pitäs tuolla itsekin käydä katsomassa että mikä meininki.
Tuota oliivi hommaa en kyllä jaksa viellä uskoa mutta pitäskö sitä kokeilla? Kävis tukusta ostamassa ison satsin oliiveja... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.07.2018 17:42 Viestin aihe: |
|
|
Oliivit maiääs, marketin hylkypuolelta kapriksia, pienet kelpaa paremmin, tai miksei ihan hyllystäkin, pulun rintaa paistellessa ei ees suolaa tartte lisäillä sen jälkeen. Vähän ittumaisen pieniä ne purkit, tukkuvirman paketit voisi rulettaa tässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.07.2018 21:41 Viestin aihe: |
|
|
lonkero kirjoitti: | MtJ kirjoitti: | Nytkö te jo niitä ruokitte? Mitenkä pussi kestää tyhjän syöttämistä?
Jostain 2000-luvun alusta syöttänyt samalla paikalla kyyhkyjä ja ei niitä kyllä tule rahalla lisää, vaikka miten mätät hernettä peltoon. Sinne tulee enempikin kyyhkyjä kun aloittaa vasta heinäkuun 3. viikolla.
Tietenkin jos nauttii siitä koko kesän pituisesta ruokkimisesta jotenkin masokistisesti, niin OK. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1715 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 09.07.2018 13:07 Viestin aihe: |
|
|
Ei kyllä minä sen ruokinnan nyt laitan tulille. Näkyy senverta lintuja pyörivän siinä nurkilla, että pakko se on raukoille ruokaakin tarjota. Nälkään vielä kuolevat ennen elokuuta.
Viljapellot ja hernemaat kuitenkin vasta syksyllä kypsiä ja mustikkakin kuolee kuivuuteen. _________________ MIKÄ? MISSÄ?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2018 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Jos niitä nyt jo siinä pyörii, ei ne siitä mihkään oo menossa. Kyseessä todennäköisesti levähdysalue / pesintäpaikka, josta ei poistuta ennenkuin muutto alkaa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JuusoL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.07.2018 22:20 Viestin aihe: |
|
|
Vietiin kyyhkypaikalle kuution pytty vehnää. Mukava käydä huoltamassa ruokintapaikkaa, kun ape on mestoilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Benellimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Kes 2016 Viestejä: 209 Paikkakunta: Karhukaupunki
|
Lähetetty: 12.07.2018 10:51 Viestin aihe: |
|
|
Eiköhän se itsekkin tänään ruokinnan jo jouda aloittaa. Maissilla ja vehnällä mennään nyt aluksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.07.2018 10:58 Viestin aihe: |
|
|
Melkoisi parvia näkyy etelä-ruotsissa.
Osa vehnäpelloista alkaa olemaan puintivalmiita, lakoon menneistä länteistä nousee varmaan 3-400 linnun partteja jokapuolella. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.07.2018 08:32 Viestin aihe: |
|
|
2002 oli tuossa lakoon mennyt ruispelto naapurissa, olisko ollut sellainen 700mx400m ruista. Koko kesän siinä pyöri toista tuhatta kyyhkystä, jahdissa sitten käytiin paikalla pitkälle lokakuun puolivälin ylitse. Itse ammuin pienoiskiväärillä siltä pellolta yli 100 kyyhkyä (jep, piekkarilla). Ensimmäisellä kerralla oli lähdettävä pois, kun ei ollut kuin rapiat 50 patia mukana, matkaan lähti takakonttiin 59 kyyhkystä....  _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2018 13:20 Viestin aihe: |
|
|
Appiukko pisti viestiä että sellaisessa itsetehdyssä automaatissa oli enää kourallinen maissia/hernettä jäljellä. Siihen sopi sellainen 20kg säkki ja ollut nyt 2 viikkoa. Maassa myös ei näkyny jämiä, eli joku on käynnyt syömässä vaikka ei kuulemma kyyhkyjä ole näkynyt. Pitää kamera laittaa tuonne että onko liikettä vai ei..
Miten muuten karkottaako varisten kuvat kyyhkyt vai onko ne keskenään toimeen tulevia? Kun olisi muutama variskuva jotka voisi laittaa sitten kyyhkyn kuvien joukkoon. Eihän tässä ole kuin kk aikaa aloitukseen |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Benellimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Kes 2016 Viestejä: 209 Paikkakunta: Karhukaupunki
|
Lähetetty: 16.07.2018 14:06 Viestin aihe: |
|
|
M3 kirjoitti: | Appiukko pisti viestiä että sellaisessa itsetehdyssä automaatissa oli enää kourallinen maissia/hernettä jäljellä. Siihen sopi sellainen 20kg säkki ja ollut nyt 2 viikkoa. Maassa myös ei näkyny jämiä, eli joku on käynnyt syömässä vaikka ei kuulemma kyyhkyjä ole näkynyt. Pitää kamera laittaa tuonne että onko liikettä vai ei..
Miten muuten karkottaako varisten kuvat kyyhkyt vai onko ne keskenään toimeen tulevia? Kun olisi muutama variskuva jotka voisi laittaa sitten kyyhkyn kuvien joukkoon. Eihän tässä ole kuin kk aikaa aloitukseen |
Sekaan vain, mutta varikset hieman kyyhkyistä erilleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|