OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2054

LähetäLähetetty: 09.10.2018 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:

Kävin tuossa taas tankilla. Vaikka nuo CrossClimatet on todella pitävän oloiset, erittäin hiljaiset ja tuntuvat rullaavan kohtuukevyesti,
niin on se nyt myönnettävä, ettå kulutus nousi ainakin puoli litraa verrattuna Hankookeihin.


Allekirjoitan, minun laskujen mukaan kulutuksen kasvu oli dsl caddyssä 7-8desin väliin kun verrokkina oli kisasliksikelpoiset nokialaiset. Vaan pitävät renkaat nuo on ollu sen kympin mitä on alla olleet, ei kulumisen merkkejä.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 09.10.2018 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa pelissä ollut nyt Kormoranin SUV Summer-kumet. Ihan on kestäneet sen minkä Michelinitkin, tosin ovat Michelinin omistamalta tehtaalta kotoisin. Kormoranit 400 eskoa, Misukat 650.

Seuraavaksi varmaan hommaan BF Goodrichin Urban terrainit taikka Kleber cCitilanderit, jotka ovat käytännössä samat renkaat. Myös Hankook Kinergy 4S H740 näyttää mielenkiintoiselta.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 10.10.2018 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://tekniikanmaailma.fi/lada-pohtii-40-vuoden-ikaisen-legendaarisen-nivan-korvaamista-talla-4x4-visionilla-malli-osoittaa-miten-pitkalle-lada-on-tullut/

Tuollaisen jos laittaisi seuraavaksi Very Happy Alennusvaihde ja kaikki..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 19.11.2018 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkaa vanha ranskatar rutisemaan siihen malliin, että kohta pitää toteuttaa sille monet kerrat kirotut uhkaukset ja ajaa se suohautaan ja uutta pirssiä alle. Jonkinlainen nelikko, kohtalainen maavara, vähäiset ylläpitokulut ja tilaa koiralle, aseille jne hakusessa ja Vitaraa oon tässä kovasti harkinnut seuraavaksi menopeliksi.

Onko noissa uudemmissa Vitaroissa minkälainen huoltotarve ollu? Mahtuuko tuonne takaluukkuun hyvin tavaraa (aseet ja/tai koiranhäkki) vai pitääkö takapenkit alhaalla ajella? Kuvien perusteella arvaisin, että jos koiran sijoittaa taakse, niin mitään muuta sinne ei sitten juuri mahdu (takapenkit ylhäällä). Hirveän syvähän tuo takaluukku ei voi kaiketi olla (kuvista päätellen).

Yleensäkin kaikenlaiset kokemukset ja Vitaran harkinnassa huomioon otettavat asiat suzukia enemmän ajaneilta kiinnostas jonnii verran... Koeajo alkaa nimittäin tässä kovasti jo houkuttelemaan ranskattaren kuolonkorinaa kuunellessa.
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 19892
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 19.11.2018 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä kaikki eräajot penkit käännettynä, vaikka ei ole edes koiraa. Eli ainakin näillä varustemäärillä takaluukku on auttamatta pieni. Aika toimiva ratkaisu on toi, että penkit kumoon ja muotoonleikattu ”eteismatto” päälle. On ”sopivankokoinen” tavaratila.

Vasta reilu 50tkm takana, joten kuluista on vaikea sanoa. Vaparibensakoneella kulutus vähän päältä 6 litraa ja kohtuuhintaiset huollot ollut 20tkm välein.

Lyhyt akseliväli ja peruutuskamera näin kädettömälle kuskille plussaa jossain mettäteillä käännellessä.

Auton koeajo ja livenä näkeminen aika lailla kertoo totuuden. Eipä noissa kai mitään ihmeempiä ylläreitä porukalla ole vielä tullut.

Tiedä sitten, paljonko näiden uusimpien versioiden koneet tai voimalinja mahollisesti muuttuu, sähkökilkettä ainakin tulee lisää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 19.11.2018 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

100 000 Tullut ajeltua Vitaralla ilman ongelmia.
Ajokoiralle tein häkin itse takakonttiin, muut tavarat kulkee takapenkillä ja toinen koirakin. Hyvin tila riittää, kun pääsääntöisesti yksin ajelen.
Käyttökulut on yllättänyt positiivisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 19.11.2018 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ollut välillä saksanseisoja urokselle sopiva häkki autossa, jolloin penkit on olleet kaadettuna.
Isomman osan ajasta olen kuitenkin pitänyt koiraa kontissa alkuperäislisävaruste
koiraverkon takana. Siellä on jonkunlainen työkalulaatikko, jonka lisäksi kyytiin sopii seisoja sekä kääpiöpinseri
ja takapenkille jää tilaa tavaroille.

Nyt kun piti vauvanturvakaukalo asentaa, alkoi ensimäisen kerran kaipailla suurempia tiloja.

Käyttökustannukset on kyllä olleet kohtuullisia merkkihuollossakin, jota käytin 100 tkm asti.
Nyt olen käyttänyt vielä edukkaammalla pajalla ja esim. 120 tkm isompi huolto jarrunesteiden
ja käyttöhihnojen vaihtoineen maksoi yhteensä 250 €.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 20.11.2018 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Väittäisin ettei paljoa käyttökuluiltaan edullisempaa uutta nelivetopeliä ole. Ainakaan sellaista jolla tekeekin jotain. Huollot ainakin Oulussa on puoli-ilmaiset eikä kulutuskaan ole paha. Itsellä ei ole ollut häkkiä tässä vaan koiraverkko. Sanoisin että kaksi miestä ja koira on tämän auton maksimikapasiteetti kun varusteet huomioi. Kaikkea ei voi saada..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 20.11.2018 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä hetkellä kun vakituiseen ruokakuntaan ei kuulu kuin mies ja koira, niin se ettei Vitara varsinainen tilaihme ole, ei varsinaisesti ole mikään ongelma. Penkit alhaalla on tähänkin asti ajeltu ja ihan hyvin pärjätty. Koiraverkkohan se voipi olla tosiaan koirahäkkyrää fiksumpi veto, kun VE-laika tuonne takaboksiin varmaankin ilman väkivaltaa menee. Ja aika rauhallisestihan tuo on tähän asti matkustanu, että menis kai tuo takapenkilläkin. Tai se toinen koira.

Summasummaarum kuullostaapi pahasti siltä, että edelleen se koeajo lähenee... Tai no ranskatar kuullosti tänä aamuna kyllä ihan siltä että saattaisi jaksaa vielä viimeiset tonnit ja sen 300k täyteen, mutta itsestäni en ole enää varma että riittääkö urheiluhenki. Täytyy käydä testaamassa Vitaraa ja jos/kun tuntuu omaan lapaseen sopivalta, kuten siis juttujen perusteella kuullostaa, niin sitten katella tulisko vähän ajettuna eteen sopiva.
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 20.11.2018 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:

Käyttökustannukset on kyllä olleet kohtuullisia merkkihuollossakin, jota käytin 100 tkm asti.
Nyt olen käyttänyt vielä edukkaammalla pajalla ja esim. 120 tkm isompi huolto jarrunesteiden
ja käyttöhihnojen vaihtoineen maksoi yhteensä 250 €.

2,5 vuotta vanha kinneri ja mittarissa jo 120+ ? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 20.11.2018 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös peto kiertele mettiä työkseen/vapaalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 20.11.2018 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
Peto kirjoitti:

Käyttökustannukset on kyllä olleet kohtuullisia merkkihuollossakin, jota käytin 100 tkm asti.
Nyt olen käyttänyt vielä edukkaammalla pajalla ja esim. 120 tkm isompi huolto jarrunesteiden
ja käyttöhihnojen vaihtoineen maksoi yhteensä 250 €.

2,5 vuotta vanha kinneri ja mittarissa jo 120+ ? Shocked


Oiskohan 137 tkm tällä hetkellä. Tulee jonki verran työkseen ajeltua ja määränpäässä monesti tarvetta vähän korkeammalle maavaralle
ja varsinkin talvisin nelivedolle. Mulla on ollu Jeep Crand Cherokee, Nissan Primera, Mersun C240 farkku, Toyota Urban Cruiser ja tää Vitara.
Kaikilla kuljettu suunnilleen samoissa hommissa. Halvinta ajoa on ollu Suzukilla, toiseksi halvinta Toyotalla,
muut kaukana jäljessä.

Suzukissa on kyllä hinta ja laatu kohdanneet juuri mulle sopivalla tavalla.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 20.11.2018 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohan on vain hieno homma että Peto rullailee keskivertoa enemmän kilsoja. Tulee oikein hyvä kestotesti ja vieläpä samanlaista mettämiehen ajoa mitä monet meistäkin harrastaa. Voi sitten joskus köyhäkin harkita itselleen kun käytetyn saa halvalla ja pienillä kilometreillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11218
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 20.11.2018 13:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Mulla on ollu Jeep Crand Cherokee, Nissan Primera, Mersun C240 farkku, Toyota Urban Cruiser ja tää Vitara. Kaikilla kuljettu suunnilleen samoissa hommissa. Halvinta ajoa on ollu Suzukilla, toiseksi halvinta Toyotalla,

Se ei kyllä yhtään yllätä että nuo ovat tuosta joukosta edullisimmat. Mutta mikäs Primeralla tuli kalliiksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 20.11.2018 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Mulla on ollu Jeep Crand Cherokee, Nissan Primera, Mersun C240 farkku, Toyota Urban Cruiser ja tää Vitara. Kaikilla kuljettu suunnilleen samoissa hommissa. Halvinta ajoa on ollu Suzukilla, toiseksi halvinta Toyotalla,

Se ei kyllä yhtään yllätä että nuo ovat tuosta joukosta edullisimmat. Mutta mikäs Primeralla tuli kalliiksi?


Sähkövikaa ja syntyjään susi 1.8 l kierolohko. En tosin korjannut, vaan laitoin auton kiertoon, koska en muutenkaan tykännyt koko autosta.
Tuo oli näistä kaikista huonoin ajaa minun makuuni.

Listaan vielä voisi lisätä 3x VW Golf ja Ford Kuga, joissa olen ollut oheiskärsijänä kun emännät on niillä ajelleet.
Kaikki golfit alle 150 tkm ajettuja ja vikaa on riittänyt jos jonkinlaista, vaikka normihuolloissakin olisi riittänyt maksamista.
Kuga oli lähes Jeepin tasoinen pommi, 160 tkm ajettuna tuli ja ennen 200 tkm piti normi jarru- ja laakeriremonttien lisäksi
ehjätä mm. haldexi kokonaan uusiksi, venttiilikopan tiiviste, laturi, startti, hiukkassuodatin (jäi ehjäämättä) ym...

Toyotalla rullasin 40-n.200 tkm ja öljyjen sekä suodatinten lisäksi laitettiin kerran jarrupalat. Tosin meni kolme tuulilasia, oli sen mallinen keula.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 67 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com