OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Menikö kuin Strömsössä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Larsen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2012
Viestejä: 2884

LähetäLähetetty: 06.11.2018 00:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jansir kirjoitti:
Voidaanhan asia näinkin ratkaista. Mahtaa olla mukavaa seurassa koko loppukauden ja tästä eteenpäin.


Halpaa lystiä (8000€) ja valittaa hoviin Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8405
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 06.11.2018 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ymmättä kyllä tuota "kaatajan kunniaa". Onko se oikeesti niin suuri arvonimi, et sillä saa jossainpäin paikallisessa Pubissa piparia yllinkyllin vai mikä siinä on niin hienoa? Että pitää joku aina julistaa kaatajaksi. Ymmärrän kyllä että hieno trofee voi jonkun saada yli-innokkaaksi mut joku vasa. Mut voiko joku oikeesti laittaa jonku trofeen omalle seinälle, ku on ampunu elukkaa etujalkaan ja joku toinen on ampunu sen koiran haukkuun neljän päivän päästä? Mä en vois, mua v1tuttais joka kerta ku kattoisin sitä trofeeta Sad

Itte oon elämässäni ampunu kasan hyviä mut kohtuullisen määrän myös huonoja laakeja. Jos ei elukka ole mun laakista kaatunu ekaan 200 metriin niin en kyllä mitenkään osais enää kuvitella itteäni kaatajaksi Rolling Eyes Lähinnä on vaan ollu päällimmäisenä suunnaton helpotus jos joku on sitte päässy paikkaamaan mun epäonnistuneen laukauksen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20103
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 06.11.2018 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa tuo kaataja pitää proopuskoihin laittaa. Ja onkohan se niin, että viimekädessä tuo vastuu on jahtipääliköllä.

Ei aina mikään kiitollinen tehtävä, vaikkei kaatajan määrityksestä mitään suurta draamankaarta syntyisikään.

Ampujilla saattaa kumminkin olla eri näkemys asioista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tilikku
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2010
Viestejä: 442
Paikkakunta: Pohjois-Savo

LähetäLähetetty: 06.11.2018 11:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse en tätä kaataja-titteliä kaipaa, enkä sitä mitenkään siellä esille tuonut, kuten en täälläkään. Ihmettelin, ja ihmettelen edelleen vain jonkun näkemyksiä, että neljä päivää juokseva elukka olisi hänen kaatonsa. Elukka juoksisi varmaan vieläkin, jos ei oltas saatu pois. Ei tullut verta, eikä kyyneleitä, mutta hikeä tuli siivä savotassa.
_________________
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KaatoPera
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2010
Viestejä: 957

LähetäLähetetty: 06.11.2018 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä että saitte vasikan pois kitumasta.. Monesti aika hankalaa lähteä etittelemään noin pitkän ajan päästä, varsinkin jos ei ole lunta..

Tuossahan olisi pitänyt rauhoittaa tilanne ampumisen jälkeen jo alunperin ja käsket tuli seis, tai minimissään, vain yksinäistä aikuista saa ampua...
Sitten pelikoirilla ruveta haromaan sitä haavikkoa pois metsästä..

Olisi kieltämättä aika erikoinen tilanne, kun joltain kyselisi seinällä olevan komean sarvitrofeen kaatotarinaa ja vastaus olisi: Ammuin sitä etujalkaan, saman seuran mies sitten lopetti sen 4 päivää myöhemmin koiransa haukkuun....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16688

LähetäLähetetty: 06.11.2018 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
En ymmättä kyllä tuota "kaatajan kunniaa". Onko se oikeesti niin suuri arvonimi, et sillä saa jossainpäin paikallisessa Pubissa piparia yllinkyllin vai mikä siinä on niin hienoa? Että pitää joku aina julistaa kaatajaksi. Ymmärrän kyllä että hieno trofee voi jonkun saada yli-innokkaaksi mut joku vasa. Mut voiko joku oikeesti laittaa jonku trofeen omalle seinälle, ku on ampunu elukkaa etujalkaan ja joku toinen on ampunu sen koiran haukkuun neljän päivän päästä? Mä en vois, mua v1tuttais joka kerta ku kattoisin sitä trofeeta Sad

Itte oon elämässäni ampunu kasan hyviä mut kohtuullisen määrän myös huonoja laakeja. Jos ei elukka ole mun laakista kaatunu ekaan 200 metriin niin en kyllä mitenkään osais enää kuvitella itteäni kaatajaksi Rolling Eyes Lähinnä on vaan ollu päällimmäisenä suunnaton helpotus jos joku on sitte päässy paikkaamaan mun epäonnistuneen laukauksen...


Voi.


Itseäni ei nuo trofeet ja kunnia kiinnosta, vaan pelkästään se, että saa kunnialla saaliin eräksi, ilman haavoittamisia. Onnitella saa onnistuneen kaadon jälkeen ja se riittää.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8405
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 06.11.2018 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sama itel. Ihmettelinki vaan ku jotkut on kovin erilaisia tässä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16688

LähetäLähetetty: 06.11.2018 19:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Sama itel. Ihmettelinki vaan ku jotkut on kovin erilaisia tässä...


Näin se vaan on. Meitä on niin moneen junaan.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com