OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

PARAS LUOTI METSÄKANALINNULLE
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 11.11.2018 17:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saman askin panoksia 50kpl 920m/s lähöillä. mikään ei oo muuttunu. mietin että onko mahollista että piipulle ois käyny jotakin että lähtis vaikka jotenkin epävakaasti? luulis vaikuttavan tuommonen kyllä tarkkuuteen mutta hyvin on osunu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.11.2018 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
saman askin panoksia 50kpl 920m/s lähöillä. mikään ei oo muuttunu. mietin että onko mahollista että piipulle ois käyny jotakin että lähtis vaikka jotenkin epävakaasti? luulis vaikuttavan tuommonen kyllä tarkkuuteen mutta hyvin on osunu.


Kyllä kait minulla repi melkein aina jos ampui keskelle lintua. Aseena tikka t3. Välillä jos sopivasta etukulmasta ampui niin oli pyrstötön teeri. Veljellä cz 550 ja se ei minun mielestä revi samalla tapaa ja tekee pienemmän reiän vaikka paksummasta kohdasta ampuu läpi. Samoja panoksia käytettiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26251

LähetäLähetetty: 11.11.2018 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

äkkiseltään ei tule muuta mieleen kuin säilytys, eli olisko pikkasen kirrannu lähöt. jos on lähdöt vakautumisen rajoilla nii pienikin muutos voi aiheuttaa tuon lyönnin osumassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teeriukko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Syy 2016
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 12.11.2018 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
oli erikoinen syksy kuuspuokin + 8g scenarin kanssa kun aikasemmin tehny yli 100m matkoille tosi siistin jälen (saanu tosissaan katella mistä kohin on luoti menny) niin nyt tänä vuonna repi aivan helekutisti. vaikka 200m matka niin rujoa oli jäläki. ei jymmärrä.


Minulla alkoi tämä sama homma viimesyksynä. Olen ampunu alusta saakka 7g ja nyt viimeiset 4 syksyä 8g scenaria. Sitten viime syksynä homma alkoi sillä että ukkometso meni kohtuu rujoon kuntoon. ja sama homma muutamalla teerellä, matkat 100-200m.
tänä syksynä sitten sama homma taas ukkometso, 130m, pilkasta sisään ja toiselta puolelta alarinta ja jalka jäi metsään paloina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henkka76
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Mar 2015
Viestejä: 161

LähetäLähetetty: 12.11.2018 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

223rem ja Lapuan Scenar tehdasladattuna, onko kokemuksia minkälaista jälkeä tekee? Aseena tikka 1:8 nousulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 12.11.2018 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

teeriukko kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
oli erikoinen syksy kuuspuokin + 8g scenarin kanssa kun aikasemmin tehny yli 100m matkoille tosi siistin jälen (saanu tosissaan katella mistä kohin on luoti menny) niin nyt tänä vuonna repi aivan helekutisti. vaikka 200m matka niin rujoa oli jäläki. ei jymmärrä.


Minulla alkoi tämä sama homma viimesyksynä. Olen ampunu alusta saakka 7g ja nyt viimeiset 4 syksyä 8g scenaria. Sitten viime syksynä homma alkoi sillä että ukkometso meni kohtuu rujoon kuntoon. ja sama homma muutamalla teerellä, matkat 100-200m.
tänä syksynä sitten sama homma taas ukkometso, 130m, pilkasta sisään ja toiselta puolelta alarinta ja jalka jäi metsään paloina.


eli en oo yksin asian kanssa. onko sulla tuolloin 4v sitten ostettu ne panokset? mulla taitaa olla sen 4v vanha tuo rasia kun ei oo ollu kahtena etellisvuotena mitä ampua... mutta eikai ne nyt voi miksikään mennä sisälämpötilassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26251

LähetäLähetetty: 12.11.2018 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jostain syystä muutamia hieman vanhempia paukkuja on joutunu nii äitelään tilaan että purkailen nyt niitä tehdas paukkuja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3541

LähetäLähetetty: 12.11.2018 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
saman askin panoksia 50kpl 920m/s lähöillä. mikään ei oo muuttunu. mietin että onko mahollista että piipulle ois käyny jotakin että lähtis vaikka jotenkin epävakaasti? luulis vaikuttavan tuommonen kyllä tarkkuuteen mutta hyvin on osunu.


Kyllä kait minulla repi melkein aina jos ampui keskelle lintua. Aseena tikka t3. Välillä jos sopivasta etukulmasta ampui niin oli pyrstötön teeri. Veljellä cz 550 ja se ei minun mielestä revi samalla tapaa ja tekee pienemmän reiän vaikka paksummasta kohdasta ampuu läpi. Samoja panoksia käytettiin.


Mielenkiintoista. Tarttis varmaan muutaman appelsiinitestin radalla, että räjäyttääkö toinen oikeasti pahemmin kuin toinen jos keskelle pamauttaa, vai onko käynyt vaan sopivasti luihin tms.

Appelsiinit ovat vähän toista euroa kilo, kevättalvella edullisempia. Siivotaan jäljet sitten radalla. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 12.11.2018 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

7-8 vuotta teeriä ampunut itseladatulla 8g scenulla. Kokemukset noin 40-50 teerestä. Matkat vähän alle sadasta 340 metriin.

Mä voin olla vähän tylsä, mutta väitän edelleen että huono osuma -> paha jälki. Kokeilin tiputta aikoinaan lähdöt 925 ms -> 880 ms eikä mielestäni mitään eroa. Tuo 6,5 mm scenu vaan on semmoinen kuti että muuttuu epävakaaksi aivan mitättömästäkin luukosketuksesta ja linnussahan sitä pikkuluuta on jokapaikassa. Kun vauhdit on kovat niin reaktio on vaan todella kova.

En ole mikään huippuasiantuntija, mutta tästä on kuitenkin jonkin verran emppiiristä tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.11.2018 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaaleb kirjoitti:
JSP kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
saman askin panoksia 50kpl 920m/s lähöillä. mikään ei oo muuttunu. mietin että onko mahollista että piipulle ois käyny jotakin että lähtis vaikka jotenkin epävakaasti? luulis vaikuttavan tuommonen kyllä tarkkuuteen mutta hyvin on osunu.


Kyllä kait minulla repi melkein aina jos ampui keskelle lintua. Aseena tikka t3. Välillä jos sopivasta etukulmasta ampui niin oli pyrstötön teeri. Veljellä cz 550 ja se ei minun mielestä revi samalla tapaa ja tekee pienemmän reiän vaikka paksummasta kohdasta ampuu läpi. Samoja panoksia käytettiin.


Mielenkiintoista. Tarttis varmaan muutaman appelsiinitestin radalla, että räjäyttääkö toinen oikeasti pahemmin kuin toinen jos keskelle pamauttaa, vai onko käynyt vaan sopivasti luihin tms.

Appelsiinit ovat vähän toista euroa kilo, kevättalvella edullisempia. Siivotaan jäljet sitten radalla. Smile


Oihan tuon voinut tehdä vaan eipä käynyt mielessä. Tikka on myyty mutta cz olisi vielä niin voisi sillä jotain testiä ampua, mutta ei ole vertailuun muuta kuin 222rem.
Meillä on oma rata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 12.11.2018 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaaleb kirjoitti:
JSP kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
saman askin panoksia 50kpl 920m/s lähöillä. mikään ei oo muuttunu. mietin että onko mahollista että piipulle ois käyny jotakin että lähtis vaikka jotenkin epävakaasti? luulis vaikuttavan tuommonen kyllä tarkkuuteen mutta hyvin on osunu.


Kyllä kait minulla repi melkein aina jos ampui keskelle lintua. Aseena tikka t3. Välillä jos sopivasta etukulmasta ampui niin oli pyrstötön teeri. Veljellä cz 550 ja se ei minun mielestä revi samalla tapaa ja tekee pienemmän reiän vaikka paksummasta kohdasta ampuu läpi. Samoja panoksia käytettiin.


Mielenkiintoista. Tarttis varmaan muutaman appelsiinitestin radalla, että räjäyttääkö toinen oikeasti pahemmin kuin toinen jos keskelle pamauttaa, vai onko käynyt vaan sopivasti luihin tms.

Appelsiinit ovat vähän toista euroa kilo, kevättalvella edullisempia. Siivotaan jäljet sitten radalla. Smile
Joskus kokeilin, koko vaippaa 8g ja sitten noita 6.5g reikäpäitä 308 kanssa, komeesti räjähti molemmilla. Voi olla jos madaltais kyytiä, molemmissa oli päälle 900. Mut kokeilkaa, se on ehkä hauskaa. Vähän aurinkoa taustalle, vielä kivempaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.11.2018 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KHaivula kirjoitti:
7-8 vuotta teeriä ampunut itseladatulla 8g scenulla. Kokemukset noin 40-50 teerestä. Matkat vähän alle sadasta 340 metriin.

Mä voin olla vähän tylsä, mutta väitän edelleen että huono osuma -> paha jälki. Kokeilin tiputta aikoinaan lähdöt 925 ms -> 880 ms eikä mielestäni mitään eroa. Tuo 6,5 mm scenu vaan on semmoinen kuti että muuttuu epävakaaksi aivan mitättömästäkin luukosketuksesta ja linnussahan sitä pikkuluuta on jokapaikassa. Kun vauhdit on kovat niin reaktio on vaan todella kova.

En ole mikään huippuasiantuntija, mutta tästä on kuitenkin jonkin verran emppiiristä tietoa.


En minäkään mitään varmaa väitä mutta tuli monesti vertailtua raatoja ja ihmettelin miten se reikä voi olla niin pieni ettei sitä meinaa edes löytää. Tikka ammutuista reiän kyllä aina näki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26251

LähetäLähetetty: 12.11.2018 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kh,, vaihdoitko nopeuden kertaheitosta 40m ? huonolla truurilla menit laidasta toiseen, mene ja tiedä. kyseisiä skenuja en ole testaillu, mutta sierran mk ei ollu ranttu nopeudesta. mutta painavampana kyllä hitaampi.
7mm:n sierran mk:lla lähentelen 900 eikä ongelmia.
jos siivous on testissä ongelma käytä pakastepusseja, sitä rullatavaraa 1-2 L pussiin puolilleen vettä. jos mäsähtää ja sumuna ympäristö nii repii, jos lotsahtaa ja jonkinmoinen räiskähtäminen vain nii ok.
jos onnistut saamaan viellä kesympää,,,ei tapa ku rangasta Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 12.11.2018 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Kh,, vaihdoitko nopeuden kertaheitosta 40m ? huonolla truurilla menit laidasta toiseen, mene ja tiedä...


Tämä testi liittyi enemmän hydroshokkitutkimuksiin, mistä olin silloin lukenut.

Voihan olla että scenu on paukkuna repivämpi. Syy miksi siitä huolimatta käytin sitä oli se että ko. paukku kävi parhaiten kovilla vauhdeilla mun T3:ssa, kun tuli silloin pitkän matkan ammuntaakin harrastettua. Kaulan tyveen kun laittoi laakin, niin ei pajlon repimiset vaivanneet. No. 340 metriin tähdättiin kyllä jo keskelle Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teeriukko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Syy 2016
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 12.11.2018 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
teeriukko kirjoitti:
poikamehto kirjoitti:
oli erikoinen syksy kuuspuokin + 8g scenarin kanssa kun aikasemmin tehny yli 100m matkoille tosi siistin jälen (saanu tosissaan katella mistä kohin on luoti menny) niin nyt tänä vuonna repi aivan helekutisti. vaikka 200m matka niin rujoa oli jäläki. ei jymmärrä.


Minulla alkoi tämä sama homma viimesyksynä. Olen ampunu alusta saakka 7g ja nyt viimeiset 4 syksyä 8g scenaria. Sitten viime syksynä homma alkoi sillä että ukkometso meni kohtuu rujoon kuntoon. ja sama homma muutamalla teerellä, matkat 100-200m.
tänä syksynä sitten sama homma taas ukkometso, 130m, pilkasta sisään ja toiselta puolelta alarinta ja jalka jäi metsään paloina.


eli en oo yksin asian kanssa. onko sulla tuolloin 4v sitten ostettu ne panokset? mulla taitaa olla sen 4v vanha tuo rasia kun ei oo ollu kahtena etellisvuotena mitä ampua... mutta eikai ne nyt voi miksikään mennä sisälämpötilassa.


Sellainen muistikuva on että saattaa olla että ostin uusia juuri tuo 2v sitten. Pitääpä katsoa näkisikö paketeista mitään päivämääriä kun ne on tallessa. ja aina ollut myös itsellä samassa tilassa kuivassa panokset
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Sivu 10 Yht. 14

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com