OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirventappoon ilmaantuneet ongelmat. Syy turvaoranssi?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
räkynen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Huh 2010
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 14.11.2018 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan koko ketjua jaksa lukea läpi.

Itse en ole huomannut suurta eroa turvaoransseissa ja tummemmissa, mutta minulla on ainakin metsästyskamppeissa isot taskut, jos tuollainen on saaliin saamisen este...

tuhola kirjoitti:
Jos kunnon näkösuojaa ei ole niin pitäskö jättää menemättä? Laughing Laughing

"ei prkele, minä lähden kotio.. ei tästä mitään tule ku ei ole näkösuojaa"
Laughing Laughing


Tai sitten voi tehdä kuten minä että koittaa oppia tulleista virheistä, löytää syyt ja parantaa hommaa. Ja olen aivan sata varma siitä että kun saan mahdollisimman tumman (lain määrämissä raameissa) liivin ja lakin niin asia tulee parantumaan. Wink Aivan varmasti kaatoa per haukku prossa tulee parantumaan. Turvaoranssin myötä tuo kaatoa per haukku prossa on heikentynyt selvästi. Karkkoa per lähestymisyritys prosentti taas noussut huomattavasti. Eikä puhuta mistää muutaman prossan noususta vaan kymmeniä prosentteja on nuo muuttuneet. Turvallisuus on hyvä asia. Mutta kehittämistä löytyy turvallisuuden ja tehokkuuden yhteensovittamisessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tusee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2005
Viestejä: 305
Paikkakunta: Kouvola/Hamina

LähetäLähetetty: 15.11.2018 02:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä tuota eroa ole ite huomannut, nyt pari syksyä ollut camo-oranssi liivi, sitä ennen liki 10 vuotta oli koko-oranssi leijonan työliivi päällä, ja samaan tapaan on tullut haukulle päästyä kuin koiraa reenatessakin...

Ja mitä nyt mietin niin ei myöskään kukaan muukaan meidän n.20 koiramiehen joukosta ole ulissut että vaatteet pilaa haukulle menon, mutta saattaahan se jossain päin Suomea vaikuttaa, kaakonkulmalla kuitenkaan ei havaittavasti..
_________________
Kyllähän tää viheltämällä hirveltä pois tulee, jos ei tänään niin sitten huomenna...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kivalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2007
Viestejä: 914
Paikkakunta: Ulkomaat

LähetäLähetetty: 15.11.2018 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy Minkähän takia Ruotsissa riittää vähempi pölhöily turvavärien kanssa ?
_________________
<a> <a>
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16674

LähetäLähetetty: 15.11.2018 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kivalo kirjoitti:
Very Happy Minkähän takia Ruotsissa riittää vähempi pölhöily turvavärien kanssa ?


Samaa joskus miettinyt itsekin. En kuitenkaan luopuisi nykyväreistä, vaikka samaan malliin mentäisiin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 15.11.2018 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se että Ruotsissa on jollain järki päässä. Suomessa on turhia virkailijoita ja "asiantuntijoita" joilla asitten kerran vuodessa syttyy lamppu, että pitikö tänä vuonna jotakin tehdä. Se loppuisi kun laitettaisiin tuo 5v soppari pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Exxo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Huh 2011
Viestejä: 107

LähetäLähetetty: 15.11.2018 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Norjan säädöksiä en 100 %tiedä mut epäilen ettei sielläkään sirkuspelleksi tarvi pukeutua osallistuakseen hirvijahtiin ,onko muilla tietoa norjan säädöksistä ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 15.11.2018 13:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Exxo kirjoitti:
Norjan säädöksiä en 100 %tiedä mut epäilen ettei sielläkään sirkuspelleksi tarvi pukeutua osallistuakseen hirvijahtiin ,onko muilla tietoa norjan säädöksistä ?
En tiedä, mutta voin asiasta kysellä(tuttuja metsästää Norjassa).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitt0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2013
Viestejä: 1167
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 15.11.2018 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Youtuben Norski tai Ruåttin hirvivideoissa ei näyttäis olevan pakkovärejä, mutta osalla on vaihtelevasti punaista/osanssia. Eikös Affenanmaallakin riitä punainen kuten täälläkin ennen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2018 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen ehdottomasti hälyoranssin käytön puolesta, erilaisella värinäöllä varustettuna ei normipunanen kastuneena varsinkin ei silmään ota...

-Vielä parempi olisi se hälysininen, eipä maastossa juuri sellaisia ole pahemmin.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 15.11.2018 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Keltainen oranssi viivoituksella on paras.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 15.11.2018 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

keltanen näkyy hyvin, mutta väri pitää olla vaikka kuin ottas päähän.
saman sais vaatia kaikilta metsästäjiltä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Projakt
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2016
Viestejä: 2054

LähetäLähetetty: 15.11.2018 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
keltanen näkyy hyvin, mutta väri pitää olla vaikka kuin ottas päähän.
saman sais vaatia kaikilta metsästäjiltä

Juuri näin ja jos ei miellytä niin voi jäädä sohvalle... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 15.11.2018 15:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Se että Ruotsissa on jollain järki päässä. Suomessa on turhia virkailijoita ja "asiantuntijoita" joilla asitten kerran vuodessa syttyy lamppu, että pitikö tänä vuonna jotakin tehdä. Se loppuisi kun laitettaisiin tuo 5v soppari pois.

Tässä asiassa järki on kyllä täällä kotimaassa. Aseeenkäsittelystä ja ampumakokeista höpötetään suu vaahdossa turvallisuuden alttarillakin. Tämä on yksi ja merkittävä turvallisuustekijä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20278
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.11.2018 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meitä on monenlaisia. Jotku ei paranna varusteita yhtään eivätkä kehitä taitojaan. Tekevät niinkuin on aina tehty. Jotkut ostavat uuden kiväärin joka syksylle ja parantavat tietotaitoaan ballistiikan tuntemisessa ja ammunnassa jne. Jotkut meistä kuten allekirjoittanut pyrin optimoimaan kohderiistan saaliiksi saantia niissä olosuhteissa missä kulloinkin jahtaan, laillisin keinoin. Tähän kuuluu olennaisena osana koirankaluston jatkuva kehittäminen, omien taitojen ja tietojen kriittinen tarkastelu ja sitä kautta uusien asioiden kokeilu ja saaliin saantiin liittyvien varusteiden kehittäminen. Smile Hälyoranssissa on kehittämisen paikkaa enkä ole todellakaan ainut joka on sitä mieltä. Smile Olen kyllä tiennyt hälyoranssin näkyvän hirvelle ja olevan jossain kohtaa huonompi kuin tummat vaatteet mutta nyt jotenkin menty sen rajan yli kokemuksissa että asia on otettu parannuksen alle. Minulle on aivan sama onko minulla käsissä 6,5millinen vai 458winmag. Saan molemmilla hirven nurin aivan yhtälailla kun laukaisupaikka tulee. Itse näenkin eniten ajatusta sen eteen että pääsee puristamaan. Siihen liittyy monet muut asiat mutta kiväärin kaliberi ei liity. Eikä se millaista patruunaa piipussa on. Wink

Mutta jokainen kehittää harrastuksensa ympärillä niitä asioita jotka tuntuu mieluisilta. Kiinnittää huomiota tiettyjen teemojen epäkohtiin. Minä en näe juuri eroa ammunko hirven megalla vai rvs evolla ja millä kaliberilla, kun taas joku muu nimimerkki ei ikinä varmaan pystyisi mennä edes metsään nollakasin ja megan kanssa.. Laughing Laughing En silti väitä että mega olisi paras. Tässä osa porukasta ei taas kiinnitä huomiota tähän vaatteiden väri asiaan ja pitävät sitä sitten aivan yhdentekevänä. Itse olen henkilökohtaisesti täysin satavarma siitä että hälyoranssi näkyy hirvelle melekosen rajusti paremmin kuin tummat vaatteet ja aihettaa esim sadalla lähestymiskerralla huomattavan monta näkökarkkoa, jos verrattaisiin tummilla vaatteilla tehtyyn lähestymiseen.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20278
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.11.2018 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Korostan vielä että en halua luopua hälyoranssista. Haluan kehittää sitä niin että se ei niin pahasti näkyisi hirvelle. Eli etupuolelle lisää vaaleutta rikkovaa kuviota ja tummempaa väriä. Lisäksi nostin tätä keskusteluun kun halusin nähdä moniko muu on huomannut samaa. Ja onko kukaan tehnyt asian tiimoilta mitään kehitystyötä varusteille.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 6 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com