OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 06.04.2019 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä tankillinen täytyy ottaa seurantaan, kun tankille menen. Muutoin tulee vain kattottua tuota auton omaa. Tällä saa ajella 900 km, kun valo syttyy aina sillä kohtaa, kun range näyttää 50 km. Entisen range pyöri aina 660-700 km välillä ja tankki oli 8 L suurempi. V8 land cruiseri söi talviaikaan 11-12 L/100 ja kesällä 10-11. Molemmat vaati erityistä ajon tarkkailua, jos meinasi päästä siihen aiempaan haarukassa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 06.04.2019 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kumma juttu, kun mulla menee maastureilla kesällä enemmän kun talvella Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 06.04.2019 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Kumma juttu, kun mulla menee maastureilla kesällä enemmän kun talvella Wink
Siitä erottaa oikeat maasturit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 06.04.2019 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Kumma juttu, kun mulla menee maastureilla kesällä enemmän kun talvella Wink

Vanhalla D4D RAV4 automaatilla teki aina syksyisin samaa, kun vaihtoi talvirenkaat alle. Kun kelit sitten oikeasti alkoi, niin loskat ja lumet palautti heti arkeen talviajosta. Land cruiserin efficient gripit kyllä löi selvästi alemmat luvut heti keväästä. Ja molemmat cruiserin renkaat oli samaa 275/60-20 kokoa, joka on ylikokoa ja mittari näytti samaa, kuin GPS. Tai 1 km tuli eroa muistaakseni. Ei ole siis mitään Lego renkaita käytetty koskaan, vaan hiljaisinta pyrin kattomaan, testipisteistä välittämättä. Nykyiseen Land cruiseriin tuli uudet Nokian Blue suvit mukaan ja saa nähdä, mitä vaikuttaa kun uskaltaa vaihtaa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16682
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 06.04.2019 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Renkaista puheenollen pistin alle sailunin terramax a/t, elikkä on tällä "uudella" alterrain 2 kuviolla. Kokoa 245/75/16

-Oli halvat ja yllätyin kuinka mukavasti menee lumessa noilla... Eikä vollota asvaltilla. Kahdet bf goofridget olen ajanu sileiksi niin kokeilin uutta... Hyvät ne on mutta kalliit ja pehmoset, kuluvat asfaltilla nopeaan
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6250
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 07.04.2019 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meni tuo autoetu niin kalliiksi että mietin tässä oman auton laittoa. Foresterit näyttää nykyisin kaikki olevan CVT:llä joka on kyllä hyvän tuntunen laatikko mutta TM:n testissä järjestelmässä tuntu olevan takapään halvaantumisen ongelmaa lumiajossa. Yksi kaipaamillani varusteilla oleva RAV4 ois tarjolla mutta löysäävällä polanteella kun kävin koeajolla jylläämässä niin tuntu että onko tässä edes sen vertaa nelivetoa kuin nykyisin alla olevassa nelikko-Octaviassa. Myös ajomelu on huumaava. Nyt katse kiinnittyi Outlandereihin, mutta niistä löytyy aika vähä juttua netistä. Ilmeisesti ei kauhean vikaherkkiä autoja ole? Kokemuksia nelivedosta? Segmentti josta katselen autoa on alle 100tkm ajetut. Tällä hetkellä Outback kiinnostaa myös mutta sopevaa ei ole oikein löytynyt.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tait
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 70

LähetäLähetetty: 07.04.2019 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käy kopasee CR-V 2.2 diiseliä menee lumessa kivasti ja tielläkin kohtuu ajettava
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 07.04.2019 09:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten RAVA on muuttunut 10v aikana, silloinen oli 150hv pannulla. Melkoinen kivireki isolla tiellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6250
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 07.04.2019 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tait kirjoitti:
Käy kopasee CR-V 2.2 diiseliä menee lumessa kivasti ja tielläkin kohtuu ajettava


Silmämääräisesti olen katellut että näissähän on perushenkilöauton maavara Rolling Eyes
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtari16
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 07.04.2019 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Outlanderilla ajelin vajaa neljä vuotta ja viime talven crv:llä. Outlanderin neliveto selkeesti parempi, jos äärirajoja kokeillaan. Crv:n nelivetojärjestelmä kuumenee, jos vähänkin joutuu kovemmalle. Porkkanakuorman veto parinkymmenen sentin hangella peltoon tuotti tuskaa crv:lle, kun outlanderilla ei mitään ongelmaa. Crv on nyt alla. Pakko kai muutama vuosi pitää...leasarisoppari loppuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 07.04.2019 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on yksi RAV4 2011 myös tällä hetkellä. Siinä on keskitasauspyörästön lukko, joka toimii 50:en vauhtiin asti hienosti. Hyvä on ollut ajella ja 2010 tuli siis facelift jolloin myös kone vaihtui valvematiciksi. Normaalistihan noilla on ajettu yli 150 000 km, mutta sattui löytymään ittellä 50 000 km ajettu, jossa oikeasti täydellinen huoltohistoria. Eli kerran vuodessa öljynvaihto, vaikka olisi vain 5000 km tullut mittariin. Maastoajoonhan tuo keskitasauspyörästön lukko ei riitä, mutta kyllä se on jo erinomainen lisä niihin pelkkiin Viscoihin nähden, mitä esim gen 2 oli. Eli juuri tuo facelift malli vastaa tekniikaltaan täysin sitä 2013 tullutta ulkonäöllisesti melko erinäköistä mallia. Avainsana taitaa olla Valvematic, jolla vasta kannattaa RAV4:sta kattella. Subarun kanssa täysin vastaava 4WD järjestelmä löytyy Gen 1 RAV4:stä. Siihen sai myös Torsenin lisämaksusta taakse, jolloin se oli jo aito maastoauto. Järjettömän kulutuksen takia Toyota luopui, mutta Subaru yritti vielä pitkään sinnitellä tuolla samalla systeemillä. Tämän päivän Subaru on jo ihan muu peli, mutta maine on vielä elossa. RAV4 kattellessa pitää olla tarkkana, kun 2010 saattaa jo saada valvematickia ja yhtä hyvin VVT-i . Eli gen 2 jättää ottamatta. Gen 3 kattoo, että varmasti ensin valvematic, joka tarkoittaa minimissään 2010. Gen 4 muistaakseni on keskitasauspyörästön lukolla. Ja uuteen gen5 malliin tulee jo täydellinen uudistus kaikkeen mahdolliseen. Mulla on siis ollut nuo kaikki generaatiot ja se gen 2 oli Viscolla, joka on täysin pelle systeemi. Visco jatkui siis vuoteen 2010 asti, kunnes valvematic koneen mukana tuli mukaan sähköinen tasauspyörästö keskelle, jossa lukitusnappi kojelaudassa.

Edit center difflock toimii vain 50 km/h asti
Land cruiserissa 100:een
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 07.04.2019 15:38, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 07.04.2019 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuolta voi tutkia niitä vetosysteeejä enemmän. Huomionarvoista on siis, että tuo luku 2013 vetotavasta pitää paikkansa jo 2011 malliin, jos facelift ja valvematic kone. Kojelaudasta siis pitää löytyä center difflock nappi.

https://www.awdwiki.com/en/toyota/
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2564

LähetäLähetetty: 07.04.2019 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kahden ensimmäisen sukupolven jälkeen ravissa ei ole ollut keskitasauspyörästöä ensinkään, ei siis ole keskitasauspyörästön lukkoakaan. Tai sitten en vaan ole pysynyt kärryillä tojon tekniikasta kun lantaruiskua lukuunottamatta ne ei suuremmin ole kiinnostaneet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5247
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 07.04.2019 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Monilla vastaavilla merkeillä kuten RAV:sskin on "keskitasauspyörästön lukitusta" kuvaava nappi joka lukitsee vedon siten, että sitä alkaa siirtyä takapyörille ennen kuin etu- ja takapyörien välillä on pyörintänopeuseroa. Toimii yleensä jossakin alle 30km/h nopeuksissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 07.04.2019 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olette oikeassa. Keskitasauspyörästön paikalla on sähköpakka, joka säätelee vääntöä eteen/taakse automaattisesti antureiden ohjaamana. Siinä on myös lukituskytkentä, jolla veto muuttuu tasan 50/50 ja alle 50 km nopeuksissa. Lähdettäessä liikkeelle, kiihdytettäessä ja ratin kääntyessä etuvedon lisäksi pakka ohjaa vetoa aina myös taakse viiveettä. Ja tuosta seuraava vetosukupolvi hieman parannettuna. Sport mode tuli siis 2013 mallista eteenpäin ja siinä on myös lock 50/50 mukana. Gen 1 RAV oli kuitenkin aika erinomainen vetämään kaikkiin myöhempiin verrattuna ja ainoa full time 4WD. Muut on AWD. Tai onhan tuo viscokin tasauspyörästössä keskellä.Viscosta muistan, että silläkin pääsi hyvin eteenpäin, jos vain pysyi vauhti yllä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 138 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com