OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 10.04.2019 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

The mechanical all-wheel drive system on the new RAV4 2.0-litre direct injection petrol CVT model is equipped with Toyota’s first dynamictorque vectoring system with Rear Driveline Disconnect. Featuring twin couplings on the rear axle, this manages torque distribution between the left and right rear wheels to give stable performance and accurate response to the driver’s steering inputs when cornering, both in dry and slippery conditions.
 

Ja vanha RAV4 hybrid lähtee aina liikkeelle nelivetosähköllä. Tekee sen ihan mainiosti ainakin tähän mennessä koettuna.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 10.04.2019 11:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:

Ja vanha RAV4 hybrid lähtee aina liikkeelle nelivetosähköllä. Tekee sen ihan mainiosti ainakin tähän mennessä koettuna.


Siis tää malli vai?

https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aktiini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 747

LähetäLähetetty: 10.04.2019 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
The mechanical all-wheel drive system on the new RAV4 2.0-litre direct injection petrol CVT model is equipped with Toyota’s first dynamictorque vectoring system with Rear Driveline Disconnect. Featuring twin couplings on the rear axle, this manages torque distribution between the left and right rear wheels to give stable performance and accurate response to the driver’s steering inputs when cornering, both in dry and slippery conditions.
 


Tämä on kyllä hieno homma jos näin on! Tosin mitäpä sitä Suomessa karvalakeille mainostamankaan kun tavan "nelivedon" ostajalle toteutustapa on yhdentekevä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pikku Poika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Syy 2013
Viestejä: 439

LähetäLähetetty: 10.04.2019 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


Tuon myynti vähän harmittaa... sai semmosen hiilijalanjäljen aikaan että piisaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 10.04.2019 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Putukiffeli kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:

Ja vanha RAV4 hybrid lähtee aina liikkeelle nelivetosähköllä. Tekee sen ihan mainiosti ainakin tähän mennessä koettuna.


Siis tää malli vai?

https://www.youtube.com/watch?v=so8JLIYc1yU


Juuri tuo malli kyseessä. Ja aivan käsittämättömän hyvin lähtee liikkeelle, eikä sutaise yhtään. Mulla ei ole rullia pihalla ja ehkä arkitodellisuus vääristää sitten, mutta monesti tullut kokeiltua reippaaseen lumiseen ylämäkeen lähtöä, jossa etuvetoinen paikaltaan lähtee lähinnä taaksepäin. Muun muassa PRO ACE jäi hankkimatta, kun etuset jauhoi vain kuoppaa jo kesällä, ja siis molemmat etuset. Peräkärry jäi kerran umpihankeen, kun kaatopaikalle piti lähteä. Kantavuutta sillä 2000 kg ja telikärry. Ei se kyllä ensin lähtenyt Land cruiserillakaan, kun oli kaikki jarrut jäätyny kiinni. Center difflock jo sen verta auttoi, että sai sukkana vetää pihalle ja moskalla, kun hakkaa pyöränpultteja, niin aukee taas jarrut. Tuolloin RAV suti edestä ja takaa yhdellä ja nytkytti kyllä, muttei lähtenyt. Rullista saa sellaisen kuvan, ettei noilla pysty ajamaan ollenkaan, mutta arki on silti vähän parempi, kuin rullat rasvattuna. Onneksi.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 10.04.2019 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pikku Poika kirjoitti:

Tuon myynti vähän harmittaa... sai semmosen hiilijalanjäljen aikaan että piisaa

No todennäköisesti uuden sähkövispilän rakentaminen ja periferiaan raahaaminen saastuttaa enemmän kuin tuolla maailmantappiin ajaminen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petsupaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Lok 2008
Viestejä: 491
Paikkakunta: Helvetistä länteen

LähetäLähetetty: 10.04.2019 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vm. 2011 Rav4 bensa ajossa ja hyvin on omat metsästysreissut näissä talousmetsissä hoituneet. Vene nousee luiskasta hyvin ja vaunu ei tunnu perässä juuri ollenkaan. Eihän tuo mikään tykki maantiellä ole ja kulutus on miehekästä, mutta tänä lumisena talvena osasin arvostaa etenemistä. Umpiseen tuolla on turha lähteä. Kakkosautona oli kymmenkunta vuotta Rj-70 Landcruiser ja sillä meni sellaisista paikoista, että nyky Hiluxit oli vaikeuksissa. Kesänakkina Ravissa on All-terrainit eli pitoa löytyy. Kompromissinä ihan ok, kilsoja vuodessa yli 40tkm.
_________________
Märkä pyyhe on kuin täyteen räitty nenäliina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 13.04.2019 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aktiini kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
The mechanical all-wheel drive system on the new RAV4 2.0-litre direct injection petrol CVT model is equipped with Toyota’s first dynamictorque vectoring system with Rear Driveline Disconnect. Featuring twin couplings on the rear axle, this manages torque distribution between the left and right rear wheels to give stable performance and accurate response to the driver’s steering inputs when cornering, both in dry and slippery conditions.
 


Tämä on kyllä hieno homma jos näin on! Tosin mitäpä sitä Suomessa karvalakeille mainostamankaan kun tavan "nelivedon" ostajalle toteutustapa on yhdentekevä Laughing


No kun tarkkaan lukee esitettä, niin mud, sand, rock asetukset on vain CVT vaihteistolla bensakoneella. Eli käsivaihteinen taitaa sitten olla joku vanhempi systeemi. En tiedä tuosta enempää, mutta CVT on mainio ajettava kyllä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tait
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 70

LähetäLähetetty: 13.04.2019 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo RAV hybridi on 4veto vain lähtöavusteinen tuskin ajetaan kilometri mitalla nelivedolla,ei riitä virta,olen ymmärtänyt
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 14.04.2019 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tait kirjoitti:
Tuo RAV hybridi on 4veto vain lähtöavusteinen tuskin ajetaan kilometri mitalla nelivedolla,ei riitä virta,olen ymmärtänyt


No aikalailla väärin olet ymmärtänyt. Siinä tuotetaan generaattorilla virtaa sähkömoottoreille ja max tehoa ei ole tarpeen ottaa koskaan ulos ajeltaessa normaalia neliveto ajoa. Ainakaan en pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa CVT vaihteisella pystyy ajamaan kaasu lattiassa mettätiet läpeensä. Mulla oli joskus 80 luvun lopulla Hiacen paku pyöreillä umpioilla ja sen teho oli 67 hv. Eli sama, kuin RAV4 takapään sähkömoottorilla. Etupään sähkömoottorin teho on yli 100 kW. 50 kw oli siis riittävä liikuttamaan Hiacea siihen aikaan normaaliajoa. Taitaa vaatia melko paljon vielä lisää lueskelua Hybrid synergy drive tekniikasta, ennenkuin pystyy ymmärtämään Toyotan hybridistä mitään.

Ja takana on jo muutama 100 000 km hybridi AWD autoilla. 2 Lexuksen RX:ää ja nykyisellä RAV4 awd hybridillä tulee just 45 000 km täyteen. Seuraava awd hybridi tulee kuukauden päästä alle.

RAV4 awd hybridissä on oikeestaan 3 sähkömoottoria, joista yksi on generaattori. Edessä 104 kW takana 50 kW ja generaattorin tehoa en tiedä. Uudessa mallissa on tullut muutoksia ja bensakone on 176 hv ja takamoottori 40 kW. Eli ovat huomanneet, että taakse riittää hyvin pienempikin moottori. Vanhaan Hiaceen verraten varmaan ihan kohdallaan vielä noinkin.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 07.05.2019 23:52, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5205
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.04.2019 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tait kirjoitti:
Tuo RAV hybridi on 4veto vain lähtöavusteinen tuskin ajetaan kilometri mitalla nelivedolla,ei riitä virta,olen ymmärtänyt

Selvästi on kyllä kerrottu, että virta ei tule loppumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsänvaltias
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2011
Viestejä: 238
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 18.04.2019 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiluksi lähti afrikaan konekiväärin alustaksi ja itse tuli haettua niillä rahoilla lj70.
Tiedä syteen vai saveen, mutta hiluksiin olisi runko pitänyt tehdä uusiksi taakse ja pellit ainakin oviin ja lavanreunaan. Ei muuta kuin hiluksille jaksamisia afrikkaan Laughing Ajamalle ne sen sinne kehui vievänsä... no leimaa oli marraskuulle asti lunastettuna.

Lj oli ruosteeton ainakin vielä olen siinä uskossa minkä myyjä antoi, tekniikka vaatii vähä huoltoa. Vesipumppu oli vuotanut kotimatkalla vähän ja nyt näyttäisi myös kytkimen pääsylinteri vuotavan. Apukuskin s-lasi alkasi jo toiminaan kun tänään pajoitin. Oli joku mennyt katkaisijan päässä sivareilla johtoja läheltä....Seuraavaa vikaa odottaessa, mutta tekniikkan kanssa pärjää paremmin kun ruosteen.
Moottori oli kz1-t mikä oli vaihdettu pellin alle.

Alla 33 tuuman mutikat, mutta 35:set boggerit sopii pyörimään.

Jos edellinen omistaja tunnistaa niin toivon yv:tä niin saadaan taas yhdelle nick:lle kasvot Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.04.2019 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onnea uudelle autolle Very Happy
Ei tojotaan mitään vikoja tule Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsänvaltias
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2011
Viestejä: 238
Paikkakunta: Ilmajoki

LähetäLähetetty: 18.04.2019 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se on.. usein kun huoltaa ei ole mitään vikaa Laughing

Mutta tuo alumiinikansi ei mitenkään lujasti säväytä tuossa 3l moottorissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 02.05.2019 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaveri olisi tilannut uuden Suzuki Jimnyn, muttei niitä saa ennen vuotta 2021. Menee kaikki suuriin maihin. Jätti haaveet sikseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 139, 140, 141 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 140 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com