OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 25.04.2019 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On niitä laakereita jo mennyt vitaroista. huollossa käydessä juttelin, niin huoltomies sanoi ja näytti tuossa hyllyssä niitä on. Japanilaisista näitä laakereita menee aika pienillä kilometreillä, kokemusta on .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 25.04.2019 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subaruissa ja Audin A4/A6 malleissa yleensä alkaa siinä 100tkm jälkeen....
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11218
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 25.04.2019 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

W169 A-mersuista meni 80Mm ja 140Mm ajettuina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34780

LähetäLähetetty: 25.04.2019 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
On niitä laakereita jo mennyt vitaroista. huollossa käydessä juttelin, niin huoltomies sanoi ja näytti tuossa hyllyssä niitä on. Japanilaisista näitä laakereita menee aika pienillä kilometreillä, kokemusta on .

Niin nykyään, 96- Hiaceen vaihdettiin pyöränlaakerit 400 000 km:n kohdilla, oli kuulema ensiasennuslaakerit vielä paikoillaan, yksi piti hiukan ääntä niin vaihdettiin kaikki.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.04.2019 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mazdoissa ja Subaruissa tuntuu nykyään olevan melko lyhytikäiset laakerit. Onnetonta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 25.04.2019 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Mazdoissa ja Subaruissa tuntuu nykyään olevan melko lyhytikäiset laakerit. Onnetonta.


kuten myös 2-3x kalliimassa Audissa
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 25.04.2019 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nonni, sain auton tänään iltapäivällä.

Sikäli hommasta jäi aivan hyvä maku, että laakeri (koko napa) meni töineen takuuseen,
vaikka käsittääkseni tuosta on takuu rauennut jo 60 tkm sitten.

Muutenkin homma pysy kohtuuden rajoissa kustannustensa puolesta, vaikka tehtiinkin suurin remontti tähän asti:
- Normihommat eli moottoriöljy + suodatin
- Automaattivaihteiston ja perien öljyt
- Jarrunesteet
- Halki kolotun pakoputken hitsaus
- Kantoon ajetun lasinpesunestesäiliön vaihto uuteen

Eli iso huolto + korjauksia, yht. 580 €. Ei mikään mahdoton mielestäni merkkihuollon hinnaksi.

Käytin sitten samoin tein eka kerran leimalla. Yhden murtuneen vetarin kumin inssi löysi, josta tuli korjauskehotus. Muuten taas kovaa ajoa seuraavat kaksi vuotta.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Huh 2007
Viestejä: 102
Paikkakunta: porvoo

LähetäLähetetty: 25.04.2019 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullon qashqaissa 257 mittarissa ja 9vuotta ikää. Etupyöränlaakereissa jo kolmannet menossa. Takana on kuskinpuolella vielä alkuperäinen ja repsikanpuolelle kerran vaihdettu. Etulaakereissa tuntuu olevan n. satkun vaihtoväli ja takana 200tkm tai pikkasen yli. Ei oo vanhempiin japseihin (nissan, toyota ja mazda) tarvinu laakereita vaihdella ja kaikilla oon yli 300tkm ajanu. Tuleneekohan suskan laakerit samalta pajalta ku nyky nipponeihin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 29.04.2019 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laakereiden kestävyyteen vaikuttaa olennaisesti missä ja miten autolla ajetaan. Suzukissa on saman valmistajan laakerit kuin tojotassa ,kojo japanissa tekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 29.04.2019 17:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laakereiden kestävyyteen vaikuttaa olennaisesti missä ja miten autolla ajetaan. Suzukissa on saman valmistajan laakerit kuin tojotassa ,kojo japanissa tekee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 01.05.2019 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omaan vitaraan vaihdettiin laakeri taakse jo 40tkm kohdalla. Melko luokaton kesto vaikka tuolla sorateitä onkin vedetty. En silti valita kun vertaa mitä remontteja edellisiin kärryihin tehtiin ja millä hinnalla. Vitaran takuu tuntuu pelaavan hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 02.05.2019 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
Laakereiden kestävyyteen vaikuttaa olennaisesti missä ja miten autolla ajetaan. Suzukissa on saman valmistajan laakerit kuin tojotassa ,kojo japanissa tekee.


Subaruun vaihdettiin kaikki pyöränlaakerit 150 km kohdalla. Kaikista oli pettänyt sisempi tiiviste, joka on suoraan ulkoilman ja pölyn kanssa tekemisissä. Sen jälkeen vedet sisään ja laakeri kaput.

Esim. Edesmenneellä Fordin Focuksella ajattiin ihan samoja teitä samalla lailla vajaa 300 tkm, eikä siihen vaihdettu yhtään pyöränlaakeria ja alustan osista vain yksi raidetangon pallonivel.

207 Pösölläkin ajettiin samoja teitä vajaa 300 tkm, eikä yhtään pyöränlaakeria vaihdettu.

Subarusta on vaihdettu alustaan takavakaajan kumet, alatukivarsien ulommat kumipuslat, alapallonivel ja yhä kolkattaa joka nurkalta.

Jotain eroa täytyy noissa kahdessa olla kuin se, missä ja miten ajetaan. On kyllä ala-arvoista, jos pyöränlaakeri antaa periksi jo alle 100 tkm kohdalla.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 02.05.2019 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Esim. Edesmenneellä Fordin Focuksella ajattiin ihan samoja teitä samalla lailla vajaa 300 tkm, eikä siihen vaihdettu yhtään pyöränlaakeria ja alustan osista vain yksi raidetangon pallonivel.

Emännän -07 Focukseen vaihdettu molemmat etulaakerit 200tkm kahtapuolen. XM-Sorentoihin on ollut laakereiden vaihtotarvetta 100tkm paikkeilla. Omalla menty 206 tkm eikä vielä vaihdettu. Omista autoista ainoana on VW Touran, johon toinen takalaakeri jouduttiin vaihtamaan n. 120 tkm paikkeilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11218
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 02.05.2019 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni tuon tapauksen yhteydessä puhuttiin myös laakereissa käytettyjen teräslaatujen väärennöksistä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/metalli/japanilaisyhtiot-narahtivat-pitkaaikaisesta-testausvilungista-todistusten-vaarentaminen-on-naurettavan-helppoa-6698229

Jos näin oli ja liian heikkolaatuista materiaalia käytettiin sen seurauksena laakereihin niin kestoltaan ala-arvoisia laakereita voi tätä nykyä löytyä mm. todella monen merkin autoista. Ja vaikuttaisi tuolla olleen puhetta myös japanilaisen o-renkaiden valmistajan vilunkipelistä, tiedä sitten olisi kyseessä laakereissa käytetty tiiviste.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 02.05.2019 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Huulitiiviste noissa pyörännavoissa usein on. Mutta kun Japanilainen laatu on välillä tuollaista, kuten tuossa jutussa kirjoitetaan, niin on ihan arpapeliä, minkälaatuisia komponentteja milloinkin sattuu autoon menemään.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 76, 77, 78 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 77 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com