Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.03.2019 13:57 Viestin aihe: |
|
|
jaa, jimnybitsin sivuilla huomasin osia tilaillessani uusia mainintoja tästä aiheesta. Osa tuli itselleni uutena tietona.
Eli kaava tässä onkin
-tyyppivikana prakaavat olkatappien laakerit
-tämä aiheuttaa sen verran tärinää että akseliputken stefa käy vuotamaan
-kääntöpallon tiivisteen välistä alkaa mehimään peräöljyt
MUTTA myös olkatapit itsessään ottavat siipeensä pskoilla laakereilla ajettaessa, ja aiheuttavat taas uusien laakereiden entistä nopeamman (jos mahdollista?) pettämisen.
Mie en oo tappeja muuten vaihtanu ikuna.
No nyt tulee uudet tapitkin, prkl suzukiin ei oo vuosiin uponnut näin paljon rahaa, satsit molemmin puolin 280€.... _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.03.2019 20:52 Viestin aihe: |
|
|
Joko olet sen autonosturin koeponnistanut, vai onko nyt sitten eka kerta tositoimissa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.03.2019 21:17 Viestin aihe: |
|
|
kyllä mie sen jo ponnistin, joskin vaan juuri jimnyllä
luultavasti mukavampi vaihtaa tällä kertaa kuin pohjolan tallissa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.03.2019 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä varmasti.
Viime kesänä vaihdoin quplavolkkariin takapyöriin laakerit ja tiivisteet, niin kylläpä fitutti.
Tympäsee aina vetää kaikki tarvittavat romut pihalle ja työn päätyttyä takaisin sisälle.
Joulun seutuun purin tulevasta autotallista kaikki väliseinät pois, niin josko sitä viiden vuoden aikajänteellä pääsisi sisätiloihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2012 Viestejä: 2090 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 15.06.2019 13:27 Viestin aihe: |
|
|
Tuli hankittua 2007 Jimny pihaan.
Mites nykylainsäädäntö suhtautuu 2" korotukseen?
Kuinka pitää toteuttaa että kehtaa mennä konttorille näytille?
Onko jousien korotuspalat lailliset ja mites iskarit sitten?
Ja mites takana jarruletkun pituus noin pieneen muutokseen reagoi? _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kenppi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 10 Syy 2016 Viestejä: 49
|
Lähetetty: 28.06.2019 20:57 Viestin aihe: |
|
|
2" korotus menee normaalisti muutoskatsastamalla, kunhan mukana on todistus alustan osien soveltuvuudesta kyseiseen automallien ja pyörän kulmien suuntauksesta lappu. Koria ei saa korottaa näin kevyessä autossa. Korotus palat on lailliset. Jarruletkuista en osaa itse sanoa riittääkö mitta.
Offipalstalla on paljon keskustelua aiheesta, ja sieltä löytyy myös rautalangasta väännettyä nykyinen lainsäädäntö ajoneuvon muuttamisesta jos se lainsäätäjän kapulakieli tuntuu hankalalta käsittää
Tuolta kannattaa katsella osia -> https://www.jimnybits.com/jimny.html |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 30.06.2019 11:32 Viestin aihe: |
|
|
JapiTre kirjoitti: | Tuli hankittua 2007 Jimny pihaan.
Mites nykylainsäädäntö suhtautuu 2" korotukseen?
Kuinka pitää toteuttaa että kehtaa mennä konttorille näytille?
Onko jousien korotuspalat lailliset ja mites iskarit sitten?
Ja mites takana jarruletkun pituus noin pieneen muutokseen reagoi? |
Itse korotin aikoinaan 2008 Jimppaa 2" omen sarjalla. Helppo homma kun jäykät akselit. Hoituu yhdessä illassa ja sixpäkki riittää asennusolueksi Konttorilla tarvit tosiaan lapun jossa on todettu sarjan sopivan kyseiseen autoon. Tämä saattaa hankaloittaa jos korotussarjan meinaa tilata ulkomailta. Itse ostin sarjan cross4wd:ltä ja sieltä sai paperit matkaan. Itseltä eivät vaatineet Jimnyyn suuntauslappua mutta seuraavaan autoon vaadittiin. Siinä oli kyllä risukeula. Tokihan se hyvä on suuntauttaa muutenkin. Edessä jarruletkut riittävät hyvin. Takana on melko suorana joten vaihdoin suosiolla pidemmän letkun kun ei se montaa kymppiä ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2012 Viestejä: 2090 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 30.06.2019 12:03 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoksia!
Katsotaan nyt viitsiikö alkaa sijoittamaan Jimnyn korotukseen. Sitten pitäisi sijoittaa myös kesä- ja talvirenkaisiin. Ei se korotus kuitenkaan akseleita korota jos ei korkeampia kumeja laita.
Katsotaan miten ensi syksy ja talvi menee vakiona.
Pientä puuhastelua tuossa on ollut, kun ostin 230K km ajetun yksilön.
Tuulettimen visko vaihdettu, vaihdelaatikon takapään stefa vuosi, pohjan massasin, uudet moottorin remmit, kattokori viritelty, lisävaloja sinne tänne ja ohjaukseen laitettu vaimennin (tämä oli todella positiivinen lisäys).
Vielä joku laakeri jollottaa vasemmalle kaartaessa, mutta katotaan jos syksymmällä jaksais alkaa värkkäämään.
90km vauhdissa tulee jostain "mukava" jurina. Olkatapeissa ei ole yhtään klappia, eikä etupään nivelissä (jos ei ole tukivarren kumit väsähtäneet).
Pyörätkin on juuri tasapainotettu. Pitänee tutkia mistä tulee, vai tuosta vollottavasta laakerista... _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 30.06.2019 13:45 Viestin aihe: |
|
|
Eihän se tosiaan tuo akseleille maavaraa mutta kyllä se korotus helpottaa ajemista pahoissa paikoissa. Menee myös lumessa paremmin. OME:n sarjalla ajo-ominaisuudet ovat olleet aina hyvät. Jeepissa itseasiassa parani ajo-ominaisuudet kun alustasta tuli jäsympi.
TÜV-lappuahan ne taisivat olla katsastuskonttorilla vailla tuosta korotuksesta.
Itsellä oli renkaina 215/75/15 AT:t ja sitten MT:t. Miinuspuolena näistä modifikaatioista tuli kulutuksen kasvaminen kympin luokkaan. Keulassa ollut vinssipuskurikaan tuskin oli mikään aerodynaaminen ihme |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 08.09.2019 09:52 Viestin aihe: |
|
|
4max merkkisrä tarvike takaäänenvaimenninta EI kannata sitten ostaa. Se on 4cm paksumpi, ja kolisee runkoon kuoppaisemmalla tiellä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AinaOhi Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 135 Paikkakunta: 100-kunta
|
Lähetetty: 13.05.2020 21:10 Viestin aihe: |
|
|
Hello!
Tuli jimny hommattua.. Missäs kohtaa teidän jimnyissä moottorin lämpömittari on silloin kun kone on kuuma?
Mietityttää kun tuossa 2004 mallissa se on kipuaa aika ylös. Mutta tosiaan en tiedä missä se kuuluisi olla? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 14.05.2020 06:20 Viestin aihe: |
|
|
AinaOhi kirjoitti: | Hello!
Tuli jimny hommattua.. Missäs kohtaa teidän jimnyissä moottorin lämpömittari on silloin kun kone on kuuma?
Mietityttää kun tuossa 2004 mallissa se on kipuaa aika ylös. Mutta tosiaan en tiedä missä se kuuluisi olla? | Jos ei keitä niin se viisari voi mennä eri paikkoihin eri mittareissa, kun se vastuksilla toimii, lähteekö flekti pyörii kun kone lämpee. Termostaattikin voi vaikuttaa siihen jos on kuuma. Noin 88-92 astetta on sopiva |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2012 Viestejä: 2090 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 14.05.2020 08:15 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | AinaOhi kirjoitti: | Hello!
Tuli jimny hommattua.. Missäs kohtaa teidän jimnyissä moottorin lämpömittari on silloin kun kone on kuuma?
Mietityttää kun tuossa 2004 mallissa se on kipuaa aika ylös. Mutta tosiaan en tiedä missä se kuuluisi olla? | Jos ei keitä niin se viisari voi mennä eri paikkoihin eri mittareissa, kun se vastuksilla toimii, lähteekö flekti pyörii kun kone lämpee. Termostaattikin voi vaikuttaa siihen jos on kuuma. Noin 88-92 astetta on sopiva |
Flekti on viskolla, eli se pyörii käytännössä aina. Omaani vaihdoin viskon ja lämmöt on pysynyt sen jälkeen kurissa. Tyypillistä Jimnyissäettä visko väsyy, eikä nappaa enää kunnolla kiinni lämmön noustessa. _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 14.05.2020 09:12 Viestin aihe: |
|
|
JapiTre kirjoitti: | vekev kirjoitti: | AinaOhi kirjoitti: | Hello!
Tuli jimny hommattua.. Missäs kohtaa teidän jimnyissä moottorin lämpömittari on silloin kun kone on kuuma?
Mietityttää kun tuossa 2004 mallissa se on kipuaa aika ylös. Mutta tosiaan en tiedä missä se kuuluisi olla? | Jos ei keitä niin se viisari voi mennä eri paikkoihin eri mittareissa, kun se vastuksilla toimii, lähteekö flekti pyörii kun kone lämpee. Termostaattikin voi vaikuttaa siihen jos on kuuma. Noin 88-92 astetta on sopiva |
Flekti on viskolla, eli se pyörii käytännössä aina. Omaani vaihdoin viskon ja lämmöt on pysynyt sen jälkeen kurissa. Tyypillistä Jimnyissäettä visko väsyy, eikä nappaa enää kunnolla kiinni lämmön noustessa. |
Saahan sen laitettuu myös sähköseksi, laittaa anturin letkuun. Näin kerran tehtiin, kun visko ei enää huvittanu lähtee lämmöstä pyörii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JapiTre Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2012 Viestejä: 2090 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 14.05.2020 11:01 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | JapiTre kirjoitti: | vekev kirjoitti: | AinaOhi kirjoitti: | Hello!
Tuli jimny hommattua.. Missäs kohtaa teidän jimnyissä moottorin lämpömittari on silloin kun kone on kuuma?
Mietityttää kun tuossa 2004 mallissa se on kipuaa aika ylös. Mutta tosiaan en tiedä missä se kuuluisi olla? | Jos ei keitä niin se viisari voi mennä eri paikkoihin eri mittareissa, kun se vastuksilla toimii, lähteekö flekti pyörii kun kone lämpee. Termostaattikin voi vaikuttaa siihen jos on kuuma. Noin 88-92 astetta on sopiva |
Flekti on viskolla, eli se pyörii käytännössä aina. Omaani vaihdoin viskon ja lämmöt on pysynyt sen jälkeen kurissa. Tyypillistä Jimnyissäettä visko väsyy, eikä nappaa enää kunnolla kiinni lämmön noustessa. |
Saahan sen laitettuu myös sähköseksi, laittaa anturin letkuun. Näin kerran tehtiin, kun visko ei enää huvittanu lähtee lämmöstä pyörii. |
Uusi visko maksoi 50€ ovelle tuotuna. Samalla vaihtoi remmit kun tuon flektin viskon. Parin tunnin homma.
Sähkö on s@@tanasta ja Jimpassa on ainakin mun lisävaloille muutenkin alitehoinen laturi... _________________ V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|