OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 15.06.2019 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kai noilla (10 vuotta) pääsee kaikilla sinne asti minne omasta pussista autonsa maksanut raaskii sillä ajaa? 99% tapauksista, toki poikkeuksiakin varmaan on.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5520

LähetäLähetetty: 23.06.2019 22:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäs on subbarulla ku näkyy olevan "ei tieliikenne " kelpoisia myytävänä runsaasti.

Vieläkin auto hakusessa ja nettiä selannu niin pisti silmään moinen. Monissa selityksenä kampiakselin torppaaminen.

Onkohan tyyppivikaa vai sattuma osunu kohille.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 24.06.2019 00:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikos se joku tiettyjen mallien Boxerin kirous. Ja hoitokeinot vähissä, muutoin, kuin vuosikertaa vaihtamalla. Tai karttamalla jotain moottori versioita. Sama juttu niiden Toyotan D4 D-cat ennen 2008 valmistettujen kanssa. Ei pikkuvika, jos ilmeni, vaan 1/2- moottorin vaihto. Eli auton arvon verran korjaukseen. Boxerikoneenkin luulisi olevan hauska operaatio DIY miehelle pedata kampiakseli. Tai löytyyhän tuohon hyvät ohjeetkin.

https://www.youtube.com/watch?v=-md_ZJMzDxY
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 24.06.2019 09:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se oli ensimmäisten dieselmoottorien tyyppivika muistaakseni. Kvg subaru kampiakseli poikki
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.06.2019 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subarun dieselit 2010 loppuvuodesta eteenpäin ovat kunnollisia. Sitä edeltävät voi toki olla OK, jos on jo alakerta vaihdettu.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 26.06.2019 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä keskustelu osui lähimmäs ...

Eli persaukinen tässä miettii nykyisen romun vaihtoa pari vuotta uudempaan ja todennäköisesti myös korimalli vaihtuu.

Aikaisemmin ollut isohko kaupunkimaasturi. Ihan jees ja tilaa ollut, mutta nyt tarpeet ovat ehkä saattaneet muuttua, tai siltä ainakin tuntuu.

Melkeinpä isot sailytystilat ja jopa mahdollisuus yöpyä autossa ovat menneet maasto-ominaisuuksien edelle. Muutenkin tuntuu siltä että vähän isompi maavara ja karkeampi rengaskuvio saattaisivat riittää, eli neliveto ei niinkään tarpeellinen. Toisaalta paikat pitäisi edelleen löytyä 5:lle kun perheen logistiikka on mitä on.

Mielssä on käynyt semmoisen pienen pakettiauton hankinta. Siis mitä näitä on volkkarilta caddy-maxi ja siihen suuntaan. Ainakin foorttila ja fiiulla on vastaavia. Ainakin volkkaria löytyy 5-paikkasena ja maxi-malliin mahtuu hätätapauksessa nukkumaankin. Mutta ilmeisesti noissa on maavaraa vaan ihan henkilöauton luokkaa ja siihen tuskin pystyy itse vaikuttamaan.

Löytysikö näillä mun spekseillä vaihtoehtoja vai onko jo taas kuolleena syntynyt idea?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1876
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 26.06.2019 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Budjetista riippuen suosittelen kyllä suoraan jonkun transporterin tai caravellen tsekkaamista. Omassa ajossa ollut nyt vajaat pari vuotta 9-paikkainen caravelle, josta nypätty kolme jakkaraa irti ja tilalle koirahäkit. On kyllä mieleinen peli kerrassaan. Maavaraa on enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa ja jos tuollaisen nelivetoisena sattuu sopivasti löytämään niin sitten alkaa talvellakin pääsemään pidemmälle kiinni. Kulutus on ainakin tällä diesel-koneella järkevä ja kun kilsat maltilliset (vaikka ikää on jo reippaasti) niin eipä tuolle oikein mitään ole tarttenut tehdä, tankata ja ajella menemään. Ja mahtuu tarvittaessa nukkumaankin, oikein hyvinkin.

Tässä pätee sama kun mm. asekaapin kanssa, että liian pieni jää sitten heti pieneksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
^Rikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Elo 2010
Viestejä: 868
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 06.07.2019 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liekkö oikea paikka kysellä?!
Millasia VHF toteutuksia muilla on autoihin rakenneltu? Omaan mitsuun pitäisi jonkunlainen paremmin kuuluva VHF laittaa.
Lähinnä miettinyt että onko parempi ostaa tuo ihan virallinen autovhf vai pelkkä pitkä antenni johonkin peruspuhelimen perään? Tällöin tuota pystyisi myös hyödyntämään tarvittaessa muutenkin kun vain autossa. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 08.07.2019 09:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=105351
Jotain juttua auto-vhf: stä tuolla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 08.07.2019 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=98851
Ja tuolla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20053
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.07.2019 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Rikke kirjoitti:
Liekkö oikea paikka kysellä?!
Millasia VHF toteutuksia muilla on autoihin rakenneltu? Omaan mitsuun pitäisi jonkunlainen paremmin kuuluva VHF laittaa.
Lähinnä miettinyt että onko parempi ostaa tuo ihan virallinen autovhf vai pelkkä pitkä antenni johonkin peruspuhelimen perään? Tällöin tuota pystyisi myös hyödyntämään tarvittaessa muutenkin kun vain autossa. Rolling Eyes


olavikuulapää kirjoitti:
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=98851
Ja tuolla


Tuolla tosiaan jotain keskustelua asian tiimoilta. Itse päädyin käsikapulaan. Tässä oli kyllä aika voimakkaana draiverina se, että tuosta sai poika jahtikapulan, kun jonkun kerran oli jahdissa viimesyksynä mukana.

Kapula valittiin niin, että kaiuttimen potku piisaa autokäyttöön. Sanoisin silti, että mielestäni tuolla metriselläkään autopiiskalla kuuluvuus ei ole mitenkään legendaarinen, eli pienehkö pettymys, miten tuo setti pelaa. Pitäisi hommata adapteri Zodiakkiin ja koittaa sillä, miten se futaisi tuossa. Ainakin itse toivoisin semmoista pelaamista, että vermeet kuulee hyvin, lähettää jotenkin ja ei krohise ja kröhise, jos linjalla ei ole lähialueen puhelinliikennettä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rta72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2015
Viestejä: 198

LähetäLähetetty: 10.07.2019 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Kyllä tuolla hybridi RAV4:kin vähän pääsee eteenpäin. No ainakin 2WD jää jälkeen. Saisi rta72 käydä vähän pyöräyttämässä tuota bensakonetta siellä suulin takana ja laittaa raporttia siitä oikeasta vetokoneistosta. Mielenkiinnolla odotellaan. Ja talvellahan jopa vanha hybridi toimi jo erinomaisesti, saati sitten tämä uusi ja erityisesti tuo 2,0 L kardaanipeli.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=790&v=llramhpjPAw


Kävin pyöräyttää, sellasta syvää mutauraa, mutta kuivaa ollut niin ei se kauhean löysää enään ollut. Kävin myös ajamassa vanhalla nevakentällä missä sellasta 20-30cm korkeata heinämätästä, niin ei sielläkään ongelmaa ollut. Taas suht kova pohja alla tietty.

Varmaan sitten syksyllä/talvella kurakelissä ja lumihangessa/sohjossa näkee miten oikeasti nelikko pärjää. Ainakin toistaiseksi tosi hyvät fiilikset ko. autosta vaikka oli ennakkoasenteita toyotaa vastaan (perustuen muihin riisikuppeihin, ei siis toyotaan Rolling Eyes ) Ohjaus on jämäkkä, kiihtyvyys ok,tilat hyvät (vaikka verrokkina on edellinen e-sarjan mersu), lisävarustetta riittämiin. Peruutuskamera on loistava varuste. Ohjausavustin osaa ajaa itsekseen autoa aika hyvin.

Kulutus edelleen siinä 8.5L / 100km..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 11.07.2019 09:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KHaivula kirjoitti:
Tämä keskustelu osui lähimmäs ...

Eli persaukinen tässä miettii nykyisen romun vaihtoa pari vuotta uudempaan ja todennäköisesti myös korimalli vaihtuu.

Aikaisemmin ollut isohko kaupunkimaasturi. Ihan jees ja tilaa ollut, mutta nyt tarpeet ovat ehkä saattaneet muuttua, tai siltä ainakin tuntuu.

Melkeinpä isot sailytystilat ja jopa mahdollisuus yöpyä autossa ovat menneet maasto-ominaisuuksien edelle. Muutenkin tuntuu siltä että vähän isompi maavara ja karkeampi rengaskuvio saattaisivat riittää, eli neliveto ei niinkään tarpeellinen. Toisaalta paikat pitäisi edelleen löytyä 5:lle kun perheen logistiikka on mitä on.

Mielssä on käynyt semmoisen pienen pakettiauton hankinta. Siis mitä näitä on volkkarilta caddy-maxi ja siihen suuntaan. Ainakin foorttila ja fiiulla on vastaavia. Ainakin volkkaria löytyy 5-paikkasena ja maxi-malliin mahtuu hätätapauksessa nukkumaankin. Mutta ilmeisesti noissa on maavaraa vaan ihan henkilöauton luokkaa ja siihen tuskin pystyy itse vaikuttamaan.

Löytysikö näillä mun spekseillä vaihtoehtoja vai onko jo taas kuolleena syntynyt idea?


Mettäkala kirjoitti:
Budjetista riippuen suosittelen kyllä suoraan jonkun transporterin tai caravellen tsekkaamista. Omassa ajossa ollut nyt vajaat pari vuotta 9-paikkainen caravelle, josta nypätty kolme jakkaraa irti ja tilalle koirahäkit. On kyllä mieleinen peli kerrassaan. Maavaraa on enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa ja jos tuollaisen nelivetoisena sattuu sopivasti löytämään niin sitten alkaa talvellakin pääsemään pidemmälle kiinni. Kulutus on ainakin tällä diesel-koneella järkevä ja kun kilsat maltilliset (vaikka ikää on jo reippaasti) niin eipä tuolle oikein mitään ole tarttenut tehdä, tankata ja ajella menemään. Ja mahtuu tarvittaessa nukkumaankin, oikein hyvinkin.

Tässä pätee sama kun mm. asekaapin kanssa, että liian pieni jää sitten heti pieneksi...


Minä laitoin tuossa kevättalvella 2006 vuosimallin VW Multivanin, ku sattu sopivasti olemaan kaupan. Ei tällästä ollu kyllä tarkoitus hankkia, ku tälläsen tarpeeseen olis ollu lähipiirissä lainattavaksikin.

Penkkejä 2+2+3 sekä keskimmäistem väliin pöytä. Keskimmäiset pyöriviä. Selkänojat alas kääntämällä saa tasasen alustan vaikka nukkua.

Liukuovet molemmilla kyljillä varustettuna ampumaluukuilla Smile

Lyhyt akseliväli ja mielestäni aavistuksen korkeammilla jousilla. Ei lopu maavara ihan heti kesken.

Ruostetta ja sähkövikojahan tälläsen hankkija saa kylkiäisinä, mutta näiden kanssa kyllä pärjää. Vähemmällä pääsee, jos laittaa max. 2003 vuosimallisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BR-FOX
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2011
Viestejä: 742

LähetäLähetetty: 11.07.2019 09:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Matkaa taittuis nopsaan ,eikä heti ottas pohjakaan kiinni pikkuteillä...
TRACTOR TERROR HANOMAG a 130 km/h por autopista.Old Tractor pulling High speed road highway
https://youtu.be/TELNIG1_NR0
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 11.07.2019 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rta72 kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
Kyllä tuolla hybridi RAV4:kin vähän pääsee eteenpäin. No ainakin 2WD jää jälkeen. Saisi rta72 käydä vähän pyöräyttämässä tuota bensakonetta siellä suulin takana ja laittaa raporttia siitä oikeasta vetokoneistosta. Mielenkiinnolla odotellaan. Ja talvellahan jopa vanha hybridi toimi jo erinomaisesti, saati sitten tämä uusi ja erityisesti tuo 2,0 L kardaanipeli.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=790&v=llramhpjPAw


Kävin pyöräyttää, sellasta syvää mutauraa, mutta kuivaa ollut niin ei se kauhean löysää enään ollut. Kävin myös ajamassa vanhalla nevakentällä missä sellasta 20-30cm korkeata heinämätästä, niin ei sielläkään ongelmaa ollut. Taas suht kova pohja alla tietty.

Varmaan sitten syksyllä/talvella kurakelissä ja lumihangessa/sohjossa näkee miten oikeasti nelikko pärjää. Ainakin toistaiseksi tosi hyvät fiilikset ko. autosta vaikka oli ennakkoasenteita toyotaa vastaan (perustuen muihin riisikuppeihin, ei siis toyotaan Rolling Eyes ) Ohjaus on jämäkkä, kiihtyvyys ok,tilat hyvät (vaikka verrokkina on edellinen e-sarjan mersu), lisävarustetta riittämiin. Peruutuskamera on loistava varuste. Ohjausavustin osaa ajaa itsekseen autoa aika hyvin.

Kulutus edelleen siinä 8.5L / 100km..


No odotellaan talvea, niin saa vähän käsitystä oikeista tarpeista ja kyvyistä.
Omaan hybridiin olen kyllä erityisen tyytyväinen. Mittari valehtelee vain 2 km/h ja parempi pitää vain se +5 vakionopeudella. Vajaa 4000 km ajeltu ja kumulatiivinen kulutus näyttää 5,3 L/100. Vanhalla mallilla kulutus oli täsmälleen sama, kuin tankkauksistakin ja sama tällä. Vanhan mallin kulutus tosin näytti myymälän pihaan ajettaessa 6,4 L/100 ja se oli 43 000 km saldona.Eli melkoisen pihi bensa cittari 4-vedolla tämä uusi kyllä on. Etupenkit on tuulettuvat ja ne on ollu erityisen mieluisat helteillä. Eli sinne pukkaa kylmää ilmaa reikänahkojen läpi, eikä hiostavista nahkapenkeistä ole tietoakaan. Säätö 3-asentoinen ja 1:nen riittää hyvinkin jo.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 151, 152, 153 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 152 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com