OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mauser 9.3 x 62 projekti

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Baroni69
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Maa 2004
Viestejä: 100
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 24.11.2005 11:32    Viestin aihe: Mauser 9.3 x 62 projekti Vastaa lainaamalla viestiä

Mauser 98:n lukkoaktioon ruuvattu Mäkisen kaliberissa 9.3x62 oleva piippu. Lukkoaktioon lisäksi laitettu lohenpyrstöt kiikaria silmällä pitäen ja koko paketti saanut uuden kauniin sinityksen.

Seuraava vaihe olisi tukin valinta, koska rautaromut painvat jo itsestään paljon niin ajattelin jotakin kevyttä ja siroa, tälläinen tuli äkkiseltään nettiä surffaillessa eteen.
http://www.gunaccessories.com/CoreLite/Mauser.asp
Mihinkäs ratkaisuihin muut ovat päätyneet? vinkkejä, kiitos Smile

Lisäksi Mauserin erikätevä varmistin kaipaisi toisen moisen ratkaisun. Yksi vaihtoehto on tilata kanssa jenkeistä Timneyn laukaisukoneisto varmistimella, mutta onko muita järkevästi toteuttavia vaihtoehtoja saatavilla? muita valmistajia kuin Timney?

http://www.gunaccessories.com/TimneyTriggers/Mauser.asp

Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja suosituksia, että saadaan hirvirihla ensivuodeksi kuntoon Smile

-B-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.11.2005 12:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei

Itselläni on viritteillä samantapainen projekti tuonnenpana. Kuka teki sinulle piipunvaihdon ja sinistyksen ja paljonko kustansi (piippuineen) ?

Itse olen hankkinut omaan mauseriini pika-avattavan "alakerran" eli makasiinin ja tarkoitus on seuraavaksi hankkia varmistimeksi Winchester 70 -tyyppinen vaakatoiminen (saksasta lähtee alle 200 €). Hankinnassa on myös laadukas puutukki samalta suunnalta (muovitukkia en ota vaikka maksettaisiin). Liipaisimeksi himoittaisi eniten CZ -tyyppinen jossa on herkistin mukana. Tosin 9.3:ssa se ei kyllä välttämättä ole tarpeen.

Itselläni on sitten aikanaan tarkoitus asennuttaa tukin sisään Beretta:n rekyylinvaimennin. Se nimittäin tuo lisää ampumamukavuutta tuollaiselle isohkolle kaliiberille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Baroni69
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Maa 2004
Viestejä: 100
Paikkakunta: Nokia

LähetäLähetetty: 24.11.2005 13:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Hei

Itselläni on viritteillä samantapainen projekti tuonnenpana. Kuka teki sinulle piipunvaihdon ja sinistyksen ja paljonko kustansi (piippuineen) ?


En muista tarkkaa hintaa, mutta voin viikonlopun aikana kaivella kuitteja jos vaikka tulisi eteen (Projekti alkoi jo vuonna 2000, ollut pian 4v jäissä).
Piipunvaihdon (kalvoivat panospesän ja sovittivat aktioon) sekä sinistyksen teki Ikaalisten Aseseppäkoulun oppilaat, samalla muokkasivat lukkon pään sopivaksi ysikolmoselle.
Muistaakseni ei ollut pahan hintainen operaatio Smile

igorrock kirjoitti:

Itse olen hankkinut omaan mauseriini pika-avattavan "alakerran" eli makasiinin


Löytyisikö sinulta kuvia, taikka osoitetta mistä pääsisi pika-avattavaa makasiinia ihastelemaan?

Voin napsasta pari kuvaa raudoista. Koulun työnlaatuun itse olen ollut ihan tyytyväinen, mitä sielä olen teetellyt. Pitää kumminkin muistaa että ne tehdään oppilastöina ja se saattaa ottaa aikaa...

-B-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 24.11.2005 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, tuo koulu on minullakin tiedossa. Pitäisi varmaan olla yhteydessä sinnepäin, omalla projektillani kun ei myöskään ole kiire. Oheisesta linkistä näet kuvan samanlaisesta liipaisinkaari-makasiiniyhdistelmästä kun omani. Aseessani olevan tosin ostin muistaakseni ruotsista.

http://www.sporterexpress.com/v2/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MMES
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Lok 2004
Viestejä: 23
Paikkakunta: Jyväskylä

LähetäLähetetty: 28.11.2005 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moro Baroni,

Hyvä hanke! Ohessa yksi hyvä linkki Mauser-hankkeisiin:

http://www.newenglandcustomgun.com/index.html?welcometonecg.html~maindeal

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Omassa ko. pajan kaksivaiheinen liipain, johon olen erittän tyytyväinen. Jos olisi liikaa taaloja taskussa, niin ottaisin varmistimen myös täältä. Toisaalta Mauserin orig. varmistin on idiootin varma, joten ei ole vahinkoja näköpiirissä. Omissa Mausereissa on rälläkällä hiottu varmistimet ja ovat kevyehköt. Toisessa Huber Conseptin normaali liipasin, joka toimii todella hyvin ja erityisesti vrt. originaaliin. Tässä pientä vinkkiä.

Onnea hankkeelle!

-Jnkien mies-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aficionado
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 618

LähetäLähetetty: 28.11.2005 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos olen oikein asian ymmärtänyt, niin nuo NECG:n tuotteet ovat Recknagelin valmistamia, joten ehkä edullisemmin saa ne Saksasta, kierrättämättä Atlantin toisen rannan kautta. Tai jos ei olekaan samoista tuotteista kyse, niin Recknageliltakin kaikkea kivaa löytyy.
_________________
Life is too short to hunt with an ugly gun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com