OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kolmiolaskenta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
xyxy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2007
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 10.08.2016 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun laskentaa on siirretty nykyiseen varhaiseen vaiheeseen, on laskennan tarkkuus huonontunut. Linnut pakenevat laskijoita matalana varvikossa juosten eivätkä siivitä lainkaan tai eivät vain liiku lainkaan. Jos laskija on tarkkana, havaitsee hän varpujen heilumisen. Kun kolmiojärjestelmä kehitettiin, oli oletus, että kaikki linnut havaitaan, näin se vain ei ole.

Koirn käyttö kolmioilla tulisi sallia heti, koska koiran löytökyky on ylivertainen ihmiseen verrattuna, eikä koira lisää lintuja maastoon.

Olen tästä kirjoittanut hiljattain tänne, mutta toistettakoot: Kun riistakolmiojärjestelmää kehitettiin, oli tavoite saada laajemmin soveltuvaa tietoa alueen riistakantoihn yleistettäväksi. Olen osallistunut aikoinaan myös noihin reittipolkuarviointeihin, jossa laskettiin hyviksi lintumaiksi tiedettyjen alueiden linnut/kilomerti. Noita pidettiin liian korkeita tuloksia antavana ja siksi kehitettiin kolmiojärjestelmä. Myöhemmin Harto Lindén on todennut, että reittipolkuarviointien tulokset olivat hyvinkin verrattavissa kolmiolaskentoihin.

Olen itse sitä ikäluokkaa, että tarvitsen kuulolaitteen kuullakseni kunnolla. Näitä laitteita on todella monentasoisia ja kun pääsin kuulolaiteselvitykseen, kysin, että voiko saada sellaisia laitteita, joita voi säätää tilanteen mukaan. Vastaus oli myönteinen ja niinpä sain laitteet, joissa on neljä ohjelmaa ja kussain säätöalue, lisäksi kahdessa ohjelmassa on automaattinen säätyminen. Kokeissa voin säätää laitteet siten, että kuulen samoin, kuin muutkin, ja tarvittaessa paremminkin. Ja edelleen tuomarointeihin kysyntää riittää. Silmälaseja en tarvitse missään tilanteessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sumuisten metsien samoaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2011
Viestejä: 216

LähetäLähetetty: 10.08.2016 17:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole rikkomassa kiintiöitä jos sellainen joskus tulee tänne. Mutta sen tiedän että täällä missä sitä ei ole koskaan ollut ja sellainen tulee niin varmasti 80% sitä ei tulla noudattamaan. Tuo on salametsästys nyt kuitenkin on vähäisempi ongelma se kyllä saadaan kuriin. Mutta miten todistaa se että kiintiö on täynnä ei siinä ole kuin omantunnon vastuu ja se ei täällä pelaa piste. minulle on aivan sama minkä verran naapuri ampuu lintuja vaikka en itse yhtään saisi.. tarkoitan vaan että se mikä täällä paremmin toimii on tuo lyhennys homma ☺
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 10.08.2016 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Entas paivakiintio samoiten kuin niilla etelan pelle hermanneillakin? Vai uskotko etta "eiku juu ammuin tuon toisen meton eilen, kolmannen toissa paivana ja neljas tuli viime viikolla. Aattelin vaan ottaa mukaan nyt tassa jos tekis tervastulet ja sois takkalihat" menisi ihan heittamalla lapi? Vai onko paikalliseslla esim tarve ampua enemman kuin yksi metso paivaan? Mielestani yksi metso paivaan on ihan sopiva kiintio, ja jos viela siihen lisataan 2-3 lintua kokonaisuudessaan (sisaltaen sen metson) niin ei ihan kauhean hirvittavalta kuulosta. Myonnettakoon, etta esim. 5 metson vuosikiintiota on todella vaikea tarkistaa, mutta on tuo paivakiintiokin jo jotain. Ja itse ehdottaisin samaa vaikka asuisin vapaan metsastyksen oikeuteen johtavalla alueella, koska oikeasti minun mielesta metso +1-2 lintua paivaan on ihan taysin riittava saalis, piste! Onhan se ihan kasittamatonta, jos oletetaan tuommoisen 80% ihmisista rikkovan saantoja. En kylla usko tuohon lukuun, varmasti joku prosenttiosuus niita ei kunnioita, mutta etta 80%?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26251

LähetäLähetetty: 10.08.2016 18:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miksi pitäs olla päiväkohtanen kiintiö?
töissäkäypä veronmaksajan irvistää.
ymmärrän että päiväkiintiö on helpompi valvo ja niin halutaan.
mutta miten sinne repulle tai peräkontille mennään.

eihän hanhenpyyntiinkään voinu kiintiöä rakentaa,,,, se vaan poistettiin meiltä pohjosen porukoilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1091
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 10.08.2016 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Tuo pyyn rauhoittaminen lapissa on kyllä huvittavaa kun ei niitä kukaan siellä ruukaa pyytää. On niin pieni liha. Ite en muista edes että joku tuttu olisi erehtynyt pyyn ampumaan. Paitsi minä mutta sekin tapahtui vuosia sitten Pohjoi-Pohjanmaalla.


Olet täysin väärässä. Kyllä niitä pyydetään. Pyyn pillittely on varsin mielenkiintoista hommaa. Taitava saattaa saada useamman linnun saaliiksi joten koollakaan ei tässä tapauksessa ole juurikaan väliä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 10.08.2016 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Havumetsä kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
Tuo pyyn rauhoittaminen lapissa on kyllä huvittavaa kun ei niitä kukaan siellä ruukaa pyytää. On niin pieni liha. Ite en muista edes että joku tuttu olisi erehtynyt pyyn ampumaan. Paitsi minä mutta sekin tapahtui vuosia sitten Pohjoi-Pohjanmaalla.


Olet täysin väärässä. Kyllä niitä pyydetään. Pyyn pillittely on varsin mielenkiintoista hommaa. Taitava saattaa saada useamman linnun saaliiksi joten koollakaan ei tässä tapauksessa ole juurikaan väliä Wink


Pyitä kyllä ammutaan. Joillekin se on oheissaalis muun pyynnin lomassa, mutta on niitäkin, jotka ihan asiasta pyymetsälle lähtevät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 10.08.2016 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ymmärrä mitä tietoa kolmiot tuovat pitkässä juoksussa. Senkö, että kannalla on luontainen vaihtelu? Aina on noustu ja laskettu. Totuus on se, että kuivina kesinä lintuja ei kankailla ole vaan ojan varsilla, joten kuivien kohtien läpyttäminen on yhtä tyhjän kanssa. Mikä kuitenkin vaikuttaa tuloksiin ja saadaan täysin idioottimaisia tuloksia. Mutta kyllä on ihminen jälleen kerran viisas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 10.08.2016 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
miksi pitäs olla päiväkohtanen kiintiö?
töissäkäypä veronmaksajan irvistää.
ymmärrän että päiväkiintiö on helpompi valvo ja niin halutaan.
mutta miten sinne repulle tai peräkontille mennään.

No jos lähdetään siitä olettamasta, että joku päättävässä asemassa oleva on vaikkapa saanut tähtiajatuksen, että nyt tänä vuonna pitää kyllä metsästystä merkittävästi vähentää. Ja silloin vaihtoehtoina ovat i) metsästysajan muutokset ja ii) kiintiöiden muutokset. Jos kiintiöitä ei ole, on pakko lyhentää metsästysaikaa. Jos pohjoisessakin olisi kaikille päiväkiintiöt, vaikka niille paikallisille vähäsen väljemmät, voitaisiin aina käyttää kohtaa ii) eikä koskaan tarviisi räpeltää noiden aikojen kera. Vai oletko sitä mieltä, että paikallisen tulisi saada paukuttaa niin paljon kuin suinkin pystyy/ehtii/osaa ja sitten kantoja säädellään rajoittamalla metsästysaikaa? Jos itse tosiaan asuisin vapaan oikeuden alueella kysymykseen olisi helppo vastata. Haluaisin, että jahtikausi olisi yhtä pitkä kuin Ruotsissa tai miksei sinne Maaliskuun loppuunkin riekolle ja sitten päiväkiintiöt olisivat järkevät. Siinä sitten jokainen saisi melkoisen kasan lintuja ammuskella ihan luvan kanssa, kunhan kehtaisi sitten riittävän monena päivänä lähteä.

En tiedä mutta kuvittelisin, että lupatarkastajille voisi antaa oikeuden tarkistaa reppu. Rajavartioilla ja poliisilla moinen oikeus lienee jo nyt on, mutta erätarkistajille puolestani samanlainen myös. Metsästysrepussa tietääkseni ei voi olettaa kuljetettavan mitään kovinkaan yksityistä ja suojaa vaativaa artikkelia, joten ei ongelmaa tuossa suhteessa. Joka ikisessä asiassa on mahdollisuus huijata esim rakentamalla salaluukku auton pohjaan, jossa piilottelee niitä lukuisia pyitä, mutta voitaneen olettaa edelleen, että suurin osa ihmisistä noudattaisi annettuja ohjeita/sääntöjä eikö vain? Ja jos narahtaa kaverille niin kaveri luonnollisesti niputtaa kiveksistä roikkumaan lähimmästä lyhtypylväästä, eikö totta? Jos on liian pitkä matka lyhtypylväälle, voi improvisoida.

Metsähantat nyt ei tähän asiaan liity millään tapaa, mutta jos minulta kysyttäisiin niin jakaisin metsästäjälehden välissä kullekin kortin omistajalle kiinnitettävän siteen, jolla yhden hanhen saisi ampua. Ja tämä niin pitkään kunnes todetaan, että kiintiötä voidaan kasvattaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sumuisten metsien samoaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2011
Viestejä: 216

LähetäLähetetty: 10.08.2016 22:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja millähän resursseilla Anttisin toivoo virkavallan reppuja penkomaan.. ei kertakaikkiaan mitään saumaa.. virkavalta voisi ensin hoitaa nämä tiepyytäjät hevonkankeen, mutta kun sekään ei onnistu niin miten sitten reppuratsiat.. huoh.. täällä on kuitenkin pikkusen enempi saloa josta mehtääjiä jahtailla repun tutkimukseen 😂
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26251

LähetäLähetetty: 10.08.2016 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hanhi liittyy kolmion laskentaan tosin vähän, ihan niinku paljon muutakin tähän tuotu.
vinkkasin vaan kenen ääni suomessa kuuluu.


onko sinusta oikein että ne jotka voi järkätä lomansa koko syksyksi tai ovat muuten vapaat rämpiin joka päivä saavat teilata kausitasolla ihan eri lukuja kuin sellaiset jotka käyvät töissä ja ehkä kerran viikossa voivat käydä metillä. vuosikiintiö. tosin en kaipaa niitä tänne, kuten olen kertonu aijemmin,vapaa metsästys on se mun syrjäseutulisä, muutoin olisin etelempänä oikeilla palkoilla ja mahdollisuuksilla Embarassed .

Huijata voi jokainen jos sitä tahtoo, mutta valvonnassa on vaan omat kiemuransa järjestää rajotukset sitte kuka tahansa.
Mielestäni metsästys aikojen rajaus on aika ok nykysellän, kantojen seuranta vois olla parempaa ja alueellisempaakin, mutta menis työlääksi kun ne eläkeläiset ei jaksa kaikkea.

Vaikka olen innokas linnustaja ja kävisin myös joskus talvipyynnissä jos se olis, en silti kannata ollesinkaan talvipyyntiä, enkä ruottin mallia.
Ymmärrän kyllä turistipyytäjiä jotka seilaa paikasta toiseen on niin vaikea olla jokapaikassa lyhyessä ajassa.
Samaa virttä tietysti laulaa sitten se porukka joka ottaa lisäpennit matkailun tuloina, alan tarvikkeilla jne.
Monesti se ite riista unohtuu yhtä hyvin kuin mettävaltiolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 10.08.2016 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sumuisten metsien samoaja kirjoitti:
Ja millähän resursseilla Anttisin toivoo virkavallan reppuja penkomaan.. ei kertakaikkiaan mitään saumaa.. virkavalta voisi ensin hoitaa nämä tiepyytäjät hevonkankeen, mutta kun sekään ei onnistu niin miten sitten reppuratsiat.. huoh.. täällä on kuitenkin pikkusen enempi saloa josta mehtääjiä jahtailla repun tutkimukseen 😂


No minähän en millään muotoa väittänyt, että jokaisen metsästäjän jokainen reppu ja vara-autokin tutkitaan perin pohjin. Esitin vaan, että jos kohdalle osuu niin voivat tuon tehdä ja jos eivät voi lain puutteessa näin toimia, niin voisivat minun mielestä kyseisen toiminnan heille sallia. Harvemminhan ne tietysti kohdalle osuvat, mutta se on toinen asia. Tuohon minun kanta on se, että vaikka 10% metsästäjistä, joilla hyvä maine ja näyttöjä asiallisesta toiminnasta voisi saada erätarkastajan oikeudet pienen kurssin perään. Ja heillä olisi jotkut rajatut oikeudet nyt vähintään lupia kysellä. Ja parasta oli tosiaan se, jos kulttuuri olisi joka paikassa se, että mennään sääntöjen mukaan eikä lähtökohtaisesti niitä vastaan.

Sen sijaan väitin ja väitän melko kiven kovaan, että SUURIN OSA ihmisistä lähtökohtaisesti noudattaa sääntöjä ja ohjeita olivat ne sitten mitkä tahansa. Vaikka esim. totaalikielto kanalinnustukseen, vaikka metsissä siipi suhisee kuinka paljon. Tuossakin tapauksessa väitän, että SUURIN OSA jättää linnut rauhaan. Eli väitän, että SUURIN OSA kunnioittaisi myös päiväkiintiöitä ja onhan siinä olemassa se PIENI mutta nollasta poikkeava riski jäädä rysän päältä kiinni. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että osa niitä sääntöjä varmasti rikkoo ja suurin osa rikkojista ei valvonnasta huolimatta jää kiinni ja se on tietysti harmi sinänsä, mutta sääntöjä ei ole reilua tehdä niitä joka tapauksessa rikkovien ehdoilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 11.08.2016 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
onko sinusta oikein että ne jotka voi järkätä lomansa koko syksyksi tai ovat muuten vapaat rämpiin joka päivä saavat teilata kausitasolla ihan eri lukuja kuin sellaiset jotka käyvät töissä ja ehkä kerran viikossa voivat käydä metillä. vuosikiintiö. tosin en kaipaa niitä tänne, kuten olen kertonu aijemmin,vapaa metsästys on se mun syrjäseutulisä, muutoin olisin etelempänä oikeilla palkoilla ja mahdollisuuksilla Embarassed .

Minusta on oikein se, että jokaisella on vapaa valinta päättää missä haluaa asua ja minkälaisessa työssä haluaa käydä. Jos tuntuu sille, että metsälle pääsy on se elämän kaikista tärkein asia, silloin kannattaa hankkiutua sellaisiin hommiin, jossa se onnistuu. Itsekään en pääse jahtiin kun haluan ja olen täysin sinut sen asian kanssa tällä hetkellä. Tulevaisuudessa saatan hyvinkin asua vapaan oikeuden alueella. Itse asiassa minulle vähän tarjoiltiin töitä Kiirunasta, mutta jouduin moninaisista ei-niin-yksinkertaisista asioista johtuen unohtamaan tuon homman. Ja mitä tulee kiintiöön niin olen edelleen sitä mieltä, että jos ei yksi metso päivään ja pari muuta siihen kylkeen riitä, niin on kumma juttu. Riippumatta siitä ehtiikö siellä metsällä käymään joka päivä vai pelkästään viikonloppuna. Vai oletko sitä mieltä, että esim syksyllä pelkästään viikonloppuun osallistuvan vuosikiintiö (=16metsoa, plus 32 muuta lintua) on aivan liian pieni? Ehdottaisitko kenties suurempaa vuosikiintiötä? Vai mistä nyt kiristää? Itse käyn valtion mailla ja ennen ammuin kiintiön mukaisesti ja metsoja tuli ammuttua monena vuonna yli kaksi. Nyt tänä vuonna tulen ampumaan max kaksi metsoa kerran niin on kerrottu säännöissä ja pulinat pois. Keskityn sitten muuhun jahtiin kuin metsojen perässä juoksemiseen. Sääliksi käy pystärimiehiä, joille riekko ei oikein ole vaihtoehto.


Lainaus:
Huijata voi jokainen jos sitä tahtoo, mutta valvonnassa on vaan omat kiemuransa järjestää rajotukset sitte kuka tahansa.
Mielestäni metsästys aikojen rajaus on aika ok nykysellän, kantojen seuranta vois olla parempaa ja alueellisempaakin, mutta menis työlääksi kun ne eläkeläiset ei jaksa kaikkea.


Huijauksesta ollaan yhtä mieltä ja valvonnan järjestämisen vaikeudestakin vähintään osittain. Minun mielestäni metsästysaikojen rajauksessa ei ole minkään valtakunnan järkeä, koska se on melko pitkälle ihan sama ampuuko kaksi metsoa syyskuussa vai lokakuussa, eikä sen pahempi tapaus olisi marraskuukaan. Sillä on merkitystä kuinka monta lintua kokonaisuudessaan ammutaan ja tuostakin kokonaismäärästä nyt voi hivenen kiistellä onko se lintukannan kannalta kaikista merkittävin luku vai ei.

Lainaus:
Vaikka olen innokas linnustaja ja kävisin myös joskus talvipyynnissä jos se olis, en silti kannata ollesinkaan talvipyyntiä, enkä ruottin mallia.
Ymmärrän kyllä turistipyytäjiä jotka seilaa paikasta toiseen on niin vaikea olla jokapaikassa lyhyessä ajassa.
Samaa virttä tietysti laulaa sitten se porukka joka ottaa lisäpennit matkailun tuloina, alan tarvikkeilla jne.
Monesti se ite riista unohtuu yhtä hyvin kuin mettävaltiolla.

Itse kyllä ehdin ihan riittävästi turistina pyytää vaikka olisi kahden viikon pyyntiaika. Menen sitten Ruotsiin tai Norjaan, tai riekkojahtiin, että siitä ei kyllä homma jää kiinni. Oletetaan, että ammut vuodessa vaikka 20 lintua (en tiedä paljonko ammut, mutta sillä ei oikeastaan ole edes väliä). Olisitko valmis jättämään niistä vaikka pari kipaletta ampumatta ja suorittaa sen poiston sitten talvikelillä, kun mahdollisesti töiden puolesta ehtisi paremminkin sinne metsään lintuja katselemaan ja samalla hiihtelemään ja nauttimaan luonnon rauhasta? Minä ainaskin olisin. Tuon olen itsekin huomioinut, että majoitusfirmoilla ja muilla turistin huijareilla ei kyllä kovinkaan puhtaat jauhot ole aina leivässä. Moni kuitenkin myös osaa kunnioittaa luontoa ja neuvoo muun muassa pidättäytymään kiintiöissä ja kohteliaasti tolkunmieheksi todettuaan saattaa jopa kertoa ihan kysymättäkin, mistä sitä riista ja/tai kalaa löytyy. Joskus tunturissa tapaa oikeasti mukavia ihmisiä. Monet tuntuu tykkäävän kyttyrää poromiehistä, mutta omalle kohdalle ei ole sattunut kyllä kuin mukavia ukkoja. Kertaalleen juteltiin pitkät tovit vähän kaikista jutuista. Siinä tuli puheeksi myöskin tuo riekkotilanne sitten, joka sillä kohdin oli aivan pirun hyvä. Sanoin, että onhan tuo kahden riekon kiintiö hivenen alakanttiin, mutta näillä mennään. Poromies antoi minulle kaikki valtuudet ampua vähintään neljä päivään niiltä mailta, mutta kohteliaasti pidättäydyin kuitenkin kahdessa. Yhtenä päivänä tuli kiintiö täyteen alle tunnissa, loppu päivän kiersin ~20km lenkin ja ihailin koirien työskentelyä, lintupaljoutta ja maisemia. Voin kertoa, että olisi saanut ihan sopivasti ampua noita, että olisi millään tavalla vaikuttanut kantaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 20.02.2020 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiertelin talvikolmion kun sattui yhteen sopiva keli, sää ja olosuhteet + joutoaika. tai sitähän joutoaikaa kyllä on aina.

Jäniksiä olisi heilurillekin asti pyytää. Muutama kettu, ilpo, saukko ja riekko.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.08.2020 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sotketa tuota kanalintuketjua, siellähän ei saa kertoa kuin positiivisia asioita Very Happy



Huh, aloin jo epäilemään itseäni kun ei lintuja näy missään mutta en mie nyt ehkä ainoa olekaan Crying or Very sad
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.08.2020 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsoja kohtuullisesti ja teeriä helkutisti. Haaaa!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 26, 27, 28  Seuraava
Sivu 17 Yht. 28

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com