OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

asereppu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1629

LähetäLähetetty: 23.11.2018 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt tuli toinenkin eberle kotiin hankittua. Minime on ollut jo monta vuotta, hirvijahdissa koiramiehelle paras mahdollinen. Marliini kulkee mukavasti, supintappovehje myös, sekä juomapullo ja perkuuvälineet.

Nyt ostin käytetyn x1e mallin. Mulla on ollut jo pitkän aikaa pohjoisen lintureissuilla x1e halpiskopio korpimäki 35. Ei huono sekään, päiväkirjan mukaan on ollut mukana noin satakunta päivää, kohtuu raskaassa lastissakin, vähän on jostain alkanut ratkeiila, mutta ehdottomasti hintansa väärti.

Kyllä tuo x1e on kuitenkin ihan eri luokkaa materiaalien ja toteutuksen osalta. Uskon, että tällä käytöllä kestää loppuiän. Tuohon saa vielä molleilla lisää taskuja mukaan, itsellä on vanhassakin ollut lantiovyössä pari lisätaskua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 28.01.2020 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiväärireppu pitäisi hommata ja valinta on aika lailla lukittunut Eberlestockin X1E2:een. Mistähän noita kannattaa kysellä? Tilaukseen lähtisi todennäköisesti 3 kpl. Myös muualta EU-alueelta tilaaminen käy päinsä, jos tämä hinnassa näkyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Michael_Knight
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Jou 2012
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 29.01.2020 23:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ebaysta ostin oman eBerleni aikanaan. Otin erikoisvärillä Gunslinger G2:sen. Satasen halvempi kuin Suomessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 10.03.2020 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen vuoden verran käytellyt X1 Euro II reppua ja kiväärin kanssa mitä olen käyttänyt niin hieman ärsyttää vaimentimen jumittuminen selkälevyn kohtaan ulos vedettäessä. Pakko työntää käsi sinne sisään ja kammeta vaimennin ohi.
Ja kättä joutuu tosissaan sinne työntämään kun aukko on aika piukka.

Onko joku keksinyt tähän parannusta?
Oletteko käyttäneet reppua ilman jäykistyslevyä? Vaikuttaako miten paljon kannettavuuteen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sk88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2018
Viestejä: 176

LähetäLähetetty: 10.03.2020 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Olen vuoden verran käytellyt X1 Euro II reppua ja kiväärin kanssa mitä olen käyttänyt niin hieman ärsyttää vaimentimen jumittuminen selkälevyn kohtaan ulos vedettäessä. Pakko työntää käsi sinne sisään ja kammeta vaimennin ohi.
Ja kättä joutuu tosissaan sinne työntämään kun aukko on aika piukka.

Onko joku keksinyt tähän parannusta?
Oletteko käyttäneet reppua ilman jäykistyslevyä? Vaikuttaako miten paljon kannettavuuteen?

Itellä nyt hetken ollu sama reppu. Hyvin toimii ilman selkälevyä kun on niin jäykkä muutenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20273
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 10.03.2020 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä selkälevy? Mulla on sama reppu mutta en mä muista siinä mitään levyä olleen mukana ku ostin?

Vai onko siä paikallaan valmiina joku levy? En oo mitään huomannu ja vaimentaja kivääriä kannan sillä
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sk88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2018
Viestejä: 176

LähetäLähetetty: 10.03.2020 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mikä selkälevy? Mulla on sama reppu mutta en mä muista siinä mitään levyä olleen mukana ku ostin?

Vai onko siä paikallaan valmiina joku levy? En oo mitään huomannu ja vaimentaja kivääriä kannan sillä

Alapuolelta ku kattoo ni asekotelon ja selän välissä on musta muovinen levy joka on yhdellä hihnalla lukittu paikalleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 13.03.2020 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eberlestockkeja on talossa 4.
Eberlestock X1 ihan ekaa mallia; en edes muista koska se on hankittu, mutta ihan kuin uusi se on. Se on nähnyt käsivarren tuiskut ja Pohjois-Australian helteet. Ja silti se on kuin uusi. Viime syksyn kannoin Gunslinger II, jonka kundit toi lahjaksi Libanonista. Oli sen satkun halvempi kuin täällä. Itelleen ne osti Eberlestock Little Brother Packit (G1). Toinen käyttää sitä lähes päivittäin (on intillä töissä) ja kehuu maasta taivaisiin.

Joku jo täällä sanoikin, että laatu näissä repuissa on huippua. Voin vain olla samaa mieltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jullimus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2017
Viestejä: 749

LähetäLähetetty: 24.08.2020 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites tuo eberlestockin hihnat sopii haulikkoammuntaan? Onko liian paksut?Kuvien perusteella näyttää olkahihnoissa olevan jotain lenkkejä. Kanalinnustus hommissa tulee kuljettua kivääri repussa ja haulikko kädessä metodilla ja yleensä metsästettyä ilman koiraa niin haulikon hyvä käytettävyys ois aserepussa tärkeä kriteeri.

Tällä hetkellä käytössä vanhempi Savotan iso metso mutta siinä on hieman ahdas se aukko kiväärille (Tikka ctr + iso optiikka). Tosin olkahihnat siinä on leveät mutta ohuet niin sopii hyvin haulikolla ammuttaessa. Muutenhan se on reppuna hyvin keskinkertainen, eikä järin tukeva.

Eberlestockin x3 lodrag reppua olin ajatellut tai vaihtoehtoisesti Savotan torrakko 2.5.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 24.08.2020 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotkut on tarkempia ja toiset taas ei niin tarkkoja. Minä en ole kokenut noita repun viillekkeitä yhdessäkään eberlessä ongelmaksi. Minusta ne on asiallinen kompromissi. Vähän topattu raskaan taakan kantamista ajatellen, mutta riittävän ohuet minun mielestä haulikolla ampumiseen. Joku taas häiriiinty jo pelkistä nahkaviilekkeistä. Eikä tule ainakaan minulla nuo muoviklipsut haitalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.08.2020 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä kylläkin Gunrunner ja siinä viilekkeet ovat ohuet ja eivät haittaa ampumista. Kyseinen reppu myös sorsastaessa mukana kun tiedän ettei reppujakkaran tarvitse.
Ne D-lenkit jäävät oikein säädettynä olkapään yläpuolelle eivätkä näin haittaa ampumista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 25.08.2020 06:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sk88 kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mikä selkälevy? Mulla on sama reppu mutta en mä muista siinä mitään levyä olleen mukana ku ostin?

Vai onko siä paikallaan valmiina joku levy? En oo mitään huomannu ja vaimentaja kivääriä kannan sillä

Alapuolelta ku kattoo ni asekotelon ja selän välissä on musta muovinen levy joka on yhdellä hihnalla lukittu paikalleen.


Onko siinä tämä muotoiltu levy? https://eberlestock.com/collections/accessories/products/gossamer-g-type-frame Tee tämän mallin mukaan suora vaneri niin ei käännä asekotelon päätä. Varmaan nurin käännetty U-putki myös menisi jos saat sen pysymään, ei mikään haittaisi alapäästä.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sk88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Mar 2018
Viestejä: 176

LähetäLähetetty: 25.08.2020 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
sk88 kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mikä selkälevy? Mulla on sama reppu mutta en mä muista siinä mitään levyä olleen mukana ku ostin?

Vai onko siä paikallaan valmiina joku levy? En oo mitään huomannu ja vaimentaja kivääriä kannan sillä

Alapuolelta ku kattoo ni asekotelon ja selän välissä on musta muovinen levy joka on yhdellä hihnalla lukittu paikalleen.


Onko siinä tämä muotoiltu levy? https://eberlestock.com/collections/accessories/products/gossamer-g-type-frame Tee tämän mallin mukaan suora vaneri niin ei käännä asekotelon päätä. Varmaan nurin käännetty U-putki myös menisi jos saat sen pysymään, ei mikään haittaisi alapäästä.

Just tuo siinä tulee mukana. Isompi ongelma on toi ristiselän kohalla oleva voimakas mutka joka ahistaa koteloa. Oon kaavaillu just että joko vanerista tai rautalangasta tekis rangan joka siirtää kuorman lantiolle, mutta jättää keskiosan vapaaksi aseelle. Repun kanssa kyllä harmittaa noi massiiviset muodikkaat lukonkammet. Taas yksi syy lisää hankkia se kiplauffi. Toisaalta jos olisi joku 20/76 + 6XC yhdistelmä niin vois jättää repun kyydistä kokonaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marsipaanimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Mar 2007
Viestejä: 426
Paikkakunta: Oulunseutu

LähetäLähetetty: 25.08.2020 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jullimus kirjoitti:
Mites tuo eberlestockin hihnat sopii haulikkoammuntaan? Onko liian paksut?Kuvien perusteella näyttää olkahihnoissa olevan jotain lenkkejä. Kanalinnustus hommissa tulee kuljettua kivääri repussa ja haulikko kädessä metodilla ja yleensä metsästettyä ilman koiraa niin haulikon hyvä käytettävyys ois aserepussa tärkeä kriteeri.

Tällä hetkellä käytössä vanhempi Savotan iso metso mutta siinä on hieman ahdas se aukko kiväärille (Tikka ctr + iso optiikka). Tosin olkahihnat siinä on leveät mutta ohuet niin sopii hyvin haulikolla ammuttaessa. Muutenhan se on reppuna hyvin keskinkertainen, eikä järin tukeva.

Eberlestockin x3 lodrag reppua olin ajatellut tai vaihtoehtoisesti Savotan torrakko 2.5.


Kannattaa käydä hypistelemässä kaupassa. Vanhoissa eberleissä on hiukan paksummat. Itelle ei passannut. Ostin nyt X1A3:n, jossa viilekkeet aikalailla samaa paksuutta kuin Savotan jääkäri M:ssä.
_________________
Musta kuolo meitä kaikkia päähän koppaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Makkari2
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Jou 2019
Viestejä: 19

LähetäLähetetty: 22.09.2020 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki näyttävät kehuvan noita eberlejä mutta onkos Vornin repuista kertyny lisää kokemuksia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 19, 20, 21  Seuraava
Sivu 8 Yht. 21

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com