OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanu kaupasta?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 24.02.2020 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Xxxx
_________________
Varisjahdin veteraani...


Viimeinen muokkaaja, valmet 412s pvm 24.02.2020 13:46, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 24.02.2020 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niskahikinen kirjoitti:
. Pitkin talvea nämä yleisloukut olleet pyynnissä mutta ei mene sisälle, kaivavat vaan sivulta maata. Nuoret supit eksyy ei muuta. Niitä odotellessa Kanu piti viritellä. .


Näihin, ei kanuun.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niskahikinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2019
Viestejä: 358
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 24.02.2020 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pienloukuissa on pohjalla lehtiä ja kuoriketta. Ei tehosta. Nuoret menee syksyllä, aikuiset supit ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2107
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 26.02.2020 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kanuloukon osto vai itse tekemällä ?

Jos itse miettii kanuloukun tarvetta, niin tsekatkaapa seuraava video ensin.

Kanu-loukun valmistusohje.mov
Video kestää 6 minuuttia ja 18 sekuntia.
Aika selkeä ja hyvä ohje.
Itse olen tehnyt useita kanuja tuolla tavalla ja aika näppärähän noin on niitä tehdä eikä hintaakaahan kerry pahasti, etenkin jos on noita sopivia painekyllästettyjä lankun pätkiä jemmassa.

Ainut mikä kannattaa huomioida on se, että loukun paikan täytyy olla suht tasainen, koska painekyllästetty puu voi vääntyillä hieman liian epätasaisessa maastossa, mikä voi aiheuttaa loukun rungon käyristymisen, jolloin reunojen "tiiveys" voi kärsiä.
Sitten myös tuo verkko ei saa olla liian lerpakkaa, jotta rakenne olisi riittävän kantava.

Asiaa, siis jämäkkyyttä voi lisätä jättämällä yläverkon kaarevaksi ylöspäin sekä laittamallaa ns. kollilangalla (n. 3 mm halkaisija) lisätukia kattoon tai seinään sopiviin kohtiin.

Se hyvä puoli tuossa itse tekemällä loukulla on se, että loukun koon ja verkon silmäkoon voi valita itse sopivaksi.

Esim. jos haluaa minkin tai näädän jäävän myös kanuun, niin silmäkoko pitää olla alle 50 mm ja jos haluaa verkon/kanun sulautuvan paremmin maastoon huomaamattomaksi, niin maalaa/spreijaa sen sitten samalla camovärein, niin se ei näy helposti kauemmas piiperöiden silmiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aftersun
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Mar 2019
Viestejä: 15
Paikkakunta: Pori

LähetäLähetetty: 27.02.2020 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ramiwolf kirjoitti:
Kanuloukon osto vai itse tekemällä ?

Jos itse miettii kanuloukun tarvetta, niin tsekatkaapa seuraava video ensin.

Kanu-loukun valmistusohje.mov
Video kestää 6 minuuttia ja 18 sekuntia.
Aika selkeä ja hyvä ohje.
Itse olen tehnyt useita kanuja tuolla tavalla ja aika näppärähän noin on niitä tehdä eikä hintaakaahan kerry pahasti, etenkin jos on noita sopivia painekyllästettyjä lankun pätkiä jemmassa.

Ainut mikä kannattaa huomioida on se, että loukun paikan täytyy olla suht tasainen, koska painekyllästetty puu voi vääntyillä hieman liian epätasaisessa maastossa, mikä voi aiheuttaa loukun rungon käyristymisen, jolloin reunojen "tiiveys" voi kärsiä.
Sitten myös tuo verkko ei saa olla liian lerpakkaa, jotta rakenne olisi riittävän kantava.

Asiaa, siis jämäkkyyttä voi lisätä jättämällä yläverkon kaarevaksi ylöspäin sekä laittamallaa ns. kollilangalla (n. 3 mm halkaisija) lisätukia kattoon tai seinään sopiviin kohtiin.

Se hyvä puoli tuossa itse tekemällä loukulla on se, että loukun koon ja verkon silmäkoon voi valita itse sopivaksi.

Esim. jos haluaa minkin tai näädän jäävän myös kanuun, niin silmäkoko pitää olla alle 50 mm ja jos haluaa verkon/kanun sulautuvan paremmin maastoon huomaamattomaksi, niin maalaa/spreijaa sen sitten samalla camovärein, niin se ei näy helposti kauemmas piiperöiden silmiin.


Tuolla ohjeella itsekin tehnyt ja toimii hyvin. Tulee tukeva rakenne ja sopivan painava. Itsellä 1,8mm vahvaa verkkoa 25mm silmällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niskahikinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2019
Viestejä: 358
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 11.03.2020 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kalasyötti käytössä, se on vaan vähän hankala kun kelit pehmentää suht nopeasti. Kokeilin laittaa harvaan verkkoon rippeet, sitä ne vähän karttoivat alkuun. Kunnes napsahti viime yönä.

Toiset käyttää raatoa syöttinä toiset pelkää sen pelottavan. Mitä mieltä? Ainakin se olis helppo käyttää laukaisijaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JapiTre
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2012
Viestejä: 2090
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 11.03.2020 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niskahikinen kirjoitti:

Toiset käyttää raatoa syöttinä toiset pelkää sen pelottavan. Mitä mieltä? Ainakin se olis helppo käyttää laukaisijaan.

Supin raato on paras syötti supille.
_________________
V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ramiwolf
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2017
Viestejä: 2107
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 11.03.2020 14:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supinraato tai käpälä toimii varmaan monessa paikoin, mutta itse ja kaver on huomannut saaristossa sellaisen havainnon, että kun supeja ei olekaan enää kuin vähän jäljellä, niin supinraadolla onkin karkoittava vaikutus haaskatarpeena.

Tähän tuntumaan olen itse tullut nyt useampana vuonna peräkkäin, enkä laita enää niitä tuolla saaristossa haaskapaikoiille, koska ne loput vaihtaa ihmeellisesti sen jälkeen paikkaa.
Myös kettujen olen huomannut tulevan epäluuloisiksi ja karkottuvan supiraatohaaskoilta nykyään.
Eli käytän lämpimällä ajalla jotain muuta kuin kalaa ja ilmojen viiletessä sekin kelpaa.
Tosin jostain syystä nyt tänä talvena sekään (tuore) kala ei tuntunut kelpaavan millekään elukalle ?
Syy jäi epäselväksi ja edes korpit/varikset eivät sitä kelpuuttaneet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niskahikinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2019
Viestejä: 358
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 11.03.2020 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus ollut pienloukussa Näätä puolikas, Kettu meni hyvin. No täällä pellon reunassa tuskin Supi loppuu, jälistä päätellen niitä oli pari kun toiselle tuli exodus. Kala kelpaa toisiaan hyvin, mutta nää ssteet pehmentää. Lahna olis hyvä, nahka paksu niin kestää paremmin. Tosin kun ei ole jäitä niin en ole niitäkään nyt saanut. On tullut kerättyä verkkopapoilta niitä aiemmin.

Yks pienloukku vaneroitu aiemman vinkin mukaan täytyy syötittää ja pistää vanerittoman kanssa vertailuun. Jos ei isoja niin nuoret pois kesällä pois kuleksimasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niskahikinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2019
Viestejä: 358
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 29.05.2020 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin pelaa kanu. Kokeiltu myös pienloukun vaneria, kaksi loukkua lähekkäin. Toisessa vaneri toisessa ei. Muuten syöttiä myöden samanlaisia. Vaneroidussa ollut kaikki kulkijat. Ei vaneroitua kaiveltu enemmän. Mäyräkin oli mahtunut, oli aika äkänen päästää ulos. Salvat auli ja narulla vähän kauempaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 29.05.2020 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliko lankoja yritetty murjoo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 29.05.2020 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niskahikinen kirjoitti:
Hyvin pelaa kanu. Kokeiltu myös pienloukun vaneria, kaksi loukkua lähekkäin. Toisessa vaneri toisessa ei. Muuten syöttiä myöden samanlaisia. Vaneroidussa ollut kaikki kulkijat. Ei vaneroitua kaiveltu enemmän. Mäyräkin oli mahtunut, oli aika äkänen päästää ulos. Salvat auli ja narulla vähän kauempaa..



Kannatti uskoa Cool
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wilhelm Tell
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2005
Viestejä: 367

LähetäLähetetty: 18.08.2020 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin toimii PH-Riistan kaita-Kanu. Kuva
_________________
Kokemuksia ilmakkokauppiaasta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
westi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 390
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 24.08.2020 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wilhelm Tell kirjoitti:
Hyvin toimii PH-Riistan kaita-Kanu. Kuva


ittellä pari PH-riistan isointa kanua ja ollu pirun tyytyväinen. Ja hyvin napsii, tosin mäyriä on vähän jänskä päästellä pois ku lukot pitää aukasta eka.... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niskahikinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2019
Viestejä: 358
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 15.09.2020 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaneroidulla pienloukulla tulee myös Näätää ja Varista.. edelleen on lähekkäin identtiset loukut, samoin asetettuna. Vaneroitu vetää enemmän. Muutama mäyrä kanussa, supit on hissukseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Pienpedot Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com