Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.04.2020 12:59 Viestin aihe: |
|
|
voi yhen kerran |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.04.2020 13:31 Viestin aihe: |
|
|
... todennäköisesti toisenkin ... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
skorpioni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 10:02 Viestin aihe: |
|
|
Itse ainakin pistänyt merkille, että nykyiset VV:n ruudit sotkevat enemmän, kuin ennen. Käännekohta tuli siinnä, kun lisäsivät "kupariagentin" joukkoon. On mennyt työlääksi puhdistus, mustaa riittää ja riittää vaan. Toki sen pois saa, mutta moninkertainen työ entiseen verraten. Onko muilla samoja havaintoja? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rihlapiippu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 10:20 Viestin aihe: |
|
|
Luulen piipun olevan kuparoitunut ja siellä on kupari kerrosten alla karstaa. Saat varmaan puhdistaessa noita kerroksia liikkeelle jos käytät pronssiharjaa. Olen kuparit piipusta poistaessa yllättynyt kun melko puhtaalta tuntuneesta piipusta on tullut pikimustia vanu tuppoja aina vain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Larsen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 13:45 Viestin aihe: |
|
|
skorpioni kirjoitti: | Itse ainakin pistänyt merkille, että nykyiset VV:n ruudit sotkevat enemmän, kuin ennen. Käännekohta tuli siinnä, kun lisäsivät "kupariagentin" joukkoon. On mennyt työlääksi puhdistus, mustaa riittää ja riittää vaan. Toki sen pois saa, mutta moninkertainen työ entiseen verraten. Onko muilla samoja havaintoja? |
En ole huomannut. Minulla vaikuttaa puhdistustyöhön millainen on kiväärinpiippu. Eli puhdistuserot ja puhdistuksen työnmäärä johtuvat kivääristä ei ruudista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
skorpioni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 14:36 Viestin aihe: |
|
|
Toki on piipuissakin eroja. On mustia, rostereita, kuparoivia ja ei kuparoivia, sekä jotain siltä väliltä. Selkeästi on vaan mun mielestä sottaus lisääntynyt. Puhdistustyökalut ja kemikaalit ovat ajan tasalla. Ei siis kyse sillasta ja armeijan aikaisista opeista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 15:01 Viestin aihe: |
|
|
rihlapiippu kirjoitti: | Luulen piipun olevan kuparoitunut ja siellä on kupari kerrosten alla karstaa. Saat varmaan puhdistaessa noita kerroksia liikkeelle jos käytät pronssiharjaa. Olen kuparit piipusta poistaessa yllättynyt kun melko puhtaalta tuntuneesta piipusta on tullut pikimustia vanu tuppoja aina vain. |
Katsoin että mulla ei ainakaan ole kupariharjoja, nailonisia vaan. Tuosta kupariharjasta kuulee monenlaista mielipidettä. Osa pitää ehdottamana ja toiset on sitä mieltä että niitä ei tarvita, koska kemikaalit hoitaa homman.
No kävin toisen kerran kokeilmassa. Poistin muuttujia eli testasin vaan yhdellä latauksella (CC 140gr 845 lähdöillä) tai no kokeilin ensin kohdistuksen sataseen elektronilla ja vaikuttaa siltä ettei toimikaan tässä vehkeessä vaikka omassa käy bulkiksi todella hyvin Jätin myös äänenvaimentimen suosiolla pois.
300 metriin kokeilin paukuttaa 3 x 5 laukausta. On tuo ampuminen mennyt huonoksi kun 5 laukausta tuntuu raskaalta urakalta.
1.kasa oli 0,65 moa, toinen 0,92 ja kolmas 0,31. Tossa toisessa oli kyllä niin selkeä oho, mutta keskiarvo kuitenkin 0,63 moaa, eli tällä hetkellä ihan riittävä. Vaihtelevaa sivutuulta jonkin verran mutta tuskin vaikutti tähän settiin merkittävästi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 16:33 Viestin aihe: |
|
|
Nyt kokeilin vedellä muuten eliminaattorin ohjeen mukaan, mutta kameleonttigeeliä myös tulpalla pari kertaa. Tuntui irtoovan ihan hyvin likaa.
En nyt kerralla hinkkaa hirveästi vaan ajattelin että maksan tuota "putausvelkaa" pikkuhiljaa eli putsaan vähintään hyvin joka ampuratakerran jälkeen veikkei laukauksia paljoa tulisikaan.
Luulisi että pikkuhiljaa päästään plussan puolelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 17:26 Viestin aihe: |
|
|
Minkä takia jynssäät sitä tuolla raivolla? Käyntihän on ihan hyvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 19:48 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: | Minkä takia jynssäät sitä tuolla raivolla? Käyntihän on ihan hyvä. |
Ihan perusputsaukset enää. Saatan yhden tulpan extraa vetää. Vaikuttaa ihan lupaavalta käynti. Tämä ammunta vaatii vaan pikkasen kertausta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 21:43 Viestin aihe: |
|
|
paukku jäi hieman epäselväksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.05.2020 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | paukku jäi hieman epäselväksi |
Noslerin custom competition 140gr 6,5mm |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.05.2020 07:28 Viestin aihe: |
|
|
Ok |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pihkat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.05.2020 07:58 Viestin aihe: |
|
|
Uusi luoti raivaa tiensä, ei niitä jatkuvasti toinna jynssätä, ainakaan metsästyskäytössä olevia. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
|
skorpioni Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.05.2020 10:45 Viestin aihe: |
|
|
Jännä juttu, ettei muilla samoja havaintoja ruudin muutoksesta likaavuudessa. Vähintäänkin pronssiharjaa käyttävillä tuo ero olisi pitänyt huomata. Lapuilla ja tulpilla irtoaa vain rajallinen määrä töhkää. Pronssilla ja aika ajoin timantilla tarvittaessa sitten siitä voi jatkaa, jos ylimeno näyttää tukkeutumisen merkkejä. Yleensä se pahin tilanne muodostuu sinne n.15-20cm matkalle pesästäpäin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|