Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 15.05.2020 10:23 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Mielenkiinnosta kysyn että mitä nuo tuollaiset 8000 euron huollot kaasuautoihin ovat olleet? Kaasujärjestelmä kokonaisuudessaan maksaa 2000-4000 euroa asennettuna riippuen moottorityypistä. Sieltähän on täytynyt lojahtaa koko moottori jo tuohon hintaan. Venttiilikumien kovettumisia on kai jonkin verran ollut. Minulla on sen estämiseksi suoja-aineautomatiikka konehuoneessa. Toimivuudesta en vielä pysty sanomaan. |
Sen mitä saksaa osaan niin kaasutankkien, -latkujen ja tiivisteiden uusiminen ruiskutuslaitteistoa myöten ja tiiviyden tarkastus. Nuo hinnat ovat olleet siis tehdasmalleille ja merkkihuollosta, ulkomailla myynnissä olleissa käytetyissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.05.2020 12:13 Viestin aihe: |
|
|
Olisivatko niitä vuoden vanhoja vaggineita joista räjähteli korroosion vuoksi terästankkeja ja vaikka mitä. . Takaisinkutsuja ja myynnistäpoistoja taisi liittyä noihin. Ja nuo on toden totta merkkiliikkeen marmorihintoja kun Suomessa koko systeemi ei asennettuna maksa puoliakaan. Nykyiset kaasuvaggineet ovat pieniä ja surkean alitehoisia. Toimintasädekin on onneton. Ovat siis yhden tai kahden hengen kaupunkiautoja. Siihen varmasti ihan jees. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 15.05.2020 12:48 Viestin aihe: |
|
|
Ei, vaan huolto-ohjelman mukainen asia, autosta riippuen huolto-ohjelman mukaan alkaen 8v jälkeen. Ymmärrä jo että noissa ei ole kyse jälkiasennusvempeleistä. VAG:n merkeillä noita on eniten ollut, mutta ainakin myös Volvolla, MB:llä ja Opelilla. Jälkiasenteinen saattaa löytyä mistä tahansa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.05.2020 17:08 Viestin aihe: |
|
|
Laitappas tyttö linkkiä kehiin jos kuukautiskivuiltasi pystyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 15.05.2020 17:59 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Laitappas tyttö linkkiä kehiin jos kuukautiskivuiltasi pystyt. |
Malliesimerkki asiallisesta vastauksesta. Pisteet sinne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.05.2020 18:14 Viestin aihe: |
|
|
Lopeta jo tuo kiukuttelu ja laita se linkki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 15.05.2020 19:09 Viestin aihe: |
|
|
Hei, ottakaa pienet ja olkaa ystäviä. Nostin metsästäjän kulkupelillä jonkun prouvan Golffin tienposkesta keskikaistelle. Oli metsäautotiellä korvasienessä ja pulassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.05.2020 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Milläpä nostit? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 15.05.2020 20:17 Viestin aihe: |
|
|
ioni kirjoitti: | Lopeta jo tuo kiukuttelu ja laita se linkki. |
No esim. vaikka siitä.
https://ed-info.de/nach_15_jahren_verlieren_erdgastanks_ihre_zulassung_/
Lainaus: | Die Mechaniker erklärten mir, dass das Steuerrelais kaputt sei und die Tanks verrostet, so der Kunde im Stern.
Erdgas wird in diesen Drucktanks bei 200 bar gelagert. Die geschätzten Reparaturkosten hätten sich auf 8.500 Euro belaufen. |
( Ruostuvat tankit VW korjasi takaisinkutsulla
Opelilla on selvitty edullisemmin:
https://flotte.de/artikel/114/3356/wann-der-erdgas-tank-seine-erlaubnis-verliert.html
Lainaus: | Guten Morgen, haben aktuell auch das Problem bei unserem Opel Combo Tour Bj 2008. Wegen Rost am Tank wurde der TÜV ende Juli nicht erteilt. Kostenvoranschlag war von der Opelwerkstatt 1800€ mit regenerierten Tanks. |
Käytettyjä CNG-autoja selatessa kuvia todella reippaista huoltokuluista tuli todellakin vastaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 15.05.2020 20:20 Viestin aihe: |
|
|
Ihan vetoköydellä vaan, oli akseleitaan myöten. Mutta ei missään koukunkiinnitystä, taka-akseliin ryömin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.05.2020 21:10 Viestin aihe: |
|
|
Noitapa linkin juttuja juuri tarkoitin. Vaggineilla oli ongelmia korroosion kanssa. Mitähän lienevät näiden uusien tankit? Ilmeisesti noissa ongelmamalleissa oli ne tankit vielä jotenkin hankalasti sijoitettuina. Tuo asia on ilman muuta otettava huomioon.
Volvohan lopetti muistaaksen kaasukokeilut melko lyhyeen. Totesivatkohan vaikeaksi, vai tekivätkö strategiapäätöksen sähkön suuntaan? Kumpikin voi olla totta ja viimemainittu ainakin.
Kamuxia moititaan mediassa useinkin vastuunkannon heikkoudesta. No minun tapauksessani kyllä vastasivat huutoon ruotsista minulle tuomansa auton ongelmissa. Meni katteet melko ohueksi kun maksoivat minulle uuden kaasujärjestelmän. Entiset komposiittitankit onneksi jäivät.
Kumma homma muuten tuo komposiittitankki. Väitti Terragasilla heppu että noita valmistava, muistaakseni norjalainen firma ei myy tankkejaan pienille toimijoille. Ihmettelenpä ettei bisnes kelpaa. Mitä lie sopimusteknisiä hommia jonkin toimijan kanssa. Ymmärsin, että hyvät tankit ovat. Neljä sellaista viiden litran pökylää siellä on.
Oikein vanhan kaasuauton kanssa kyllä varmaankin sietää olla varovainen jos ostoa haaveilee. Tuo oli vasta nelivuotias kun sen ostin ja ajattelin ottaa riskin. En kaasun toimintaan todellakaan täysin tyytyväinen ole. Vaan ompahan nyt ainakin viherpestyä AWD-autoilua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 16.05.2020 08:53 Viestin aihe: |
|
|
Mutta erittäin hyvä tapa autoilla jos kaasuasema sijoittuu sopivasti, itse näkisin suurimpana kysymysmerkkinä tehdasmalleissa pienet bensatankit ja toiminnan jatkuvuuden verotuksen ja kaasutankkauksen suhteen. Ainoastaan nyt poistuvissa Golf variantissa ja Octaviassa taisi olla 50l bensatankki kaasusäiliöiden lisäksi, muissa pääsääntöisesti noin 20l. Konversioon ei toki jää murheita jos kaasun saaminen joskus ehtyisikin.
Subaruko se oli .. Miten paljon nuo säiliöt todellisuudessa syövät tavaratilaa, saisiko vaikka kuvan? Näkemissäni yhden säiliön ratkaisuissa tavaratilaa on ainakin kadonnut melkoisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 16.05.2020 10:01 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa olla uusissa pienissä vag:n kaasuautoissa 9,5 l bensatankki. Aivan onneton siis.
https://images.app.goo.gl/82NJQBTPPHBCN6MN7
Linkin takana on kuva samanlaisesta ratkaisusta kuin itselläni on. Kyllähän tuo tilavuutta vie. Kontti vaan on niin suuri että meille tilavuus riittää. Suurempi opeteltava oli pienentynyt tasainen ala. Edit: kaasutankeista kaksi on vararenkaan kolossa ja kaksi linkin kuvassa näkyvän hyllyn alla. Tilasin Laakkosen kautta Ruotsin subarulta vielä alkuperäisen kaasuautoon valmistetun muovikaukalon kontin suojaksi. Oikein Subaru lukee siinä kaukalossa. Ei valu saaliista hurmeet polstereihin haisemaan.
Verotus on toki tässä maassa ainainen peikko. Varsinkin liikenteen verotus. Asemia tuskin ihan heti vähennetään, koska paikallinen raskas liikenne käyttää jo aika paljon kaasua. Tuotantokapasiteetia rakennetaan koko ajan lisää. Haapavedelle on tulossa iso biopolttoainelaitos joka tuottaa mm. biokaasua. Minulla on yksi tankkauspiste työpaikan vieressä, toinen kodin lähellä kauppareissun varrella. Se oli yksi motiivi kaasuauton hankintaan. Suurin syy oli kuitenkin se, että näin sain ruotsista haluamani Outbackin monta tonnia halvemmalla kuin vastaava kaasuton olisi Suomessa ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 23.05.2020 05:47 Viestin aihe: |
|
|
Siirrytäänpä taas vähän enemmän jahtiautojen puolelle ja kysytään tietäjien kokemuksista. Eli autoa pitäisi taas syksyn jahteja silmällä pitäen hommailla. Kaksi edellistä syksyähän on menty erittäin halvoilla ratkaisuilla eli ostettu huutokaupasta kärry alle muutamalla satasella. Nyt kuitenkin tekee mieli vähän pidempi aikaisempaa ratkaisua. Pakettiautot on harkinnan kohteena ja olen tässä suuntaamassa ostoinnon näillä näkymin ducato, jumper tai boxer linjalle. Kysyisin että onko näistä joku selkeästi kestävämpi? Pitkälle samoja autojahan nuo on ja koneet vain erilaiset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 23.05.2020 05:47 Viestin aihe: |
|
|
Tuplaa pukkasi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|