OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Saadaanko peuraluvat käytettyä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 90, 91, 92  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
kalmo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2006
Viestejä: 1641
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 14.05.2020 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harmaaletto kirjoitti:
Vai koliseeko pelti yhä useammin syrjäteillä siksi, että seurat eivät saaliskateuden vuoksi myy hyvällä rahallakaan lupia ulkopuolisille?


Oliko tämä ihan tarkoituksellinen provo kevään kunniaksi? Vai oletko sosialistidemokraatti eli aidosti kateellinen, kuten useimmat suomalaiset ovat?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 14.05.2020 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Mitä tuossa jotkut porukat ovat vuosien varrella ”tehostaneet peurajahtiaan”, niin en itse asiassa ole tietoinen, että ”kaupallinen jahti” olisi ollut kertaakaan ”työkalupakissa”.

Kyllä se ”tehostus” on tullut aika lailla porukan sisäisillä muutoksilla jahtikäytäntöihin omilla jahtimailla.


Joo, olis hauska nähdä missä jamassa sellasen porukan touhut on, jolla toimiva tehostus olisi myydä kaatoluvat vieraille metsästäjille... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1629

LähetäLähetetty: 14.05.2020 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Mitä tuossa jotkut porukat ovat vuosien varrella ”tehostaneet peurajahtiaan”, niin en itse asiassa ole tietoinen, että ”kaupallinen jahti” olisi ollut kertaakaan ”työkalupakissa”.

Kyllä se ”tehostus” on tullut aika lailla porukan sisäisillä muutoksilla jahtikäytäntöihin omilla jahtimailla.


Joo, olis hauska nähdä missä jamassa sellasen porukan touhut on, jolla toimiva tehostus olisi myydä kaatoluvat vieraille metsästäjille... Rolling Eyes


Kuten ennenkin olen täällä jankuttanut, niin tuo lupien myynti seuran toimesta ulkopuolisille on ihan omiin muroihin kusemista.

Hypoteettinen tilanne: Maanomistaja näkee illalla vieraan auton pellonlaidassa ja menee kyselemään, että mitäs miehiä. No, jos on asiallista porukkaa, niin kertovat, että ostettiin seuralta lupa, vähän kallistahan tuo 200€ oli, mutta kun ei muutenkaan jahtiin pääse. Maanomistaja siinä miettii ja laskee kuinka monta peuraa hänenkin mailtaan vuodessa kaadetaan ja jostain syystä maavuokrana tarjottu peijaiskeitto ja kilo veristä hirvenpaistia alkaa maistua vähän kusenmakuisen kitkerältä. Siitä sitten luuri käteen, ja puheenjohtaja langanpäähän, jotta se on 150€ per kaato sitten minulle.

Toinen vielä huonompi vaihtoehto on se, että luvan ostaneiden vastaus kyselyihin on iloinen haistatus, kun muutenkin ottaa luvan kalleus päähän. Ja taas soi puheenjohtajan puhelin.

Eikä tuo niin hypoteettista ole, ei montaa vuotta aikaa ole kun naapuriseuralta lähti aika pläntti maata vuokralta yhden kyyhkynmetsästysporukan ”MINÄ olen vieraskortin maksanut, MINULLA on oikeus metsästää 151m päässä maanomistajan talosta ja haistatella tavattaessa” asenteen vuoksi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 14.05.2020 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jussi72 kirjoitti:

Kuten ennenkin olen täällä jankuttanut, niin tuo lupien myynti seuran toimesta ulkopuolisille on ihan omiin muroihin kusemista.

Hypoteettinen tilanne: Maanomistaja näkee illalla vieraan auton pellonlaidassa ja menee kyselemään, että mitäs miehiä. No, jos on asiallista porukkaa, niin kertovat, että ostettiin seuralta lupa, vähän kallistahan tuo 200€ oli, mutta kun ei muutenkaan jahtiin pääse. Maanomistaja siinä miettii ja laskee kuinka monta peuraa hänenkin mailtaan vuodessa kaadetaan ja jostain syystä maavuokrana tarjottu peijaiskeitto ja kilo veristä hirvenpaistia alkaa maistua vähän kusenmakuisen kitkerältä. Siitä sitten luuri käteen, ja puheenjohtaja langanpäähän, jotta se on 150€ per kaato sitten minulle.

Toinen vielä huonompi vaihtoehto on se, että luvan ostaneiden vastaus kyselyihin on iloinen haistatus, kun muutenkin ottaa luvan kalleus päähän. Ja taas soi puheenjohtajan puhelin.

Eikä tuo niin hypoteettista ole, ei montaa vuotta aikaa ole kun naapuriseuralta lähti aika pläntti maata vuokralta yhden kyyhkynmetsästysporukan ”MINÄ olen vieraskortin maksanut, MINULLA on oikeus metsästää 151m päässä maanomistajan talosta ja haistatella tavattaessa” asenteen vuoksi

Se on juuri noin kun Jussi kirjoittaa. Surkuhupaisan siitä vaan tekee se, että kohta alka olla lehdissä juttuja, että; "omin voimin ei saada peuroja ammuttua", "peurankanta räjähtää käsiin ja metsäsästäjät voimattomia" -ja siellä on aina joku rhy/riistakeskus/Mtk -kokemusasiantuntija tuota toitottamassa.

Kuten ennenkin olen kirjoittanut, lukee ja uskoo se savolainen jahtimies nuo jutut, ja ihmettelee sitten ettei talkoisiin pääsekään, tai että hinta on hirveä....
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5143
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.05.2020 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jussi72 kirjoitti:
JokuUkko kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Mitä tuossa jotkut porukat ovat vuosien varrella ”tehostaneet peurajahtiaan”, niin en itse asiassa ole tietoinen, että ”kaupallinen jahti” olisi ollut kertaakaan ”työkalupakissa”.

Kyllä se ”tehostus” on tullut aika lailla porukan sisäisillä muutoksilla jahtikäytäntöihin omilla jahtimailla.


Joo, olis hauska nähdä missä jamassa sellasen porukan touhut on, jolla toimiva tehostus olisi myydä kaatoluvat vieraille metsästäjille... Rolling Eyes


Kuten ennenkin olen täällä jankuttanut, niin tuo lupien myynti seuran toimesta ulkopuolisille on ihan omiin muroihin kusemista.

Hypoteettinen tilanne: Maanomistaja näkee illalla vieraan auton pellonlaidassa ja menee kyselemään, että mitäs miehiä. No, jos on asiallista porukkaa, niin kertovat, että ostettiin seuralta lupa, vähän kallistahan tuo 200€ oli, mutta kun ei muutenkaan jahtiin pääse. Maanomistaja siinä miettii ja laskee kuinka monta peuraa hänenkin mailtaan vuodessa kaadetaan ja jostain syystä maavuokrana tarjottu peijaiskeitto ja kilo veristä hirvenpaistia alkaa maistua vähän kusenmakuisen kitkerältä. Siitä sitten luuri käteen, ja puheenjohtaja langanpäähän, jotta se on 150€ per kaato sitten minulle.

Toinen vielä huonompi vaihtoehto on se, että luvan ostaneiden vastaus kyselyihin on iloinen haistatus, kun muutenkin ottaa luvan kalleus päähän. Ja taas soi puheenjohtajan puhelin.

Eikä tuo niin hypoteettista ole, ei montaa vuotta aikaa ole kun naapuriseuralta lähti aika pläntti maata vuokralta yhden kyyhkynmetsästysporukan ”MINÄ olen vieraskortin maksanut, MINULLA on oikeus metsästää 151m päässä maanomistajan talosta ja haistatella tavattaessa” asenteen vuoksi

Jos ei omaa alkeitakaan markkinoinnista ja asioiden eteenpäin viemisestä/ kehittämisestä niin kateellisen peura-alueen isännän kommentti on juuri tuollainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kivalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2007
Viestejä: 914
Paikkakunta: Ulkomaat

LähetäLähetetty: 15.05.2020 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Smile Suomalaiset metsästäjät =Renkhaan potkijoita ei paljon muuta, poikkeuksiakin on mut pääsääntöisesti näin Very Happy
_________________
<a> <a>
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kyrätulli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2014
Viestejä: 693

LähetäLähetetty: 16.05.2020 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suurin este meidän seuralle myydä lupia suht. peuratiheällä alueella on pelko maanomistajien reaktioista kun raha astuu kuvioihin. Me rahoitamme lahtivajan, peijaiset ja muut jahdin juoksevat kulut omista lompakoistamme, vuositasolla 200-300 €. Mutta lihahan on meille ilmaista. Yhdellä tai korkeintaan muutamalla peuralla poistaisimme tuon kuluerän. Lisäksi maanomistuksen pirstoutuminen on tuonut runsaasti pieniä maanvuokraajia joilla ei ole mitään siteitä itse maahan ja he ovat myös vaatimassa kohtuu kovia vuokria kusisista palstoista verrattaessa suurempiin maanomistajiin. Suuremmilla vuokraisännillä tosin taimikkotuhot ja muut kannustavat yhteistyöhön, jopa ilman vastiketta. Nyt kaupunkilaisomistajien kylkeen on ilmaantunut metsäsijoitusyhtiöt ja alku ainakin lupaa haasteita vuokran suuruuden osalta. Tämäkin on ymmärrettävää, he ajattelevat vain omaisuutensa tuottoa.
ELi summa summarum: jos pyrkisimme edes kattamaan kulumme, alkaisi joku vinkumaan. Kohta vinkuisi seuraava ja lopuksi vinkuisimme me. Olemme jo jättäneet tekemättä vuokrasopimuksia joissa palstan merkitys ei kohtaa vaateita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5883

LähetäLähetetty: 16.05.2020 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyrätulli kirjoitti:
Suurin este meidän seuralle myydä lupia suht. peuratiheällä alueella on pelko maanomistajien reaktioista kun raha astuu kuvioihin. Me rahoitamme lahtivajan, peijaiset ja muut jahdin juoksevat kulut omista lompakoistamme, vuositasolla 200-300 €. Mutta lihahan on meille ilmaista. Yhdellä tai korkeintaan muutamalla peuralla poistaisimme tuon kuluerän. Lisäksi maanomistuksen pirstoutuminen on tuonut runsaasti pieniä maanvuokraajia joilla ei ole mitään siteitä itse maahan ja he ovat myös vaatimassa kohtuu kovia vuokria kusisista palstoista verrattaessa suurempiin maanomistajiin. Suuremmilla vuokraisännillä tosin taimikkotuhot ja muut kannustavat yhteistyöhön, jopa ilman vastiketta. Nyt kaupunkilaisomistajien kylkeen on ilmaantunut metsäsijoitusyhtiöt ja alku ainakin lupaa haasteita vuokran suuruuden osalta. Tämäkin on ymmärrettävää, he ajattelevat vain omaisuutensa tuottoa.
ELi summa summarum: jos pyrkisimme edes kattamaan kulumme, alkaisi joku vinkumaan. Kohta vinkuisi seuraava ja lopuksi vinkuisimme me. Olemme jo jättäneet tekemättä vuokrasopimuksia joissa palstan merkitys ei kohtaa vaateita.


Eräässä kaverin kautta tuntemassani seurassa oli menetelty siten, että olivat pyytäneet päästä puhumaan johonkin metsänomistajien tai MTKn tms. kokoukseen. He kertoivat siellä mikä on tilanne. Sorkkaa on niin paljon, ettei syömään ehdi. Ehdottivat, että a) investoivat kunnon lahtivajan, jota metsänvuokraajat saavat käyttää omissa pikku teurastuksissaan (joku lammas tai sika tms.) ja b) saavat ostaa lihaa ensisijaisesti xx% alennuksella. Ylijäävän osuuden saa seura myydä ulkopuolisille millä hinnalla huvittaa. Maksullisia vieraita saa myös tuoda x kpl yhteisjahteihin vuodessa. Kaikki olivat mielissään, kun asiat puhuttiin suoraan ja homma sovittiin näin. Että kyllä asioita pystyy hoitamaan myös fiksusti, jos halua ja älyä riittää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kyrätulli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2014
Viestejä: 693

LähetäLähetetty: 17.05.2020 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
kyrätulli kirjoitti:
Suurin este meidän seuralle myydä lupia suht. peuratiheällä alueella on pelko maanomistajien reaktioista kun raha astuu kuvioihin. Me rahoitamme lahtivajan, peijaiset ja muut jahdin juoksevat kulut omista lompakoistamme, vuositasolla 200-300 €. Mutta lihahan on meille ilmaista. Yhdellä tai korkeintaan muutamalla peuralla poistaisimme tuon kuluerän. Lisäksi maanomistuksen pirstoutuminen on tuonut runsaasti pieniä maanvuokraajia joilla ei ole mitään siteitä itse maahan ja he ovat myös vaatimassa kohtuu kovia vuokria kusisista palstoista verrattaessa suurempiin maanomistajiin. Suuremmilla vuokraisännillä tosin taimikkotuhot ja muut kannustavat yhteistyöhön, jopa ilman vastiketta. Nyt kaupunkilaisomistajien kylkeen on ilmaantunut metsäsijoitusyhtiöt ja alku ainakin lupaa haasteita vuokran suuruuden osalta. Tämäkin on ymmärrettävää, he ajattelevat vain omaisuutensa tuottoa.
ELi summa summarum: jos pyrkisimme edes kattamaan kulumme, alkaisi joku vinkumaan. Kohta vinkuisi seuraava ja lopuksi vinkuisimme me. Olemme jo jättäneet tekemättä vuokrasopimuksia joissa palstan merkitys ei kohtaa vaateita.


Eräässä kaverin kautta tuntemassani seurassa oli menetelty siten, että olivat pyytäneet päästä puhumaan johonkin metsänomistajien tai MTKn tms. kokoukseen. He kertoivat siellä mikä on tilanne. Sorkkaa on niin paljon, ettei syömään ehdi. Ehdottivat, että a) investoivat kunnon lahtivajan, jota metsänvuokraajat saavat käyttää omissa pikku teurastuksissaan (joku lammas tai sika tms.) ja b) saavat ostaa lihaa ensisijaisesti xx% alennuksella. Ylijäävän osuuden saa seura myydä ulkopuolisille millä hinnalla huvittaa. Maksullisia vieraita saa myös tuoda x kpl yhteisjahteihin vuodessa. Kaikki olivat mielissään, kun asiat puhuttiin suoraan ja homma sovittiin näin. Että kyllä asioita pystyy hoitamaan myös fiksusti, jos halua ja älyä riittää.

200 vuokranantajan puhuttelu kuvaamallasi tavalla ei ole mahdollista. Ja lopuksi aina joku vinkuu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 18.05.2020 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Isompien paikallisten maanomistajien kanssa pärjää kyllä minun kokemuksen mukaan. Mutta tämän päivän ja tulevaisuuden ilmiö on se, että kolmannen polven kaupunkilaiset perii niitä isovanhempiensa plänttejä. Ne ei käy mtk:n kokouksessa, tai tunne maaseutua ja maitaan lainkaan. Eikä ole siteitä metsästykseen. Ja niissäkin ongelmia tulee kahdesta ryhmästä:

-Ideologiset erot, eli vihreä ajatusmaaailma

-"Minä omistan" asenneporukka, näillä saattaa olla se 20-30ha alue, jota pidetään jo jonkinlaisena sijoituksena, tuotto halutaan maksimiin ja kulut minimiin, puomitetaan tie heti ekana ja kysellään vuokraa metsästyksestä yms. Omat oikeudet edellä.

Kummankaan ryhmän kanssa ei ole helppo toimia.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5883

LähetäLähetetty: 18.05.2020 08:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyrätulli kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
kyrätulli kirjoitti:
Suurin este meidän seuralle myydä lupia suht. peuratiheällä alueella on pelko maanomistajien reaktioista kun raha astuu kuvioihin. Me rahoitamme lahtivajan, peijaiset ja muut jahdin juoksevat kulut omista lompakoistamme, vuositasolla 200-300 €. Mutta lihahan on meille ilmaista. Yhdellä tai korkeintaan muutamalla peuralla poistaisimme tuon kuluerän. Lisäksi maanomistuksen pirstoutuminen on tuonut runsaasti pieniä maanvuokraajia joilla ei ole mitään siteitä itse maahan ja he ovat myös vaatimassa kohtuu kovia vuokria kusisista palstoista verrattaessa suurempiin maanomistajiin. Suuremmilla vuokraisännillä tosin taimikkotuhot ja muut kannustavat yhteistyöhön, jopa ilman vastiketta. Nyt kaupunkilaisomistajien kylkeen on ilmaantunut metsäsijoitusyhtiöt ja alku ainakin lupaa haasteita vuokran suuruuden osalta. Tämäkin on ymmärrettävää, he ajattelevat vain omaisuutensa tuottoa.
ELi summa summarum: jos pyrkisimme edes kattamaan kulumme, alkaisi joku vinkumaan. Kohta vinkuisi seuraava ja lopuksi vinkuisimme me. Olemme jo jättäneet tekemättä vuokrasopimuksia joissa palstan merkitys ei kohtaa vaateita.


Eräässä kaverin kautta tuntemassani seurassa oli menetelty siten, että olivat pyytäneet päästä puhumaan johonkin metsänomistajien tai MTKn tms. kokoukseen. He kertoivat siellä mikä on tilanne. Sorkkaa on niin paljon, ettei syömään ehdi. Ehdottivat, että a) investoivat kunnon lahtivajan, jota metsänvuokraajat saavat käyttää omissa pikku teurastuksissaan (joku lammas tai sika tms.) ja b) saavat ostaa lihaa ensisijaisesti xx% alennuksella. Ylijäävän osuuden saa seura myydä ulkopuolisille millä hinnalla huvittaa. Maksullisia vieraita saa myös tuoda x kpl yhteisjahteihin vuodessa. Kaikki olivat mielissään, kun asiat puhuttiin suoraan ja homma sovittiin näin. Että kyllä asioita pystyy hoitamaan myös fiksusti, jos halua ja älyä riittää.

200 vuokranantajan puhuttelu kuvaamallasi tavalla ei ole mahdollista. Ja lopuksi aina joku vinkuu...


Ei se aina helppoa ole. Mutta ei myöskään ole peruste olla tekemättä mitään, jos joku suuttuu. Ei koske pelkästään metsästystä vaan elämää ylipäänsä. Koska todennäköisesti joku melkein aina suuttuu, teki tai jätti tekemättä. Toisaalta yllättävän usein, varsinkin bisneksessä, pelätään etukäteen kauheasti jonkun suuttumista ja valtavaksi yllätykseksi kukaan ei reagoi mitenkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee667
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2015
Viestejä: 729

LähetäLähetetty: 18.05.2020 08:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästyksessä ja bisneksessä on pieni ero siinä, että bisnespuolella voi olla vaihtoehtoinen asiakas tai tavarantoimittaja jne. Jos metsästysseuran keskellä se 150 ha omistaja suuttuu, ei voi kysellä toiselta maanomistajalta. Mutta voihan se olla, että vähän liian herkkiä ollaan.

Tuo kaupunkilaismaanomistajien vihertyminen on minusta iso ongelma. Meillä juuri viime vuonna vaihtui 40 ha alueen omistaja keskeiseltä paikalta hirvijahdin kannalta ja oli ilmoittanut että hän ei hyväksy minkäänlaista metsästystä maillaan. Ei tietysti iso läntti, mutta jos näitä tulee sopivasti hajallaan muutamia, niin ei kiva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 25.05.2020 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peurojen kannan alentamisen voi perustella vain kolareilla joissakin paikoissa. Aina kun joku MTK:n tai muun maajussijärjestön edusta vinkuu että ne syö jo vaimon viinimarjoista ja raparpereista lähtien kaikki tulee huutonauru ja myötähäpeä samaan aikaan.

Isompien ja "kyläläisten" maanomistajien kanssa pääsääntöisesti tulee toimeen ja tuon peuralupien/jahtien myynnin voi saada perusteltua vielä heille. Ongelmia tuottavat jo nyt nämä isovanhemmiltaan muutaman hehtaarin perineet jopa ulkomailla asuvat ihmiset joilla ei ole mitään käsitystä metsästysseuratoiminnasta,vihreät aatteet ja jopa jo vieraantuminen siitä miten suomessa yleensä toimitaan. Metsästä on vain se tieto että sitä on tietty määrä jossakin ja sillä pitää olla tietty netistä kaivettu arvo vaikka siellä ei olisi 40v kukaan käynyt edes katsomassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12154

LähetäLähetetty: 25.05.2020 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:

-"Minä omistan" asenneporukka, näillä saattaa olla se 20-30ha alue, jota pidetään jo jonkinlaisena sijoituksena, tuotto halutaan maksimiin ja kulut minimiin, puomitetaan tie heti ekana ja kysellään vuokraa metsästyksestä yms. Omat oikeudet edellä.

Niin, siinä vaan on se että kyllä ne tosiaan sitten omistaa sen 20ha plänttinsä. Jos ei halua antaa maataan vastikkeetta muitten käyttöön niin minkäpä sille tekee. Ei niitten tosiaan ole pakko, vaikka se meistä kivaa olisikin.

Joku kohtuus tosin olisi, ettei hirvivahingoista saisi korvausta sellaiset joitten mailta ei hirviä ole metsästetty (lupamaksuja kertynyt, mistä korvauksia maksetaan).

Maksetaanko muuten peurojen tuhoista mitään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 26.05.2020 07:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:

-"Minä omistan" asenneporukka, näillä saattaa olla se 20-30ha alue, jota pidetään jo jonkinlaisena sijoituksena, tuotto halutaan maksimiin ja kulut minimiin, puomitetaan tie heti ekana ja kysellään vuokraa metsästyksestä yms. Omat oikeudet edellä.

Niin, siinä vaan on se että kyllä ne tosiaan sitten omistaa sen 20ha plänttinsä. Jos ei halua antaa maataan vastikkeetta muitten käyttöön niin minkäpä sille tekee. Ei niitten tosiaan ole pakko, vaikka se meistä kivaa olisikin.

Näin se on, en ole sitä haastamassa. Vaan totean että se aiheuttaa yhä isomman ja kasvussa olevan haasteen seuratoiminnnalle ja metsästykselle. Yhdessä ideologisesti metsästysnegatiivisten näkemysten kanssa.

Tulevaisuuden seuran täytyy pystyä toimimaan noiden kanssa, sekä jäsenistön kaupunkilaistumisen. Se tarkoittaa osin metsästystapamuutosta, osin asennemuutosta ja poikkeamaa totutusta "näin me on aina tehty" esi-isien malleista.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 90, 91, 92  Seuraava
Sivu 7 Yht. 92

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com