OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsähanhikanta
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 125, 126, 127  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.06.2020 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joskus positiivista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 03.06.2020 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä peltopyytäjät ovat ihan itse hommansa kusseet, kun 10.8 leviää wappi kuvia, missä on Hiluxin lavat kukkuroillaan merkkareita.
Järjenkäyttö on sallittua myös metsästyksessä. Sorsanruokinnassakaan ei olisi pienintäkään ongelmaa, jos ei olisi pösilöitä, joiden täytyy koittaa kaikki ampua 20.8.
Heinäsorsallakin voisi olla vaikka 3 taikka 5 linnun päiväkiintiö. Ei varsinaisesti rajoittaisi metsästystä, mutta toisi järkeä touhuun ja olisi valvottavissa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12154

LähetäLähetetty: 03.06.2020 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Kyllä peltopyytäjät ovat ihan itse hommansa kusseet, kun 10.8 leviää wappi kuvia, missä on Hiluxin lavat kukkuroillaan merkkareita.
Järjenkäyttö on sallittua myös metsästyksessä. Sorsanruokinnassakaan ei olisi pienintäkään ongelmaa, jos ei olisi pösilöitä, joiden täytyy koittaa kaikki ampua 20.8.
Heinäsorsallakin voisi olla vaikka 3 taikka 5 linnun päiväkiintiö. Ei varsinaisesti rajoittaisi metsästystä, mutta toisi järkeä touhuun ja olisi valvottavissa.


Merkkarin peltopyynnin 10.-20.8. osalta tuo syötöltäpyyntikielto olikin paremmin perusteltu.

Toivottavasti toimii esimerkkinä vähän muillekin syötöille. Tosiaan joku 5 heinurin päiväkiintiö riittäisikin jo aika paljoon. 5 hengen porukkakin saa ampua jo 25 heinäsorsaa ja pienempiä lintuja päälle. Kyllä siinä pitäisi aloituksen tunnelmaan jo päästä.
3 linnun kiintiötä pidän itse vähän pienenä.

Mutta varmaanhan niitäkin on joitten mielesät 5 on aivan liian vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osmosaali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 1711
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 03.06.2020 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No on se heinärille vähän vähän. Jos nyt vaikka miettii että ajelee kaverin kanssa 2-3h autolla ja vene trailerilla rantaan, siitä 1h veneellä pelipaikoille. 5 heinärin kiintiöllä sama jäädä kotiin. Allin kanssa näin jo kävi, ei paljoa kiinnosta 5 allin eli 10min jahdin takia ajella 4 tuntia autolla ja veneellä.
_________________
MIKÄ? MISSÄ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 03.06.2020 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osmosaali kirjoitti:
No on se heinärille vähän vähän. Jos nyt vaikka miettii että ajelee kaverin kanssa 2-3h autolla ja vene trailerilla rantaan, siitä 1h veneellä pelipaikoille. 5 heinärin kiintiöllä sama jäädä kotiin. Allin kanssa näin jo kävi, ei paljoa kiinnosta 5 allin eli 10min jahdin takia ajella 4 tuntia autolla ja veneellä.


Tervetuloa Lappiin sinisorsajahtiin. Viimeiseen kymmeneen vuoteen kuusi sinikkoa saaliiksi. Ei täällä tunti/kilometri-suhdetta viitsi laskea. Mukavaa siellä on siitä huolimatta porkata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.06.2020 12:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä miksi joillekkin ei riitä metsästyksen mielekkyys, vaan pitää huhkia takakontti täyteen. itse oo mikää saalis kipee olut ikänä, mut kivaahan se on palkinto päivästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee667
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2015
Viestejä: 729

LähetäLähetetty: 03.06.2020 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minäkin olen sillä linjalla, että jos saaliin määrä/aikayksikkö on mielekkyyden mittari, niin pitäisi miettiä miksi metsästää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Klpr
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2011
Viestejä: 532
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 03.06.2020 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onpa mahtava jos pääsee hanahea rimmillä ja mettälammilla ees yrittämään! Aivan sama vaikkei saiskaan reppuun asti, on siinä pyynnissä vaan sitä jotain Cool
_________________
sole mikhän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 03.06.2020 20:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Klpr kirjoitti:
Aivan sama vaikkei saiskaan reppuun asti, on siinä pyynnissä vaan sitä jotain Cool


Nimen omaan. 😊
Se tunne, kun on se mahollisuus...
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.06.2020 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Peto kirjoitti:
Kyllä peltopyytäjät ovat ihan itse hommansa kusseet, kun 10.8 leviää wappi kuvia, missä on Hiluxin lavat kukkuroillaan merkkareita.
Järjenkäyttö on sallittua myös metsästyksessä. Sorsanruokinnassakaan ei olisi pienintäkään ongelmaa, jos ei olisi pösilöitä, joiden täytyy koittaa kaikki ampua 20.8.
Heinäsorsallakin voisi olla vaikka 3 taikka 5 linnun päiväkiintiö. Ei varsinaisesti rajoittaisi metsästystä, mutta toisi järkeä touhuun ja olisi valvottavissa.


Merkkarin peltopyynnin 10.-20.8. osalta tuo syötöltäpyyntikielto olikin paremmin perusteltu.

Toivottavasti toimii esimerkkinä vähän muillekin syötöille. Tosiaan joku 5 heinurin päiväkiintiö riittäisikin jo aika paljoon. 5 hengen porukkakin saa ampua jo 25 heinäsorsaa ja pienempiä lintuja päälle. Kyllä siinä pitäisi aloituksen tunnelmaan jo päästä.
3 linnun kiintiötä pidän itse vähän pienenä.

Mutta varmaanhan niitäkin on joitten mielesät 5 on aivan liian vähän.


Vissiin yhden kerran olen 5 sorsaa saanut samalla reissulla. Teeriä ampuisi vaikka repullisen mutta näitä harvinaisuuksia hyvä jos muutaman kaudessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.06.2020 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Klpr kirjoitti:
Onpa mahtava jos pääsee hanahea rimmillä ja mettälammilla ees yrittämään! Aivan sama vaikkei saiskaan reppuun asti, on siinä pyynnissä vaan sitä jotain Cool


Kyllä kyllä. Täytyy vaan ihmetellä miksi pudasjärvellä ei saa pyytää mutta ranulla saa. Siis jos menee läpi. Mökilläkin joka ilta lentelee hanhi porukoita. Niitä on nyt näkynyt joka vuosi useita. Lähellä olisi myös hyviä isoja suoalueita missä on aina hanhia.


Viimeinen muokkaaja, JSP pvm 03.06.2020 20:32, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9978
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 03.06.2020 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinhän nuo peltomiehet meinaa, ettei kahen hanhen takia kannata pellon laitaan lähtiä. No säästyypähän...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pyyntisimo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2013
Viestejä: 216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 03.06.2020 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pieneltä tuntuisi 5 linnun sorsakiintiö. 10 rajaisi jo ruokintaylilyönnit pois. Hanhellakin tulisi ajatella että kiintiö olisi aktiivipyytäjällekkin riittävä. Porukalla kiintiö ei tuntuisi niin rajoittavalta mutta entäs kun pyydät yksin. Hanhen pyyntiin en ole sotkeutunut niin tämä lähinnä spekulointia, mutta 2 tuntuu vähältä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtäinssi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2019
Viestejä: 373

LähetäLähetetty: 03.06.2020 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
En tiedä miksi joillekkin ei riitä metsästyksen mielekkyys, vaan pitää huhkia takakontti täyteen. itse oo mikää saalis kipee olut ikänä, mut kivaahan se on palkinto päivästä.


Ihan sama juttu! Joskus kun yrittää kertoa toisille metsästäjille, että "minulle saalisi ei ole tärkein asia" saa aika yllättäviä kommentteja osakseen... Mutta minulle se ei nyt vaan ole. Ei metsällä eikä kalassa. Mutta tokihan saalis kruunaa reissun, selvä se.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 04.06.2020 07:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtäinssi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
En tiedä miksi joillekkin ei riitä metsästyksen mielekkyys, vaan pitää huhkia takakontti täyteen. itse oo mikää saalis kipee olut ikänä, mut kivaahan se on palkinto päivästä.


Ihan sama juttu! Joskus kun yrittää kertoa toisille metsästäjille, että "minulle saalisi ei ole tärkein asia" saa aika yllättäviä kommentteja osakseen... Mutta minulle se ei nyt vaan ole. Ei metsällä eikä kalassa. Mutta tokihan saalis kruunaa reissun, selvä se.


Mopo kossina meillä oli veto et ammulla lähetään ja takas ei tulla ennenkuin on kumpikin 20 haukee saanu, no saatiihan. Laughing
Silakan kalastuksessa oli ämpäri mahdollista mut puoli ämpäriä riitti, alko siinäkin mennä alimmaiset mössöksi. Sen sai köykäsee puolessa tunnissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 111, 112, 113 ... 125, 126, 127  Seuraava
Sivu 112 Yht. 127

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com