OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 175, 176, 177 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 13.08.2020 01:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin no V70 osat siellä on. Tuttavapiirissä noita on edelleen kolme, puolenkymmentä kaikkiaan ollut. Ja aika vähävikaisia ne on olleet. Alustan osat on kulutustavaraa enkä laske sitä viaksi. Jakopää on vähän arvokkaampi huolto, mutta sekään ei ole tuohon koneeseen paha. Mutta joku 3000€ syöttöpumppu alkaisi olla jo sellainen joka nostaa verenpainetta ja sen maksamisessa voi olla hetkeksi ihmettelemistä. Alle 500€ hommat on huoltoja ja niitä kuuluu yksi tai kaksi vuodessa asiaan. Joka leimalle joku keppi vaihtoon, niin minusta se on isoille ja iäkkäämmille autoille aivan normaalia kulumaa ja huoltoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 13.08.2020 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
https://youtu.be/5WuhtZyhQ3M

Tuossa näkee aika hyvin että ei noilla citymaastureilla ihmeisiin pysty. Aika äkkiä halvaantuu siihen että yksi etunen ja yksi takanen sutii. Mutta toki nuo xc90 silti houkuttelee. Hyviä maantiellä, maavara riittäisi kohtuudella, ei ruostu ja tuttu ja turvallinen tekniikka. Noilla d5 ajaa sen 600-700tkm kohtuu huoletta ilman isoja murheita. Reilusti alle kympillä saisi auton millä ajelisi monta vuotta kohtuu huoletta. Toki noiden volvojen neliveto ei ole sieltä luotettavimmasta päästä, mutta jos katselee sellaisen mihin on haldex pumppu vaihdettu lähiaikoina, niin eipä se iso homma ole jos se holkki pettää. Kohtuu edullinen ja helppo vaihtaa itse.


https://www.youtube.com/watch?v=XECX6Nhb1oc


Viimeinen muokkaaja, vekev pvm 13.08.2020 13:54, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 13.08.2020 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
https://youtu.be/_QZAUrDNXIM

Tuossa alkaa olla jokseenki kohtalaisen riittävää menemistä.


Alkoi olla jo kelkkakelit. Siihen hyytyi. Ihan ok auto, melko maastomalli, renkaat olivat isot ja isot nappulat. Tuo on aika samanlainen mitä täällä lapissa on paljon noita lava-autoja hirvimiehillä, halvempia kuin koppimallit, ok hyviä menemään. Jotkut elvistelijät ovat laittaneet isoja jenkkimalleja järjettömillä renkailla. Nämä nakitetaan hirviseuroissa laitimmaisiin passipaikkoihin ja hirvien hakuunkin jos pyynti menee noin myöhään. Yleensä kuitenkin homma on pitkälti jatkunut koiran kanssa innokkailla ja hirven haku kelkalla, mönkijällä tai traktorilla tilanteesta riippuen, joskus vaan vedetty levyllä. Jos tuo taso pitää olla niin sitten joku tuollainen. Vanha G-mersu olis mennyt heittämällä tuosta.

Minulla oli joskus vanha Ford Focus ja siinä tuliterät nastarenkaat, puskin savukosken kairassa vauhdilla lumitietä niin että lensi puskurin kautta tuulilasiin. Välillä oli kaveri jäänyt volvon kanssa, lumipuku päällä ja metsäsuksilla lähdössä. Menin kääntöpaikalle asti puhdasta lumitietä, palasin takasin ja lopetin kauden siihen. Alkoi olla liikaa lunta kävelyhommin.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 13.08.2020 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
https://youtu.be/5WuhtZyhQ3M

Tuossa näkee aika hyvin että ei noilla citymaastureilla ihmeisiin pysty. Aika äkkiä halvaantuu siihen että yksi etunen ja yksi takanen sutii. Mutta toki nuo xc90 silti houkuttelee. Hyviä maantiellä, maavara riittäisi kohtuudella, ei ruostu ja tuttu ja turvallinen tekniikka. Noilla d5 ajaa sen 600-700tkm kohtuu huoletta ilman isoja murheita. Reilusti alle kympillä saisi auton millä ajelisi monta vuotta kohtuu huoletta. Toki noiden volvojen neliveto ei ole sieltä luotettavimmasta päästä, mutta jos katselee sellaisen mihin on haldex pumppu vaihdettu lähiaikoina, niin eipä se iso homma ole jos se holkki pettää. Kohtuu edullinen ja helppo vaihtaa itse.
https://www.youtube.com/watch?v=XECX6Nhb1oc


Renkaista ei tietoa. Eli ekassa surkeat toisessa tuliterät nastarenkaat. Esim. Nokia 9 SUV. Jääköhän nämä vahingossa vai tahallaan mainitsematta?
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 13.08.2020 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:

Omalla kohdalla XC70 karsiutui kontin vuoksi pois, Siinä on melko pieni, se tavaratila. Verrokkina oli toisen sukupolven Kia Sorento.



Se on juuri se mitä kontilta ja autolta kukakin haluaa.
Itse en käytä häkkiä kontissa ja melkein uskaltaisin sanoa että pohjan ala on Volvossa suurempi. En tosin ole koskaan mitannut. Voi olla että korkeusero hämää silmää.
Toki minulla ei ehkä ihan kaikki maailman merkit edes olleet listalla Laughing
Tuo välipohja on varmasti kätevä rakennelma niin saa häkin lisäksi muutakin.

Ikuisuuteen astihan näistä voisi vääntää ja hyvä kyllä jakaa ideoita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 13.08.2020 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
jkvi kirjoitti:

Omalla kohdalla XC70 karsiutui kontin vuoksi pois, Siinä on melko pieni, se tavaratila. Verrokkina oli toisen sukupolven Kia Sorento.



Se on juuri se mitä kontilta ja autolta kukakin haluaa.
Itse en käytä häkkiä kontissa ja melkein uskaltaisin sanoa että pohjan ala on Volvossa suurempi. En tosin ole koskaan mitannut. Voi olla että korkeusero hämää silmää.
Toki minulla ei ehkä ihan kaikki maailman merkit edes olleet listalla Laughing
Tuo välipohja on varmasti kätevä rakennelma niin saa häkin lisäksi muutakin.

Ikuisuuteen astihan näistä voisi vääntää ja hyvä kyllä jakaa ideoita.

No se ei ole Volvossa suurempi kun tuossa pihassa pojan XC70:n mittailtiin ja asiaa ihmeteltiin.

Ja häkki on pakollinen, jos meinaa hirvikoiria pitää autossa 24/7.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 13.08.2020 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kellä ne koirat siellä autossa asuu? Ainakin karkkarit ja karhukoirat tuntuu pärjäävän aivan hyvin autossa ilman häkkiä. Kalterilla on rajattu pääsy takapenkin selkänöjia edemmäs, veräjällä tukittu kontin luukku ja väliseinällä jaettu kontti puoliksi. Minä pidän enemmän totuttamis kysymyksenä että miten ne koirat viihtyy kontissa reuhaamatta. Toki joillakin on se tilanne ja aikuiselle tottumattomalle koiralle voi olla hankalaa. Meillä koirat on kontissa päivittäin, ovat siellä usein myös kauppareissut, kyläilyt ja kaikki muut vastaavat, joten se on niille tuttu ja turvallinen paikka missä ei ole tarvetta riehua sen enempää kuin kotona sisällä.

Kertoo hyvin tuosta koirien tottumisesta noihin kopperoihin, kun nytkin tuo karkkari nukkuu tuollaisessa kevythäkissä tässä sisällä. Ovi auki, niin menee monesti itse sinne nukkumaan tai syömään luuta. Tuttu, turvallinen ja rauhallinen paikka kuten myös tuo auton peräkontti. Ei se siellä revi tai riehu. Tuntuu nuo karhukoiratkin osaavan olla aivan yhtälailla. Etenkin jahtiaikaan, kun käyttävät metsästyksen ulkopuolisen ajan varsin tehokkaasti nukkumiseen.

Mutta niihin autoihin sen verran, että V70 kontti on sinällään tilava, että se on tuollainen laatikko. Esimerkiksi monen citymaasturin takapenkki on kohtalaisen kalteva taaksepäin ja takakontin luukku kaartuu aika vahvasti. Syö loppuunsa aika paljon sitä tehokasta tilaa koirilta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 13.08.2020 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse laitan maton takapenkille ja pienen pohjiksen siihen
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 13.08.2020 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se kun kerran pyörii thaimaalaisen *askassa ja sen jälkeen hieroo auton sisustan turkillaan niin saapi melko pitkään ajella ikkunat auki. Häkisn saat eristettyä siten, että *aska on häkissä ja sen ympärillä olevassa kankaassa, enimmäkseen.

Eikä ne nahkasisustat sun muut ole aina niin taattua etteikä pitkien päivien aikana joskus iskisi turhautuminen. Kelpaa niille lautamökkikin ja sen nurkat ja kuluaukon pielet.

Auto kyllä on ja tulee tutuksi minun koirille heti eka syksystä lähtien.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3226

LähetäLähetetty: 13.08.2020 15:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Esimerkiksi monen citymaasturin takapenkki on kohtalaisen kalteva taaksepäin ja takakontin luukku kaartuu aika vahvasti. Syö loppuunsa aika paljon sitä tehokasta tilaa koirilta.

Kyllä. Muuta ei takatilaan mahdukaan kuin 2 koiraa ainakaan Rav nelosessa. Takatila on lyhyt ja korkea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bob Miller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2006
Viestejä: 439
Paikkakunta: Tavipaikat Oulun suunnalla

LähetäLähetetty: 14.08.2020 16:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtäinssi kirjoitti:
Citroen C5 hydrauliikkajousituksella toimi kyllä hyvin. Maavaraa sai nostettua aika korkealle. Harmi vain, että viimeiset tuolla jousituksella alkavat olla jo melko vanhoja vehkeitä ja usein paljon ajettuja. Olikohan viimeinen vm. 2008?

Tietysti jos ei ajele paljoa vuodessa tai käyttää sitikkaa ainoastaan mettähommissa. Silleen voisi pärjätäkin vielä.


2017 on viimenen vuosi kun tuota korimallia on tehty, tosin 2016 viimeiset rekisteröity Suomeen. Harmi että lopettivat tuon jousituksen tarjoamisen uusissa malleissa.
_________________
Postaajana 100% pelle ja pyyntimiehenä täys vitsi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Lahtari16
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 15.08.2020 09:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kenelläkään kokemusta Tuaregistä 3 litran koneella. Tuo kone ja vaihteisto lienevät kestäviä, kun samaa monistettu mm. Amarokkiin? Mutta miten muuten? Maastokelpoisia vehkeitä cityvehkeiksi ovat ja hyviä ajettavia. Kestävyydestä vain löytyy vähän tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 15.08.2020 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bob Miller kirjoitti:
mehtäinssi kirjoitti:
Citroen C5 hydrauliikkajousituksella toimi kyllä hyvin. Maavaraa sai nostettua aika korkealle. Harmi vain, että viimeiset tuolla jousituksella alkavat olla jo melko vanhoja vehkeitä ja usein paljon ajettuja. Olikohan viimeinen vm. 2008?

Tietysti jos ei ajele paljoa vuodessa tai käyttää sitikkaa ainoastaan mettähommissa. Silleen voisi pärjätäkin vielä.


2017 on viimenen vuosi kun tuota korimallia on tehty, tosin 2016 viimeiset rekisteröity Suomeen. Harmi että lopettivat tuon jousituksen tarjoamisen uusissa malleissa.

C5 on tai oli ihan hyvä hätävara mettämiehelle ja heittämällä ajeltiin sillä vajaavetosena semmosista paikoista, joista toiset tekee näillä muka nelivetoisilla citymaastureilla mainosvideoita. Mutta eihän sillä pohja ylhäällä pystyny ajamaan muistaakseni kuin jotakin 10 km/h, että ei siinä asennossa paljoa avita kuin tiukassa kohtaa kivien ja kantojen väistelyssä. Mutta muuten kyllä hinta-laatusuhteeltaan hyvä auto vaikka rymistellä tommosia perusmettäautoteitä, niin kauan ku maavaraa riittää.
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 15.08.2020 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtari16 kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Tuaregistä 3 litran koneella. Tuo kone ja vaihteisto lienevät kestäviä, kun samaa monistettu mm. Amarokkiin? Mutta miten muuten? Maastokelpoisia vehkeitä cityvehkeiksi ovat ja hyviä ajettavia. Kestävyydestä vain löytyy vähän tietoa.


Ei ole kokemusta, mutta joskus kun tollasta himoitsin niin volkkarin huoltomies sano että osta se, 2.5tdi r5 -koneella, manuaalivaihteistolla ja rautajousilla niin saat kestävämmän auton.. tiiä sit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
viisasverneri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Syy 2008
Viestejä: 1313

LähetäLähetetty: 15.08.2020 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En hirveästi autoista tiedä. Mulla on neliveto volkkari, ja se vie juuri siihen mihin pääsee. Siitä jatketaan jalkaisin.
Naapurin pihalla oli pari iltaa sitten puolen tusinaa Defenderiä kunnollisilla maastorenkailla ja vinsseillä ja ties millä härpäkkeillä. Kuskit olivat lihavia keski-ikäisiä miehiä tottakai.
En ole koskaan ollut kateellinen, mutta jälleen kerran mielessäni mietin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 175, 176, 177 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 176 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com