OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kytishirvi laukauksesta lahtivajalle ilman apuja?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
phh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2004
Viestejä: 452

LähetäLähetetty: 05.06.2020 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:



valmet 412s kirjoitti:


Pistäs kuvia kärrystä niin näkee mimmone toteutus


Taitaa olla parempi jättää laittamatta jatkossa kuvia omista tekeleistä tänne. Tuossa alettiin jo jossain topikissa meikäläistä ”maalittamaan” että on peukalo täysin keskellä kämmentä, ettei pysty mitään tekemään.


Meinaatko että p@skalla on tekijänsä: https://youtu.be/uLhCXsam0Lw

Asiasta sen verran, että noita vinkujia nyt riittää joka asiassa. Yhteistä niille on usein se, että itse eivät osaa muuta kuin arvostella. Ja jos osaisivat, niin eivät saa aikaiseksi. Vastakommentiksi voi heittää, että tee itse parempi. Ja jos tekeekin, niin siitähän voi ottaa sitten opiksi. Näitä muuten riitti talon rakennuksen aikaan. Reaaliaikaista neuvoa ei saanut koskaan, käsiä vaan leviteltiin. Sitten kun itse asian jotenkin ratkaisi, niin kommentti oli poikkeuksetta, että ei sitä noin olisi pitänyt tehdä.. Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16650
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 05.06.2020 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:


Ja kannattaa muistaa että valoa ei ole koskaan liikaa kun pimeessä hakee elukkaa, myös sivuille on kivaa nähdä eli vinssintolppaan lediä.

Hyvä pointti


valmet 412s kirjoitti:


Pistäs kuvia kärrystä niin näkee mimmone toteutus


Taitaa olla parempi jättää laittamatta jatkossa kuvia omista tekeleistä tänne. Tuossa alettiin jo jossain topikissa meikäläistä ”maalittamaan” että on peukalo täysin keskellä kämmentä, ettei pysty mitään tekemään.


Ai se oli omavalmiste.... Very Happy

Itse en arvosteluista piittaa kunhan omaan käyttöön sopii.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 05.06.2020 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirven raahaamisesta poiketen senverran että eilen tein klapien pakkaamiseen apuvälineen. Kaupasta nopea vastaava 500 eskoa ja omatekoinen noin 8 euroa. Tietenki pitäs laskea pensatkin mukaan kun puuilossa kävin mutta eihän ne nettikaupoistakaan kaikki ilman rahtia tule. Ja omatekele on vain puolet hitaampi kuin tuo ostovehje.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16650
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 05.06.2020 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin olikos nyt kyse henkilöautokoon kärrystä vai mönkijän perään valmistetusta pienemmästä?
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1287
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 05.06.2020 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla mönkijään tehty egen tilverke tukkikärry kärkkäisen langattomalla vinssillä. 55ah erillisellä akulla nostelee 4-5 kuormaa kyytiin 40 cm 3.2m koivupöllejä. vinssi maksoi 69€. Kärryyn kun laittaa laidat kulkee hirviökin helposti.
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20078
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.06.2020 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Niin olikos nyt kyse henkilöautokoon kärrystä vai mönkijän perään valmistetusta pienemmästä?


Hommattiin "henkilöauton kärry", piti laittaa kytiskopin alle. Toi on "omavalmiste" tai siis jonkun kylsepän tekemä, eli aika tömäkkää tekoa, jouseton, vetoaisa kuin tykin putki jne. No, nyt tehdyt kopit menee pukeille. Kärry jäi vähän muuhun käyttöön ainakin täksi syksyksi.

Aattelin, ettei olisi mahoton vaiva varustella "raatokäyttöön". Ei siis ole tarkoitus tehdä metsässä vedettävää, vaan "raato pellolta lahtivajalle" kärry. Vain sitten se varustelu tulee sitten olemaan sitä "omaa omavalmistetta".

Vinssillä ja valoilla saa jo varmaan kateutta aikaiseksi. Ja aisalukolla Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8924

LähetäLähetetty: 05.06.2020 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

phh kirjoitti:


Asiasta sen verran, että noita vinkujia nyt riittää joka asiassa. Yhteistä niille on usein se, että itse eivät osaa muuta kuin arvostella. Ja jos osaisivat, niin eivät saa aikaiseksi. Vastakommentiksi voi heittää, että tee itse parempi. Ja jos tekeekin, niin siitähän voi ottaa sitten opiksi. Näitä muuten riitti talon rakennuksen aikaan. Reaaliaikaista neuvoa ei saanut koskaan, käsiä vaan leviteltiin. Sitten kun itse asian jotenkin ratkaisi, niin kommentti oli poikkeuksetta, että ei sitä noin olisi pitänyt tehdä.. Mr. Green

Paljolti asia on noinkin, mutta kylllä totuus on, että paremman voi tehdä aina vasta, kun on jotain mihin verrata. Ainakin omissa tekemisissä tulee mieleen, että pitäisi tehdä ensin yksi, myydä se kovasti kehuen pois ja sitten vasta parannettu versio omaan käyttöön.

Joskus kyllä tekijä on täysin sokea omille virheileen. Jokin aika sitten olin katselmuksessa, jossa kaveri esitteli aivan käsitttämättömän monimutkaista rakennetta, josta oli tehnyt jo pahvista mallinkin. Yritin varovasti kommentoida, että asian voisi ehkä tehdä yksinkertaisemminkin, niin oli mennä käsirysyksi ja sain kuulla kunniani.

Noita Valmet 412s:n "tekeleitä" kun katselee, niin minulla hiipi mieleen yleensä hillitön kateus. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20078
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.06.2020 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisäksi Valmetissa on sekin "outo piirre", että häneltä saa oikeasti sellaisia vinkkejä, jotka voivat helpottaa jahtielämää ja jopa parantaa saalista.

Tämä siis siitäkin huolimatta, että jahtaillaan samoilla huudeilla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.06.2020 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fspitz kirjoitti:
Minulla mönkijään tehty egen tilverke tukkikärry kärkkäisen langattomalla vinssillä. 55ah erillisellä akulla nostelee 4-5 kuormaa kyytiin 40 cm 3.2m koivupöllejä. vinssi maksoi 69€. Kärryyn kun laittaa laidat kulkee hirviökin helposti.


millanen systeemi, onko etupäässä korkea tolppa jonka kautta vaijeri kulkee vai jotain muuta? kuvakin kelpaa 😀
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1287
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 05.06.2020 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On ttolppa ja jatkopuomi, kuvalaittoa en ole opetellut. Jos haluat kuvan voin laittaa spostiin.
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16650
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 06.06.2020 17:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Elan kirjoitti:


Asiasta sen verran, että noita vinkujia nyt riittää joka asiassa. Yhteistä niille on usein se, että itse eivät osaa muuta kuin arvostella.

Noita Valmet 412s:n "tekeleitä" kun katselee, niin minulla hiipi mieleen yleensä hillitön kateus. Rolling Eyes



Juu kiitosta vain Very Happy

Koitan tehdä omasta näkökulmasta toimivat koneet ja laiteet elämää helpottamaan ja kenttätestien perusteella sitten parannellaan josko tarvetta ilmenee.

Välillä oikein hävettää jos sattuu joku poikkeamaan tontilla ja kierrellään markkia... Itsetehty, tein itse, omavalmiste, tommosen värkkäilin, on se minun tekemä jne....
Embarassed vähemmän ostokoneita kun itsetehtyjä....

Peto kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:

Jos jotakuta alkoi kiinnostamaan niin sorsajahdin aikoihin tulee myyntiin vastaava kone. Ja nimenomaan hirvien hakuun varusteltuna.



Tämä projekti on edennyt mainiosti ja aikataulu näyttäisi pitävän kutinsa. Eli rautahepoa pukkaa tarvitsevalle.


Ei ois hintaluokkaa heittää? Toki sen pitäs olla aikatavalla halvempi mitä traktorimönkijä (uusi ~5500€), että kannattaisi vähääkään harkita.


Tätä en ymmärrä, miksi peto määrittelee ylipäätään mitään hintaa tai ostamisen järkevyyttä??? Toistaiseksi hinta on myyjän ja ostajan välinen asia.

Uusi kone maksaa 12660.40e ja paremmin varusteltuna vinssillä yms 16 054,28€ Nämä hinnat löytyy maahantuojalta.

Tasan yksi käytetty on myynnissä tällähetkellä suomessa ja hinta oli 15.000e päälle.


Toisekseen löytyy juu traktori hinnatalkaen siihen 5500e ja on kiinanihmeitä... Mönkijäkeskuleluissa hyvin tulee esille niiden heikko kestävyys ja melko moni sen vaihtaa laatumerkkiin viimeistään takuun loppun lähetessä....

Tästä voi miettiä onko hirviporukan järkevää ostaa moista "pommia" vaiko esimerkiksi polaris tai muu laatumerkki. Ja ne kun hankkii sen 10000e sitten maksaakin jo uutena.

Mikä on kenelle kallista sitten, itse lähden siitä että köyhän ei varaa ostaa huonoa oli sitten laite minkä tarvitsee.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1287
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 06.06.2020 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitähän se velmatti412s pitää heposelle hintaa. Minulla on suzuki mönkijäisenä.
Ei ole remmiveto. Twisted Evil
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16650
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 06.06.2020 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei vielä tietoa mutta yv. Saa pistää jos kiinnostus heräsi. Koneen valmistuttua ilmoitan ensin ennalta tiedossa oleville ja jos ja kauppoja ei tule niin sitten julkiseen myyntiin. Ensisijalla hirviseurueet jos 2 samaa tarjousta yksityiseltä ja porukalta.


Tänään kytishirvihomman aloittelua tehty, tulee rehukaali-naattinauris-raiheinä,-kaura-herne-rehuöljyretikka osa yhteen ja osa erikseen lohkoihin.


_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20078
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 18.08.2020 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pimppautettiin kärryjä jahtikaverin kanssa Smile



Vinssipukit pariin kärriin


Ja raadonvetoluiskat metalliprofiilijäykkäreillä ja lukituksilla kärrin reunaan.

Meitin kärri alkaa olla siinä mallissa, ettei jaksa enää kunnolla nostaa aisasta koukkuun ja vinssi puuttuu vielä Smile. Ei haittaa vaikka hirvet paisuis kasvihuoneilmiön myötä tuhatkiloisiksi. Ainoo vaan, että Vitaran suurin sallittu vetomassa ylittyy jo tyhjällä kärryllä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Sivu 21 Yht. 21

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com