OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

metsästyspuku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 110, 111, 112  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 03.09.2020 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuhola käy lenkilläkin farkut jalassa. No mihinkä se passimies liikkuvuutta tarvisikaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.09.2020 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mun mielestä nuo joustopaneelivehkeet on todella ärsyttäviä. Lapplandista ku poistettaisiin nuo järjettömät joustot niin olisi ihan kelpo puku. Mutta tuollaisenaan saa jäädä kaupan hyllylle


Musta taas ihan parasta. Kiva kulkea kun ei kiristä jalan noustessa korkeammalle ja ihon ollessa hikisen nihkeä.

Kamalimpia on ne housut joissa on korkea vyötärö, harus roikkuu alhaalla ja kyykkyyn menessä tai jalkaa nostaessa aina kinnaa vastaan. Enää ikinä osta semmosia kamppeita..

Joskus ollaan emännän kanssa ihmetelty että millaisia jumppaliikkeitä porukka tekee maastossa, jos joustopaneeli on pakollinen. Jollain vuorikiipeilijällä ymmärrän mutta vaikea on käsittää normaalissa metsästyskäytössä.😂


Itse en muita edes osta. Ei se mukavaa ole kun ei saa polvea kunnolla vaakatasoon nousemaan ilman että saumat alkaa pettämään. Ja viehän tuo turhaan voimiakin. Tai jos pitää isompien ojien yli loikkia.

Jos jalat on kuin kaksi makkaratikkua niin luultavasti liikkuvuutta löytyy vaikka slim fit farkuista.

Joissain housuissa on melko hyvä leikkaus että menevät sopivan väljinä ilman joustojakin, mutta ei niistä joustoista kyllä mitään haittaa ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erälle netin erikoisuus on tinka siitä, kun minä en tarvitse niin ei voi tarvita tai haluta kukaan muukaan.

Itsellä parhaat on joko kokonaan joustavat housut (fleese - jenkkileikkaus > ei trabaldon tasoa) tai sitten italialaiset Trabaldot, missä on uskamottoman hyvä leikkaus ja sveitsiläisestä Schoeller Stretch kankaasta tehdyt paneelit liikkeen kannalta oikeissa paikoissa.

https://www.basspro.com/shop/en/redhead-explorer-scentinel-fleece-pants-for-men
- 4-way stretch fabric

https://www.trabaldogino.it

https://www.schoeller-textiles.com
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkamieli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2016
Viestejä: 448
Paikkakunta: Endor

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joustopaneelit on kyllä sa***nan keksintö. En oo vielä keksinyt mihin niitä mettäpuvussa tai vaelluskamppeissa tarvis. Niistä menee tuuli, vesi, havunneulaset ja kaikki oravaa pienemmät eliöt läpi ja sen lisäks elastaani tekee muuten kierrätyskelpoisesta vaatteesta ongelmajätettä. Toki jos harrastaa metsässä esim. rytmistä voimistelua tai vastaavaa niin käyttö on perusteltua. Mutta jos tämmönen persjalkanen pygmi pystyy hyppään ojan yli ja kiipeileen louhikossa joustottomat housut jalassa niin kyllä siihen pystyy aikuinen mieskin. Ja mulla on tosiaan vaellushousuina fjellun numerohousut mitkä on vielä normaalia järeämmät. Lapplandit myin siskolle ku ne vaan oli niin hanurista. Ei ne sopinut oikein mihinkään keliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
Erälle netin erikoisuus on tinka siitä, kun minä en tarvitse niin ei voi tarvita tai haluta kukaan muukaan.


Ja aina ne pari samaa tyyppia on vastaan jok'ikistä asiaa jota ei itse ymmärrä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkamieli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2016
Viestejä: 448
Paikkakunta: Endor

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Supe kirjoitti:
Erälle netin erikoisuus on tinka siitä, kun minä en tarvitse niin ei voi tarvita tai haluta kukaan muukaan.


Ja aina ne pari samaa tyyppia on vastaan jok'ikistä asiaa jota ei itse ymmärrä Laughing


Eli jos mun oman kokemuksen mukaan joustopaneelit on epäkäytännölliset ja epämukavat niin mä en vaan ole ymmärtänyt niiden hienoutta? Että väkisin nyt pitää !&%¤#"! käyttää paskoja kamppeita ku mainosmiehet sanoo että nämä on nyt !&%¤#"! hyvät? Khyl. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sukkamieli kirjoitti:
Mutta jos tämmönen persjalkanen pygmi pystyy hyppään ojan yli ja kiipeileen louhikossa joustottomat housut jalassa niin kyllä siihen pystyy aikuinen mieskin.


Autossakin voi vaihteiston hammasrattaita järjestellä itse pitkällä kepillä, mutta minä annan mielummin auton tehdä sen työn.

Se mikä ei toimi sulle, toimii jollekin muulle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sukkamieli kirjoitti:

Eli jos mun oman kokemuksen mukaan joustopaneelit on epäkäytännölliset ja epämukavat niin mä en vaan ole ymmärtänyt niiden hienoutta? Että väkisin nyt pitää !&%¤#"! käyttää paskoja kamppeita ku mainosmiehet sanoo että nämä on nyt !&%¤#"! hyvät? Khyl. Rolling Eyes


Mielenkiiinnosta, millaiset ja kenen tekemät kamppeet on paremmat?

Mulla on 5 metsästyspukua joista 1 joustava. Jos lähden 15km-20km kierrokselle, niin en pirussa laita päälleni joustamattomia vehkeitä. Niitä pidetään silloin kun ei tarvitse liikkua juurikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ne on muotia. Siksi niitä hehkutetaan. Pienellä karhunkierroksella et ole mitään ilman joustopaneelihousuja. Sieltä tämä villitys on levinnyt metsästäjiin tottakai. Ihan oikeassa käytössä sitten edelleenkin suositaan asiaan enempi perehtyneiden piirissä kamppeita missä ei ole joustopaneeleita. Esim just fjällrävenin lippulaivakamppeissa ei joustoja ole. Halvemmat retkeilijäluokan jutut menee sit tämmösten muotivillitysten mukana.

Kyllähän sen jokainen enempi asiaan perehtynyt tietää, ettei tommonen joustopaneeliviritys ole kovin käytännöllinen ja luotettava malli, jos etsitään ratkaisua kovaan käyttöön. Smile Pienellä karhunkierroksella retkeillessä ja elokuun kuumassa tavipassissa toki ihan menevät vermeet, jos tykkää. Ja muodikkaat ainakin
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkamieli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2016
Viestejä: 448
Paikkakunta: Endor

LähetäLähetetty: 03.09.2020 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän markkinointikoneisto saa ihmiset pukeutuun vaikka jätesäkkiin ja vielä uskomaan että se on he*vetin hyvä ja käytännöllinen ja vieläpä tyylikäs. Laughing Mutta joo, sovitaan että mä en vaan ymmärrä. Pari vuotta eteenpäin ni äijät kulkee mettällä jumppatrikoot jalassa ku ne vaan on niin kätevät Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 03.09.2020 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Kyllähän sen jokainen enempi asiaan perehtynyt tietää, ettei tommonen joustopaneeliviritys ole kovin käytännöllinen ja luotettava malli, jos etsitään ratkaisua kovaan käyttöön.


Minä ostan mukavuus ja toimivuus edellä vaatteeni. En sen takia että ne saa jättää lapsille perinnöksi tai että niitä voi käyttää hinausköytenä ku hiace jäi mättääseen kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.09.2020 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Kyllähän sen jokainen enempi asiaan perehtynyt tietää, ettei tommonen joustopaneeliviritys ole kovin käytännöllinen ja luotettava malli, jos etsitään ratkaisua kovaan käyttöön.


Minä ostan mukavuus ja toimivuus edellä vaatteeni. En sen takia että ne saa jättää lapsille perinnöksi tai että niitä voi käyttää hinausköytenä ku hiace jäi mättääseen kiinni.

Minusta joustopaneeliratkaisu ei ole kovin mukava. Kuten sukkis mainitsi, kaikki oravaa pienemmät menee siitä läpi. Esim hyttysiltä se ei suojaa yhtään. Sitten jos sattuu olosuhteiden muutosta ja jahdissa ollessa alkaa pohjoisesta tuulla pirun kylmää, olet hikisen kävelyn jälkeen passissa niin on melekosen viddumaisen kylmät vehkeet ku tuuli menee aivan raakana läpi. Näitäkin vaan tapahtuu kun mettässä olet. Silloin oppii arvostaa semmosia kamppeita jotka edes vaimentaa tuulen vaikutusta. Lisäksi jossain erämaassa käyttää halusta vaatteita, jotka kestää. Ei ole kiva kun kamppeet hajoaa kesken reissun. Hyvät vermeet on luotettavat ja hoitaa virkansa vaikka olosuhteet muuttuisi. Metsässä kun olosuhteet tuppaa muuttumaan
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sukkamieli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tou 2016
Viestejä: 448
Paikkakunta: Endor

LähetäLähetetty: 03.09.2020 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Kyllähän sen jokainen enempi asiaan perehtynyt tietää, ettei tommonen joustopaneeliviritys ole kovin käytännöllinen ja luotettava malli, jos etsitään ratkaisua kovaan käyttöön.


Minä ostan mukavuus ja toimivuus edellä vaatteeni. En sen takia että ne saa jättää lapsille perinnöksi tai että niitä voi käyttää hinausköytenä ku hiace jäi mättääseen kiinni.


Mun mielestä mettävaate ei oo sillon toimiva jos joudut maahan istumisen tai polvistumisen jälkeen nyppiin havunneulasia haaroista ja persuksista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5152
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 03.09.2020 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Esim hyttysiltä se ei suojaa yhtään. Sitten jos sattuu olosuhteiden muutosta ja jahdissa ollessa alkaa pohjoisesta tuulla pirun kylmää, olet hikisen kävelyn jälkeen passissa niin on melekosen viddumaisen kylmät vehkeet ku tuuli menee aivan raakana läpi.



Jos hyttyset pistelee sua munille, niin ota hyvä mies väljemmät kamppeet. Ei niiden ole tarkoitus istua kuin uimahousut.


Kanalinnustuksessa ei tarvi istua passissa. Korkeintaan yksi nuotio päivän aikana ja muuten liikkeellä koko ajan. Ei mitään ongelmia kylmän, hien tai tuulen kanssa kun on oikeanlaiset alusvaatteet. Ja kyllä, nekin tekniset, joustavat ja hengittävät, eikä kattohuopaa ja katiskaverkkoa.

2 vuotta oon rampannut Lapplandin kanssa, eikä vielä kertaakaan ole ollut ongelmia neulasten kanssa. En tiiä mitä te siellä metässä teette jos on perseet täynnä neulasia..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20560
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.09.2020 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Esim hyttysiltä se ei suojaa yhtään. Sitten jos sattuu olosuhteiden muutosta ja jahdissa ollessa alkaa pohjoisesta tuulla pirun kylmää, olet hikisen kävelyn jälkeen passissa niin on melekosen viddumaisen kylmät vehkeet ku tuuli menee aivan raakana läpi.



Jos hyttyset pistelee sua munille, niin ota hyvä mies väljemmät kamppeet. Ei niiden ole tarkoitus istua kuin uimahousut.


Kanalinnustuksessa ei tarvi istua passissa. Korkeintaan yksi nuotio päivän aikana ja muuten liikkeellä koko ajan. Ei mitään ongelmia kylmän, hien tai tuulen kanssa kun on oikeanlaiset alusvaatteet. Ja kyllä, nekin tekniset, joustavat ja hengittävät, eikä kattohuopaa ja katiskaverkkoa.

2 vuotta oon rampannut Lapplandin kanssa, eikä vielä kertaakaan ole ollut ongelmia neulasten kanssa. En tiiä mitä te siellä metässä teette jos on perseet täynnä neulasia..

Kanalintujahdissa tosiaan on sen verran lepposat olosuhteet monesti että siellä pärjää vaikka raitaverkkareilla.👍 En silti ite ostaisi monen sadan pukua joka on sitten epäkäytännöllinen muissa jahdeissa. Jos laittaa monta sataa kiinni niin ainakin itse pistäisin mahd laadukkaseen, luotettavaan, käytännölliseen ja kestävään pukuun.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 90, 91, 92 ... 110, 111, 112  Seuraava
Sivu 91 Yht. 112

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com