Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.09.2020 15:09 Viestin aihe: |
|
|
Entäs mikä ympäristö ongelma tuo on, se saastuttaa melkisesti, sähkömoottoreiden teko on saastetta. Halpana/käytettynä se on ongelma kun siihen joutuu laittaa taatelia korjauksiin(osasia ei tehdä ilman saastetta), akkuihin, sun muuhun. En ainoo taitaa olla kulutus mikä siinä jää edukkaaksi, joka tietysti tulee vain aurinko tai tuulivoimalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 4957 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 16.09.2020 15:16 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Entäs mikä ympäristö ongelma tuo on, se saastuttaa melkisesti, sähkömoottoreiden teko on saastetta. Halpana/käytettynä se on ongelma kun siihen joutuu laittaa taatelia korjauksiin(osasia ei tehdä ilman saastetta), akkuihin, sun muuhun. En ainoo taitaa olla kulutus mikä siinä jää edukkaaksi, joka tietysti tulee vain aurinko tai tuulivoimalla. |
https://www.storaenso.com/fi-fi/newsroom/news/2019/8/bio-based-carbon-materials-for-batteries
Kehitetään kehitetään.
Muutaman kerran sähköautolla ajaneena ja hybridin omistavana, kyllä autoilun tulevaisuus on sähkössä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.09.2020 15:22 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | vekev kirjoitti: | Entäs mikä ympäristö ongelma tuo on, se saastuttaa melkisesti, sähkömoottoreiden teko on saastetta. Halpana/käytettynä se on ongelma kun siihen joutuu laittaa taatelia korjauksiin(osasia ei tehdä ilman saastetta), akkuihin, sun muuhun. En ainoo taitaa olla kulutus mikä siinä jää edukkaaksi, joka tietysti tulee vain aurinko tai tuulivoimalla. |
https://www.storaenso.com/fi-fi/newsroom/news/2019/8/bio-based-carbon-materials-for-batteries
Kehitetään kehitetään.
Muutaman kerran sähköautolla ajaneena ja hybridin omistavana, kyllä autoilun tulevaisuus on sähkössä. | Joo, siinähän on, toivottavasti homma ei karkaa pihalle suomesta. Priuksia siirrelly joitakin ja kaveri lootaa ajellu, joskus, toki ne kehittyy. hybridii ite suosin ja vielä itekseen lataavaa. Sellasella voi lappii pyyhkästä jo huoletta.
Saastetonta ei tosin olekkaa, kuten nää viherpiipertäjät uskottelee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 4957 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 16.09.2020 15:25 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | hybridii ite suosin ja vielä itekseen lataavaa. Sellasella voi lappii pyyhkästä jo huoletta.
|
Kesäreisulla yli 4000km ja kärry perässä. Rav4 kulutus 6.5L. Ei tuo vähää vie, mutta kyllä sillä taivaspaikan saa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.09.2020 15:39 Viestin aihe: |
|
|
Tumpeelo kirjoitti: | vekev kirjoitti: | hybridii ite suosin ja vielä itekseen lataavaa. Sellasella voi lappii pyyhkästä jo huoletta.
|
Kesäreisulla yli 4000km ja kärry perässä. Rav4 kulutus 6.5L. Ei tuo vähää vie, mutta kyllä sillä taivaspaikan saa | juu saa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
setteriforever Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tou 2015 Viestejä: 1428
|
Lähetetty: 16.09.2020 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Mitä tulee noihin sähköautoihin niin nykyisellä akkuteknologialla koko sähköautokausi voi jäädä historiallisen lyhyeksi. Ongelma on se että raaka-aineet ei riitä koska autojen ohella myös muita vempaimia polkupyöristä lähtien "akutetaan". Koboltin puuten tulee vastaan. Ja ne tuotanoto-olosuhteet on ihan hanurista. Mutta siihen vihreä liike ei millään tavoin ota kantaa...
Kobolttia saadaan vain muutamasta paikasta ja sitä on rajallisesti. Litiumin kohdalla taitaa olla asiat vähän paremmin. Siis koboltin kohdalla pulaa tulee varmasti, vaikka sitä kierrätettäisiinkin... Maailmassa valmistetaan vuodessa noin 200 miljoonaa henkilöautoa + rekat ja muut kumipyörillä liikkuvat vehkeet päälle. . Jos ne kaikki pitäisi tehdä niakuilla ja sähkömoottoreilla, se ei onnistuisi, ei mitenkään. se on sitten eri asia jos joku keksii uuden akun. Se nyt ei ihan heti varmaankaan onnistu.
Mitä nyt tulee siihen enrgian tuotanoon niin vesivoiman osuus koko sähköntuotannosta on vain alle 15 %. Ja tuo luku vaihtelee vuosittain. Mitähän sen tuulivoiman osuus mahtaa olla? En tiedä. Olematon. Silti se vesi on näihin muihin uusiutuviin nähden varma tapa tuottaa sähköä; se toinen varma ovat vuorovesivoimalat joita on ainakin kokeiltu Skotlannissa ja siinä on ollut muistaakseni mukana Vaasalaiseen patentiin perustuva voimalan demo. Miten ne toimivat on sitten toinen asia.En ole seurannut.
Hyvä ydinvoimala on erinomainen valinta. Sen vastustaminen on ihan käsittämätöntä. Suomalaisessa ydinvoimalassa ei hiirikään voi pieraista ilman että siitä syntyy kauhea mekkala... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5519
|
Lähetetty: 16.09.2020 16:23 Viestin aihe: |
|
|
setteriforever kirjoitti: | Mitä tulee noihin sähköautoihin niin nykyisellä akkuteknologialla koko sähköautokausi voi jäädä historiallisen lyhyeksi. Ongelma on se että raaka-aineet ei riitä koska autojen ohella myös muita vempaimia polkupyöristä lähtien "akutetaan". Koboltin puuten tulee vastaan. Ja ne tuotanoto-olosuhteet on ihan hanurista. Mutta siihen vihreä liike ei millään tavoin ota kantaa...
Kobolttia saadaan vain muutamasta paikasta ja sitä on rajallisesti. Litiumin kohdalla taitaa olla asiat vähän paremmin. Siis koboltin kohdalla pulaa tulee varmasti, vaikka sitä kierrätettäisiinkin... Maailmassa valmistetaan vuodessa noin 200 miljoonaa henkilöautoa + rekat ja muut kumipyörillä liikkuvat vehkeet päälle. . Jos ne kaikki pitäisi tehdä niakuilla ja sähkömoottoreilla, se ei onnistuisi, ei mitenkään. se on sitten eri asia jos joku keksii uuden akun. Se nyt ei ihan heti varmaankaan onnistu.
Mitä nyt tulee siihen enrgian tuotanoon niin vesivoiman osuus koko sähköntuotannosta on vain alle 15 %. Ja tuo luku vaihtelee vuosittain. Mitähän sen tuulivoiman osuus mahtaa olla? En tiedä. Olematon. Silti se vesi on näihin muihin uusiutuviin nähden varma tapa tuottaa sähköä; se toinen varma ovat vuorovesivoimalat joita on ainakin kokeiltu Skotlannissa ja siinä on ollut muistaakseni mukana Vaasalaiseen patentiin perustuva voimalan demo. Miten ne toimivat on sitten toinen asia.En ole seurannut.
Hyvä ydinvoimala on erinomainen valinta. Sen vastustaminen on ihan käsittämätöntä. Suomalaisessa ydinvoimalassa ei hiirikään voi pieraista ilman että siitä syntyy kauhea mekkala... |
Akkumateriaalit on hyvinkin tehokkaasti kierrätettävissä.
Niinhän tuota aikoinaan luultiin että öljykin loppuisi jo vuonna 1800-luvun alkupuolella. Sitten joku keksiettä ku pistää reijän tiettyyn paikkaan ni öljyä löytyy lisää. Nekin kentät alkoi loppumaan niin eiku etsittiin vaan tarkemmin ja löydettiin lisää kenttiä. Alkoi löytyä öljykenttiä lähi idästä, siperiasta pohjanmereltä jne.
Tuotanto olosuhteet riippuvat ihan siiitä millaisiksi hyväksymme ne.
Sähkön tuotantoon ympäristöystävällisesti on jo välineitä, niiden skaalattavuus tarpeeksi isoksi antaa vaan vielä odottaa itseään. Ydinvoima on hyvä välimalli joskin sen rakentaminen hidastaa muun energian tuotannon tuotekehitystä. Yksi ydinvoimala lisää ja koko suomen autokanta liikkuis nätisti. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 16.09.2020 16:30 Viestin aihe: |
|
|
Kuinkahan käy pari vuotta vanhoille sähkökotteroille? Onko akkulaatta jo aikansa nähnyt ja uus maksaa enemmän kuin se autonraato. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5519
|
Lähetetty: 16.09.2020 16:42 Viestin aihe: |
|
|
pikkuhornet kirjoitti: | Kuinkahan käy pari vuotta vanhoille sähkökotteroille? Onko akkulaatta jo aikansa nähnyt ja uus maksaa enemmän kuin se autonraato. |
Tämän takiahan sähköautoa välttämättä kannata ostaa. Teknologia menee sitäluokkaa eteenpäin jotta normiautossakin tahtoo Leasing olla se järkevämpi vaihtoehto. Eihän tuo bensa autokaan ole ollut pitkään aikaan enää mikään tuottava sijoitus. Jos ei muuta nii kierrätyksen järjestäminen huomattavasti helepompi järjestää leasing järjestelyillä.
Nii ja olihan tuossa se laskelma jossa todettiin että sähköauto on taloudellisempi kolmessa vuodessa vaikka siihen vaiheddtaisiin uudet akut _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vekev Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Jou 2016 Viestejä: 15775
|
Lähetetty: 16.09.2020 16:50 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän mahtaa olla akun kierrätysmaksu, koska saatettahan tuo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5519
|
Lähetetty: 16.09.2020 17:37 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Mikähän mahtaa olla akun kierrätysmaksu, koska saatettahan tuo. |
Ja mihin se hinta sitte piilotetaan. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NEHunting Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Syy 2009 Viestejä: 2632
|
Lähetetty: 16.09.2020 18:23 Viestin aihe: |
|
|
Ei se oo ihme jos ei meinaa nettomaksajan liksa riittää ja ynnäillään ”konaisverokertymiä” kun ”ekoilun” hinnalla ei ole mitään rajaa ja ollaan valmiina työntämään rahat tuommosiin sähkövehkeisiin. Tämä on kyllä sitä pöpöttäjä touhua jos joku. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
setteriforever Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Tou 2015 Viestejä: 1428
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5519
|
Lähetetty: 16.09.2020 19:20 Viestin aihe: |
|
|
Ongelmahan uudessa teknologiassa on kuuluttajan kannalta juurikin se kehitys. Nyt ostettu alkaa olla vuoden päästä vanhahtavaa. Mutta jos jääädään odottelemaan valmista niin saakyllä odotella maailmantappiin. Kuten eräs pörssi asiantuntija jolta kysyttiin että mikä on oikea aika ostaa osakkeita niin vastaus oli "Nyt" _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1218
|
Lähetetty: 16.09.2020 19:21 Viestin aihe: |
|
|
sai vaikutelman, että ollaan vielä todella kaukana tuotannosta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|