OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

hengittävä puku
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kipinä ll
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2015
Viestejä: 152

LähetäLähetetty: 07.10.2020 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulta kanssa plussat Fjällraven Drev puvulle. Ei ehkä ole ykkös valinta lämpimille keleille, mutta kun pikkusen viilenee niin on hyvä puku. Minä vastoin suosituksia suihkutin kyllästettä niihin polvitaipeiden kankaaseen, että pikkusen vettä hylkii. Sen ole pistänyt merkille, että melko kovasti nukkaantuu taskujen kohdalta mutta on kestänyt kuitenkin kolmatta vuotta.
_________________
Entinen Kipinä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 07.10.2020 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Valto. kirjoitti:
Huvikseni ostin testiin Alaskan vector osakalvolliset housut. Tykkään ideasta, eli noin polveen kalvoa ja takapuoli kalvoa, loput joustokangasta. Housut olisi voinut kyllä toteuttaa laadukkaammin, paremmilla leikkauksilla ja paremmilla materiaaleilla. Esim. Sastan tekemänä olisivat varmasti hyvät housut. Menee nuokin, mutta vähän joka suhteessa jäi sellainen halpis maku. Mutta minusta ideana toimiva.

Olen siis eri mieltä tuosta osakalvon toimivuudesta. Minä en ainakaan tarvitse kuin polveen saakka tuota kalvoa. Toki Fjellut saa vahattua melko hyväksi, mutta pitäisin silti kalvoa parempana silloin kun on tällaisia oikeasti märkiä kelejä mitä nyt on ollut. Eli maa on tosissaa märkä ja haluaa vaikka istua välillä johonkin märkään kannon nokkaan. Ja pidemmän päälle tahtoo se vahattukin g1000 kastua läpi märässä varvikossa. Molemmille paikkansa.


Riippuu tietysti missä liikkuu että riittääkö polveen asti.

Ja riippuu myös siitä paljonko on varressa mittaa ja paljonko haittaa pieni kastuminen. 2m ukolla ja 150cm ukolla on polvet jo sen verran eri korkeudella, että toisella voi kanervikko jäädä polven alle ja toisella mennä yli. Itse olen pitkä ukko enkä pistä pahakseni jos joskus joku yksittäinen kostea risu räppää reiteen. Pitkää saa olla kasvillisuus jos olisi jatkuvasti reisien tasolla. Toki välillä on niitäkin paikkoja, pellolla hyvinkin usein, mutta pyrin välttämään jos jahti ei sitä vaadi. Ei ole mitään mieltä ylentävää maastoa kävellä sellainen puolireiteen ulottuva aluskasvillisuus.


Itse olen 180cm pätkä ja tämän alueen metsissä varvikko kastelee muniin asti. Varmaan pohjoisempana riittäisi kun varvikko on matalampaa.

Taidetaan metsästellä jokseenkin samoilla alueilla, jos tuo mainisemasi pohjois-pohjanmaa pitää paikkansa. Itsellä vielä aika kattavasti kulkua kainuun ja lapin rajoilla idästä pohjoiseen ja asun oulun ympäristössä. Itse en ole kokenut tuota ongelmaksi. Toki sitä korkeaa varvikkoakin on, mutta vielä ei ole reidet kastuneet haitaksi asti. Pituutta se 10cm enemmän, mutta eipä tee isoa eroa vielä tuossa polven korkeudessa. Toki pyrin kulkemaan kuivia kankaita, mutta pakon edessä joutuu kulkemaan aika paljon suon puolta ja siellähän ei varvikkoa juuri ole. Joskus on pakko mennä sinne pahimpiin kanervikkoihin, mutta onneksi nuo pystyy aika hyvin välttämään. Itselle sen verran epämieluista maastoa, että kävelen ennemmin vaikka vesisuota. Oikeastaan nuo kesantopellot ja kaislikot on sellaisia missä joutuu sen takia laittamaan kokonaan kalvolliset että reidet kastuu.

Minusta kalvo saisi tulla edestä hieman polven yli, takaa saa jäädä alle polven, jolloin saisi joustoa polvitaipeeseen, mutta kestää kontata kalvon avulla. Takapuolessa saisi olla myös lätkä kalvoa, jotta voi istahtaa ilman alusia. Itselläkin kyllä vaahtomuovi monesti mukana, mutta laiskuuttani en kehtaa yleensä kaivaa. Herkästi tulee otettua riski että jospa tuossa kestäisi istua kuivana ja välillä tulee ikäviä yllätyksiä. Kaikki kalvottomat osat saisi olla sitten joustokangasta. Taskut pitää olla normaalisti molemmin puolin ja reisissä myös molemmin puolin, niiden pitäisi olla syvät ja mielellään kaikki vetoketjullisena. Plussaa jos taskuissa on esim joustavasta kankaasta pikkutaskuja sisällä, johon sopii esimerkiksi auton avaimet eivätkä heilu siellä ison taskun pohjalla. Leikkaus sopivan rento, onko se nyt nykyään athletic fit nimeltään että reidessä on vähän väljemmin tilaa. Joku näppärästi kiristettävä lahkeen suu ja kohtalaisen matalalla vyötäröllä. Tuo vielä laadukkailla materiaaleilla. Plussaa jos reiden sivussa tai takaosassa olisi tuuletus verkolla toteutettuna, ettei mene roskat sisään. Siinä alkaisi olla housut omaan mieleen. Toki pitäisin silti varmasti välillä kalvohousuja, välillä keveämpiä kokonaan kalvottomia, mutta nuo menisivät varmaan kovimpaan käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 08.10.2020 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen joskus etsinyt housuja, joissa on joustoa missä pitääkin ja etuosat kalvotettu. Tällaisia olen kuolannut:
https://youtu.be/IFATHe9gqRQ
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com