OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tiede. Uuden ajan uskontoko?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 48, 49, 50  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Tiede vai tieto
Tiede
76%
 76%  [ 38 ]
"Esson baari"
24%
 24%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 50

Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 16.10.2020 10:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

piilossa pidetty poliittinen vaikutin

https://fi.wiktionary.org/wiki/agenda
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 16.10.2020 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuoasi kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Liibalaa. Sie paljastit oman agendasi melko nopeasti, etten sanoisi alkeellisen nopeasti Very Happy.


Minun agendani on, että tiede on paras suunnannäyttäjä. Että katsotaan, mitkä ovat todisteet ja mitä ne implikoivat. Joskus totuus ei ole se mitä haluaisi sen olevan, ja sille ei mahda mitään. Mutta se on sitten oma henkilökohtainen tragedia eikä sille mahda mitään riippumatta siitä, että jotkut henkilöt joista et pidä ovat tätä mieltä. Sitten pitää pystyä nielemään oma ylpeys. On se joskus karvasta, mutta ei mahda mitään.

Joka aamu ajan autolla töihin, syön lihaa. Mielestäni polttomoottoriautot ovat jollain tasolla mielenkiintoisempia kuin sähköautot ja mieluusti ajelisin sellaisella hamaan tulevaisuuteen. Harmi, että todistusaineisto näyttää, että se ei ole kovin fiksua toimintaa ilmastoa ajatellen. Mutta ei ainakaan itselleni tulisi mieleenkään sanoa tässä kohtaa, että ei tämä totta ole. Itse et ole suostunut sanomaan mitään muuta, kuin että olen "uskovainen". Minä taasen olen pyrkinyt parhaani mukaan tuomaan ilmi todisteita, miksi näin uskon.

Ja ainiin, en äänestä vihreitä tai polta kannabista, vaikka sellaista minusta kovasti haluatkin uskoa.


"""Minä taasen olen pyrkinyt parhaani mukaan tuomaan ilmi todisteita, miksi näin uskon"""

En ole vieläkään nähnyt, aina on joku joka sanoo tätä ja toinen tota. tuo esille molemmat, muuten kuulut alarmisteihin etkä ole puolueeton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12170

LähetäLähetetty: 16.10.2020 10:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
piilossa pidetty poliittinen vaikutin

https://fi.wiktionary.org/wiki/agenda


Miten se nyt menee?

Ehdotus A) Toimitaan tutkimusten ja tieteen pohjalta, taloutta ja mukavuutta haitaten?
Ehdotus B) Toimitaan talouden ja mukavuuden pohjalta, tiede ja tutkimus sivuttaen?

Kummassa noissa on vahvempi poliittinen vaikutin? Denialistilla se poliittinen vaikutin kyllä ei ole hiventäkään piilossa, se on myönnettävä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 16.10.2020 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alarmistille menee läpi kaikki millä voi kurjistaa toisten tekemistä. Kunhan omat akendat toimii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoasi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Syy 2020
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 16.10.2020 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
tuoasi kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Liibalaa. Sie paljastit oman agendasi melko nopeasti, etten sanoisi alkeellisen nopeasti Very Happy.


Minun agendani on, että tiede on paras suunnannäyttäjä. Että katsotaan, mitkä ovat todisteet ja mitä ne implikoivat. Joskus totuus ei ole se mitä haluaisi sen olevan, ja sille ei mahda mitään. Mutta se on sitten oma henkilökohtainen tragedia eikä sille mahda mitään riippumatta siitä, että jotkut henkilöt joista et pidä ovat tätä mieltä. Sitten pitää pystyä nielemään oma ylpeys. On se joskus karvasta, mutta ei mahda mitään.

Joka aamu ajan autolla töihin, syön lihaa. Mielestäni polttomoottoriautot ovat jollain tasolla mielenkiintoisempia kuin sähköautot ja mieluusti ajelisin sellaisella hamaan tulevaisuuteen. Harmi, että todistusaineisto näyttää, että se ei ole kovin fiksua toimintaa ilmastoa ajatellen. Mutta ei ainakaan itselleni tulisi mieleenkään sanoa tässä kohtaa, että ei tämä totta ole. Itse et ole suostunut sanomaan mitään muuta, kuin että olen "uskovainen". Minä taasen olen pyrkinyt parhaani mukaan tuomaan ilmi todisteita, miksi näin uskon.

Ja ainiin, en äänestä vihreitä tai polta kannabista, vaikka sellaista minusta kovasti haluatkin uskoa.


"""Minä taasen olen pyrkinyt parhaani mukaan tuomaan ilmi todisteita, miksi näin uskon"""

En ole vieläkään nähnyt, aina on joku joka sanoo tätä ja toinen tota. tuo esille molemmat, muuten kuulut alarmisteihin etkä ole puolueeton.


Tällaista on ainakin nykyaikana pirun vaikea löytää. Skeptisyyttä hiilidioksidin vaikutukseen ilmastossa on löytynyt tieteellisestä yhteisöstä pääasiassa joskus ennen 70-lukua. Tämän jälkeen mallit ovat parantuneet ja paradigma on ylivoimaisesti muuttunut siihen suuntaan, että hiilidioksidi on pääasiallinen ilmastonmuutoksen veturi tällä hetkellä. Mutta voin yrittää selittää, että mistä voi tulla sellainen käsitys, että on montaa näkökulmaa.

https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/2979354 Tässä uutinen Savon Sanomista. Uutisessa kerrotaan, että auringon säteily himmenee niin, että maapallon keskilämpötila saattaa tippua. Viitataan jopa ns. Maunderin minimiin, jolloin Thameskin oli jäässä ja Suomessa saatiin huonot viljasadot kylmyyden takia.

No, uutisessa viitataan tutkimukseen. Tutkimuksen nimi on "Ultraviolet Flux Decrease Under a Grand Minimum from IUE Short-wavelength Observation of Solar Analogs". Siinä on tutkittu ultraviolettisäteilyn voimakkuuden muutosta, kun aurinko aloittaa hiljaisemman jakson. Toteamus on, että juu tippuu ultraviolettisäteilyn intensiteetti, arviolta 7%. Mutta jo tutkimuksesta tehdyssä pressijulkaisussa sanotaan, että tällä ei ole suurtakaan vaikutusta ilmastonmuutoksen kannalta. Lisäksi ei ole mitenkään selvää, että tuo Maunderin minimi olisi aiheuttanut kylmän kauden, jolloin Thames jäätyi. Asialla on saattanut olla muutokset maan kallistuskulmasssa tai tulivuoret.

Voi vain ihmetellä, miksi artikkeli otsikko on : "Pieni jääkausi voi olla jo kulman takana: Maunderin minimi runteli Suomea", jos jo viitattavassa lehdistötiedotteessa sanotaan että tämä ei ole totta. Auringon säteilypaine on jo laskenut 50-luvulta asti tähän päivään, mutta lämpötilat ovat kohonneet kokoajan. Käy hyvin ilmi tästä NASA:n graafista (https://climate.nasa.gov/internal_resources/2266/), jossa on plotattu keskenään auringon säteilyn voimakkuus ja ilmaston keskimääräinen lämpötila. Voimakkuus menee alas, lämpötila ylös. Data perustuu SATIRE-T2 -simulaatioon, joka taas korreloi NASA:n UARS -satelliitin mittauksiin. Huomaa, että auringon säteilyn vaihtelun asteikko on hyvin pieni, esim. jostain 1950-luvun huipusta (1361,3 w/m2 tai jotain vastaavaa) tämän päivän n. 1360,7 wattiin neliömetrille. Eli muutosta noin puoli wattia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoasi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Syy 2020
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 16.10.2020 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Alarmistille menee läpi kaikki millä voi kurjistaa toisten tekemistä. Kunhan omat akendat toimii.


Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista? Ei edes mitään yritystä. Ainoa mitä yritetään, on jollain täysin lapsellisilla, retorisilla heitoilla saada toinen... en oikeastaan edes tiedä mitä näillä yritetään? Ei pilkahdustakaan siitä, että olisitte edes harkinneet vastata muuta kuin että "hippi" ja "alarmisti". Anteeksi nyt, mutta minulle ei ainakaan ole välittynyt mitään muuta kuvaa, kuin se, että teidän käsityksenne aiheesta eivät perustu mihinkään konkreettiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"""Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista?"""

Nii kysy iteltäs, jatkat varmaan hamaan tappiin asti toista mielipidettä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoasi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Syy 2020
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
"""Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista?"""

Nii kysy iteltäs, jatkat varmaan hamaan tappiin asti toista mielipidettä.


Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan niin kauan kuin todisteet osoittavat. Jos tulee todisteita jotka osoittavat että olen väärässä, niin olen ensimmäinen joka myöntää, että olin väärässä. Valitettavasti nyt todisteet osoittavat ihmislähtöisen hiilidioksidin ajavan ilmastonmuutosta. Samoin todisteet osoittavat että rokotteet toimivat, että maapallo on pyöreä ja että jos tietynlaista atomia pommittaa neutronilla, se halkeaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuoasi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
"""Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista?"""

Nii kysy iteltäs, jatkat varmaan hamaan tappiin asti toista mielipidettä.


Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan niin kauan kuin todisteet osoittavat. Jos tulee todisteita jotka osoittavat että olen väärässä, niin olen ensimmäinen joka myöntää, että olin väärässä. Valitettavasti nyt todisteet osoittavat ihmislähtöisen hiilidioksidin ajavan ilmastonmuutosta. Samoin todisteet osoittavat että rokotteet toimivat, että maapallo on pyöreä ja että jos tietynlaista atomia pommittaa neutronilla, se halkeaa.
Missä sun tutkimuspohjat on, paljonko oot niitä tehnyt. Et yhtään, uskot joidenkin väitteisiin ja toiset on taas toista mieltä. Eli olet täysin johdateltavissa oleva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Politiikassa ja uskonnossa on paljon yhteistä; yksi niistä asioista on se että politiikassa ei tarvitse olla mitää faktatietoon perustuvaa. Kunhan se vaan kuulostaa hyvältä. Pääsee jopa pressaksi yli 300 miljoonaisessa maassa.

"Poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä maailmaa hallitaan", kuten asian ilmaisi ruotsalainen valtiomies 1600 -luvun alussa.

Jos politiikka perustuisi faktoihin me tulisimme toimeen noin 70 kaverilla ja ilman mitään puolueita. Jo pelkästään oikeisto/vasemmisto ajattelun perusta oli aikoinnaa "uskomusjärjestelmissä". (ts teorioissa joita sitten jopa joitakin kokeiltiin.)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoasi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Syy 2020
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
tuoasi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
"""Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista?"""

Nii kysy iteltäs, jatkat varmaan hamaan tappiin asti toista mielipidettä.


Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan niin kauan kuin todisteet osoittavat. Jos tulee todisteita jotka osoittavat että olen väärässä, niin olen ensimmäinen joka myöntää, että olin väärässä. Valitettavasti nyt todisteet osoittavat ihmislähtöisen hiilidioksidin ajavan ilmastonmuutosta. Samoin todisteet osoittavat että rokotteet toimivat, että maapallo on pyöreä ja että jos tietynlaista atomia pommittaa neutronilla, se halkeaa.
Missä sun tutkimuspohjat on, paljonko oot niitä tehnyt. Et yhtään, uskot joidenkin väitteisiin ja toiset on taas toista mieltä. Eli olet täysin johdateltavissa oleva.


Olen tännekkin linkannut useita lähteitä tukemaan väitöksiäni. Koska niin se toimii. Jos väität jotain, niin etsi perusteet sille. Jäljitä alkuperäislähde. Katso mitä siellä sanotaan, ja miksi tällaiseen tulokseen on tullut.

Tottakai on mahdollisuus, että se kaikki on sitten huijausta. Että joku NASA väärentää kaikki mittaustuloksensa ja tieteelliset instituutiot kaikki huijaavat. On myös mahdollista, että yksisarvisia on olemassa ja että saunoissa on saunatonttuja. Mutta eikai sen minimaalisen mahdollisuuden takia kannata olettaa, että asia on näin. En minä mikään tutkija ole, vaan insinööri. Joka päivä töissä sovellan tieteellisen tutkimuksen tuotoksia. Jos alkaisin itse keksimään päästäni jotain satuja lujuuslaskuille joita teen, niin eihän siitä tulisi mitään. Aikojen saatossa on luotu teoriat, jotka onnituneesti kuvailevat esimerkiksi materiaalien lujuuksia. Näitä sitten sovelletaan onnistuneesti. Yliopistomaailmakin on tuttu ja se tutkimus jota siellä tehdään. Mahdollisuudet kusettaa sellaisissa ympäristöissä joissa tutkijoita kiinnostaa lähinnä totuus ovat aika minimalistiset. Ja jos vaikka lujuusopissa olisi vaan kusetettu, niin kyllä sen kaikki olisi jo huomanneet. Ydinvoimalaitokset paikkuisi ja kerrostaloja sortuilisi. Lääketiede olisi ihan kaaosta ilman tutkimuksen tuloksia.

Outoa että tiede on ihan ok, kun se pystyy vaikkapa ennustamaan, millä voimalla metallisauvaa pitää vetää, että se alkaa myötämään. Kun sitten tiede pystyy ennustamaan miten ilmasto käyttäytyy, niin sitten se ei enää kelpaakaan. Tai ainakin nyt oletan, että uskot, että esimerkiksi lujuusoppi on validi tieteenala.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Et kai siekin liki ole tullut uskoon? Shocked Shocked Shocked

En, en yhtään usko ilmastokiihkoilijoiden tuomiopäivän ennustuksia, varsinkaan niiden uutisoidussa muodossa. Mutta näin diplomi-insinöörille mitattuun faktaan ja todistettuihin ilmiöihin luottaminen ei ole uskonasia. Niinkuin esim. noille Flat Earrthereille jotka 3 eri menetelmällä todistatavat maapallon pinnan pyöreäksi mutta kieltäytyvät uskomasta tuloksia.

Sitä on mahdoton kiistää etteikö maapallon ilmasto muuttuisi ja ihmisen toiminnalla on sitä lämmittävä vaikutus. Kuin myös sitä että eliölajien sukupuuttoaalto osaltaan ihmisen toiminnan vuoksi on kaiken aikaa meneillään. Mikä on ihmisen osuus lämpenemiseen ja seuraako siitä eksistentiaalinen katastrofi ovat aivan irrelevantteja kysymyksiä koska ko. katastrofi seuraa joka tapauksessa fossiilisten energialähteiden ehtymisestä ellei nykymeno muutu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuoasi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
tuoasi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
"""Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista?"""

Nii kysy iteltäs, jatkat varmaan hamaan tappiin asti toista mielipidettä.


Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan niin kauan kuin todisteet osoittavat. Jos tulee todisteita jotka osoittavat että olen väärässä, niin olen ensimmäinen joka myöntää, että olin väärässä. Valitettavasti nyt todisteet osoittavat ihmislähtöisen hiilidioksidin ajavan ilmastonmuutosta. Samoin todisteet osoittavat että rokotteet toimivat, että maapallo on pyöreä ja että jos tietynlaista atomia pommittaa neutronilla, se halkeaa.
Missä sun tutkimuspohjat on, paljonko oot niitä tehnyt. Et yhtään, uskot joidenkin väitteisiin ja toiset on taas toista mieltä. Eli olet täysin johdateltavissa oleva.


Olen tännekkin linkannut useita lähteitä tukemaan väitöksiäni. Koska niin se toimii. Jos väität jotain, niin etsi perusteet sille. Jäljitä alkuperäislähde. Katso mitä siellä sanotaan, ja miksi tällaiseen tulokseen on tullut.

Tottakai on mahdollisuus, että se kaikki on sitten huijausta. Että joku NASA väärentää kaikki mittaustuloksensa ja tieteelliset instituutiot kaikki huijaavat. On myös mahdollista, että yksisarvisia on olemassa ja että saunoissa on saunatonttuja. Mutta eikai sen minimaalisen mahdollisuuden takia kannata olettaa, että asia on näin. En minä mikään tutkija ole, vaan insinööri. Joka päivä töissä sovellan tieteellisen tutkimuksen tuotoksia. Jos alkaisin itse keksimään päästäni jotain satuja lujuuslaskuille joita teen, niin eihän siitä tulisi mitään. Aikojen saatossa on luotu teoriat, jotka onnituneesti kuvailevat esimerkiksi materiaalien lujuuksia. Näitä sitten sovelletaan onnistuneesti. Yliopistomaailmakin on tuttu ja se tutkimus jota siellä tehdään. Mahdollisuudet kusettaa sellaisissa ympäristöissä joissa tutkijoita kiinnostaa lähinnä totuus ovat aika minimalistiset. Ja jos vaikka lujuusopissa olisi vaan kusetettu, niin kyllä sen kaikki olisi jo huomanneet. Ydinvoimalaitokset paikkuisi ja kerrostaloja sortuilisi. Lääketiede olisi ihan kaaosta ilman tutkimuksen tuloksia.

Outoa että tiede on ihan ok, kun se pystyy vaikkapa ennustamaan, millä voimalla metallisauvaa pitää vetää, että se alkaa myötämään. Kun sitten tiede pystyy ennustamaan miten ilmasto käyttäytyy, niin sitten se ei enää kelpaakaan. Tai ainakin nyt oletan, että uskot, että esimerkiksi lujuusoppi on validi tieteenala.
Onko sulla omia tutkimuksia vai siteeraatko muiden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Et kai siekin liki ole tullut uskoon? Shocked Shocked Shocked

En, en yhtään usko ilmastokiihkoilijoiden tuomiopäivän ennustuksia, varsinkaan niiden uutisoidussa muodossa. Mutta näin diplomi-insinöörille mitattuun faktaan ja todistettuihin ilmiöihin luottaminen ei ole uskonasia. Niinkuin esim. noille Flat Earrthereille jotka 3 eri menetelmällä todistatavat maapallon pinnan pyöreäksi mutta kieltäytyvät uskomasta tuloksia.

Sitä on mahdoton kiistää etteikö maapallon ilmasto muuttuisi ja ihmisen toiminnalla on sitä lämmittävä vaikutus. Kuin myös sitä että eliölajien sukupuuttoaalto osaltaan ihmisen toiminnan vuoksi on kaiken aikaa meneillään. Mikä on ihmisen osuus lämpenemiseen ja seuraako siitä eksistentiaalinen katastrofi ovat aivan irrelevantteja kysymyksiä koska ko. katastrofi seuraa joka tapauksessa fossiilisten energialähteiden ehtymisestä ellei nykymeno muutu.
Eliöt ja eläimet on vuosituhansien aikana vaihtuneet ennenkin et ei uusi ilmiö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuoasi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Syy 2020
Viestejä: 40

LähetäLähetetty: 16.10.2020 12:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
tuoasi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
tuoasi kirjoitti:
vekev kirjoitti:
"""Ihmettelen kyllä aidosti, että miten voi olla (oletettavasti) aikuisten ihmisten keskustelu tällaista?"""

Nii kysy iteltäs, jatkat varmaan hamaan tappiin asti toista mielipidettä.


Ei pidä paikkaansa. Ainoastaan niin kauan kuin todisteet osoittavat. Jos tulee todisteita jotka osoittavat että olen väärässä, niin olen ensimmäinen joka myöntää, että olin väärässä. Valitettavasti nyt todisteet osoittavat ihmislähtöisen hiilidioksidin ajavan ilmastonmuutosta. Samoin todisteet osoittavat että rokotteet toimivat, että maapallo on pyöreä ja että jos tietynlaista atomia pommittaa neutronilla, se halkeaa.
Missä sun tutkimuspohjat on, paljonko oot niitä tehnyt. Et yhtään, uskot joidenkin väitteisiin ja toiset on taas toista mieltä. Eli olet täysin johdateltavissa oleva.


Olen tännekkin linkannut useita lähteitä tukemaan väitöksiäni. Koska niin se toimii. Jos väität jotain, niin etsi perusteet sille. Jäljitä alkuperäislähde. Katso mitä siellä sanotaan, ja miksi tällaiseen tulokseen on tullut.

Tottakai on mahdollisuus, että se kaikki on sitten huijausta. Että joku NASA väärentää kaikki mittaustuloksensa ja tieteelliset instituutiot kaikki huijaavat. On myös mahdollista, että yksisarvisia on olemassa ja että saunoissa on saunatonttuja. Mutta eikai sen minimaalisen mahdollisuuden takia kannata olettaa, että asia on näin. En minä mikään tutkija ole, vaan insinööri. Joka päivä töissä sovellan tieteellisen tutkimuksen tuotoksia. Jos alkaisin itse keksimään päästäni jotain satuja lujuuslaskuille joita teen, niin eihän siitä tulisi mitään. Aikojen saatossa on luotu teoriat, jotka onnituneesti kuvailevat esimerkiksi materiaalien lujuuksia. Näitä sitten sovelletaan onnistuneesti. Yliopistomaailmakin on tuttu ja se tutkimus jota siellä tehdään. Mahdollisuudet kusettaa sellaisissa ympäristöissä joissa tutkijoita kiinnostaa lähinnä totuus ovat aika minimalistiset. Ja jos vaikka lujuusopissa olisi vaan kusetettu, niin kyllä sen kaikki olisi jo huomanneet. Ydinvoimalaitokset paikkuisi ja kerrostaloja sortuilisi. Lääketiede olisi ihan kaaosta ilman tutkimuksen tuloksia.

Outoa että tiede on ihan ok, kun se pystyy vaikkapa ennustamaan, millä voimalla metallisauvaa pitää vetää, että se alkaa myötämään. Kun sitten tiede pystyy ennustamaan miten ilmasto käyttäytyy, niin sitten se ei enää kelpaakaan. Tai ainakin nyt oletan, että uskot, että esimerkiksi lujuusoppi on validi tieteenala.
Onko sulla omia tutkimuksia vai siteeraatko muiden.


Ei ole omia. Miksi pitäisi olla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 48, 49, 50  Seuraava
Sivu 41 Yht. 50

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com