OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 192, 193, 194 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 15.04.2021 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämän plugarin ideahan on siis se, ettei ole mitään tarvetta pakkolatauksia suorittaa, kun sattuu pistokkeen näkemään. Autolla voi ajaa vaikka kokonaan ilman lataamista koko omistuksen ajan. Nykyisen tuntuman mukaan meikäläisen profiililla päädyttäisiin noin 5,8 L/100 km kulutukseen vaikkapa 100 000 km ajojen jälkeen. Auto on silti 306 hp tehoinen ja nelivetoinen aina. Kiihtyvyyttä on mukavasti 6 s 0-100, vaikka pitää laturin irti kokonaan. 14,5 kWh maksimilataus kustantaa muutoinkin luokkaa alle 2 €, niin senhän voi herkemmälle kaverille ensin sanoa ja tarjoo sitten vaikka 1/2-pulloa kaljaa korvaukseksi ylimääräistä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 15.04.2021 22:19, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2545

LähetäLähetetty: 15.04.2021 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja mualima pelastuu kunny ei vaan pensasta maksa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 15.04.2021 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No omalla kohdalla menee melko mukavasti, kun pystyy lähes kaikki pikkupyöritykset ajamaan sähköllä ja bensa on vain varajärjestelmänä. Harjottelua vähän niinku täyssähköistä varten, muttei kuitenkaan pysty vielä jättäytymään mihinkään latureiden varaan. Saa nähdä, miten hommat alkaa pelaamaan, kun lataukseen menee tunti ja sähköautojen määrä 100-kertaistuu nykyisestä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9977
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 16.04.2021 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Kun käyttöautolle tulee 50-70 tkm vuoteen, niin ei viitti kovin romulla tai isoruokasella ajella.
Toisaalta tuollasesta kitumaasturista loppuu aika äkkiä ominaisuudet jahtitouhuissa ja riistaruokintojen huollossa.
Eli jatkossa ajelen työ- ja arkiajot dieselillä ja tuommonen rujompi peli on sitten jahtihommiin bensakoneella.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5909

LähetäLähetetty: 16.04.2021 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Työkaveri - hommattuaan isohkokoneisen V8 Jeepin - ja kun sen metsästysseuran kaverit uteli, jotta "onko tuo tiisseli"?
Vastas: "Rahamiehet ei hehkuta".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 30.04.2021 23:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Se on varmaan siellä 6-8 L/100 km haarukassa tuolla Lapissa ollut. Omalla kohdalla motarinpätkät mennyt 5,7 ja 6,4 L/100 km Naantalista melkein Tsadiin. Jos ei pysty ajelemaan, tai ei satu omat ajot plugarin hommaamiseen, niin parasta pysyä Dieselissä. Pakkaset on myrkkyä monelle akkuautolle. Kyllä taisin aikaisemmin kirjoittaakin, että -10 astetta on raja, että pysyy täyssähkönä päällä. Olen kyllä päässyt -13 asteessa puhtaasti akun tyhjäksi, mutta mä lähden aina lämpimästä tallista. Ulkona autoa pitävät ei nyt pääse kyllä talvella, tällä RAV4:lla ainakaan, kovinkaan sähköistä nauttimaan. Ensinnäkin lämmitys riittää vain pitämään lämmöt yllä lämpöpumpulla -10 asteessa ja 19 asteen pyynnillä ja lämmönnosto -20 asteesta ei papu riitä. Auto on muutoin kyllä tajuttoman hieno omasta mielestä ajella ja AWD toimii loistavasti. Rahojen säästämiseen ei RAV4 plugarista ole, mutta teho kyllä puhuttelee entiseen RAV4 hybridiin verrattuna. Jos nyt vaikka laskee, että saa sen 1000 L säästettyä bensaa vuodessa, niin tilalle sitten esim 3000 kWh sähköä pitää vielä muistaa maksaa. Sen verta voi kyllä sanoa, että tällä ei ajamisen kulut nouse yhtään tavalliseen hybridi RAV4:een verrattuna, jos vain lataamaan pääsee kotona. Lataamatta on kulutus n 0,5 L/100 km max enemmän kuin hybridillä. Vein vanhan vaihtoon 27 000 km ajettuna ja kulutus koko ajalta 5,3 L/100 km, joten hieman alle 6,0 L/100 km tämä sattuisi omassa ajossa. Vaikea vain saada tarkempaa lukua, kun on niin pätkissä nuo bensalla ajot.


Laitetaan tähän samaan väliaikatietoja, kun talvirengaskausi valmiina.
Talvirenkailla kulutus 1,9 L/100 km ja sähköä kului 21,4 kWh/100 km, kun ei bensalla ajettu. Tankkasin viimeksi helmikuussa 8 pv ja sen jälkeen n 4500 km ajettu. Tuolta ajalta on kulutus ollut 0,6 L/100 km, eli 27 L bensaa on palanut ja tankissa on enää vajaat 1/2-tankkia jäljellä, niinkuin tuo mittari näyttääkin. Sähkönkulutuskin kääntynyt pysyvään laskuun ja se on nyt 21,2 kWh/100 km. Päivittäiset Ajomatkat vaihdelleet 20-190 km väleillä ja pidempiä matkoja ei nyt ole niinkään kertynyt. 16 000 km ajeltu kohta ja mukavaa ajelua on ollut. Tänään 73 km ja Rangea jäi vielä 9,6 km sähköllä jäljelle latauksen jälkeen tarkistin laturista autoon menneen sähkön ja 12,751 kWh näytti menneen sähköä takaisin. Eli tulisiko tuosta nyt sitten 17,46 kWh/100 km kulutusta. Keskinopeutta tuli vain 54 km/h, vaikka motarin pärjääkin oli välissä. Tosin istui muutaman minuutin autossa käynnissä kun plarasin netistä uutta osoitetta. No kuitenkin rajusti putoaa talvikulutus nyt alaspäin, kun max ollut jotain 28 kWh/100 km omassa käytössä. Saa nähdä pääseekö edes 10 000 km tankillisella koskaan, mutta jo tässä kohtaa tulee 5000 km kyllä täyteen.
Täältä näin
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slapvete
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Lok 2020
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: 01.05.2021 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästys- ja koira-autoksi tuli hommattua pakuksi rekattu Sorento. Sopivasti traktori, katotaan miten käyttäytyy ajan kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 27.05.2021 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
Se on varmaan siellä 6-8 L/100 km haarukassa tuolla Lapissa ollut. Omalla kohdalla motarinpätkät mennyt 5,7 ja 6,4 L/100 km Naantalista melkein Tsadiin. Jos ei pysty ajelemaan, tai ei satu omat ajot plugarin hommaamiseen, niin parasta pysyä Dieselissä. Pakkaset on myrkkyä monelle akkuautolle. Kyllä taisin aikaisemmin kirjoittaakin, että -10 astetta on raja, että pysyy täyssähkönä päällä. Olen kyllä päässyt -13 asteessa puhtaasti akun tyhjäksi, mutta mä lähden aina lämpimästä tallista. Ulkona autoa pitävät ei nyt pääse kyllä talvella, tällä RAV4:lla ainakaan, kovinkaan sähköistä nauttimaan. Ensinnäkin lämmitys riittää vain pitämään lämmöt yllä lämpöpumpulla -10 asteessa ja 19 asteen pyynnillä ja lämmönnosto -20 asteesta ei papu riitä. Auto on muutoin kyllä tajuttoman hieno omasta mielestä ajella ja AWD toimii loistavasti. Rahojen säästämiseen ei RAV4 plugarista ole, mutta teho kyllä puhuttelee entiseen RAV4 hybridiin verrattuna. Jos nyt vaikka laskee, että saa sen 1000 L säästettyä bensaa vuodessa, niin tilalle sitten esim 3000 kWh sähköä pitää vielä muistaa maksaa. Sen verta voi kyllä sanoa, että tällä ei ajamisen kulut nouse yhtään tavalliseen hybridi RAV4:een verrattuna, jos vain lataamaan pääsee kotona. Lataamatta on kulutus n 0,5 L/100 km max enemmän kuin hybridillä. Vein vanhan vaihtoon 27 000 km ajettuna ja kulutus koko ajalta 5,3 L/100 km, joten hieman alle 6,0 L/100 km tämä sattuisi omassa ajossa. Vaikea vain saada tarkempaa lukua, kun on niin pätkissä nuo bensalla ajot.


Laitetaan tähän samaan väliaikatietoja, kun talvirengaskausi valmiina.
Talvirenkailla kulutus 1,9 L/100 km ja sähköä kului 21,4 kWh/100 km, kun ei bensalla ajettu. Tankkasin viimeksi helmikuussa 8 pv ja sen jälkeen n 4500 km ajettu. Tuolta ajalta on kulutus ollut 0,6 L/100 km, eli 27 L bensaa on palanut ja tankissa on enää vajaat 1/2-tankkia jäljellä, niinkuin tuo mittari näyttääkin. Sähkönkulutuskin kääntynyt pysyvään laskuun ja se on nyt 21,2 kWh/100 km. Päivittäiset Ajomatkat vaihdelleet 20-190 km väleillä ja pidempiä matkoja ei nyt ole niinkään kertynyt. 16 000 km ajeltu kohta ja mukavaa ajelua on ollut. Tänään 73 km ja Rangea jäi vielä 9,6 km sähköllä jäljelle latauksen jälkeen tarkistin laturista autoon menneen sähkön ja 12,751 kWh näytti menneen sähköä takaisin. Eli tulisiko tuosta nyt sitten 17,46 kWh/100 km kulutusta. Keskinopeutta tuli vain 54 km/h, vaikka motarin pärjääkin oli välissä. Tosin istui muutaman minuutin autossa käynnissä kun plarasin netistä uutta osoitetta. No kuitenkin rajusti putoaa talvikulutus nyt alaspäin, kun max ollut jotain 28 kWh/100 km omassa käytössä. Saa nähdä pääseekö edes 10 000 km tankillisella koskaan, mutta jo tässä kohtaa tulee 5000 km kyllä täyteen.
Täältä näin


Jatketaan samaa paeskan jauhantaa . 6 000 km tuli täyteen helmikuun tankkauksen jälkeen ja bensaa on tankissa vielä 1/4-osa jäljellä. Saa nähdä tuleeko vieläkään mitään pidempiä matkoja, niin pääsisi vaikka sen 7000 km tankillisella. Nyt on kulutusta ollut 0,3 L/100 km ja viimeinen viikko 0,2 L/100 km tahtiin. 186 km päivajo söi törkeästi 2,6 L/100 km, niin kuukausikulutus nousi tuohon 0,3 L/100 km lukemaan 1750 km ajoilla. Muutoin olisi ollut 0,1 L/100 km.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 06.06.2021 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

6 918 km tuli ajettua edellisen tankkauksen jälkeen ja bensaa meni tankkiin 37,08 L. Tänään tuli vielä 84 km lisää ilman käynnistymistä, joten 7 000 km tuli yhdellä tankilla täyteen. 0,53 L/100 km. Sähköä meni eilen ajeluissa 16 kWh/100 km, joten kohtuu kustannuksilla mennään kesällä meidän ajoja.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 22.06.2021 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Useamman vuoden ollut suunnitelmissa suojata Hiacen kattovalot safaritelineellä. Nykyiset työvalot on kiinnitetty suoraan kattotelineiden päälle. Ongelmana on nuoskakelillä tien yli roikkuvat koivut, ne kun tuppaa kääntämään noita suojaamattomia valoja helposti. Oon miettiny, josko laittaisi safaritelineen/kattokorin tuohon vakio kattotelineiden päälle u-pulteilla. Samalla voisi työvalot päivittää, eli metriset työvalo ledipaneelit eteen ja sivuille. Onko vinkkejä löytyykö miltään valmistajalta tähän käypäistä koria? Eli ilman ajoneuvokohtaisia jalkoja. Rakenteen pitäisi olla sellainen, että sallii nuo paneeliasennukset kolmeen suuntaan.

Edit. Ja BFG AT vararengas kattotelineen päälle. Idea

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 06.07.2021 06:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuinkas vanhaa kalustoa metsästäjät käyttää liikkuakseen.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kartta-nayttaa-miten-suomen-autokanta-jatkaa-pitkaan-jatkunutta-ikaantymista-katso-tasta-minka-ikaisilla-autoilla-kotikunnassasi-ajetaan/9fe6d68b-172d-4e4e-b581-b0da1a490d9c

Eikä ihme jos liikenteessä näyttää niin harmaalta jos kerran
Lainaus:
Enemmistö uusien auton ostajista on yli 58-vuotiaita.

_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 06.07.2021 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tällä hetkellä 2010 vuosimallin pirssiä ja tuntuu kuin uudella ajelisi. Edellinen oli 2001 vuodelta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11202
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 06.07.2021 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2014 ja 190Mm tuli juuri täyteen. Kai tuo eemeli vielä vie pitkälle mutta todennäköisesti siihenkin tulee kyllästyttyä aika pian.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 06.07.2021 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Kuinkas vanhaa kalustoa metsästäjät käyttää liikkuakseen.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kartta-nayttaa-miten-suomen-autokanta-jatkaa-pitkaan-jatkunutta-ikaantymista-katso-tasta-minka-ikaisilla-autoilla-kotikunnassasi-ajetaan/9fe6d68b-172d-4e4e-b581-b0da1a490d9c

Eikä ihme jos liikenteessä näyttää niin harmaalta jos kerran
Lainaus:
Enemmistö uusien auton ostajista on yli 58-vuotiaita.


Miulla on vakaa aikomus pitää suzuki jimny hautaan asti, jos se poliittisesti on mahdollista. Toki se onkin talouden "kolmas" auto.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 06.07.2021 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aivan poikasia ootte ku nuan vanhoilla autoilla ajelette.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 192, 193, 194 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 193 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com