OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mitkä saappaat?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.01.2021 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
jajope kirjoitti:
janne_s_s kirjoitti:
Koska käytännössä hiihtorantilla olevia kenkiä ei oikein ole myynnissä itsellä on seuraavanan ostoslistalla uudet siteet eräsiteiden tilalle metsäsuksiin.


Tähän suuntaan omakin mieli alkaa kääntyä. Vaan mitkä olisivat hyvät siteet? Näyttää valikoimaa nykyään olevan ja ei ole tullut seurattua sidekehitystä ollenkaan.


Nykysiteet o kauheita jalkarautoja. Joko ei pysy jalassa tai sitte ei saa mitenkään irti jos vaikka jumittaa katolleen ojasssa


Ainakin nuo erinlaiset räikkäsiteet on tosi helppo irroittaa. Helpommin irtoaa kuin perinteinen armeija malli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.01.2021 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
ssvok kirjoitti:
http://www.makenpyydys.fi/tuote/parkanon-talvikas-porelle/

Mites nämä?

Mikäli muistan oikein aloitusviestin ominaisuusvaatimukset niin voisivat täsmätä. Noita itse olen miettinyt.


Nämä vois olla aika pätevät. Pitää hyvässä rasvassa eikä lotraa liiaksi veen kanssa nii luulis toimivan. Hyvin tehdyssä kengassä nahka toimii varmaan paremmiin mitä kumi, kuha vaan jaksaa rasvata. Kestää kolhuja ja taittumista ja pitää lämpimän. Hoitamattomana vesi tulee kyllä läpi melkosta joutuin.

Nii tietenni pitäs olla irtovuorellinenehdottomasti. Oliko tämä ?


Luitko sä ollenkaan vai pelkän kuvan katsoit? Nuissa on kalvo ja kiinteä vuori. En ostaisi itelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 28.01.2021 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Jbear kirjoitti:
ssvok kirjoitti:
http://www.makenpyydys.fi/tuote/parkanon-talvikas-porelle/

Mites nämä?

Mikäli muistan oikein aloitusviestin ominaisuusvaatimukset niin voisivat täsmätä. Noita itse olen miettinyt.


Nämä vois olla aika pätevät. Pitää hyvässä rasvassa eikä lotraa liiaksi veen kanssa nii luulis toimivan. Hyvin tehdyssä kengassä nahka toimii varmaan paremmiin mitä kumi, kuha vaan jaksaa rasvata. Kestää kolhuja ja taittumista ja pitää lämpimän. Hoitamattomana vesi tulee kyllä läpi melkosta joutuin.

Nii tietenni pitäs olla irtovuorellinenehdottomasti. Oliko tämä ?


Luitko sä ollenkaan vai pelkän kuvan katsoit? Nuissa on kalvo ja kiinteä vuori. En ostaisi itelle.


Katos piru ku ei sokea näe sitä tekstiä missä puhutaan kalvosta tai Kiinteästä vuoresta.

Lainaus:

Kuvaus

Talvikas-saapas on karujen olosuhteiden valtias!

Parkanon Talvikas Porelle on vedenpitävä, erittäin lämmin vuorellinen nahkasaapas. Fenomex-lämpöpohjallinen. Hiihtoranti. Suomalaista laatutyötä!

Huom. koot 42, 43, 44, 45, 46, 47, 49

Tilatessasi suoraan verkkokaupastamme, kirjoita haluamasi koko ostoskorin lisätietojakenttään.

Koot ovat täysillä numeroilla, reipas suomalainen mitoitus, ei tarvitse yleensä ottaa normaalia suurempaa numeroa.

_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.01.2021 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Porelle=Kalvo
Vuorellinen=Siinä on vuori.
Muutama viesti aiemmin näistä oli juttua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
GoPro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2015
Viestejä: 118
Paikkakunta: Länsisuomi

LähetäLähetetty: 30.01.2021 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muijalla onnliukulimikengissä tommoset samantyyppiset siteet kun lemikengissö ja lumilaudassa. Kait ne toimis eräsuksissa. Ne pysyy hyvin kii eikä irtoile jabsopii jokakenkään
_________________
Alta kumpujen kätköistä mullasta maan, nuo isännät kaivavat koiriaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rihlapiippu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Kes 2009
Viestejä: 783

LähetäLähetetty: 30.01.2021 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

GoPro kirjoitti:
Muijalla onnliukulimikengissä tommoset samantyyppiset siteet kun lemikengissö ja lumilaudassa. Kait ne toimis eräsuksissa. Ne pysyy hyvin kii eikä irtoile jabsopii jokakenkään


Musta on parempi kun side antaa periksi ennen kuin nilkka tai polvi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 30.01.2021 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rihlapiippu kirjoitti:
GoPro kirjoitti:
Muijalla onnliukulimikengissä tommoset samantyyppiset siteet kun lemikengissö ja lumilaudassa. Kait ne toimis eräsuksissa. Ne pysyy hyvin kii eikä irtoile jabsopii jokakenkään


Musta on parempi kun side antaa periksi ennen kuin nilkka tai polvi.


Taitaa tuollaiset muovisiteet levitä ennen polvea tai nilkaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 24.08.2021 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli ketjua kengistä, saappaista ja hiiviskelykengistä, mutta kysytäänpä vaikka täältä: olisiko suositella kevyitä kenkiä/saappaita lintujahtiin? Ei tarvitse olla lämpimät - ne kengät on sitten erikseen. Meindl Taigat olit ensin kymmenkunta vuotta ja perään Meindl Dovret. Salomonin puolivartisilla mennyt parina syksynä. Tykkäsin Salomonien keveydestä, joten Meindlit jääneet vähemmälle käytölle. Toki niiden kanssa saa tarkempana olla, koska vartta ei ole niin paljon. Kalvokin mennyt parin syksyn aikana puhki useammasta kohtaa.

Eli: kevyet, vedenpitävät, mieluusti pitkävartiset, mieluummin viileät kuin lämpimät. Suosituksia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 24.08.2021 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Murkulat0r kirjoitti:
Oli ketjua kengistä, saappaista ja hiiviskelykengistä, mutta kysytäänpä vaikka täältä: olisiko suositella kevyitä kenkiä/saappaita lintujahtiin? Ei tarvitse olla lämpimät - ne kengät on sitten erikseen. Meindl Taigat olit ensin kymmenkunta vuotta ja perään Meindl Dovret. Salomonin puolivartisilla mennyt parina syksynä. Tykkäsin Salomonien keveydestä, joten Meindlit jääneet vähemmälle käytölle. Toki niiden kanssa saa tarkempana olla, koska vartta ei ole niin paljon. Kalvokin mennyt parin syksyn aikana puhki useammasta kohtaa.

Eli: kevyet, vedenpitävät, mieluusti pitkävartiset, mieluummin viileät kuin lämpimät. Suosituksia?


Mä olen mennyt noilla jo vuosia. Ei mikään kahluukenkä, mutta kanalinnustuksessa tainnut läpikastua vaan yhden kerran joten pidempää vartta en ole tarvinnut. Kerran-kaks oon vetänyt vahat pintaan..
Pitäisikin tilata toiset samanlaiset..

https://fi.lowa.com/products/men/all-terrain-classic/renegade-gtx-mid/standard/dark-blue-lime
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 24.08.2021 14:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisko härkilan dog keepperit hyvät? Mulla viking vilrein boat ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen niihin. En ole painoja miettinyt enkä muista mitä ne painaa. Olen ihannhyvin jaksanut kuitenkin päivän jalkoja nostella Smile.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 25.08.2021 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Murkulat0r kirjoitti:
Oli ketjua kengistä, saappaista ja hiiviskelykengistä, mutta kysytäänpä vaikka täältä: olisiko suositella kevyitä kenkiä/saappaita lintujahtiin? Ei tarvitse olla lämpimät - ne kengät on sitten erikseen. Meindl Taigat olit ensin kymmenkunta vuotta ja perään Meindl Dovret. Salomonin puolivartisilla mennyt parina syksynä. Tykkäsin Salomonien keveydestä, joten Meindlit jääneet vähemmälle käytölle. Toki niiden kanssa saa tarkempana olla, koska vartta ei ole niin paljon. Kalvokin mennyt parin syksyn aikana puhki useammasta kohtaa.

Eli: kevyet, vedenpitävät, mieluusti pitkävartiset, mieluummin viileät kuin lämpimät. Suosituksia?


Mä olen mennyt noilla jo vuosia. Ei mikään kahluukenkä, mutta kanalinnustuksessa tainnut läpikastua vaan yhden kerran joten pidempää vartta en ole tarvinnut. Kerran-kaks oon vetänyt vahat pintaan..
Pitäisikin tilata toiset samanlaiset..

https://fi.lowa.com/products/men/all-terrain-classic/renegade-gtx-mid/standard/dark-blue-lime


Nuo vaikuttavat kyllä asiallisilta. Kävin testaamassa Lowan Z-11S (pitkävartiset) eivätkä nekään (pitkävartisiksi) paljoa painaneet.

Renegadeja ei näytä olevan paikallisissa liikkeissä..

E: Renegadeista näyttäis myös Hi-versiot olevan, mutta Suomesta näemmä hankala löytää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4957
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 25.08.2021 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä olen tilannut Lowani Bike24:lta. Maksoi siellä 120€ pari. Nyt ei ollut semmosia tajouksia tyrkyllä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CFS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2017
Viestejä: 224

LähetäLähetetty: 25.08.2021 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajankohtainen aihe minullekin. 5 vuotta vanhat Nokian Finnjagdit halkesivat taitekohdista niin nyt tarvitsisi uutta kumia alle. Onko kenelläkään kokemusta esim. Tretorn Hajk S. Miten yleensä Tretornin laatu ja kestävyys? Sanotaan nyt, että jos kestävät 5 vuotta ja useita satoja kilometrejä kuten Finnjagdit, niin kelvatkoon. Toinen vaihtoehto olisi hankkia uudet Finnjagdit, tosin ne ovat ehkä himpun verran liian lötköt mutta paremman puutteessa ihan ok.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtäinssi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Tam 2019
Viestejä: 373

LähetäLähetetty: 25.08.2021 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä vannon Parkanon Talvikkaiden nimiin. Lämpimät ja tajuttoman kestävät eikä ole liukas pohja. Ja omaan jalkaani erittäin sopivat. Metsäsuksia varten hiihtorantti on kova juttu. Mulla on ne vanhemmat ilman kalvoa mutta tuskin tuo Porelle-kalvo niitä huonontaa.

Pilkkireissuilla, varsinkin jos on odotettavissa vettä jään päällä, käytän Nokian Kairoja. Niissä ei ole mitään muuta hyvää kuin, että ovat lämpimät ja pitävät vettä kunhan muistaa paikata halkeamia Liquisolilla. Ja ovat hiihtorantilla varustetut nekin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6477

LähetäLähetetty: 25.08.2021 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hämmentävää että Nokian Naaleja moititaan ei-kestäviksi. Ja ku ite kuvitellu että niitä ei saa rikki ku hyvällä moottorisahalla.

Talvisia hiihtokenkiä talvella ku sataa vettä ? Tuota...nokian kaira syylingeillä. Toimii ja kestää normi käytön. Taikka en tiä ku omat kairat on ainaki 10 vuotta vanhat.

Liekkö uustuotanto pilannu nuo nokiat ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 4 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com