OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Toyota Hiace D4D vs. vw transporter syncro.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.12.2017 11:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin voihan se olla paluuputken ja korvausilman saannin yhdistelmä. Korvausilma tukossa jolloin vetää ilmaa haperosta paluuputkesta. Mutta ihan selkeä keissi tämä ei ole vieläkään.

Nuita hankautuneita johtoja voi olla. Mullakin yksi laturille menevä piuha on poikki, ja ennenku se löytyi ja sain ohitettua, oli verenpaine aika korkeilla ja vaihdeltu vähän turhia osia. Silloin aiheutti sen että latasi 17,5V. Tämänjälkeen kävi ilmeisesti niin, kun kasasin uuden laturin paikalleen, käytin terminaalirasvaa ja tätä jäi latauskaapelin ja sen alle jäävän mutterin väliin, joka paloi sieltä pois ja tuo liitos on kipinöinyt ja syöpynyt tai jostain muusta syystä syöpynyt. Liitos siis syöpyi aikaa myöten huonoksi. Tuon takia sitten ei aina lähtenyt lataamaan kuin aikansa päästä. Taas verenpaine nousi ja vikä löytyi vasta kun irroitin laturin ja purin sitä vähän nähdäkseni vauriot. Viilasin mutterin suoraksi ja kasasin ja on pelannut. On siinä nyt 25neliöö lisää latauskaapeliakin rinnalla, tuli laitettua jo aiemmin muttei se vikaa vielä poistanut. Nyt taas toimii. On pieni vika aiheuttanut paljon harmia kun ei ole heti löytynyt, ja kaikki alkoi katkenneesta piuhasta, joka on johtanut uteen vikaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 03.12.2017 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

102. Häröilyt loppu tohon tankin korkin rakosellaan pitämiseen, ja nyt on rullattu jo jokunen 100km nou problem. Uus tankki on haussa ton vakio lytätyn tilalle. En tiiä kannattaako siitä kaasuun vastaamattomuudesta vetää johtopäätöksiä. Veikkaan, että kone roikku viimesillään käymisen ja sammumisen rajalla. Eikä toi kestäny kauaa, muutaman sekunnin katoin ja sammutin ja starttasin uuestaan. Matka jatku kun piti kierrokset tyhjäkäynnin yläpuolella. Toivotaan ettei tosta nyt muita yllätyksiä löydy. Entinen Destian auto, niin on konepellin alta tip top kunnossa. Nyt kun sai vastikään puhalluksen, kauttaaltaan uuden maalin, massauksen ym niin on varsin siisti ilmestys muihin samanikäisiin verrattuna. Täytyy alkaa miettiä josko keväällä nostaisi vähän ylemmäksi samalla kun vaihtaa rengaskoon pykälää isommaksi. Jälkivaloja on jo katto täynnä, ei tarvi illalla ajellessa lampulla paljo soikoilla kun näkee 150m ongelmitta joka suuntaan. On lisäpitkää ja paksin lämmitintä koirille. Webasto anto aika huiman hintalapun paksin lämmittimelle. Ite kun teki niin kenno 140€, muutama T-haara ja sulku, letkua ym pientarviketta. Sähköt samasta piuhasta millä perus webasto ohjaa sisätilapuhallinta. Eli jos haluat, että webasto lämmittää paksinkin, niin kääntää paksin puhaltimen kytkimen haluttuun tehoon. Ja auton käydessä se pyörii normaalisti kanssa. Kopissa on latauspalikka, niin saa kaikki tabletit ja kännykät ym latautumaan. Ja virta tulee siihen suoraa akulta, ettei tarvi jättää avaimia virtalukkoon. Auto-VHF tuosta vielä puuttuu, mut se on seuraavana hankintalistalla.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.12.2017 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tankki voi mennä luttuun myös juuri korvausilman tukkeentumisesta. En ole kuullut moisesta juuri hiacesta, mutta muistaakseni esim jossäin vectrassa noin oli käynyt... Toki joku lommo tai alipaineen aikana kolhaseminen edesauttanee sitä. Hyvä juttu että vaikuttaa korjaantuneen,,, ja halvalla tälläkertaa. Eikä ole edes harvinainen vika. Tankin vaihdon yhteydessähhän noi huonot putketkin uusiintuu tarvittaessa.

Mulla taas valot on ollu kassissa verstaassa pari vuotta, ja oon pelannu magneettivalojen kanssa niinku ennenkin. Autovhf:kin oottaa valmiina. PErus puhelin mutta lataus autoon puuttuu. Korotuksen sentään sain laitettua. Isommat pyörätkin siirty tulevaisuuteen kun sain uudet vakiokoon talvikumit käytännössä ilmaiseksi. Niistä olis kyllä hyötyä, vaikka ykkönen on aivan liian piiiiitkä muutenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 05.12.2017 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten korotit takapään? Löysin netistä HD-jouset taakse, ja niille luvattiin 2-3cm lisää korkeutta.

Edit. 4x4parts.fi löytyy 50mm korottavat jouset. Etupäässä lienee suht samanverran nostovaraa..?

Edit2. Toi ~50mm korotus ja rengaskoon muuttaminen 215/75/15 menee kai heittämällä muutoskatsastuksesta läpi, vai oonko ihan kujalla..? Korotuksessa jää tuuma pelivaraa ja rengaskoon muuttaminen on just sen 2 tuumaa.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.12.2017 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noilla 4x4 partsin jousilla. Toinen vaihtoehto olis vallilantakomon jouset. Ne on vähän hintavammat, mutta toki kotimaiset, kait. N.45mm tais nousta todellisuudessa. Etupää piti kiriä ihan tappiin, mutta on nyt erittäin hyvin balanssissa. Ei tuo ero päälepäin äkkiseltään edes näy, mutta mittanauha ei valehtele. Takapään kamppeerit näyttää menneen vituralleen, muttei niille ole säätöä. Suuntauskone näytti vihreetä kuitenkin. Ehkä sille on kaikki arvot vihreetä ku ei sitä säätääkään voi. Jousen vaihtoja ei tarvii katsastaa koska tavara-autoon saa vaihtaa jäykemmät jouset, ilman muutosta. Sitä en tiedä pitääkö katsastuksessa inssile näyttää toteen että ne on jotenkin hyväksytyt? En oo vielä noilla käyttäny leimalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 18.08.2021 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietääkö kukaan pystyykö -03 D4D tyhjäkäyntiä säätämään? Onko noita vakio moottorinohjausyksiköitä mahdollista ohjelmoida? Jos vakio tyhjäkäynnin saisi 1000 pintaan, ja idle up vaikka 1200. Jos tiedossa joku joka osaa, niin ilmianna.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 18.08.2021 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun mielestä toyotan ohjausboxit ei ole ohjelmoitavia. Miksi tarve nostaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 16.09.2021 07:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tossa on edelleen se mysteerivika joka ollut jo useamman vuoden. Eli kylmänä saattaa sammua risteykseen. Kytkimen kun painaa pohjaan ja laskee kaasun, niin kierrokset putoaa normaalisti mutta vähän alle normin. Sitten joko elpyy notkahduksesta (500-600 rpm) tai sitten sammuu suoraan tai sitten jää jurraamaan ~500 rpm tuntumaan. Ja vika esiintyy harvoin. En oo vielä arvannu mennä käyttämään merkkihuollossa. Melkein 600k mittarissa, joten tutkiivatko sen ihmeemmin vai sokkona suuttimet ja pumppu uusiksi..? Osaako sähköjampat sanoa voisiko olla risa jännitteensäädin tms? Kun auto kylmänä sisävalot(ledit) tuppaa vilkkumaan. Eli risteykseen tultaessa kierrokset putoaa -> jännite putoaa -> suuttimet ei enää aukea. Onko edes teoriassa mahdollista? Mietin että pitäisikö hakea motonetistä jännitemittari tupakansytyttimeen, saisi vähän osviittaa seilaako jännite vai ei. Mietittiin murrosten vaihdon yhteydessä paikalliskorjaamon kanssa sitäkin, jos jossain vaiheessa kun budjetti sallii laitettaisiin pumppu ja suuttimet Tammerdieselille penkitettäväksi.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2087
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.09.2021 07:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Tossa on edelleen se mysteerivika joka ollut jo useamman vuoden. Eli kylmänä saattaa sammua risteykseen. Kytkimen kun painaa pohjaan ja laskee kaasun, niin kierrokset putoaa normaalisti mutta vähän alle normin. Sitten joko elpyy notkahduksesta (500-600 rpm) tai sitten sammuu suoraan tai sitten jää jurraamaan ~500 rpm tuntumaan. Ja vika esiintyy harvoin. En oo vielä arvannu mennä käyttämään merkkihuollossa. Melkein 600k mittarissa, joten tutkiivatko sen ihmeemmin vai sokkona suuttimet ja pumppu uusiksi..? Osaako sähköjampat sanoa voisiko olla risa jännitteensäädin tms? Kun auto kylmänä sisävalot(ledit) tuppaa vilkkumaan. Eli risteykseen tultaessa kierrokset putoaa -> jännite putoaa -> suuttimet ei enää aukea. Onko edes teoriassa mahdollista? Mietin että pitäisikö hakea motonetistä jännitemittari tupakansytyttimeen, saisi vähän osviittaa seilaako jännite vai ei. Mietittiin murrosten vaihdon yhteydessä paikalliskorjaamon kanssa sitäkin, jos jossain vaiheessa kun budjetti sallii laitettaisiin pumppu ja suuttimet Tammerdieselille penkitettäväksi.

/Antti


Kaasupolkimen asentoanturin temppuilu aiheuttaa juuri tuollaista oiretta. Kun nostaa äkkiä jalan kaasulta, pitää moottorin tajuta olla tiputtamatta kierroksia liian nopeasti. Jos anturin kalibrointi on vinksallaan tekee juuri tuollaista mun subarulla. Tullut tutuksi vikakoodien nollaamisessa torquella. Silloin anturi pitää opettaa uusiksi tietyllä sekvenssillä (tai pitäis kalibroitua myös itsestään, joka ei aina ole kyllä minun mielestä toiminut kunnolla). Jos tuota esiintyy satunnaisesti voi itse anturi olla viallinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3235
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 16.09.2021 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisihän akkujen jaksaa pitää jännite riittävänä tuon hetken mikäli laturi ne lataa, ja miks ei lataisi jos auto kuitenkin käynnistyy. Mutta eihän mittari paljoa maksa, eikä ole vaikea liittää tavan mittaria ajon ajaksi mittaamaan. Varsinkin jos on jostain ottaa ylimääräinen tup.syt.pistotulppa. Kaasupolkimen vioista muistelen myös joskus kuulleeni hiacessakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 02.11.2021 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tilasin äsken Hiasepojilta kaasupolkimen. Ei ollut kuin 40e, joten kannattaa kokeilla. Oli kyseisen kaverin kanssa juttua ongelmasta, ja sanoi oireiden perusteella että pumppu ja suuttimet on kanssa mahdollisia. Eli jos ei tällä korjaannu, niin täytynee laittaa osat vaikka Tammerdieselille penkitettäväksi.

Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 03.11.2021 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei nyt vielä nuolasta, mutta lupaavalta vaikuttaa. Ongelmana oli eka sarjan D4D, joka saattoi hyvin satunnaisesti sammua risteykseen. Vian esiintyminen painottui syksyyn-alkutalveen. Kuumalla koneella kun ajoi tasakaasulla pitemmän siivun ja laski sitten risteyksessä äkisti kaasun pois saattoi auto sammua siihen. Hain äsken purkupolkimen Matkahuollosta ja löin heti kiinni. Kaasuun vastaavuus parani huomattavasti, ja risteyksistä lähtiessä tuntuu että auton tehot olisi tuplaantuneet. Tosin en ollut aiemmin huomannut mitään nuhaisuutta missään tilanteessa. Pysyi räväkänkin liikenteen mukana ja jaksoi vetää isoja kuormia kevyesti. Liekö vanha potikka ollut osittain pimeänä...? Täytyy seurata nyt ainakin pari viikkoa, ennen kuin uskaltaa varmuudella alkaa julistamaan. Vaan siltä se nyt vahvasti näyttäisi ettei tarvitsisi alkaa vaihtamaan korkeapainepumppua ja suuttimia.

Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 8354

LähetäLähetetty: 03.11.2021 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liittymättä mitenkään edellisiin, niin tähän aikaan vuodesta olisi varmaan hyvä niitä pa-suodattimia/vedenerottimia kuikasta. Razz
_________________
Sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. To be continued? Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 04.11.2021 08:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä auttanu. Rolling Eyes Esiintyy edelleen puolilämpimällä koneella, eli silloin kun kylmän koneen ohjelma on loppunut, mutta moottori ei ole vielä saavuttanut täysiä lämpöjä. Mukavia nää mysteeriviat, pitää mielen virkeänä. Confused Ecu, pumppu, suuttimet vai scv-venttiilit?

Asiasta kolmanteen, kelläs se yks Hiace oli mitä rempattiin isolla rahalla, vaihdettiin muistaakseni pumppu ja suuttimet ja lopuksi ongelma paljastui muualta (olikohan ecu?) Ei muista kaverin nimimerkkiä, mutta kirjotteli tänne silloin.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2488
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 04.11.2021 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja egr täytyy vissiin tutkia ekana. Joku hämärä muistikuva, että sen pystyisi tässä eka sarjan D4D:ssä tukkimaan ilman vikavalon syttymistä.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 8 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com