OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintuhavainnot 2021
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 91, 92, 93  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
wingmaster
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Tam 2005
Viestejä: 807
Paikkakunta: perämeren rannikko

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jalluri kirjoitti:
Aivan hukassa linnut. Aamupassissa lensi kolme teertä taivaan rannassa ja ne olikin päivän ainoat teeret. Kävelin auringonlaskuun asti ja havaintoina kaksi riekkoa.

Turvesuolla aamulla kuuluivat soivan siinä passipaikan lähellä, vaan annoin olla.


Olit koirien kanssa liikkeellä? Sunnuntain aamupassin jälkeen puolilta päivin vajaa kolme tuntia maastoon ja viis kertaa häntä pystyssä mustaa ja ruskeeta, mutta on se vaikea päästä polttamaan tähän aikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mattivehvilainen kirjoitti:
Eikö onnistuisi, että joku kävisi päivän tuolla heilurin mailla? Jos ei ole mitään, niin uskotaan lintutyhjiöksi, mutta jos sieltä turistikokemuksella päivässä linnun ropsauttaa, niin todetaan rehdisti linnuttomuus miehestä johtuvaksi.

Niin uskomattomalta natinalta tuo vuosivuoden perään tuntuu, kun heilurilla ja hänen raattailukavereillaan maastot näyttäytyy tyhjinä ja kaikkialla ympäristössä on varsinkin teertä ollut tänä vuonna niin että livettää.

Omat kanalintuhavainnot tältä vuodelta: Ylä-Savo/Etelä-Kainuu alueelta länteen Oulun-Muhoksen seutuun teertä mahdottomasti, mehtoa viime vuotta vähempi. Hiukka pohjoisemmassa Etelä-Lapissa enemmän paikallista vaihtelua, paikoin kuitenkin lintua erittäinkin hyvin. Riekkoa viime vuotta vähemmän.

Eipä ole vielä kukaan suostunut, ensimmäisen reissun kaksi pikkuparttia ovat jääneet ainoiksi, sen jälkeen muutama havainto yksittäisistä linnuista tai ihan muutaman partista.
Raatailukaverit eri puolilta maata, jopa koirallisia, paikalliset vaihtelut ilmeisen suuria.
Jos viime syksyn 40 reissulla havainnot jäivät liki olemattomiin niin aika sokea ja kuuro saan olla jos maastossa oli minulla havaitsematta jääneitä parvia.
_________________
Kertalaakiyhdistys


Viimeinen muokkaaja, heiluri pvm 09.11.2021 11:21, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Heiluri taitaa olla yhtä surkea kanalinnustaja kuin minä. Saalista nolla kpl Laughing

On minulla yksi, mikä on enemmän kuin viime vuosina yleensä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5080
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Heiluri taitaa olla yhtä surkea kanalinnustaja kuin minä. Saalista nolla kpl Laughing

On minulla yksi, mikä on enemmän kuin viime vuosina yleensä.



Mun edestä on tällä kautena lähtenyt enemmään metsoja ja teeriä kuin aiempina 10 vuotena yhteensä. Kannat on olleet jäätävän hyviä kulkemillani mailla.

Valitettavasti niitä ei vaan ole saanut ampua, kiitos MMM rajoitusten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Heiluri taitaa olla yhtä surkea kanalinnustaja kuin minä. Saalista nolla kpl Laughing


Osuva nicci sulla ainakin on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Tumpeelo kirjoitti:
Heiluri taitaa olla yhtä surkea kanalinnustaja kuin minä. Saalista nolla kpl Laughing

On minulla yksi, mikä on enemmän kuin viime vuosina yleensä.



Mun edestä on tällä kautena lähtenyt enemmään metsoja ja teeriä kuin aiempina 10 vuotena yhteensä. Kannat on olleet jäätävän hyviä kulkemillani mailla.

Valitettavasti niitä ei vaan ole saanut ampua, kiitos MMM rajoitusten.

Meillä taitaa olla neljän kiintiö plus musta metto, yhden mustan olen tälle kautta jahtimailla nähnyt.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5080
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuo mun havainnot on siis valtion mailta.


Kotimailla saanut mustaa jahdata vain 2 viikkoa het kauden alusta. Ei tullut mentyä, kun puskat on alkukaudella niin täynnä hirvikärpäsiä ettei sekaan meinaa mahtua.

Latvalinnustus vasta edessä. Pelloilla on teeriä näkynyt kymmenien tokkia, mutta meillä ei saa peltoon, tai pellon päällä lentäviä ampua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 09.11.2021 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, ennenhän se oli kielettyä koko maassa, itsekkin olen sen ajan lapsia enkä vieläkään ammu pellolta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EIVA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2013
Viestejä: 3011
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 09.11.2021 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Syksyisin ja vuositasolla olen ollut metsällä, koirakokeissa, koirien kanssa reeneissä, ruokintapaikkoja rakentamassa, nuolukiviä yli 30 ja kymmenkunta riistakameraa seurannassa, joten eritasoisia erästykseen liittyviä päiviä on
paljon enemmän kuin päiviä jolloin ei olisi tehty jotain erästykseen liittyvää.
Nykyään metsästysharrastukseen liittyvää harrastustoimintaa tulee tehtyä lähes päivittäin eikä työt ole esteenä, jos kutsu käy niin jahtiin lähdetään AINA yöllä tai päivällä, tosin aktiivi työaikanakin pystyin järjestelemään omat työaikani ja lomani niin ettei työ häirinnyt harrastusta.
Saalistakin luulen saaneeni sen minkä heilurikin vaikka en enää aikoihin ole erikoisemmin pienriistaa tavoitellutkaan, ainakin tyhjiä reissuja on huomattavasti vähempi, suurriista ja vahinkoeläimet vielä kiinnostaa vaikka kumpiakin on tullut useampi sata jo pitettyä lihoiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 09.11.2021 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Joo, ennenhän se oli kielettyä koko maassa, itsekkin olen sen ajan lapsia enkä vieläkään ammu pellolta.


Nii ja nykyään, jos oon oikein ymmärtäny, et ihan läjiin taida ampua mistään muualtakaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 09.11.2021 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu en, nykyään on kahden teeren tavoite, eipä ole toteutunut ainakaan 15 vuoteen.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1128

LähetäLähetetty: 09.11.2021 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wingmaster kirjoitti:
Jalluri kirjoitti:
Aivan hukassa linnut. Aamupassissa lensi kolme teertä taivaan rannassa ja ne olikin päivän ainoat teeret. Kävelin auringonlaskuun asti ja havaintoina kaksi riekkoa.

Turvesuolla aamulla kuuluivat soivan siinä passipaikan lähellä, vaan annoin olla.


Olit koirien kanssa liikkeellä? Sunnuntain aamupassin jälkeen puolilta päivin vajaa kolme tuntia maastoon ja viis kertaa häntä pystyssä mustaa ja ruskeeta, mutta on se vaikea päästä polttamaan tähän aikaan.


Joo koirat mukana oli. Ei tullut silloin seisontoja ja oli tyhjää aluetta.

Tänään sitten eri alueilla toisella puolen Kurenalusta ja muutamia seisontoja riekoilla ja teerelle kanssa vaan karkasivat edestä kaukaa.

No kiväärillä kuitenkin kaksi teertä reppuun. 185m ja 130m holli.

Taitaa olla tälle syksyä joku 40 päivää jo tullut oltua metässä. Tänään hoksasin, että puhunkin jo itsekseni. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1128

LähetäLähetetty: 09.11.2021 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Juu en, nykyään on kahden teeren tavoite, eipä ole toteutunut ainakaan 15 vuoteen.


No on melko heikkoa. Täällä päin on tälle syksyä tullut yhdelle autosta mettään lähölle sitten sun kolmen vuoden tavoite reppuun samalle kertaa. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34924

LähetäLähetetty: 09.11.2021 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä, teillä on mistä ottaa, näilläperin kiintiöt ovat pieniä ja olen pitänyt tapana koettaa puolikasta, tiukkaa tekee mutta onneksi kausi on nykyään pitkä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1128

LähetäLähetetty: 09.11.2021 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Niinpä, teillä on mistä ottaa, näilläperin kiintiöt ovat pieniä ja olen pitänyt tapana koettaa puolikasta, tiukkaa tekee mutta onneksi kausi on nykyään pitkä.


No toivotaan, että onnistuu tavoite.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 91, 92, 93  Seuraava
Sivu 48 Yht. 93

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com