OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

asereppu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 01.11.2021 08:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Mullakin tulee eberlen rintaremmiä kirittyä todella tiukkaan. Ehkä siksikin ettei haittaisi haulikolla ammuntaa kovin. Ja vaikuttaa kannettavuuteen, saa ainakin vaihtelua silloin kun pitkää raskasta kantaa.

Tuohon vorniin en ole koskaan tutustunut. Aseenkanto- ja kiinnityssysteemi näyttää mielenkiintoiselta. Kätevän näköinen. Onnistuuko kiinnitys luotettavasti ilman että poistaa reppua selästä? Mitä mulle tulee mieleen, on aseen suojattomuus, ja avaus hanikan alttius vahingolle. Eli itse kuljen kyllä kurjemmassakin kelissä, ja silloin on mukava että ase on suojassa. Siinä käytössä jos haulikko kädessä ja kivääri selässä, on minulle aseen esille oton helppous hieman toisarvoista. Viime viiden päivän reissulla tuli yksi tilanne jolloin kaivoin kiväärin repusta. Ei sillä etteikö hyvä irroitus systeemi olisi mukava. Ja olisiko tuon hanikan päällä hyvä olla joku läppä? Täällä risukoiden läpi puskiessa voisin kuvitella voivan käyvän vahinko jotta tuohon lenkkiin menee risu ja tahattomasti vapauttaa aseen. En ole systeemiä kokeillut, mutta näyttää että itse tuohon jotain varmistusta kaipaisin. Kaikesta huolimatta mielenkiintoisen ja pätevän näköinen reppu.


Aeen voi laittaa reppuun jos kääntää repun sivulle. tästä löytyy youtubesta hyviä videoita. Mutta jos aseessa iso korotorneilla varustettu kiikari ja reppu kohtuu täynnä tavaraa niin helpoin on laittaa reppu maassa paikoilleen niin ei tarvi sulloa. Vapautusvipu on senverran jäykkä vetää että ei kyllä vahingossa lipsahda. Ei mikään keppi joka vapautussoljen lenkistä mahdu kestä vetää lukkoa auki Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.11.2021 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peltsu kirjoitti:
JSP kirjoitti:
Ajattelin ostaa toisen vornin kun tulevat tarjoukseen. Onhan tuo aseen kiinnitys systeemi aivan ylivoimainen verrattuna mihinkään muuhun.
Tällä kertaa ostan sen pienimmän mallin. Välillä kun ei tarvi kuljettaa kuin ase ja vähän eväitä. Tuossa sekin hyvä että reppuosan (n.1kg) saa irti ja kiinnitettyä vaikka vaellusrinkkaan niin ei välttämättä tarvisi olla kuin yksi asereppu vaikka tekisi pidempiäkin reissuja jos omistaa jo hyvän vaellusrinkkan.


Reppuosan vai sen asekotelon ?


Se reppuosa (7L) on samassa kuin asekotelo. Valjaan on tuossa paketissa kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.11.2021 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Mullakin tulee eberlen rintaremmiä kirittyä todella tiukkaan. Ehkä siksikin ettei haittaisi haulikolla ammuntaa kovin. Ja vaikuttaa kannettavuuteen, saa ainakin vaihtelua silloin kun pitkää raskasta kantaa.

Tuohon vorniin en ole koskaan tutustunut. Aseenkanto- ja kiinnityssysteemi näyttää mielenkiintoiselta. Kätevän näköinen. Onnistuuko kiinnitys luotettavasti ilman että poistaa reppua selästä? Mitä mulle tulee mieleen, on aseen suojattomuus, ja avaus hanikan alttius vahingolle. Eli itse kuljen kyllä kurjemmassakin kelissä, ja silloin on mukava että ase on suojassa. Siinä käytössä jos haulikko kädessä ja kivääri selässä, on minulle aseen esille oton helppous hieman toisarvoista. Viime viiden päivän reissulla tuli yksi tilanne jolloin kaivoin kiväärin repusta. Ei sillä etteikö hyvä irroitus systeemi olisi mukava. Ja olisiko tuon hanikan päällä hyvä olla joku läppä? Täällä risukoiden läpi puskiessa voisin kuvitella voivan käyvän vahinko jotta tuohon lenkkiin menee risu ja tahattomasti vapauttaa aseen. En ole systeemiä kokeillut, mutta näyttää että itse tuohon jotain varmistusta kaipaisin. Kaikesta huolimatta mielenkiintoisen ja pätevän näköinen reppu.


Mitä meinaat tuolla aseen suojattomuudella? Sehän on paremmin suojassa kuin näissä säkki mallisissa. Ylhäältä päin ei pääse mikään (mulla ei ole edes etulinssin suojaa käytössä) ja sivulta nyt ei mikään mene sinne. Talvella hiihdellyt pusikossa ja ase pysyy aika puhtaana. Piipun pää pitää suojata.

Se aseen irroitus lenkki on kyllä vahvaa tekoa että sitä ei kannata miettiä. Aseen saa rinkkaan kun pyöräyttää rinkan sivulle. Ei ole vaikeaa. Ase ei voi vanhingossa tippua vaikka millaisessa puskassa rymyää.

Se tässä on myös hyvää että aseen saa melko eleettömästi pois. Ei tarti turhaan käsiä heilutella vaan pyöräyttää aseen vartalon läheltä suoraan käsiin. Saattaa joskus olla hyötyä jos on riistan näkösällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 01.11.2021 10:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinaan sitä, että kuvien mukaan aseesta näkyy puolet, ja ylhältä ainakin vesi pääsee aseelle. Voi olla että on paremmin suojassa kuin miltä kuvissa näyttää. Esim eberlessä sen suojahupun kanssa aseesta ei näy mitään eikä sadekaan pääse sisään kovin helposti.

Hyvä jos ei avaus lenkki aukea vahingossa. Itse vain ajattelin että jos aikamies remuaa risukossa, voisi siinä huonolla onnella tarrata joku oksa tuohon lenkkiin jne, mutta hyvä mikäli nuin ei voi käydä.

Mikäli aseen saa selässäkin ollessa kiinni, ja irroitus kuvien mukaan todella kätevä, vaikuttaa tuo käytettävyydeltään verrattomalta. Minun makuun silti joutuu sääsuojauksesta vähän tinkimään. Onko se sitten kenellikin isokin haitta? Fiksun oloinen reppu kuitenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 01.11.2021 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:

Mikäli aseen saa selässäkin ollessa kiinni, ja irroitus kuvien mukaan todella kätevä, vaikuttaa tuo käytettävyydeltään verrattomalta. Minun makuun silti joutuu sääsuojauksesta vähän tinkimään. Onko se sitten kenellikin isokin haitta? Fiksun oloinen reppu kuitenkin.


Ei pysty reppu selässä asetta laittamaan takaisin.
Tässä hyvä 16s video aiheesta.

https://www.youtube.com/watch?v=76JbwZcZQ3A
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.11.2021 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Meinaan sitä, että kuvien mukaan aseesta näkyy puolet, ja ylhältä ainakin vesi pääsee aseelle. Voi olla että on paremmin suojassa kuin miltä kuvissa näyttää. Esim eberlessä sen suojahupun kanssa aseesta ei näy mitään eikä sadekaan pääse sisään kovin helposti.

Hyvä jos ei avaus lenkki aukea vahingossa. Itse vain ajattelin että jos aikamies remuaa risukossa, voisi siinä huonolla onnella tarrata joku oksa tuohon lenkkiin jne, mutta hyvä mikäli nuin ei voi käydä.

Mikäli aseen saa selässäkin ollessa kiinni, ja irroitus kuvien mukaan todella kätevä, vaikuttaa tuo käytettävyydeltään verrattomalta. Minun makuun silti joutuu sääsuojauksesta vähän tinkimään. Onko se sitten kenellikin isokin haitta? Fiksun oloinen reppu kuitenkin.


Joo hupun kanssa eberi on suojaavampi. Ilman huppua sinne koloon pääse lumi mitä ei vornissa käy koska ylhäällä ei käytännössä ole mitään aukkoa. Kyllä se ase sinne reppuun kokonaan menee eikä puoliksi. Tai no piippu tietysti näkyy ja perää pikkuisen. Sivulla on myös sellainen lipare mikä peittää aseen. Tosin jää sinne pieniä rakoja. Kiikarin linssi ei kuitenkaan ole ollut märkä vaikka se on ylöspäin ilman suojaa ja olen märälläkin kelillä kulkenut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 05.11.2021 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on XXL:ssä myös Vorn reput -25% reward jäsenille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
topintam
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 335
Paikkakunta: Pudis

LähetäLähetetty: 05.11.2021 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin vornia lähti tiluuksiin juuri kun sain asepussin ja juomarepun rippeet yhteytettyä... Very Happy

Ei tuo tiukka asepussi-reppukaan huonolta tunnuta varmaan talvella tullee monasti kyykittyä ja hiihettyä sen kans. Valmiina ollut rintaremmi kruunaa varmasti kantamisen ilon.
_________________
-itseäni olen kiittänyt ja kiitosta on riittänyt-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.11.2021 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kannoin muuten hunolla säällä nyt syksyllä baikkalia haltissa siten että piippu-etukalilikka-kiikari oli asekotelossa ja vetoketju kiinni, sekä perä-lukkorunko repun sisässä. Näin säilyi kyllä ase hyvin kuivana ja suojassa, vielä kun tiedossa oli että tarve sille on aika teoreettinen tuommosella kelillä. Koiran haukut hoitaa haulikolla uunot piipussa. Kovin näppärä tuolta ei ole asetta kaivaa, mutta kun ei ole kuin varalla niin ei haittaa. Muutenkaan niin totista ja kiire voi olla etteikö ehtis ihan rauhassa latvalinnun ampua. Repun pakkaustilasta tuo kyllä syö noin oman siivunsa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2207
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 08.11.2021 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vieläköhän nuo ois vornit alessa... nuissa ei ilm. oo sitä ongelmaa että "hakkaa jaloille"? tuo mini vorni kyllä kiinnostais testata.. yhen reissun oon viittiny eberlestockia tänä syksynä kantaa ja kun kohta kummiski hiihtohommat alakaa niin vaihtoehot kiinnostaa Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5909

LähetäLähetetty: 08.11.2021 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiliseen asti oli Vornit XXLsdä -25% tyrkyssä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2207
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 12.11.2021 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nojoo tilasin sitten tuon vorn lynxin. olemus vaikuttaa liiankin hyvältä ollakseen totta.. saapa nähä putoaako korkealta Very Happy ei tämä ainakaan takareisille hinkkaa ja muutenki kyllä ensi vaikutelma pirun hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.11.2021 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

poikamehto kirjoitti:
nojoo tilasin sitten tuon vorn lynxin. olemus vaikuttaa liiankin hyvältä ollakseen totta.. saapa nähä putoaako korkealta Very Happy ei tämä ainakaan takareisille hinkkaa ja muutenki kyllä ensi vaikutelma pirun hyvä.


Se on varmasti pirun hyvä kun on tuo isompikin malli. Haluttaisi ostaa se pienin toiseksi vaan vaan ei niitä ole xxl:ssä.. Näissä on hyvä se paksu alaselän kohdalle tuleva tyyny. Jää aseen perä reilusti kauemmas niin ei tosiaan hankaa minnekään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34777

LähetäLähetetty: 12.11.2021 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähiseudun liikkeissä ei ole oikein minkäänlaisia kiväärireppuja, pikku Savotta on käytössä mutta pussi hakkaa v...maisesti jalkoihin kävellessä joten jää nykyään kotiin, tuota Vornia pitäisi jossain päästä hiukan testaamaan.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 423
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.11.2021 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vornissa ei ole pelkoa että hakkais jalkoihin mutta miinuksena se että piippu voi olla pään yläpuolella. Omalla kohdalla tästä ei kylläkään ole ollut haittaa kun asian tiedostaa ryteikössä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21  Seuraava
Sivu 12 Yht. 21

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com