OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hybridimalli hirvijahtiin - Nextille levelille?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toki tuo jahti on varmasti erilaista eri paikoissa.

Esimerkiksi meillä jahtia johtaa metsästyksenjohtaja. Joka viimekädessä päättää:
- Millä lohkolla metsästetään
- Mitä jahtimuotoa käytetään (Susiriski, pikatieriski tai muuten vaan vedetään ajoketjulla)
- Kenen tai keiden koirat hakuun laitetaan

Koiramiehellä tuossa on oikeastaan se sananvalta, päästääkö koiraansa hakuun ja voi ehdottaa, mistä tuulien yms vuoksi olisi järkevin koira hakuun laittaa.

Ei meillä kaikkien koirat ole aina maastossa 100%. Kyllä meillä on se periaate, että sun koira on tämän operaation autossa tai voit lähteä kotiin, jos ei passaa… Toki kaikkien koirille pyritään saamaan maastomahdollisuutta tasapuolisesti jahdissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:


-mutta tulee vielä se päivä kun nykyiset aktiivit ovat jäljellä, siinä tyyli muuttuu kyllä vapaammaksi ja tehokkaammaksi. Metsästetään kun metsästetään ja nuotiolla ollaan vasta kun riista kumossa.


Eikös meidän Rhy:ssä ole kumminkin vallitseva käsitys se, että kun se "sukupolvenvaihdos" tässä tulevaisuudessa tulee, niin pitää ottaa armeija avuksi, että hirvet saadaan kumoon.

Nyky"nuorisolta" ei tule onnistumaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 15.11.2021 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Niin. Eli enemmistön tyrannialla halutaan valinnanvapaus tappaa jahdeista. Nykyajan metsästäjän pitäs päästä tavijahtiinkin porukalla. Mieluiten niin että muu porukka on ruokkinut, itse sais ampua ja taas muut nylkis ja laitais mulle pakastimeen ne lihat.

Vastuuta omasta jahdista ei voida ottaa ja se halutaan muiltaki pois


Oma kokemukseni on vähemmistön, eli jonkinlaisesta koiramiesten tyranniasta. On/oli mentävä koiramiesten ehdoilla. Koiramies kun on johtajan asemassa, niin, tietäähän sen, että miten se menee. On vain hirvikoiralla jahtaamista.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

overkill kirjoitti:
Kyllähän suurin ongelma tuossa hirvikoira hommassa on juuuri se että käytetään uppiniskaisesti vain koiria jotka on jalostettu ihan muuhun kuin porukka jahtiin. Eli pysäyttävällä hirvikoiralla metsästys ei oikeasti ole porukka jahtia vaan lähempänä yksilö jahtia. Eli jahti on parhaimmillaan silloin kun koiran kanssa metässä on 1-3 miestä ja enempi on periaatteessa vain haitaksi. Se että että koiran odotetaan saattelevan hirvet passiin ammuttavaksi ei ole teknisesti koiran tai omistajan vika vaan niin silloin tulisi käyttää ajavia koiria ei pysäyttäviä.


Omasta mielestäni tässä näkyy homman ”kaksiteräinen miekka” ja jäykkyys hirvipuolella.

Jos ajatellaan vaikka että ehdotetaan porukassa seuraavaa:

- Otetaan lauantai ”hybridijahdilla” ajoketjulla multi-aseistettuna, ajoketjussa voi olla koiramiehiä, kissaihmisiä ja allergisia, kunhan saadaan vaan jonkinmoinen vuorottelu ja ajohenkilötkin välillä passiin.

- Vedetään sunnuntai ”koirahommana”, hirvikoiramiehet sopii keskenään mille lohkolle haluaa, lyödään max 2…3 ukkoa mukaan joista joku varapäällikkö. Muut häröilee vaikka lintujahdissa ja tulee vetämään, jos on tarvetta.


Ei tule menemään läpi, koska ”en saa tehdä koko aikaa lähes mitä haluaisin”. Ja käytännössä et pääse koko syksynä päästämään koiraa semmoiseen lohkoon auki tosipaikassa, jossa ei olisi 15 ukkoa ympäri roheltaneena passiin. Sitten ihmetellään, kun ei jäänyt seisontahaukkuun Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16654
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Toki tuo jahti on varmasti erilaista eri paikoissa.

Esimerkiksi meillä jahtia johtaa metsästyksenjohtaja. Joka viimekädessä päättää:
- Millä lohkolla metsästetään
- Mitä jahtimuotoa käytetään (Susiriski, pikatieriski tai muuten vaan vedetään ajoketjulla)
- Kenen tai keiden koirat hakuun laitetaan

Koiramiehellä tuossa on oikeastaan se sananvalta, päästääkö koiraansa hakuun ja voi ehdottaa, mistä tuulien yms vuoksi olisi järkevin koira hakuun laittaa.

Ei meillä kaikkien koirat ole aina maastossa 100%. Kyllä meillä on se periaate, että sun koira on tämän operaation autossa tai voit lähteä kotiin, jos ei passaa… Toki kaikkien koirille pyritään saamaan maastomahdollisuutta tasapuolisesti jahdissa.



Meillä ei kyllä kenenkään koiraa autoon käsketä jäämään, koiramiehet itse päättävät lohkokohtaisesti mistä ja kuinka monta laitetaan, pieneen riittää yksikin mutta nytkin oli 4 erikulmista lykättyä koiraa kun viimeset saatiin. Erittäin toimivaa ja kivutonta. Rivimiehet ei puutu tähän, kumma kyllä.


Sitten erikoistilanteissa laitetaan jokin tietty koira perään, sekoaako verijäljeltä, meneekö vesistöön tai ottaako mullin haukkuun.... Jäljitykseen monesti mäykky jos hihnassa esimerkiksi.


Sitten kun tulee se haavakkotilanne ja vähän ilta hämärtää niin jäljelle jää aina ne samat 3-5 ukkoa jotka hoitaa homman ns. Loppuun asti oli se sitten peura tai hirvi... Valtaosa porukasta kokee ettei haavakon lopetus koske heitä eikä velvoita olemaan mukana.

Usein jopa ampujakin kehtaa lähteä saunanlämmitykseen ja jättää ns. Pskat muille... Näistä haavakonpoistoista ei valtaporukka kiitosta anna niille aktiiveille koskaan....

Itseasiassa se jahti mikä alkaa sillon kun joojoomiehet lähtee on usein todella mukavaa ja maistuu kunnon jahdilta missä päämäärä.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16654
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:


-mutta tulee vielä se päivä kun nykyiset aktiivit ovat jäljellä, siinä tyyli muuttuu kyllä vapaammaksi ja tehokkaammaksi. Metsästetään kun metsästetään ja nuotiolla ollaan vasta kun riista kumossa.


Eikös meidän Rhy:ssä ole kumminkin vallitseva käsitys se, että kun se "sukupolvenvaihdos" tässä tulevaisuudessa tulee, niin pitää ottaa armeija avuksi, että hirvet saadaan kumoon.

Nyky"nuorisolta" ei tule onnistumaan...


Niin nimenomaan käsitys. Kun nuotiolla muistellaan kun hirvi haettiin hevosella metsästä ja ison 20k mönkijän omistajaa pidetään suuruudenhulluna turhuuteen rahansa tuhlaavana, itse ei pääse edes 300m kävelemään passipaikalle metsässässä niin olisiko parempi pitää suunsa kiinni.

Vallitseva käsitys on ette jos ei itse pysty niin ei kukaan muukaan eikä saisikaan vaikka pystyisi.

Samoista suista kuultua niin teeriä ei ole enää, vaikka juuri edellisessä passissa niitä parikymmentä lensi yli. Tärkein asia metsäkanalinnuissa näille on kolmiolaskenta. (johon ei itse osallistu)

Välikaneettina niin nää ei jahtaa kuin hirveä.

Aktiivipyytäjä saa kiintiönsä ammuttua jokaisena aamuna jo keli muuten hyvä.... Mistäkö tiedän?

Very Happy


Mutta kyllä iso liputus hypriitijahdille ja yhdistelmä-aseille, hyvässä porukassa huippuhommaa.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:


Meillä ei kyllä kenenkään koiraa autoon käsketä jäämään, koiramiehet itse päättävät lohkokohtaisesti mistä ja kuinka monta laitetaan, pieneen riittää yksikin mutta nytkin oli 4 erikulmista lykättyä koiraa kun viimeset saatiin. Erittäin toimivaa ja kivutonta. Rivimiehet ei puutu tähän, kumma kyllä.


Kyllä meillä tuon päätöksen joutuu viimekädessä aika usein tekemään metsästyksenjohtaja, jos esimerkiksi koiramiehet on sitä mieltä, että tuohon palaan X koiraa korkeintaan ja mukana on X+2.

Tuo on kyllä yleinen malli, että käytännössä jahtia johtavat koiramiehet. Ja aivan varmasti toimii sekin. Ehkä meillä on hyvää vastapainoa, että yksikään neljästä metsästyksenjohtajasta ei ole hirvikoiramies Smile. Ja oliskohan liki puolet hirvistä ammuttu ”muiltakin jahtimuodoilta”.

Yhtään ei ole ammuttu pystyhaukkuun. Mielestäni tuossakin pitäisi hälytyskellojen soida, jos yhdelläkään koiramiehellä ei ole mahdollisuus kaataa seisontahaukkuun koko syksynä.

Onko silloin se kompromissien teko jahtimuodoissa mennyt liian pitkälle? Olisiko sittenkin järkevämpää sorvata näitä ”teemapäiviä”… Voisiko hirvikoiramieskin olla näissä saamapuolella, jos ei menisi syvemmälle poteroonsa tyrannian edessä Smile

valmet 412s kirjoitti:


Mutta kyllä iso liputus hypriitijahdille ja yhdistelmä-aseille, hyvässä porukassa huippuhommaa.


Jos nyt ajattelee noita tuttuja koiramiehiä, niin ei kyllä monen kohdalla tule mieleen, että jos tuollaista meilläpäin ihan uutta hommaa lähdettäisiin uteliaisuudesta kerran kokeilemaan, niin kovinkaan moni ”jäisi periaatteesta kotiin…”


Viimeinen muokkaaja, Lahtinen pvm 15.11.2021 17:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
overkill kirjoitti:
Kyllähän suurin ongelma tuossa hirvikoira hommassa on juuuri se että käytetään uppiniskaisesti vain koiria jotka on jalostettu ihan muuhun kuin porukka jahtiin. Eli pysäyttävällä hirvikoiralla metsästys ei oikeasti ole porukka jahtia vaan lähempänä yksilö jahtia. Eli jahti on parhaimmillaan silloin kun koiran kanssa metässä on 1-3 miestä ja enempi on periaatteessa vain haitaksi. Se että että koiran odotetaan saattelevan hirvet passiin ammuttavaksi ei ole teknisesti koiran tai omistajan vika vaan niin silloin tulisi käyttää ajavia koiria ei pysäyttäviä.


Omasta mielestäni tässä näkyy homman ”kaksiteräinen miekka” ja jäykkyys hirvipuolella.

Jos ajatellaan vaikka että ehdotetaan porukassa seuraavaa:

- Otetaan lauantai ”hybridijahdilla” ajoketjulla multi-aseistettuna, ajoketjussa voi olla koiramiehiä, kissaihmisiä ja allergisia, kunhan saadaan vaan jonkinmoinen vuorottelu ja ajohenkilötkin välillä passiin.

- Vedetään sunnuntai ”koirahommana”, hirvikoiramiehet sopii keskenään mille lohkolle haluaa, lyödään max 2…3 ukkoa mukaan joista joku varapäällikkö. Muut häröilee vaikka lintujahdissa ja tulee vetämään, jos on tarvetta.


Ei tule menemään läpi, koska ”en saa tehdä koko aikaa lähes mitä haluaisin”. Ja käytännössä et pääse koko syksynä päästämään koiraa semmoiseen lohkoon auki tosipaikassa, jossa ei olisi 15 ukkoa ympäri roheltaneena passiin. Sitten ihmetellään, kun ei jäänyt seisontahaukkuun Smile



Nyt minulta menee ohi miksi ihmeessä tuollainen systeemi ei menisi läpi Very Happy? Kuka tuossa ei pääse mielensä päähän?

Koiramiehetkö siis haraa vastaan, ettei tuollainen hybridijahtiviikonloppu olisi mahdollinen? Millä ne porukkaa kiristää?
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunas kirjoitti:


Nyt minulta menee ohi miksi ihmeessä tuollainen systeemi ei menisi läpi Very Happy? Kuka tuossa ei pääse mielensä päähän?

Koiramiehetkö siis haraa vastaan, ettei tuollainen hybridijahtiviikonloppu olisi mahdollinen? Millä ne porukkaa kiristää?


Itse ajattelisin, että homma toimii molempiin suuntiin. Eli muutosvastarinta on niin kovaa, ettei kumpaakaan voi edes harkita.

Eikö täälläkin nyt tullut aika äkkiä sen 7 sivua ongelmia, jotka eivät itseasiassa liity edes varsinaiseen jahtimuotoon mitenkään Smile

Ehkä juurisyy on ne "jäykät rakenteet" Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on lähinnä tuotu esille syitä, miksi tuo malli ei monin paikoin toimi, mutta toki kokeilla saa ken haluaa missä haluaa. Kävisi kokeilla meilläkin jos porukka olisi sitä mieltä, mutta itse en siihen osallistuisi kuin koirajahtien osalta, koska se on se minun pala kakkua. Minun pois jääminen esimerkiksi mölyajosta ei varmaankaan estä muita lajia kokeilemasta, päinvastoin sehän ei ole pois kuin minulta.

Teillä on käsittääkseni tuollaiseen touhuun sopivammat maastot, paljon muutakin riistaa kuin hirviä, porukalla kokemusta muustakin jahdista kuin hirvijahdista, pienempiä ajavia koiria seurueen jäsenillä ja vielä jämäkät johtajat, niin kyllähän silloin tuollainen toimii. Jämäkät johtajat murtaavat sen muutosvastarinnankin äkkiä. Meiltä puuttuu toteuttajat kaikkeen muuhun kuin tuohon pysäyttävillä hirvikoirilla metsästämiseen eikä se nyt liene koiramiesten vika.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:


Meillä homma on juurikin näin että koko osuudella saat olla yhden viikonlopun pois jahdista koko syksynä.

Puolikkaalla pitää olla puolet ja extrapäivän pois. Lihoista saat puolet. Itse olen näin ja riittänyt on jahtia ja lihaa. 9 päivästä olin 6 jahdissa eli tyhmyyttäni ihan liikaa...


Eikö teillä muka ole ”maanpetokseen verrattava rikos”, jos olet poissa hirvijahdista. Varsinkin jos olet samaan aikaan jossain muussa jahdissa. Riippumatta siitä, minkämoisella ”osuudella” olet ilmoittautunut Smile.

Ei ole mikään aktiivi semmoinen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 15.11.2021 18:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No minkä sortin rikos se on jos oot ajanu pari sataa kilsaa hirven pyyntiin ja tuut paikalle ja huomaat että puolet porukasta tykittää rusakoita ja pyitä piiput kuumina niin että hirvet oon niin stressissä että tiedät jauhelihan maistuvan maitohapolle jos nyt joku ehtii muun tulituksen ohessa semmosen ees ampuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 15.11.2021 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Lahtinen kirjoitti:
Toki tuo jahti on varmasti erilaista eri paikoissa.

Esimerkiksi meillä jahtia johtaa metsästyksenjohtaja. Joka viimekädessä päättää:
- Millä lohkolla metsästetään
- Mitä jahtimuotoa käytetään (Susiriski, pikatieriski tai muuten vaan vedetään ajoketjulla)
- Kenen tai keiden koirat hakuun laitetaan

Koiramiehellä tuossa on oikeastaan se sananvalta, päästääkö koiraansa hakuun ja voi ehdottaa, mistä tuulien yms vuoksi olisi järkevin koira hakuun laittaa.

Ei meillä kaikkien koirat ole aina maastossa 100%. Kyllä meillä on se periaate, että sun koira on tämän operaation autossa tai voit lähteä kotiin, jos ei passaa… Toki kaikkien koirille pyritään saamaan maastomahdollisuutta tasapuolisesti jahdissa.



Meillä ei kyllä kenenkään koiraa autoon käsketä jäämään, koiramiehet itse päättävät lohkokohtaisesti mistä ja kuinka monta laitetaan, pieneen riittää yksikin mutta nytkin oli 4 erikulmista lykättyä koiraa kun viimeset saatiin. Erittäin toimivaa ja kivutonta. Rivimiehet ei puutu tähän, kumma kyllä.


Sitten erikoistilanteissa laitetaan jokin tietty koira perään, sekoaako verijäljeltä, meneekö vesistöön tai ottaako mullin haukkuun.... Jäljitykseen monesti mäykky jos hihnassa esimerkiksi.


Sitten kun tulee se haavakkotilanne ja vähän ilta hämärtää niin jäljelle jää aina ne samat 3-5 ukkoa jotka hoitaa homman ns. Loppuun asti oli se sitten peura tai hirvi... Valtaosa porukasta kokee ettei haavakon lopetus koske heitä eikä velvoita olemaan mukana.

Usein jopa ampujakin kehtaa lähteä saunanlämmitykseen ja jättää ns. Pskat muille... Näistä haavakonpoistoista ei valtaporukka kiitosta anna niille aktiiveille koskaan....

Itseasiassa se jahti mikä alkaa sillon kun joojoomiehet lähtee on usein todella mukavaa ja maistuu kunnon jahdilta missä päämäärä.


Tähän en ole vielä meillä törmännyt. Porukka pysyy loppuun asti haavakkojahdissa. Kukaan ei ole lähtenyt kesken kaiken pois. Haavakon tehneelle ei ole myöskään kukaan ole koskaan !&%¤#"!.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16654
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 15.11.2021 18:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:


Meillä homma on juurikin näin että koko osuudella saat olla yhden viikonlopun pois jahdista koko syksynä.

Puolikkaalla pitää olla puolet ja extrapäivän pois. Lihoista saat puolet. Itse olen näin ja riittänyt on jahtia ja lihaa. 9 päivästä olin 6 jahdissa eli tyhmyyttäni ihan liikaa...


Eikö teillä muka ole ”maanpetokseen verrattava rikos”, jos olet poissa hirvijahdista. Varsinkin jos olet samaan aikaan jossain muussa jahdissa. Riippumatta siitä, minkämoisella ”osuudella” olet ilmoittautunut Smile.

Ei ole mikään aktiivi semmoinen Wink


No toisten mielestä, ja sekin että en saisi tehdä "vapaapäivänä" mitä haluan.

Paras oli kun olin kutsuttuna vierasjahdissa sunnuntaina toisaalla niin yksi rivimies soitti ja sanoi etten saa jahdata siellä kun omiakin on pystyssä... Sanoin kyllä että kuule s*mo et sinä päätä missä ja mitä minä jahtaan puolikkaan osuuden vapaapäivänä.

-olivat nuotiolla tuoneet ilmi että olen kutsujahdissa niin keitti yli että pakko oli soittaa Very Happy ja ihan selvinpäin keskellä päivää. Olivat kyllä todenneet sielläkin että saa olla vaikka kuussa vapaapäivänä.

Monasti juuri vapaapäivänä teerijahdissa ja tarkoituksella sopivalle välityshenkilölle kuvaa teerestä... Nuotioaikaan Wink

Aiheuttaa kiehuntaa ja kateutta.

Lihanjaossa olen tasan puolet, kuten osuus edellyttää... Kauhea poru siitäkin mutta puolet on vain puolet. Turha natista.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20410
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.11.2021 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen koiramies, siis hirvikoiramies. Ja olen suorastaan vaatinut näitä pikkukoirajahtipäiviä. Ja vaatinut kokouksissa kauriskiintiön kasvattamista huomioimaan tätä yhteistä pikkukoirajahtia. On mukava kiertää kylänreunapuskat pikkukoirien kans..puskissa on riistaa vaikka mitä. Kauriita, peuroja, hirviäkin. Minusta passissa voisi aiva hyvin olla myös haulikko pienriistalle. En näe tuossa ongelmaa vaan päinvastoin mukavana vaihteluna. Ja aivan hyvin voin osallistua siihen. Mieluummin kuin pikkusorkkaherkkien nuorien koirien kanssa. Jahtaa isoilla koirilla sitten selkeitä hirvialueita tai jos on hyvä tieto. Ja ei sekän varmaan ketn haittaa että joku hirvikoiramiehistä menee kokeilemaan saisko hirvihaukun jostain muusta maastosta.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 7 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com